Auteur Topic: [Funstuff] Totaal nutteloze hints  (gelezen 6693 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Funstuff] Totaal nutteloze hints
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2025, 11:03:40 »
Ik heb inmiddels een andere smartphone.

Dat zit zo: ik volgde de procedure die Klaartje hier beschreef.

En ik kreeg de naam van de mol uit een heel ander seizoen.

Te lang gefrituurd, wellicht?
Je moet wel nauwkeurig de procedure volgen! Kleine afwijkingen kunnen tot mislukte resultaten leiden!
Ik heb de instructies voldoende beperkt gehouden, ik wil jullie ook geen overload aan informatie geven (tiens, dat heb ik nog ergens gehoord).
Niet vergeten dat we hier weliswaar met reacties op MOLeculair niveau zitten, maar toch zijn kwantummechanische TUNNELling effecten niet uit te sluiten indien er aangeslagen electronen in het spel zijn. We werken hier immers op een (elektronisch) beeldscherm! Nevenreacties kunnen leiden tot negatieve of zelfs vals-positieve resultaten…
Het steekt nauw hoor! :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2025, 13:38:40 »
SPOILER ALERT!

Oei, net iets te lang de boel belicht. Ben het met je eens dat dit eigenlijk thuishoort in het spoiler-topic.

SOPHIE FRANKENMOLEN is simpelweg een anagram voor FREAKEN IN MOLSHOPEN

::rofl::
Het is wel een hele andere mol dan uit mijn test (die ik niet ga verklappen, want dat zou een mega-spoiler zijn). Wat nu?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 20-01-2025, 16:38:35 »
Excuses dat ik voor sommigen oude koeien uit de Mekong haal (zie ook mijn bericht op pagina 1 van dit topic, en ik krijg het schaamrood op de wangen als ik mezelf zou quoten, dus dat doe ik maar even niet), maar ook in aflevering 3 was er opnieuw (rond 24m17) een één-tweetje tussen een shot van Bridget (in het busje op weg naar, nou, die bestemming op zes uur rijden van Phnom Penh) onmiddellijk gevolgd door een shot van de brug (over de Mekong) waar ze op dat moment over reden.

De BRIDGET-BRIDGE-BRUGGEN-hint wederom bevestigd! Herbekijk het (voor de ware molloot is immers geen brug te ver!) en overtuig uzelf van deze week na week alsmaar meer steekhoudende verborgen hint naar de Mol van Cambodja 2025.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 16:50:59 door Klaartje76 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2025, 13:19:22 »
Het lijkt wel of ze het erom doen! Ook in aflevering 4 hebben we weer prijs, drie keer zelfs! Bridge(t), bridge(t) en nog eens bridge(t). Als dat zo verdergaat zal ik mij genoodzaakt zien om deze hint over te hevelen naar het topic van de echte Hints.  ;)

Op 5:28 in deze aflevering: de groep komt aan bij Rik voor de uitleg van de eerste opdracht. De locatie? Inderdaad, een mooie brug in de Green Gardens. Alsof dat nog niet volstaat als hint: als Rik het woord “Mol” uitspreekt, eerste close-up van de Bridget.

Op 21:13 zitten we in het spookhuis en wat duikt daar op? Inderdaad, een oud brugje dat “onwijs kraakt”. Maar dat heeft Bridget vanzelfsprekend niet gehoord, want zij stopte haar oren dicht! Als fiere vrouw van 50 wil ze natuurlijk niet horen hoe hard alles begint te kraken! Goed dat het geen hangbrug was, voeg ik daar dan stilzwijgend aan toe. :)(Sorry Bridget, schat. Je ziet er met je vijftig lentes nog zeer pront uit, het is maar een grapje. Je kan dat wel hebben.)

Op 56:40, vlak voor het begin van de eliminatie bij Rik: de camera brengt in de kampong een brug in beeld, waarna die (bruusk) zwenkt naar de groep die naar de stoeltjes op weg is, aangevoerd door de Bridget. Mooi camerawerk, leuke overgang, ik zou bijna durven zeggen: “Lekker brugje, regisseur!”

Zitten we in een tunnel? Neen! Absoluut niet! We lopen over de molbrug, aka the Mole Bridge(t).  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 13:21:01 door Klaartje76 »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2025, 17:43:38 »
Nou, dat is mij wel een Bridget te ver hoor.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2025, 18:30:02 »
Voor mij niet, ik woon dan ook dicht bij het Maasland.  ;)

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2025, 20:52:33 »
Bridget doet de theorie "dat de blondine de mol is" ook eer aan met haar t-shirt aan het begin van de eerste opdracht.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2025, 08:21:47 »
Stijn is bijna een anagram van Nijs.

Nijs, die een hele stroming onder molloten op gang bracht (Charlottisme), deed het allemaal onvoorbereid.
Conclusie: Stijn doet het óók allemaal onvoorbereid, maar drinkt 's avonds een kopje T met Rik.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2025, 11:09:40 »

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Asjemenou, die was goed meneer Tunnel ::ok:: ::ok::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2025, 16:26:53 »
Eindelijk zeg! Ik heb ‘m gevonden, DE hint! Ik was bijna aan het einde van mijn Latijn in de zoektocht naar de alles verhelderende verborgen aanwijzing, maar kijk, op deze zondag heb ik het licht gezien en tast ik niet langer in het duister.
Ik neem jullie mee terug naar de opdracht met de Apsara-dansbewegingen uit aflevering 5. Maaike moest ‘RIPED FRUIT’ uitbeelden. Toen had mijn kwartje al moeten vallen, want in het Engels zeg je van fruit dat het RIPE is als je rijp fruit bedoelt, niet riped.

Een moedwillige fout! Dat wijst altijd op een verborgen hint! De puzzelaar in mij wordt dan wakker en warempel: daar is ‘m, de hint!

RIPED FRUIT is immers een anagram van de Latijnse werkwoordsvorm PERFIDITUR.
Dat kan je vertalen als “U WORDT VERRADEN”. Of vrijer vertaald: “Ik ben de verrader”, als je het bekijkt vanuit het standpunt van degene die het zegt. Of in dit geval uitbeeldt!

Nu is het klaar: Maaike is de verrader! Maaike is de Mol! Ze beeldde het zelf uit in het opzettelijk foutief aangegeven ‘Riped fruit’: “Perfiditur” zo sprak ze tot ons allen.

Alea iacta est.

Amen.

;)

« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2025, 18:48:14 »
Dit is geen totaal nutteloze hint, Klaartje!  ::bravo::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2025, 19:03:44 »
Dit is geen totaal nutteloze hint, Klaartje!  ::bravo::
Bedankt voor het compliment, milliemollie. Fijn dat je er geloof aan hecht, het past wellicht in je tunnel. Maar… van dergelijke verborgen hints verzin ik er elk seizoen (van De Mol vooral) zo’n tiental, voor elke kandidaat wel eentje. Het wijst dus in negen van de tien gevallen niet naar de juiste Mol. En ook elke verzonnen hint die achteraf wel naar de Mol blijkt te verwijzen, was puur toevallig, goed gevonden maar niet waar.  Enkel niet nutteloos op het entertainment-vlak. ;)

« Reactie #32 Gepost op: 9-02-2025, 21:53:05 »
Het wijst dus in negen van de tien gevallen niet naar de juiste Mol. En ook elke verzonnen hint die achteraf wel naar de Mol blijkt te verwijzen, was puur toevallig, goed gevonden maar niet waar.  Enkel niet nutteloos op het entertainment-vlak. ;)

Maakt niet uit!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #33 Gepost op: 10-02-2025, 14:39:01 »
Maaike Martens is de broer van Patrick Martens. Patrick was niet de mol, dus Maaike ook niet.

« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2025, 14:42:43 »
Maaike Martens is de broer van Patrick Martens. Patrick was niet de mol, dus Maaike ook niet.
Maar omdat ze de zus is, toch wel  ;D

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2025, 14:47:02 »
Maar omdat ze de zus is, toch wel  ;D

In 2025 kan alles ::rofl:: ::rofl:: ::ok:: ::vergroot::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 15-02-2025, 12:40:09 »
Ik kreeg gisteren (14/02/25) bloemetjes. Het waren roosjes. Zou dat een hint zijn?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2025, 14:53:53 »
Hoeveel mensen zullen intussen Stijn hebben doorgegeven als mol ??? ::)

https://waarneming.nl/go/talpa-europaea/?

Elk jaar organiseren de Zoogdiervereniging, Vroege Vogels, Waarneming.nl en Tuintelling de jaarlijkse Mollentelling. Iedereen kan meedoen in het telweekend in februari. Als je meedoet aan de telling help je niet alleen met de monitoring, maar leer je de mol ook nog eens beter kennen. Hoe meer we leren over de mol, hoe beter we met de mol leren samenleven.

De Mollentelling wordt mede mogelijk gemaakt door de NDFF en BIJ1

Het doel van de Mollentelling
Door de Mollentelling verzamelen we data over de mol. Ga op vrijdag 14, zaterdag 15 en zondag 16 februari 2025 op zoek naar mollen(sporen) en geef je waarnemingen door. Je kan eenvoudig een melding ingeven zonder dat je daarvoor moet registreren. Je kan ook een foto toevoegen.
De Blondine is de Mol :)

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2025, 11:05:03 »
Maaike moest ‘RIPED FRUIT’ uitbeelden. Toen had mijn kwartje al moeten vallen, want in het Engels zeg je van fruit dat het RIPE is als je rijp fruit bedoelt, niet riped.

En als je toch de werkwoordsvorm zou gebruiken, zou het "ripened" zijn, "riped" is een uitermate ongebruikelijke vorm, dat viel mij ook op. Dus ik weet niet waar ze die namen vandaan hebben...

Maar inderdaad, vorig jaar kwamen mijn met willekeurige keuzes in elkaar gezette nutteloze hints ook ineens als serieuze hint terug in een YouTube-video...
Vind de mol per ongeluk...

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2025, 23:59:49 »
Leuke hint ontdekt in één van de kofferlabels op het verlaten vliegveld in Siem Reap.

Daar stond ondermeer op:
K. DELAMAN
SIEM REAP
ISTANBUL
LONDON

Met al deze letters kan je dit mooie anagram vormen:
MOL MAAIKE DANST BINNEN: DA’S PURE LOL!

Opnieuw een niet mis te verstane verborgen boodschap en ze refereert ook weer aan de apsara-dans, waarin Maaike en Bridget veel lol hadden binnen in het theater, maar waarin ook die andere hint (RIPED FRUIT = PERFIDITUR) al ter sprake kwam (zie hoger).

Twee kanjers van hints die eenduidig wijzen naar de ware identiteit van de Mol: Maaike.  ;)

« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 00:04:06 door Klaartje76 »