Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Sinaasappelstrijd  (gelezen 5869 keer)

Online Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Sinaasappelstrijd
« Reactie #60 Gepost op: 9-12-2025, 14:11:20 »
Dat denk ik ook wel, maar niet wat hij moest geven qua geld.
Dat is denk ik echt zijn eigen verantwoordelijkheid geweest en dat had de mol echt niet van tevoren kunnen weten.

Alleen als het stuk in scène is gezet, maar dit geloof ik niet,.

Ik denk dat er ook is afgesproken dat de mimose het minst zou opleveren en dat die man dat niet uit de losse pols deed. Maar als hij toch al had geconstateerd dat alles aan de normen voldeed maakte dat ook niet meer uit.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 9-12-2025, 14:20:29 »
Dit zou zeker allemaal kunnen. Hoe erg ik nu ook twijfel tussen Loes en Nathan. Vind ik naast dat zo goed ging, Loes wel het meest opvallend van deze twee in deze opdracht. En niet alleen dankzij Merel.

Ik vond Nathan hier te veel op de achtergrond, wat ik als mol gewoon niet kan begrijpen. Vooral, omdat je niet wist wat je precies zou verdienen, misschien deels als mol wel. Maar wat de gastheer zou geven, kon je niet van tevoren weten.

« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 14:28:29 door Mol1991 »

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 9-12-2025, 14:27:31 »
Dit zou zeker allemaal kunnen. Hoe erg ik nu ook twijfel tussen Loes en Nathan. Vind ik naast dat zo goed ging, Loes wel het meest opvallend van deze twee in deze opdracht. En niet alleen dankzij Merel.

Ik vond Nathan hier te veel op de achtergrond, wat ik als mol gewoon niet kan begrijpen. Vooral, omdat je niet wist wat je precies zou verdienen, misschien deels als mol wel. Maar wat de gastheer zou geven, kon je niet van tevoren weten.

We zien achteraf wel vaker hoe de mol onzichtbaar molde door buiten beeld een sleutel weg te gooien, of geldbriefjes te laten verdwijnen etc. Voor het zelfde geld staat Nathan tussen die bomen sinaasappels weg te smijten, perst ie ze maar voor de helft etc. Ik heb Loes ook echt niet zien mollen in deze opdracht. Dat was wel de bedoeling, qua montage en catfight, maar als je aandachtig kijkt doet ze niets raars en draagt ze veel bij. Dus ja...

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 9-12-2025, 14:30:01 »
Naar mijn mening kan je als mol het best en zeker zoveel mogelijk de buizen met sap vullen en sleutels pakken en heen en weer rennen. En wie deed dit in het begin vooral Loes. Nathan deed het pas op het eind, niet logische molpositie. Ik schat zelfs in dat de mol extra sleutels had.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 14:32:57 door Mol1991 »

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 9-12-2025, 14:41:45 »
Dus jij vindt het logischer dat de mol ervoor zorgt dat alle slotjes open kunnen?

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 9-12-2025, 14:42:03 »
Dat denk ik ook wel, maar niet wat hij moest geven qua geld.
Dat is denk ik echt zijn eigen verantwoordelijkheid geweest en dat had de mol echt niet van tevoren kunnen weten.

Alleen als het stuk in scène is gezet, maar dit geloof ik niet,.

Ik ga eigenlijk wel uit van dat ie een specifiek (of iig maximum) bedrag te geven had als iets of alles gelukt was. Het liep nu ook redelijk netjes op qua bedrag/moeilijkheid en het was ook nog eens een mooi rond bedrag samen.. ik geloof niet dat de gastheer hiervoor zelf zijn spaarpot ff heeft omgekeerd en dacht 'ja ik heb wel 2500 euro over voor een taart en een sapje'

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 9-12-2025, 14:46:02 »
Dit is natuurlijk het geld van het programma zelf en denk wel dat er een grens was van hoeveel geld. Maar dat de keus nog steeds bij hem lag van wat vind ik zelf.

« Reactie #67 Gepost op: 9-12-2025, 15:01:19 »

Als Nathan de mol is wil hij juist niet zoveel moeite doen. Want heen en weer rennen met sleutels maakt dat de opdracht goed gaat. Vragen goed oplossen ook. Als hij zou rennen zou het een stuk sneller gaan. Hebben ze hem dat niet gevraagd? Het is wel opvallend dat hij niet als renner is gekozen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 9-12-2025, 15:07:13 »
Loes stond bij de buizen vooral, dus die ging automatisch rennen, omdat zij de sleutel als eerst had. Volgens mij is hier niet overlegd.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #69 Gepost op: 9-12-2025, 16:46:08 »
Rik geeft bij de introductie van de opdracht aan dat het om 2500 euro gaat voor 3 gerechten.
Ze zijn gewoon allemaal goed gekeurd.
Het heeft niets te maken met wat de gastheer het waard vond. Het is gewoon wat leuker ingekleed door het op die manier te doen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #70 Gepost op: 9-12-2025, 17:42:14 »
ik vond dit ook een redelijk nutteloze topicvulling  :-\\   ::ontopic:: astublieft … Maar ik denk dat deze opdracht wel is uitgeperst.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 9-12-2025, 18:18:20 »
Als Nathan de mol is wil hij juist niet zoveel moeite doen. Want heen en weer rennen met sleutels maakt dat de opdracht goed gaat. Vragen goed oplossen ook. Als hij zou rennen zou het een stuk sneller gaan. Hebben ze hem dat niet gevraagd? Het is wel opvallend dat hij niet als renner is gekozen.

Dit viel mij ook op ja.

De opdracht ervoor in het zwembad worden we doodgegooid met beelden en opmerkingen over hoe veel en hard Nathan kan rennen. Hier staat hij een beetje op het gemak sinaasappels te persen en plukken terwijl de overige, veel minder atletische kandidaten op en neer banjeren met die sleutels.

De opdracht is volledig geslaagd, dus schijnbaar heeft het niet enorm veel uitgemaakt, maar het leek me dat er wel (zoals aan het eind ook gebeurt) wat tijd te winnen viel met Nathan als 'sleutelkoerier'.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 9-12-2025, 18:26:15 »
Dit viel mij ook op ja.

De opdracht ervoor in het zwembad worden we doodgegooid met beelden en opmerkingen over hoe veel en hard Nathan kan rennen. Hier staat hij een beetje op het gemak sinaasappels te persen en plukken terwijl de overige, veel minder atletische kandidaten op en neer banjeren met die sleutels.

De opdracht is volledig geslaagd, dus schijnbaar heeft het niet enorm veel uitgemaakt, maar het leek me dat er wel (zoals aan het eind ook gebeurt) wat tijd te winnen viel met Nathan als 'sleutelkoerier'.
Als hij de mol is - wat ik denk - weet hij wie op hem zitten, die zullen hem niet vertrouwen met het rennen met sleutels. Dus kan hij daar moeilijk mollen. Beter is om zijn talent, het rennen, niet in te zetten, misschien gedaan met een smoes.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 9-12-2025, 18:42:22 »
Ik had eerder het idee dat Nathan de puzzels niet wilde gaan oplossen, omdat hij zelf denkt dat hij dat niet kan. En daarom beginnen is met sinaasappels plukken zodat de anderen konden puzzelen.
Daarna kwam niemand meer op het idee dat Nathan beter kon rennen. Aangezien ze niet allemaal de mol zijn, kwam de gedachten dus ook niet op bij 3 kandidaten

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #74 Gepost op: 10-12-2025, 09:32:54 »
Nathan had natuurlijk ook wel een goede reden/smoes dat hij in het waterpark al ‘zoveel had gerend’… Ik weet alleen niet of voor het brengen van de sleutels echt goede conditie vereist was, vooral het talloos heen en weer gaan met verkeerde sleutels kostte veel tijd..

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #75 Gepost op: 10-12-2025, 16:30:36 »
Ik had eerder het idee dat Nathan de puzzels niet wilde gaan oplossen, omdat hij zelf denkt dat hij dat niet kan.

In aflevering 2, toen ze een “proefwerk” moesten maken over scheikunde, stak Nathan als eerste zijn hand op. Hij spreekt ook nog de mooie woorden uit: “heb een beetje vertrouwen! kop omhoog, borst naar voren!”
Dus nathan die denkt dat hij iets niet zou kunnen, lijkt me bijna onmogelijk haha
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 10-12-2025, 16:58:44 »

In aflevering 2, toen ze een “proefwerk” moesten maken over scheikunde, stak Nathan als eerste zijn hand op. Hij spreekt ook nog de mooie woorden uit: “heb een beetje vertrouwen! kop omhoog, borst naar voren!”
Dus nathan die denkt dat hij iets niet zou kunnen, lijkt me bijna onmogelijk haha

We hebben allemaal onze kwaliteiten en onze tekortkomingen. We zijn allemaal mensen.