Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 83609 keer)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #320 Gepost op: 16-02-2025, 01:24:32 »
Ik zou best op Stijn willen stemmen maar het feit dat er én op dit forum, én bij Moltalk, én in het programma zelf nogal gestuurd wordt richting Stijn als mol, kan ik het eigenlijk niet geloven. Het stukje over de blauwe bril leek erin gemonteerd om hem nog verdachter te maken. Waarom zou het programma dat doen? Of is het niet Stijn en wil men de Belgische regisseur een fantastische eerste serie bezorgen door het zodanig te sturen dat 90 procent van Nederland fout zit?

Nou, deze Moltalk was er totaal geen sturing richting Stijn de mol. Maar heel veel naar Maaike, en ook wel naar Roos. Niet naar Stijn.

Offline Moligarch

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 16-02-2025, 01:30:27 »
Nou, deze Moltalk was er totaal geen sturing richting Stijn de mol. Maar heel veel naar Maaike, en ook wel naar Roos. Niet naar Stijn.

Inderdaad. De gasten werden weer hopeloos gebriefed naar een verdenking richting Maaike, zonder énig logisch argument overigens, en ze probeerden Stijn juist uit de wind te houden bij de laatste poll door het argument aan te brengen dat hij sowieso al in de finale zit. Wat natuurlijk deels terecht is, maar kom op… 🥹

Offline Contraspion

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 16-02-2025, 01:32:45 »
Precies, Splinter verslikte zich bijna, zo snel moest hij het nuanceren dat 64% op Stijn zat ineens.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 16-02-2025, 01:35:07 »
Idd. Toen bleek dat Stijn de meest verdachte in het land was lichtte Splinter meteen toe dat dit door de finalevrijstelling kwam en dat mensen alleen maar hun punten veilig stellen door hem als mol aan te wijzen omdat hij 100 % zeker niet af kan vallen. Waarmee hij dan eigenlijk gezegd heeft dat die z.g. landelijke verdenkingen niet zo heel veel te betekenen hebben. Moltalk was een grote Maaike is de mol show.

Offline mollien

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #324 Gepost op: 16-02-2025, 02:08:51 »
In deze aflevering zat alweer (volgens mij voor de 2e keer) de intro tune van Stranger Things. De makers daarvan zijn Kyle Dixon en Michael.. STEIN

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 16-02-2025, 08:39:58 »
Dat was inderdaad een verademing!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 16-02-2025, 09:04:29 »
Splinter weet wel wie de afvaller is door niet de mol en  Marlijn ook, want ze gaan dit programma voorbereiden door de aflevering eerder te kijken. Maar het is ook bevestigd door Marlijn ook dat ze nooit op de juiste mol zit ook door Moltalk niet en de gasten die mogen alleen komen als ze geen vertrouwenpersoon zijn met één van de kandidaten. Dus naast dat ze de afvaller al eerder weten Splinter en Marlijn, denk ik dat de rest wel allemaal echt is en niet dat de makers bewust Stijn vermijden als hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 09:06:09 door Mol1991 »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 16-02-2025, 09:16:49 »
Behalve dan dat overzichtje waaruit bleek dat Stijn steeds als laatste bij alle kapotte paspoorten was geweest. Dat vind ik toch wel sturing, want dat hadden ze uit de montage gehaald. En de montage is niet betrouwbaar.

Offline Contraspion

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 16-02-2025, 12:09:56 »
Klopt, dat overzichtje wees naar Stijn. Maar daar gingen ze vervolgens niet op door.

Offline moguraa

• Forumlid
Ben-reclames / Ben de fanatieke kandidaat
« Reactie #329 Gepost op: 16-02-2025, 14:53:37 »
Ik heb dit net ook op de pagina van de aflevering gepost maar:

Het viel ons hier thuis op dat Rik aan het begin van deze aflevering (7) heel nadrukkelijk “dus BEN de fanatieke kandidaat” tegen de mol zei in het stukje waar de stem vervormd wordt. Hoort dit niet “dus WEES de fanatieke kandidaat” te zijn? Zou dit een hint kunnen zijn naar Stijn in de reclames van BEN?

Offline Nylow

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 16-02-2025, 15:52:52 »
Na enig speurwerk toch besloten om me te registreren om dit te posten! (Ik heb dit ook op de WIDM reddit gezet)

Hallo! Na nog eens grondig de aflevering terug te kijken en beelden te vertragen, heb ik het idee misschien toch iets gevonden te hebben. Wellicht is het niets, maar ik vond het toch wel interessant. Het gaat zich met name over de "Blind Bad Guys" in aflevering 4, en ik weet niet of iemand dit ook al is opgevallen.

Het lijkt net alsof er op het masker van foto 1 tussen haakjes "mol" staat, nu ben ik verder gaan zoeken, en viel me de Blind Bad Guy bij Bridget heel erg op. Zijn postuur/lengte, het armbandje, de adamsappel? Ik zit denk ik heeeeeeel diep in in tunnel. Maar wie weet!
en

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 16-02-2025, 16:03:33 »
Ja is hier besproken in het betreffende opdrachtentopic

Offline Nylow

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 16-02-2025, 16:15:30 »
Ik zie het inderdaad. Zou het toch leuk vinden als dit bij de ontknoping meetelde.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 16-02-2025, 16:29:13 »
Het zou dan leuker geweest zijn als Rik na de opdracht gemeld had dat ze afgeschoten zijn door de mol

Bij de finale pas melden zou voor mij niet zoveel toegevoegde waarde hebben

Offline gekkegerr

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 16-02-2025, 20:08:41 »
Het volgende merkte ik opeens op (maar is misschien wel tunnelvisie omdat ik Stijn verdenk):

Iedere aflevering begint met 'De juiste...'

Juist is een anagram voor Stijn als je de 'n' omkeert.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #335 Gepost op: 17-02-2025, 08:50:07 »
Vind zijn gedrag juist heel natuurlijk. Zowel bij het kistje als de blijdschap met de vrijstelling en de blijdschap na de eliminatie als geen reactie in de lift.

Ik zat tot zaterdag met anderhalf been in de Stijn-tunnel, maar ook ik vond zijn reactie en blijdschap op die vrijstelling interessant. Hij zou natuurlijk blij kunnen zijn omdat hij geld uit de pot wilde spelen, of omdat hij het niet eerlijk zou vinden wanneer een kandidaat de vrijstelling zou winnen, maar de manier waarop Stijn’s gezicht ‘openbrak’ op verschillende momenten na het halen van de vrijstelling vond ik erg geloofwaardig. Ik weet het ineens even niet meer.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #336 Gepost op: 17-02-2025, 09:32:32 »
Ze blijven hem uit de wind houden, het is gewoon een TE klassieke edit die Stijn verraadt als mol, zie bijv. de 'veiling'. Je ziet eerst de dames enorme bedragen bieden, en de edit die ertoe leidt dat je denkt "wat een stoute dames zijn dat zeg!" En dan komt Stijn erachter aan, als alles al geweest is.... 7000, 5000. Nu is zijn 5000 niet bijzonder meer. En de edit laat het hem ook relativeren: "Ik moet de finale halen, and that's all that counts". Dan achteraf zeggen de dames: ik heb 2000, 1000, 2000, 2000 geschreven.... reflecteert heel slecht op Stijn maar komt niet over in de edit..... die focust direct erna op "het is tijd voor de test" waar er op de allereerste testvraag toch ook 7000 staat.........
dan laten ze Sophie zeggen dat het wel meevalt wat er uit de pot is gespeeld, immers geen 7000...... dit was de grootste molactie van de serie maar het wordt geheel weggepoetst in de edit.... ZO klassiek.
De Blondine is de Mol :)

Offline Pietervdm

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 17-02-2025, 13:53:35 »
Ja is hier besproken in het betreffende opdrachtentopic
Waar dan? Niet te vinden.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #338 Gepost op: 17-02-2025, 14:30:03 »
Het zou dan leuker geweest zijn als Rik na de opdracht gemeld had dat ze afgeschoten zijn door de mol

De opdracht was gemonteerd alsof alles tegelijk gebeurde, dus een beetje lastig deze.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #339 Gepost op: 17-02-2025, 14:48:45 »
Na enig speurwerk toch besloten om me te registreren om dit te posten! (Ik heb dit ook op de WIDM reddit gezet)

Hallo! Na nog eens grondig de aflevering terug te kijken en beelden te vertragen, heb ik het idee misschien toch iets gevonden te hebben. Wellicht is het niets, maar ik vond het toch wel interessant. Het gaat zich met name over de "Blind Bad Guys" in aflevering 4, en ik weet niet of iemand dit ook al is opgevallen.

Het lijkt net alsof er op het masker van foto 1 tussen haakjes "mol" staat, nu ben ik verder gaan zoeken, en viel me de Blind Bad Guy bij Bridget heel erg op. Zijn postuur/lengte, het armbandje, de adamsappel? Ik zit denk ik heeeeeeel diep in in tunnel. Maar wie weet!
en
Leuk gevonden, ben benieuwd of het blijkt te kloppen. Welkom! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.