Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 84195 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #240 Gepost op: 10-02-2025, 16:39:48 »
Stijn kwam na aflevering 4 in de poll bovendrijven als hoofdverdachte. Ik vermoed door het spookhuis. Toen Bridget in aflevering 5 afviel zijn er veel Bridgetverdenkers overstapt naar Stijn.

Ik vrees inmiddels dat Stijn de mol is omdat ik geen concurrentie meer zie in de overige kandidaten. Sophie maakt grote kans om de volgende afvaller te zijn. Roos is aan het nepmollen. Maaike en Nora hebben onnodig geld binnengehaald en Nora doet veel te veel te goed om mol te zijn. Mijn vrees komt ook omdat ik Stijn als een leuke kleurrijke kandidaat zag maar als mol vind ik het allemaal maar zozo.... (aflevering 10 eerst maar afwachten, misschien valt het nog mee  ;D)

Eens met alles wat hierboven gezegd is over o.a. wie van de 3. In ronde 1 had hij zomaar als leugenaar ontmaskerd kunnen worden. Misschien heeft het vertrouwen dat Bridget als bondgenoot in hem had hem wel gered.

Maar ja, het was ook een mol die onvoorbereid voor het blok gezet is, ook dat is waar. Dus de verwachtingen kunnen niet te hoog zijn.

Zelf vond ik Stijn in het spookhuis wel geloofwaardig. Op andere plekken schrok hij ook plus hij laat zich nogal makkelijk intimideren of meesleuren met anderen. Het zou in mijn optiek ook wat vreemd zijn dat hij op sommige plekken goed zou kunnen acteren/liegen en op andere momenten er nu eenmaal niets van zou bakken. Ben verder overtuigd dat Bridget hem aan de jokers heft geholpen, daar zat geen Stijn bij  ::tandpastasmiley::

Maar goed, ik zie wel concurrentie. Roos die in your face molt waardoor niemand het meer gelooft. En zelfs Maaike zou ik niet heel erg van op kijken.

En ja, "slecht liegen" is nogal subjectief. Het enige harde bewijs dat we hebben is dat hij juist wel geloofd werd. Missie geslaagd dan, als mol.

Dat is geen bewijs dat Stijn toch goed kan liegen, slechts bewijs dat je Bridget van alles wijs kan maken (wat ze bij Boulevard wel eens heeft toegegeven, dacht ik)

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 10-02-2025, 16:40:13 »
Die blauwe zonnebril zou een vergissing kunnen zijn maar 't is dan wel heel toevallig dat nét de fotograaf die ze zochten een blauwe zonnebril had
« Laatst bewerkt op: 10-02-2025, 16:55:26 door Mvnl »

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #242 Gepost op: 10-02-2025, 16:48:25 »
Je doet hier een cruciale aanname: dat een mol hier altijd beter zou liegen dan kandidaten. En dit lijkt me een zeer twijfelachtige aanname, zoals al meerdere keren hier gezegd. Een mol kan toch ook best slecht liegen?

Het ging me erom dat ik er geen gebriefte mol in hoor. Natuurlijk kun je dan nog steeds slecht liegen, maar deze fouten maak je dan niet.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 10-02-2025, 17:54:36 »
Stijn is vaak zenuwachtig en je merkt vaak aan hem wanneer hij liegt (zoals in Wie van de Drie), reden waarom ik zolang aan hem heb getwijfeld temeer omdat zijn molacties zo duidelijk zichtbaar zijn.
Maar ik zie geen alternatief: Sam is afgevallen door Sophie, Maaike en Nora hebben teveel in de pot gebracht en Roos werd sinds het begin door veel kandidaten verdacht (en waarschijnlijk een of meer afvallers).

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 10-02-2025, 18:55:36 »
Het ging me erom dat ik er geen gebriefte mol in hoor. Natuurlijk kun je dan nog steeds slecht liegen, maar deze fouten maak je dan niet.

Ik volg dit niet. Wat zou “briefen” hier inhouden dan? Kandidaten die moeten liegen krijgen dezelfde informatie over dat vliegveld als de mol hè. Anders zou de andere kandidaat die moet liegen gelijk doorhebben dat er iets niet klopt.

Kern blijft dat zowel kandidaten als de mol hier willen liegen. Voorkennis maakt hier weinig uit. Dus je kan kandidaten en mol heel moeilijk uit elkaar houden. Of ze nou goed of slecht liegen.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 10-02-2025, 19:55:37 »
Ik volg dit niet. Wat zou “briefen” hier inhouden dan? Kandidaten die moeten liegen krijgen dezelfde informatie over dat vliegveld als de mol hè. Anders zou de andere kandidaat die moet liegen gelijk doorhebben dat er iets niet klopt.

Dat de productie je helpt met een deels voorgekookt, geloofwaardig verhaal, dat je ook zelf online bij elkaar had kunnen sprokkelen.

Als ze je helemaal aan je lot overlaten, zou je hier als mol al helemaal niet willen zitten. Het was toch al een stretch.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 10-02-2025, 20:09:26 »
Bij Wie van de Drie moet de mol ongemakkelijk overkomen. Alleen de mol heeft voorkennis en kan zich goed voorbereiden, daar moet het dus juist niet de schijn van hebben. Wat Stijn deed was precies wat een kandidaat zou doen die geen flauw idee heeft van de omstandigheden waarin Ray verkeerde. Omdat de waarheid op zichzelf een vreemd verhaal was maakte het niet zoveel uit of de anderen met een super-geloofwaardig scenario kwamen. Uiteindelijk heeft Stijn ook 'gewonnen', dus ik begrijp niet zo goed wat daar dan verder nog over te discussiëren valt.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #247 Gepost op: 10-02-2025, 21:07:35 »
De wie van de drie vind ik juist meesterlijk gespeeld. Overacting ja, maar dat is juist hoe de kandidaten hem kennen. Wat Eva al zegt, als hij opeens heel sterk zou gaan liegen zou dat megaveel opvallen.
Wat ik denk is dat hij een bondje zocht, die vond in Bridget en zich bij haar zo goed geprofileerd heeft als "dramaqueen" dat zij hem als waarheid spreker zag. En dat is waar het uiteindelijk om gaat. Opdracht geslaagd! Een van Stijns mooiste molacties.  ::bravo::

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 11-02-2025, 13:13:41 »
Volgens mij stond t hier nog niet geschreven, maar zoals ook bij Siem genoemd; die actie van Stijn om naar die knappe jongen te willen in opdracht 1 was wel erg opvallend. T zou een perfecte voorbereide mogelijke molactie zijn, omdat Stijn en Maaike juist daar de aanwijzing kregen over de blauwe tas. Makkelijk te verwarren dus met de blauwe bril, van de juiste fotograaf..
Naast de hint van de sokken bij Stijn tijdens de massage, t gekruist staan met zijn benen op de groepsfoto ‘s( gerelateerd aan het wel of niet te zien krijgen van zijn groene scherm), de goede posities in de spellen, het spelen van een slecht liegende kandidaat is Stijn alweer even de mol voor mij ::jaja::

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #249 Gepost op: 11-02-2025, 13:38:34 »
Dat Stijn slecht loog bij Wie van de Drie vind ik geen reden waarom hij het niet zou kunnen zijn. Zoals door anderen al is aangehaald kan ook een slechte leugenaar juist in dit seizoen prima de Mol zijn geworden. Ik geloof er niet in dat hij in die positie expres slecht gaat liegen of overacten, of hij nou kandidaat of Mol is. Als kandidaat wil hij gewoon die jokers, als Mol wil hij de kans op €1500 niet vergroten. In principe doet hij dus gewoon wat je van de Mol verwacht in die positie: je best doen om als waarheidspreker gekozen te worden. Over de uitvoering kunnen de meningen natuurlijk verschillen.

Dat hij in die positie is terechtgekomen is dan wel weer bedenkelijk, omdat veel van ons ervan uitgaan dat de betere molpositie aan de andere kant was. Dat ligt denk ik ook maar net aan je vaardigheden, en los van wat wij ervan vinden: Stijn zelf vindt dat hij "fucking goed" kan liegen, zoals hij in zijn mollicitatie zei. Ik kan me dus zeker voorstellen dat hij als Mol dacht daar zijn grote slag te kunnen slaan, en dat is linksom of rechtsom ook gewoon gelukt ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 11-02-2025, 13:45:19 »
Ik denk dat ze de posities in dit geval echt gedeeltelijk aan het toeval hebben overgelaten en niet meer hebben gedaan dan de mol informeren over welke sleutels van de enveloppe-kamers zouden zijn. Lukt het je wel of niet om die te pakken te krijgen? Pech.

edit: Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat de raad-positie beter was, aan beide kanten moet je behoorlijk je best doen om mensen ergens van te overtuigen. Een brutale mol zou gedaan hebben wat Stijn deed en dat vind ik leuker.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2025, 13:47:35 door Eva. »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #251 Gepost op: 11-02-2025, 13:48:58 »
Kan zeker, als het de Mol in dat geval niet gelukt is zeggen de posities überhaupt niets over wie het wel en niet kan zijn. In beide gevallen kan ik het in ieder geval nog prima rijmen met Stijn als Mol ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 11-02-2025, 15:29:25 »
Zodra er een gay persoon bij zit, is die altijd de mol, dat is nu drie keer zo geweest, dus daarom alleen al denk ik dat hij het deze keer niet is.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 11-02-2025, 20:29:09 »
Tot nu toe werd de mol gekozen door de redactie. Omdat de kandidaten nu zelf de mol hebben gekozen kun je niets zeggen over deze wetmatigheid.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 11-02-2025, 20:38:38 »
Tot nu toe werd de mol gekozen door de redactie. Omdat de kandidaten nu zelf de mol hebben gekozen kun je niets zeggen over deze wetmatigheid.

Er is toch ook altijd een LGBTQ deelnemer?

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 11-02-2025, 21:34:55 »
Ik geloof er niet in dat hij in die positie expres slecht gaat liegen of overacten, of hij nou kandidaat of Mol is.

Zo is Stijn gewoon, dit is zijn tactiek toch het hele spel al? Overacten. Niet expres, maar wel zijn houding. En het werkte.
Hij heeft hier wel een risico genomen als hij als mol bewust voor deze positie gekozen heeft, want iedereen heeft hem van dichtbij kunnen observeren terwijl hij liegt.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #256 Gepost op: 12-02-2025, 09:04:04 »
Zodra er een gay persoon bij zit, is die altijd de mol, dat is nu drie keer zo geweest, dus daarom alleen al denk ik dat hij het deze keer niet is.

De laatste drie mannelijke mollen waren inderdaad 'voor de mannen'.

Jurre
Everon
Jeroen

6 van de mannelijke BN'er mollen waren dat. 5 niet.

Ik wil hier niets mee zeggen of een statement maken, maar de statistiek leert ons dat de kans het grootst is op een mol die voor de mannen is (edit: oké de vrouwelijke mollen niet meegerekend even).

Bij mijn weten is er nog nooit een vrouwelijke mol geweest die 'voor de vrouwen' is.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2025, 18:50:17 door D*N »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 12-02-2025, 09:07:08 »
Toch wel! Margriet.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #258 Gepost op: 12-02-2025, 09:14:43 »
Excuses! Dat is inderdaad helemaal waar.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 12-02-2025, 10:42:09 »
De laatste drie mannelijke mollen waren inderdaad 'voor de mannen'.

Jurre
Everon
Jeroen

6 van de mannelijke BN'er mollen waren dat. 5 niet.

Ik wil hier niets mee zeggen of een statement maken, maar de statistiek leert ons dat de kans het grootst is op een mol die voor de mannen is (edit: oké de vrouwelijke mollen niet meegerekend even).

Bij mijn weten is er nog nooit een vrouwelijke mol geweest die 'voor de vrouwen' is. Vrij discriminerend als je het mij vraagt.
Volgens mij ook niet zo heel gek, omdat we met BN'ers te maken hebben en dan ook nog vaak acteurs. Volgens mij is in de entertainment industrie die verhouding anders dan bekeken op de hele bevolking. Dus grotere kans dat de persoon die gekozen wordt om mol te zijn gay is, lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2025, 10:43:48 door vickypollard »