Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 84361 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #160 Gepost op: 3-02-2025, 13:22:21 »
Mooi lijstje Cinner.
Ik heb er hierboven ook al een paar genoemd en daar kan aan toegevoegd worden dat hij zich bij de versierpoging laat inpakken door Ray. Hij weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan. Zo te zien laat hij zich vaak piepelen.  ::rofl::

Ja hij leek erg onder de indruk van Ray  ::rofl::

Vanwege de genoemde onmolse gedragingen van Stijn in de eerste afleveringen dook ik de Bridget-tunnel in en niet de Stijn-tunnel. (...) Ik vermoed wel dat het dan op voorhand de bedoeling is geweest om Bridget voor Stijns karretje te spannen. Wellicht kon de winnende leugenaar daarom ook twéé jokers verdienen, zodat in dit geval eentje aan Bridget als onwetende medeplichtige gegeven kon worden. Misschien niet zo kies om dat als Mol te doen, maar dit terzijde. De situatie doet me enigszins denken aan de livestream voorafgaand aan seizoen 22, waarbij twee vrijstellingen te verdienen waren. Toen werd de tweede vrijstelling echter juist gegund aan de Mol.

Dat denk je waarschijnlijk doordat Stijn dat er in de biecht na de opdracht van maakt. Maar het is Bridget die over het hoofd ziet dat alleen een appel van de regie zeer onlogisch is maar het wassen van de voetjes en gezicht van Ray heel verdacht vindt. Niet Stijn die wie dan ook manipuleert. Ook andere acties van Bridgt hebben niets met Stijn van doen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #161 Gepost op: 3-02-2025, 13:38:35 »
Ik kan evht niet begrijoen waarom de groep daar voor stijn kiest als de spreker van waarheid , terwijl hij zo overduidelijk niet de waarheid spreekt.

Als mol op de positie van stijn, is het zaak om naar waarheid te liegen en dat ligt voor mij behoorlijk ver weg bij hetgene stijn hier doet.   Ik denk dat bridget hier met stijn wilde kijken wie er mee zou gaan in het verhaal dat stijn de waarheid sprak.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #162 Gepost op: 3-02-2025, 14:07:59 »
Bij Moltalk zeggen ze dat Stijn zijn vinger opsteekt voor Roos als hij ziet dat er weinig op haar gestemd wordt, maar Sophie steekt dan ook pas haar vinger op, vrijwel gelijktijdig met Stijn.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 14:28:43 door Run »

« Reactie #163 Gepost op: 3-02-2025, 14:19:44 »
Ik kan evht niet begrijoen waarom de groep daar voor stijn kiest als de spreker van waarheid , terwijl hij zo overduidelijk niet de waarheid spreekt.

Als mol op de positie van stijn, is het zaak om naar waarheid te liegen en dat ligt voor mij behoorlijk ver weg bij hetgene stijn hier doet.   Ik denk dat bridget hier met stijn wilde kijken wie er mee zou gaan in het verhaal dat stijn de waarheid sprak.

Dat denk ik ook. Stijn schoot notabene meteen in de lach bij zijn eerste zin. En na afloop zeiden de kandidaten: goh, ik wist niet dat jij zo goed kan liegen (moet nog even terugkijken wie dat zeiden, juist die zijn verdacht :-) )

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #164 Gepost op: 3-02-2025, 14:21:54 »
En na afloop zeiden de kandidaten: goh, ik wist niet dat jij zo goed kan liegen (moet nog even terugkijken wie dat zeiden, juist die zijn verdacht :-) )

Nora en Sam

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 3-02-2025, 14:22:41 »
Vooral Nora was onder de indruk en die is niet de Mol ;)

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2025, 15:57:40 »
Enige twijfel die ik bij Stijn als mol heb, is dat ik niet zie hoe hij door de kandidaten als mol gekozen is.
Er werden duidelijk veel eigenschapbordjes geplaatst bij kandidaten die zich lieten gelden en nog al aanwezig zijn in een groep (logisch, deze mensen vallen op) of zich afwijkend gedroegen in de jokeropdracht.
Stijn is in eerste instantie vrij rustig en was bij de jokeropdracht ook onopvallend. Hij is ook niet echt een bekende BN'er, of zijn alle overige kandidaten verzot op lactosevrije slow havermelk kokos capu's dat ze Stijn wel al allemaal kenden en daardoor eigenschappen aan hem konden linken?
De theorie dat de bordjes met eigenschappen er niet toe doen en het alleen om die ene testvraag ging geloof ik niet in..

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #167 Gepost op: 3-02-2025, 16:02:27 »
Enige twijfel die ik bij Stijn als mol heb, is dat ik niet zie hoe hij door de kandidaten als mol gekozen is.
Er werden duidelijk veel eigenschapbordjes geplaatst bij kandidaten die zich lieten gelden en nog al aanwezig zijn in een groep (logisch, deze mensen vallen op) of zich afwijkend gedroegen in de jokeropdracht.
Stijn is in eerste instantie vrij rustig en was bij de jokeropdracht ook onopvallend. Hij is ook niet echt een bekende BN'er, of zijn alle overige kandidaten verzot op lactosevrije slow havermelk kokos capu's dat ze Stijn wel al allemaal kenden en daardoor eigenschappen aan hem konden linken?
De theorie dat de bordjes met eigenschappen er niet toe doen en het alleen om die ene testvraag ging geloof ik niet in..

Ik vermoed dat de kandidaten al geruime tijd hadden gekregen om elkaar te leren kennen. Schiphol, lange vliegreis, voorbereiding van opnamen etc. Misschien zelfs al een officieuze kennismaking vooraf (zij het niet in kasteel Lisse)? In elk geval zullen die eigenschappen niet alleen toegekend zijn op basis van wat we in beeld hebben gezien.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 3-02-2025, 16:14:38 »
Ik vermoed dat de kandidaten al geruime tijd hadden gekregen om elkaar te leren kennen. Schiphol, lange vliegreis, voorbereiding van opnamen etc. Misschien zelfs al een officieuze kennismaking vooraf (zij het niet in kasteel Lisse)? In elk geval zullen die eigenschappen niet alleen toegekend zijn op basis van wat we in beeld hebben gezien.

Ze zaten niet dicht bij elkaar in het vliegtuig, was verteld bij herkenning geen contact te maken en leerden elkaar dus relatief kort voor de opdracht kennen. Dan neem je bovendien mee wat je al denkt te weten van personen die je op tv hebt gezien of al kende.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #169 Gepost op: 3-02-2025, 16:33:26 »

Misschien hadden ze zijn roman gelezen? Daarin gaat het op de tweede pagina van het eerste hoofdstuk gelijk al over drugs en neuken.
Nee, dat verzin ik niet. Kijk zelf maar: https://www.overamsteluitgevers.com/boek/3073/stijn-de-vries-als-de-zon-valt.html (klik onder FRAGMENT op Inkijkexemplaar)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #170 Gepost op: 3-02-2025, 16:35:30 »
In elk geval zullen die eigenschappen niet alleen toegekend zijn op basis van wat we in beeld hebben gezien.

Ja dat denk ik juist wel, de eigenschappen zijn bepaald op basis van de 15 minuten groepsgesprek. De laatste jaren is het zo dat de kandidaten verspreid over een vliegtuig reizen naar de bestemming en pas bij aankomst elkaar leren kennen, en dat je van tevoren niet weet wie er mee doet. Sowieso kan een groep van 10 BN'ers al jaren niet meer samen een reis maken, dat lekt dan direct uit.

Molkeuze op basis van maar 15 minuten groepsgesprek lijkt dus uiteindelijk toch een vrij random molkeuze, maar daarom hebben ze ook 10 kandidaten gecast die wel de mol zouden willen en kunnen zijn (op Sam na, maar die heeft vast ook een mollicitatie gedaan en zich later bedacht).   

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 3-02-2025, 17:13:42 »

Maar wie zegt dat de mol is gekozen door het toegewezen krijgen van veel eigenschappen? Misschien  juist niet, met het idee dat hoe minder de kandidaten iemand denken te kunnen "lezen", hoe geschikter deze persoon als mol is. Ze hebben vast van te voren bepaald dat ze allemaal geschikte mollen zijn, anders hadden ze nooit deze opzet gekozen.  Maar kandidaten die meteen al bij aanvang typische moleigenschappen toebedeeld krijgen worden mogelijk veel te snel verdacht en zijn dan toch minder geschikt als mol.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #172 Gepost op: 3-02-2025, 19:32:21 »
Ze zaten niet dicht bij elkaar in het vliegtuig, was verteld bij herkenning geen contact te maken en leerden elkaar dus relatief kort voor de opdracht kennen. Dan neem je bovendien mee wat je al denkt te weten van personen die je op tv hebt gezien of al kende.

Ah bedankt, dat wist ik niet. Al blijf ik 'relatief kort voor de opdracht' een rekbaar begrip vinden.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 3-02-2025, 23:43:18 »

Misschien hadden ze zijn roman gelezen? Daarin gaat het op de tweede pagina van het eerste hoofdstuk gelijk al over drugs en neuken.
Nee, dat verzin ik niet. Kijk zelf maar: https://www.overamsteluitgevers.com/boek/3073/stijn-de-vries-als-de-zon-valt.html (klik onder FRAGMENT op Inkijkexemplaar)

De openingszin van hoofdstuk 1 is al gelijk een literair hoogtepunt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En weer genoeg gelezen voor vandaag...

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 4-02-2025, 00:38:54 »
Ik kwam toevallig nog dit interview met Stijn tegen https://www.winq.nl/multitalent-stijn-de-vries-het-mooiste-en-tegelijkertijd-heftigste-vind-ik-het-besef-dat-ik-altijd-anders-zal-zijn/287012. Dit interview is afgenomen na de opnames van WIDM, maar voordat de bekendmaking van de kandidaten geweest was. Eén passage viel me wel op:

Citaat
Ik weet nog dat ik me in een gesprek met een eindredacteur hardop afvroeg of mensen wel zaten te wachten op nog een gay presentator. Ze hadden immers Jurre Geluk al. Daarop zei hij: ‘Maar jij bent zo anders dan Jurre’.”

In deze anekdote gaat het over een auditie voor de BNNVARA ACADEMY en op zich is dat ook best geloofwaardig, maar waar "presentator" staat zou je natuurlijk ook zo "mol" in kunnen vullen..

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 4-02-2025, 00:45:41 »
De openingszin van hoofdstuk 1 is al gelijk een literair hoogtepunt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En weer genoeg gelezen voor vandaag...

Nou lekker, net voor het slapen gaan.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 4-02-2025, 01:49:38 »
Wie van de 3 is volgens mij nog steeds niet gelopen zoals hij dacht. Het is vooral door Bridget dat hij gekozen wordt en Ray belachelijk gemaakt. De appel en mars is super ongeloofwaardig, de productie zou dat nooit doen. Het overdreven moe over willen komen bij ontbijt zou ook niet geloofd moeten worden. Dus misschien wilde Stijn hier wel als een slechte leugenaar gezien worden en als het dan toch lukt, dan maar een fanatieke kandidaat zijn die de jokers wilde.

Dat terugfluiten bij de tempel zien we de minuten vooraf niet. Anderen zeggen het ook. Volgens mij deed hij gewoon mee met het terug fluiten omdat iemand anders het oppert. Als mol zou je dat niet doen, maar als anderen het toch al doen, dan vooral mee doen en de goede kandidaat zijn. Zijn tactiek all along.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #177 Gepost op: 4-02-2025, 08:54:27 »
Ik vind hem best onmols deze en de vorige aflevering. Hij doet wil dingen, maar vooral in discussies is zijn invloed toch te beperkt voor een mogelijk mol. Verder las ik ergens van meneer Tunnelgraver dat Bridget er mogelijks op Stijn is uitgegaan. Dat volg ik.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 4-02-2025, 15:30:35 »

Hier zit voor mij ook de twijfel, ik vond ik hem in het begin vrij awkward en verlegen en ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat hij de meeste mol-eigenschappen toegekend heeft gekregen. Roos is vrij stoïcijns en Maaike komt ook steviger over, in dat opzicht vind ik hen logischer.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 4-02-2025, 15:39:46 »
Stijn is door de redactie en montage volop verdacht gemaakt. Logisch, nu hij er nog in zit kan hij mooi afleiden van de echte Mol.
Straks na de grote knal wordt nog even een van de dames extra verdacht gemaakt.