Het blijft appelen met peren vergelijken hé. De Mol is ook niet hetzelfde als WIDM: hetzelfde basisconcept maar twee redelijk verschillende varianten.
Net als schaatsen en shorttrack: hetzelfde concept (het is op schaatsen en ijs zo snel mogelijk rond) maar voor de rest is shorttrack toch het ietwat aparte ‘kleine broertje’ van het langebaanschaatsen. In mijn ogen is shorttrack wel een ‘kleine discipline’, dat is mijn mening. Hanne Desmet en haar broer zien dat wellicht anders.

Bij Sporza zal het waarschijnlijk vooral live streaming zijn op hun website, dat deden ze bij de OS van Parijs ook (wat toen ook niet altijd goed werkte, merkte ik) Sommige stukken waren tegelijkertijd ook op televisie, dus als ze die ‘dubbel tellen’ zitten ze rap aan vele uren ‘live’.
Ga ik kijken? Naar De Mol zeker, naar de Winterspelen wellicht niet, toch niet live, tenzij het ‘‘s avonds is. Als Loena of Nina de finale mogen rijden in het kunstschaatsen, kijk ik natuurlijk wel. En als er overlapping is tussen DM en WIDM geef ik de voorkeur aan DM. Van WIDM 26 zal ik wellicht dus hoogstens een paar afleveringen volgen, afhankelijk van wanneer DM start.