Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Resultaatgericht  (gelezen 3902 keer)

Offline MolFan1990

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Resultaatgericht
« Reactie #20 Gepost op: 10-11-2025, 14:18:25 »
Ik vond dit echt een tegenvallende opdracht.

In mijn ogen is het de kandidaten veel te makkelijk gemaakt om voor 1500 euro in de pot te kiezen, er had immers in elk scenario één iemand naar huis gegaan. Hiermee was doorgaan met de test direct niet meer interessant.

Sahil probeert in mijn ogen de Mol een beetje te lokken door aan te geven wél door te willen spelen. Hij weet dat de Mol dan moet komen om zo te proberen geen 1500 euro in de pot te krijgen. Plannetje mislukt, maar ik vond het een dappere poging.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #21 Gepost op: 10-11-2025, 16:14:27 »
Doorgaan met de test was voor iedereen interessant die 'man' had ingevuld. Je weet dan dat je kans maakt om af te vallen en dat 5 extra vragen je nog de mogelijkheid geven te spreiden en je lot af te wenden. Naar het leek hadden 6 mensen dat ingevuld. Ik zou dus verwachten dat deze voor doorgaan stemmen en de mensen die 'vrouw' gestemd hebben voor staken. Dat gebeurt echter niet.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #22 Gepost op: 11-11-2025, 13:49:43 »
Nathan als mol?
Nou niet bij deze opdracht.
Hij was snel klaar met zijn test, dat valt op.
Hij had gekozen voor 'de mol is een vrouw'.
En leunt verder achterover in de discussie.

Een mol had de test en de afbreking na 15 vragen 'spannend gevonden' en 'de mol is een man' gezegd, ook al had ie niks of 'vrouw' ingevuld.
(Ik bedoel Sahil doet het goed, maar waarom wordt dit van hem dan weer bekendgemaakt dat hij had gekozen voor vrouw, maar man zegt, om de discussie aan te zwengelen? Hij doet wat een mol zou doen, maar dan zou het niet in beeld komen).
Jurre doet het op het laatst goed, maar wat opzichtig voor de 5 extra vragen te gaan. Als mol ga je hier liever mee in de foute keuze van een kandidaat.
AM maakt het er nog het beste van door te pushen voor het geld. Dat triggert misschien nog iemand tot paniek om toch voor de extra vragen te gaan en dan komt er iets met 1 schaap over de dam. En als je niemand kan triggeren, dan zit AM in ieder geval goed, want niet verdacht. Er waren er 7 die hun vinger opstaken voor 'man', waarvan 5 (7 min Sahil min mol) terecht.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2025, 13:51:58 door foxhunter »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 11-11-2025, 18:34:58 »
Nathan als mol?
Nou niet bij deze opdracht.
Hij was snel klaar met zijn test, dat valt op.
Hij had gekozen voor 'de mol is een vrouw'.
En leunt verder achterover in de discussie.

Een mol had de test en de afbreking na 15 vragen 'spannend gevonden' en 'de mol is een man' gezegd, ook al had ie niks of 'vrouw' ingevuld.
(Ik bedoel Sahil doet het goed, maar waarom wordt dit van hem dan weer bekendgemaakt dat hij had gekozen voor vrouw, maar man zegt, om de discussie aan te zwengelen? Hij doet wat een mol zou doen, maar dan zou het niet in beeld komen).
Jurre doet het op het laatst goed, maar wat opzichtig voor de 5 extra vragen te gaan. Als mol ga je hier liever mee in de foute keuze van een kandidaat.
AM maakt het er nog het beste van door te pushen voor het geld. Dat triggert misschien nog iemand tot paniek om toch voor de extra vragen te gaan en dan komt er iets met 1 schaap over de dam. En als je niemand kan triggeren, dan zit AM in ieder geval goed, want niet verdacht. Er waren er 7 die hun vinger opstaken voor 'man', waarvan 5 (7 min Sahil min mol) terecht.
nathan was niet als eerste klaar en als je als mol ziet dat 6 mensen het foute antwoord hebben gegeven kan je erop gokken dat die dus wel voor doorspelen=geld uit de pot zullen kiezen om hun kans op afvallen te verkleinen, dus hoef je jezelf niet verdacht te maken en stemt hij kandidaats. Ik zie niks geks dus voor een mol.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 12-11-2025, 07:48:05 »
nathan was niet als eerste klaar en als je als mol ziet dat 6 mensen het foute antwoord hebben gegeven kan je erop gokken dat die dus wel voor doorspelen=geld uit de pot zullen kiezen om hun kans op afvallen te verkleinen, dus hoef je jezelf niet verdacht te maken en stemt hij kandidaats. Ik zie niks geks dus voor een mol.

Ik verdenk Nathan ook, maar Nathan wist toch nog niet op voorhand dat er 6 mensen een fout antwoord gegeven hadden? Dat hoorde hij ook pas na het invullen van de test. De Mol had hier geen foute keuze kunnen maken, mijn inziens. Sahil stapte vrij snel naar voren met de vraag wie er het foute antwoord gegeven had, en toen zag de Mol al dat er veel kandidaten waren bij wie dit het geval was. De Mol hoefde zich er ook niet druk in te mengen, en al helemaal niet omdat Sahil die rol al op zich nam. Kortom, de Mol kon de kat uit de boom kijken.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 12-11-2025, 11:21:31 »
Ik verdenk Nathan ook, maar Nathan wist toch nog niet op voorhand dat er 6 mensen een fout antwoord gegeven hadden? Dat hoorde hij ook pas na het invullen van de test.
oh, ik dacht dat Nathan dat pas deed nadat Sahil vroeg wie er op man hadden gestemd en 6 hun vinger opstaken en hij het dus zo wist.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #26 Gepost op: 15-11-2025, 10:59:30 »
Als deze opdracht bedoeld is om iedereen nog eens flink op het verkeerde been te zetten over wie de mol is, dan is deze opdracht bijzonder goed geslaagd.
De makers hebben hun ‘lesje geleerd’.  ::rofl::