Auteur Topic: [Kandidaat] Ray Klaassens  (gelezen 9822 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Ray Klaassen
« Reactie #60 Gepost op: 27-01-2025, 19:50:09 »
Met de exit van Ray schoot ik wel iets op in mijn zoektocht, want zoals ik het zie konden er maar twee mensen verantwoordelijk gesteld worden voor het mingeld bij de ‘Zilveren greep’-kraak: Ray, die verzweeg dat een ‘besmet’ voorwerp meenemen de waarde in mingeld opleverde; en Bridget, die zonder fatsoenlijk te checken op vingerafdrukken dat draakje meegriste. Anderen hadden eigenlijk geen invloed op het meenemen van dat besmet voorwerp. De uv-lamp was aan toen ze het meenam, dus de mensen die op de knoppen drukten, deden dat. Al de rest zat nog in de bus of was al gepakt door de bewaker (Sophie).
Zonder te vervallen in hocus-pocus scenario’s waarbij de mol tijdens de opdracht nog op één of andere manier het aanvankelijk niet besmette draakje toch besmet zou hebben, is er maar één ‘schuldige’ voor dat mingeld: Bridget. En dat gegeven zal in mijn achterhoofd blijven knagen zolang Bridget in het spel blijft.
Stoere Ray was dus niet verantwoordelijk voor het falikant aflopen van de kraak (mingeld! Tot nog toe de enige keer). Eens Bridget terug in de bus zat, ging het stelen van de voorwerpen wel behoorlijk en werd er ook niks meer meegenomen dat besmet was. Goed werk van het team onder leiding van Ray!