Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 82995 keer)

Offline Martje

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #480 Gepost op: 8-03-2025, 21:55:25 »
Heel knap dat hij niet ontdekt is lees ik veel, maar dat komt natuurljk ook grotendeels door de acties van Roos. Roos en Stijn hadden geluk dat ze erin bleef, anders waren de verdenkingen waarschijnlijk wel gekanteld.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #481 Gepost op: 8-03-2025, 22:02:22 »
Heel knap dat hij niet ontdekt is lees ik veel, maar dat komt natuurljk ook grotendeels door de acties van Roos. Roos en Stijn hadden geluk dat ze erin bleef, anders waren de verdenkingen waarschijnlijk wel gekanteld.

Exact, en hetzelfde geldt voor die 'laagste pot ooit',  die ook niet werkelijk Stijns verdienste is. Ik vind het zo jammer, want hij is een van de leukste deelnemers sinds jaren. Ik had hem een intrinsiek beter molschap gegund.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #482 Gepost op: 8-03-2025, 22:05:14 »
Leuk seizoen, leuke laatste aflevering, Stijn is echt een hele leuke gast en denk de jongste mol ooit? De enkele echte molacties die hij kon doen heeft hij steengoed gedaan. De meestentijd had hij echter geen invloed en hebben anderen het voor hem gedaan maar goed, daar kan hij niets aan doen.

Maar jongens, de veilingopdracht. Daar is de regie toch de Mol, de kandidaten genaaid tot en met en eigenlijk ook niet fijn voor de mol om zo de pot laag te krijgen?

Enfin, hij zag er ook weer fantastisch uit en vond het wel leuk om te zien hoeveel plezier Stijn heeft gehad hierin. De na biechten waren ook erg leuk van hem.

Iedereen die op Stijn zat, gefeliciteerd!!  ::bravo::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #483 Gepost op: 8-03-2025, 22:07:14 »
Wat had Stijn veel plezier in zijn rol! Hij heeft het prima gedaan en was duidelijk aan het genieten, echt super! Vrijwel alle molacties zijn daadwerkelijk in beeld geweest, wat ook fijn is. Voor ons molloten was hij daardoor gemakkelijk te vinden, maar voor zijn medekandidaten niet en daar gaat het om.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 8-03-2025, 22:09:39 »
Super leuke mol! Ik heb denk ik in lange tijd niet zo genoten van de ontknoping en vind Stijn ook een van m'n favoriete spelers ooit.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #485 Gepost op: 8-03-2025, 22:14:46 »
Prima geacteerd van Stijn. Verbazingwekkend dat niet veel meer kandidaten op hem zaten, want voor ons Molloten was het al heel snel duidelijk dat hij de mol was (mede door de welbekende WIDM redactie-edit-formule van uit de wind houden, onderbelichten, terwijl andere kandidaten actief verdacht gemaakt worden). Maar het nepmollen van Roos is inderdaad een gigantische afleiding geweest.

Had wel op wat meer spectaculaire molacties gehoopt. Stijn had ontdekt kunnen worden tijdens die massagesessies, maar dat was wel zo getimed dat de kandidaten al vaak genoeg om zich heen hadden gekeken en al flink weggedoezeld waren onder de handen van de massagedames.. En in het spookhuis met de enge poppen wat het doorspoelen van geld door de wc nou ook niet bepaald de molactie van de eeuw, al doet Stijn het wel voorkomen als heel erg risicovol (denk dat dat wel meeviel, gezien de afmeting en het aantal verdiepingen van dat gebouw). Echt geen slechte mol en hij hield z'n gezicht goed in de plooi, maar wat hier al eerder werd opgemerkt; Rik vertelde Stijn wel heel gedetailleerd voor elke opdracht wat hij moest doen. Zie liever creatieve en assertieve mollen die meer improviseren. De keuze voor de "AI" stem (was gewoon de stem van Stijn volgens mij) was een misser van de makers. Te duidelijk Stijn, ook in zijn woordkeuze.

Offline wwg

• Forumlid
  • Wie is toch die mol...
« Reactie #486 Gepost op: 8-03-2025, 22:43:03 »
Stijn, als je dit leest stuur me effe een DM ;-)
 ::bravo::

« Reactie #487 Gepost op: 8-03-2025, 22:48:14 »
Prima geacteerd van Stijn. Verbazingwekkend dat niet veel meer kandidaten op hem zaten, want voor ons Molloten was het al heel snel duidelijk dat hij de mol was (mede door de welbekende WIDM redactie-edit-formule van uit de wind houden, onderbelichten, terwijl andere kandidaten actief verdacht gemaakt worden). Maar het nepmollen van Roos is inderdaad een gigantische afleiding geweest.

Had wel op wat meer spectaculaire molacties gehoopt. Stijn had ontdekt kunnen worden tijdens die massagesessies, maar dat was wel zo getimed dat de kandidaten al vaak genoeg om zich heen hadden gekeken en al flink weggedoezeld waren onder de handen van de massagedames.. En in het spookhuis met de enge poppen wat het doorspoelen van geld door de wc nou ook niet bepaald de molactie van de eeuw, al doet Stijn het wel voorkomen als heel erg risicovol (denk dat dat wel meeviel, gezien de afmeting en het aantal verdiepingen van dat gebouw). Echt geen slechte mol en hij hield z'n gezicht goed in de plooi, maar wat hier al eerder werd opgemerkt; Rik vertelde Stijn wel heel gedetailleerd voor elke opdracht wat hij moest doen. Zie liever creatieve en assertieve mollen die meer improviseren. De keuze voor de "AI" stem (was gewoon de stem van Stijn volgens mij) was een misser van de makers. Te duidelijk Stijn, ook in zijn woordkeuze.

Ik denk dat het op TV makkelijker te herleiden is wie de Mol is. Meestal kun je na 3 afleveringen wel twee namen opschrijven waarvan 1 de mol blijkt. Als speler krijg je het spel op een hele andere manier mee. De helft van de spelers saboteert er op los, dus ik denk dat het enorm lastig is om (tot je nog met 4 bent) de mol te vinden

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #488 Gepost op: 8-03-2025, 22:50:32 »
Ik denk dat het op TV makkelijker te herleiden is wie de Mol is. Meestal kun je na 3 afleveringen wel twee namen opschrijven waarvan 1 de mol blijkt. Als speler krijg je het spel op een hele andere manier mee. De helft van de spelers saboteert er op los, dus ik denk dat het enorm lastig is om (tot je nog met 4 bent) de mol te vinden

Ja, dat denk ik ook.

Stijn heeft het prima gedaan, vind ik, zeker voor een onvoorbereide mol. Hier en daar wel geholpen door Roos en de productie, maar je ontkomt er misschien ook niet aan dat de productie (extra) meehelpt als je heel laat weet dat je de mol bent.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 8-03-2025, 22:52:27 »
Eigenlijk vond ik Stijn veel beter dan verwacht. Ook brutaler. Ik weet dat het allemaal een beetje uitvergroot wordt, maar hij heeft het echt heel, heel goed gedaan, imho. En ook op een grappige manier (“Mag ik nog een keer gestoord vallen?” ::rofl::). Ja, het was meer “voorgekauwd”, maar hij was een volledig onvoorbereide mol en je moet het toch nog steeds allemaal maar voor elkaar krijgen.
Chapeau voor hem.

Zo. En nu eerst een Bav… eh, lactosevrij cortadootje.  ::ok::
Laten we jabberen joekelen.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 8-03-2025, 23:58:28 »

Vind dat per seizoen echt wel verschillen. Er zijn ook seizoenen geweest waarbij de deelnemers de mol al heel snel in de smiezen hadden, maar de kijker dat nooit meekreeg (bijvoorbeeld omdat de mol buiten opdrachten om opvalt bij de deelnemers). Hier zaten de molloten geloof ik niet eens zo snel op Stijn omdat hij opzichtig molde, maar omdat de regie hem zo uit de wind heeft gehouden en we allemaal onderhand wel weten hoe die regie werkt. En omdat Stijn gewoon slecht acteerde bij de opdracht mbt het verlaten vliegveld bijvoorbeeld. Of zich overdreven liet afschieten in de grot. Er zijn ook echte topmollen geweest in het verleden waar wij molloten ons ook op hebben stukgebeten Jan Versteegh bijvoorbeeld, wat alleen al daarom een van de vetste seizoen ooit was. Die hysterische tunnelinstortingen van Stine en Simone!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 9-03-2025, 00:03:04 »
Vind dat per seizoen echt wel verschillen. Er zijn ook seizoenen geweest waarbij de deelnemers de mol al heel snel in de smiezen hadden, maar de kijker dat nooit meekreeg (bijvoorbeeld omdat de mol buiten opdrachten om opvalt bij de deelnemers). Hier zaten de molloten geloof ik niet eens zo snel op Stijn omdat hij opzichtig molde, maar omdat de regie hem zo uit de wind heeft gehouden en we allemaal onderhand wel weten hoe die regie werkt. En omdat Stijn gewoon slecht acteerde bij de opdracht mbt het verlaten vliegveld bijvoorbeeld. Of zich overdreven liet afschieten in de grot. Er zijn ook echte topmollen geweest in het verleden waar wij molloten ons ook op hebben stukgebeten Jan Versteegh bijvoorbeeld, wat alleen al daarom een van de vetste seizoen ooit was. Die hysterische tunnelinstortingen van Stine en Simone!

Ja dat Simone afviel was horror voor mijn tunnel destijds  ::rofl:: Jan Versteegh had zich pas rotgemold.

Vond Renaissance ook geweldig met Jeroen Kijk in de Vegte.

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 9-03-2025, 00:10:08 »
Wat heb ik genoten van deze gast, wat een leuke mol! En zoals jullie al zeggen toch heel brutaal en hard te werk gegaan!

Iedereen heeft een "signature" opdracht. En bij Stijn is dat voor mij het moment dat hij die paspoorten sloopt. Zo kalm in een rechte lijn aan het werk, zelf de aandacht erop vestigen als afleiding en niemand die iets heeft gemerkt of gezien.

Wat een geweldige actie!  ::bravo::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 9-03-2025, 00:11:53 »
En wat een mooi dagboek heeft hij geschreven. De moeite van het lezen meer dan waard:

https://wieisdemol.avrotros.nl/dagboeken/dagboek-van-stijn-de-mol-2608

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #494 Gepost op: 9-03-2025, 00:17:31 »
Wow echt n mooie gozer ❤️❤️

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #495 Gepost op: 9-03-2025, 01:14:16 »
Ja dat Simone afviel was horror voor mijn tunnel destijds  ::rofl:: Jan Versteegh had zich pas rotgemold.

Vond Renaissance ook geweldig met Jeroen Kijk in de Vegte.

Wat een geweldig seizoen was Georgië. Nog steeds trots op mezelf dat ik juist tunnelde toen. (over die seizoenen waarin ik er compleet naast zit - want die zijn er ook genoeg - ga ik het niet hebben  ;))
Stijn doet me ook wel aan Jan denken. Brutaal, ondeugende blikken in de camera en volgens mij ook had Jan precies dezelfde gespannen blik in zijn ogen bij de onthulling.

Renaissance was ook heel tof. En de mol was ook niet meteen duidelijk, een beetje onopvallend in het begin. Net als Stijn eigenlijk.

Stijn viel mij op (achteraf, want dat bedacht ik veel later) bij de doerian. Ook had ik bedacht dat het logischer was dat de mol in de kluis moest zijn. Maar ook wat later, want dat draakje vond ik erg verdacht van Bridget (en coördinator Gabriël).
Toen Stijn een joker vrij makkelijk weggaf aan Bridget, was dat wel een rode vlag. Ik denk dat ik hem toen als hoofdverdachte begon te zien, maar ik heb nog wel getwijfeld of Bridget het toch nog kon zijn. Dus voor mij hielp het wel dat ze afviel   ;), hoewel ik dat ook wel weer jammer vond.

Wat een prachtig dagboek heeft hij geschreven!  ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 01:16:05 door Tunneltelevisie »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 9-03-2025, 01:21:12 »
Wat een geweldig seizoen was Georgië. Nog steeds trots op mezelf dat ik juist tunnelde toen. (over die seizoenen waarin ik er compleet naast zit - want die zijn er ook genoeg - ga ik het niet hebben  ;))
Stijn doet me ook wel aan Jan denken. Brutaal, ondeugende blikken in de camera en volgens mij ook had Jan precies dezelfde gespannen blik in zijn ogen bij de onthulling.

Renaissance was ook heel tof. En de mol was ook niet meteen duidelijk, een beetje onopvallend in het begin. Net als Stijn eigenlijk.

Stijn viel mij op (achteraf, want dat bedacht ik veel later) bij de doerian. Ook had ik bedacht dat het logischer was dat de mol in de kluis moest zijn. Maar ook wat later, want dat draakje vond ik erg verdacht van Bridget (en coördinator Gabriël).
Toen Stijn een joker vrij makkelijk weggaf aan Bridget, was dat wel een rode vlag. Ik denk dat ik hem toen als hoofdverdachte begon te zien, maar ik heb nog wel getwijfeld of Bridget het toch nog kon zijn. Dus voor mij hielp het wel dat ze afviel   ;), hoewel ik dat ook wel weer jammer vond.

Wat een prachtig dagboek heeft hij geschreven!  ::bravo::

Mwah, ik geloof wel dat Stijn Jan als een topmol zag en iets in die richting ambieerde, ook als moltype, maar Jan is toch wel van een ander kaliber als mol hoor. Die was echt van de buitencategorie. Echt heel knap, de molloten die al snel op Jan zaten toen, want dat waren er niet veel. Het heeft echt tot 3/4 in het seizoen geduurd voordat die switch er hier een beetje kwam, nadat zowel topverdachten Simone en Stine eruit vlogen. Omdat Jan gewoon geweldig naturel was en zonder zenuwen leek en zulke brutale molacties had. Niemand maakt mij wijs dat Art in dat 2018 seizoen elke molactie voorkauwde voor Jan, zoals Rik dat grotendeels wel voor Stijn deed.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #497 Gepost op: 9-03-2025, 01:31:37 »
Mwah, ik geloof wel dat Stijn Jan als een topmol zag en iets in die richting ambieerde, ook als moltype, maar Jan is toch wel van een ander kaliber als mol hoor. Die was echt van de buitencategorie. Echt heel knap, de molloten die al snel op Jan zaten toen, want dat waren er niet veel. Het heeft echt tot 3/4 in het seizoen geduurd voordat die switch er hier een beetje kwam, nadat zowel topverdachten Simone en Stine eruit vlogen. Omdat Jan gewoon geweldig naturel was en zonder zenuwen leek en zulke brutale molacties had. Niemand maakt mij wijs dat Art in dat 2018 seizoen elke molactie voorkauwde voor Jan, zoals Rik dat grotendeels wel voor Stijn deed.

Eens. Al ging Jan met maanden voorbereiding waar hij ook zaken geoefend had en was Stijn terwijl hij stiekem opgelucht was, ineens toch de Mol. Die op het allerlaatste moment instructies kreeg. Bijvoorbeeld de veiling opdracht krijgt hij te horen hoe het gaat verlopen en wat hij moet doen als hij komt bieden. Daar is geen eigen take meer in te proppen zo snel, wat had hij anders moeten doen? Of voor de karaoke moet hij nog zijn handen afschrobben zonder dat hij gemist wordt en krijgt ondertussen de instructie welk nummer hij moet kiezen en dat hij vals moet zingen. Denk dat Jan nog brutaler van karakter is maar Stijn een hoop meer stress op zijn bord had.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #498 Gepost op: 9-03-2025, 01:43:55 »
Jan was een steengoede mol (een van de besten, denk ik) die ter plekke veel geïmproviseerd heeft en openlijk heeft kunnen mollen (die raft-opdracht en zelfs bij een woordzoeker  ;)), maar zichzelf ook goed heeft kunnen voorbereiden.

Stijn heeft het prima gedaan. Misschien geen buitencategorie, maar een knappe prestatie. Zeker als je naar de omstandigheden kijkt. Dus eens met cinner.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #499 Gepost op: 9-03-2025, 01:56:58 »
Ja dat is zeker waar en daarvoor krijgt Stijn echt wel extra krediet, ook van mij. Niet langdurig voorbereid van tevoren, al zei hij in de eindaflevering ook dat hij dingen heel snel weer vergeet en dat het hem wel goed uitkwam dat hij zich maar voor één opdracht steeds hoefde voor te bereiden, kort ervoor. Blijft het zo dat Rik en redactie iets teveel hebben gepland wat Stijn moest doen voor mijn gevoel, dus hij is geen topmol in dat opzicht. (Is voor mij als tennisfan een beetje als naar Carlos Alcaraz kijken in 2023 en zijn coach die hem toen vanaf de tribune punt voor punt toeschreeuwde hoe hij moest spelen en waar te slaan). De topmollen geven er echt hun eigen invulling aan, maar goed, Stijn heeft het prima gedaan. Redactie mag wat mij betreft echt nog wat meer naar De Mol buigen en elke deelnemer verdacht in beeld brengen, want dat is wat Stijn toch ook de das om gedaan heeft hier op het forum. Te overduidelijk wie er door de makers expres verdacht gemaakt werden (en dus niet de mol waren), en wie niet.