Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gesnapt  (gelezen 8210 keer)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gesnapt
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2025, 12:21:03 »
Net de aflevering al kunnen zien.

Opnieuw een ‘stoot’ uitgehaald door Roosje door zo opzichtig de telefoon op vliegtuigstand te zetten. Ze blijft me verbazen met zulke bizarre acties. En dan nog eens naar de aapjes staan blijven kijken in plaats van door te lopen. Zo enorm opzichtig en weer vol in beeld gebracht (en benoemd door Sophie die bij haar was). Roosje, waar ben je mee bezig? Als het is om zich verdacht te maken bij Sophie, is ze goed bezig!

Ze heet Roos en niet Roosje.

Als ze niet de mol is dan is ze dus gewoon een vervelende kandidaat die alleen maar bezig is om zich verdacht te maken.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2025, 12:48:38 »
Ze heet Roos en niet Roosje.

Hoho, rustig schatteke! Ik noem haar zo, het is een koosnaampje. Net zoals ik soms ook Sophietje zeg. Gewoon omdat ik ze graag zie! :)
Ik weet ook wel dat ze Roos heet hoor, daar hoef je mij niet op te wijzen, yfpyfke.
Rare opmerking eigenlijk van jou, als ik erover nadenk. Je noemt jezelf ook ‘yfpyfke’, een verkleinwoord voor ‘yfpyf’?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 12:56:41 door Klaartje76 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2025, 13:15:08 »
Klaar!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2025, 13:19:47 »
 ::rofl::

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2025, 20:45:20 »
Stijn en Maaike geven de blauwe tas in eerste instantie goed door via de porto. Als ze later teruglopen en de aanwijzingen voor zichzelf herhalen zegt Stijn 'blauwe bril' (misschien in de war met de rode bril die over de porto is genoemd door Sam en Nora). Maaike verbeterd hem dan. Later blijken Sam en Nora als enige de aanwijzing over de blauwe tas niet gehoord te hebben, terwijl als ze deze doorgeven Nora wel zegt dat ze het gehoord heeft. De aanwijzing wordt nogmaals doorgegeven via de porto. Maaike trekt dan vervolgens weer de blauwe bril in twijfel.

Ik vond dit ook best vreemd van Nora (en Sam). Waren ze deze aanwijzing van Stijn in eerste instantie weer vergeten want bij hun eerste schifting, namen ze deze niet mee? Andere mogelijkheid is dat ze de aanwijzing van Stijn helemaal niet gehoord hebben omdat hij het knopje van de porto had ingedrukt. De edit laat ons wel geloven dat ze hem gehoord hebben, omdat Nora lijkt te reageren op Stijn, maar dat kan ook zo gemonteerd zijn. Vervolgens probeert Stijn Maaike te misleiden, maar daar trapt ze niet in. Vervolgens horen we opeens Maaike op de porto (waarom die switch? vertrouwde ze Stijn niet met de porto?) en geeft ze hints nog een keer door. Dan valt het kwartje definitief bij Sam en Nora en valt de blauwe tas af.

Dat Maaike vervolgens last minute toch nog over de blauwe bril begint als hint, is in mijn optiek geen molactie, omdat je zelf net ervoor de goede hint via de porto hebt doorgegeven. Dat was een kansloze molactie bij een fanatieke kandidaat als Sam. Als Maaike de kandidaat kan ik haar actie wel goed plaatsen. Ze wilde Stijn nog een laatste keer testen. Ze keek hem ook direct aan toen ze over de blauwe bril begon. Als mol Stijn met haar was meegegaan, zou Maaike zeker weten dat ze op de goede mol zit. Stijn hield echter wijselijk zijn mond, waarna de groep Maaike snel overrulede.  Win-win voor Maaike want ze maakte zich natuurlijk wel verdachter met deze actie. Mol Stijn was ook tevreden, want hij natuurlijk in de briefing te horen gekregen dat de groep deze opdracht best mocht halen. Dat maakt de veiling volgende week des te interessanter en dat was de opgedragen strategie deze week. Dat hoorde ik tenminste tussen de regels door in de briefing.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 21:54:27 door Cornelis »
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2025, 21:20:49 »
Goede uiteenzetting!  ::ok::
Zo heb ik het ook opgevat.
Maaike lijkt wel heel scherp met zulke observaties en voorzetjes. Ik ben niet verbaasd als ze de finale weet te behalen

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2025, 21:22:39 »
Same, alhoewel ik me ook nog kan voorstellen dat als Stijn je in die hitte en chaos iets anders aanpraat dat je dan zelf ook echt in de war bent.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2025, 21:50:41 »
Als Stijn De Mol is: Was die crush gewoon een vriend van hem, net als die snuiter bij Sophie. Kunnen dus ook vrienden zijn van Sophie of Roos. In het geval van Roos denk ik dat ze ze niet wilde zien. Dan maar Aapjes kijken...

Vond deze 2 geen vrienden van Nora, zouden ook familie kunnen zijn van Maaike. Die zogenaamde Mol loten, ook vrienden van de mol ?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2025, 21:55:04 door Pierce_Brosnan »

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2025, 22:08:42 »
Als Stijn De Mol is: Was die crush gewoon een vriend van hem, net als die snuiter bij Sophie. Kunnen dus ook vrienden zijn van Sophie of Roos. In het geval van Roos denk ik dat ze ze niet wilde zien. Dan maar Aapjes kijken...

Vond deze 2 geen vrienden van Nora, zouden ook familie kunnen zijn van Maaike. Die zogenaamde Mol loten, ook vrienden van de mol ?

Waarom denk je dat er vrienden van de mol langs zouden komen? Naar mijn idee zou dat niet zoveel toevoegen aan de opdracht.

Bovendien, er zijn mensen in Nederland die deze mensen kennen, dus als hier vrienden van de mol bij zouden zitten zou een grote groep kennissen van zowel de mol als deze vriend al met zekerheid kunnen zeggen wie de mol is.

« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2025, 04:17:13 »
Zo, 5 minuten over in een opdracht  ::oink:: vond dat best veel vooral ik het gevoel heb ze meestal een klokje die bijna afloopt hebben, dus deze opdracht leek best makkelijk dan en was dus een relaxje voor de mol (alhoewel stijn wel wat geprobeerd heeft ::tandpastasmiley::)
Ik had nog gehoopt dat de mol een bril ofzo zou verstoppen, maar nee Sam en Nora waren al vroeg bij de fotografen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2025, 10:54:13 »

Ik denk het niet. Als ze ergens "allergisch" voor zijn dan is het wel voor Nederlanders, getuige ook de appjes in het molboekje:

K: Nederlanders in het crewhotel. Grijze man, midden 40.
Rik: Oeps. Dank je wel. Volgens mij zag ik die al bij het ontbijt. Hopelijk zag hij mij niet.
...
D: Nederlander op het dakterras van het crewhotel....
...
N: Voor iedereen: er zit een Nederlands gezin in het restaurant. Ze houden de crew heel goed in de gaten.
...
H: Nieuw Nederlands koppel gespot op de markt. Moeder en dochter, allebei blond. Zagen onze camera's en hoorden ons Nederlands praten, zijn nu niet meer weg te slaan.

Offline PH20201

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2025, 20:18:54 »
Iemand die Nora en Sam passeerden maakte een duidelijke “M” met zijn hand.
Nora zag de persoon, maar Sam niet.
Wat denk je dat dat betekent?

Offline DP

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2025, 18:18:14 »
Iemand die Nora en Sam passeerden maakte een duidelijke “M” met zijn hand.
Nora zag de persoon, maar Sam niet.
Wat denk je dat dat betekent?

Ik zou hetzelfde doen (als Nederlander) als ik zou weten dat Wie is de Mol daar opnames aan het maken is. Die voorbijganger weet natuurlijk ook niet wie de mol is..

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2025, 22:14:29 »
Mol Stijn wel flink verdacht gemaakt/gelaten zo door de montage. Riskant. Maar bij mol Rob hebben ze ook een keer laten zien dat hij iets anders voorlas dan wat op zn briefje stond.
Is Stijn niet als mol sinds aflevering 1 verdacht gemaakt door de makers?
Ik zit niet op hem, maar kom op de vervormde stem van de mol klinkt en spreekt sinds het begin af aan al als Stijn.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2025, 22:17:58 door Mol1991 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2025, 22:45:25 »
Is Stijn niet als mol sinds aflevering 1 verdacht gemaakt door de makers?
Ik zit niet op hem, maar kom op de vervormde stem van de mol klinkt en spreekt sinds het begin af aan al als Stijn.
Sinds aflevering 1 zou ik niet zeggen.
Stijn staat bij mij wel bovenaan als meest verdachte na aflevering 6. Ik vind ook, wel vanaf het begin al, dat wat de mol zegt in de briefings, het meest past bij Stijn. Niet enkel in het gebruik van bepaalde uitdrukkingen (“absoluut”, zei Stijn ook al een paar keer), maar ook in het spreektempo, het ritme, vind ik ‘doorklinken’ dat de mol spreekt zoals Stijn. Die indruk wordt met iedere nieuwe briefing week na week bevestigd. En dat heeft niks te maken met wat er in het spoilertopic staat. ;)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2025, 22:50:54 »
Sinds aflevering 1 zou ik niet zeggen.
Stijn staat bij mij wel bovenaan als meest verdachte na aflevering 6. Ik vind ook, wel vanaf het begin al, dat wat de mol zegt in de briefings, het meest past bij Stijn. Niet enkel in het gebruik van bepaalde uitdrukkingen (“absoluut”, zei Stijn ook al een paar keer), maar ook in het spreektempo, het ritme, vind ik ‘doorklinken’ dat de mol spreekt zoals Stijn. Die indruk wordt met iedere nieuwe briefing week na week bevestigd. En dat heeft niks te maken met wat er in het spoilertopic staat. ;)
Ik bedoel ook de briefings van de mol meer dan de verdachte acties. Sinds de eerste zin hoorde ik al dat het een man was en hoe de mol spreekt kwam het meest overeen met Stijn. Of de makers maken hier een fout en is het te simpel (zeker dat er nu bij de laatste 4 afleveringen nog, maar één man is)  of dit is niet de mol die spreekt en is dit gewoon om verwarring te scheppen net zoals toen met de ogen van Kim-Lian.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2025, 23:09:06 door Mol1991 »