Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 64738 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #160 Gepost op: 2-02-2025, 18:34:54 »
zou het kunnen dat ze opzettelijk geen duidelijkheid te geven bij de uitslagen om dit te laten doen door Marlijn en Splinter? Want het ziet er naar uit dat de foto van Stijn is afgekeurd en die van Sam goedgekeurd, wat ze in Moltalk ook zeiden
Dat is wat ik zei ja. Alles voor de kijkcijfers he :-[
De Blondine is de Mol :)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 2-02-2025, 18:37:04 »
Dat is dan jammer, want ik heb wegens een Marlijn-allergie geen zin in deze koppelverkoop.    >:D

lol, ik heb ook last van die allergie

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #162 Gepost op: 2-02-2025, 19:43:39 »
Ik maak bezwaar tegen de term 'plat Nederlands'. Onnodig grievend en denigrerend. Maar goed, dat is mijn mening maar. ;D
Inderdaad, zonder ironie of wat dan ook: laten we niet doen alsof Nederlands een minderwaardige taal is. Natuurlijk zul je soms Engels nodig hebben als je moet tolken tussen twee culturen, maar je moet niet gaan geloven dat 'beauty' een correctere benaming voor een dansbeweging is dan 'schoonheid'. De vertaling van het Khmer naar het Nederlands halverwege in het Engels laten hangen staat gewoon heel slordig/lelijk naar mijn smaak.

Zoals ik al zei: een persoonlijke ergernis. Klein leed, maar toch.
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 2-02-2025, 19:48:19 »
Inderdaad, zonder ironie of wat dan ook: laten we niet doen alsof Nederlands een minderwaardige taal is. Natuurlijk zul je soms Engels nodig hebben als je moet tolken tussen twee culturen, maar je moet niet gaan geloven dat 'beauty' een correctere benaming voor een dansbeweging is dan 'schoonheid'. De vertaling van het Khmer naar het Nederlands halverwege in het Engels laten hangen staat gewoon heel slordig/lelijk naar mijn smaak.

Overrijp fruit.. Ik denk dat ze er dan helemaal niet meer uitgekomen waren  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #164 Gepost op: 2-02-2025, 19:54:19 »

Volledig met je eens!    ::ok::

Ik heb u lief, mijn Nederlands.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #165 Gepost op: 3-02-2025, 00:26:31 »
Terecht punt over de Engelse dansbewegingsnamen. Dat had gewoon in het Nederlands gemoeten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2025, 01:20:43 »
Och jee, veroorzaak ik nou een klein relletje?

Met "plat Nederlands" bedoel ik niet plat als in 'platvloers' maar plat als in 'volkstaal'.

En wat mensen hier er ook van mogen vinden. Engels is de eerste wereldtaal. Het is heel normaal om Engels te gebruiken wanneer verschillende nationaliteiten met elkaar moeten kunnen communiceren. Aangezien het jurylid Cambodjaans is en de Engelse vertalingen van de handbewegingen waarschijnlijk ook voor toeristen, bezoekers, gasten gebruikt worden, vind ik het normaal om het Engels aan te houden. Dat heeft niets met al dan niet waarderen van onze moedertaal te maken. 

Is “disrespectvol” eigenlijk wel correct Nederlands? Of gewoon een klakkeloze, ‘respectloze’ vertaling van een Engels woord?
Het gaat echt niet goed met de Nederlandse (moeder)taal! Ze verdient veel meer respect! :)

Het staat niet in de Van Dale inderdaad, feitelijk is het fout en moet het 'respectloos' zijn. Autocorrect laat het echter als correct staan en disrespectvol wordt in gesproken taal veelvuldig gebruikt. Mijn excuus.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 8-02-2025, 22:18:24 »
Het moet gezegd: dit was een uitermate zwakke aflevering. Opdracht 1 was veel rondrennen, maar weinig interessant. Vrijwel onmogelijk om te mollen ook. Al deed Stijn een dappere poging. Maar opdracht 2 was gewoon ronduit saai. Geen enkele dynamiek en veel te moeilijke vragen. Molloten voegden ook niks toe. En 5 minuten kijken naar een massage…kom op nou.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #168 Gepost op: 8-02-2025, 22:31:10 »
Ik dacht bij de introductie van de stiekeme foto even 'wauw, we krijgen een dubbele laag'. Helaas werd met het interessante uitgangspunt (die stiekeme foto) vervolgens niets wezenlijks gedaan. De opdracht was simpel met weinig mol mogelijkheden. (En deelnemers de toerist laten uitgangen, is voor het spel zonde van de zendtijd.)

De tweede opdracht was leuk voor ons als molloten (maar viel tegen door de beperkte kennis van de deelnemers), maar kwam echt totaal uit de lucht vallen. Dit is de eerste keer dat er iets wordt gedaan met het jubileum. Hierdoor voelde de opdracht erg gekunsteld en haalde mij qua sfeer uit het spel.

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 8-02-2025, 22:37:30 »
Ik wil niet meteen de nieuwe regisseur naar beneden halen maar eerlijk is eerlijk ik vind dit het saaiste seizoen sinds 2021. De opdrachten vind ik grotendeels tam en een herhaling van zetten. Daarnaast is de vraag wie de winnaar wordt dit seizoen inmiddels spannender dan wie is de mol is. Hopelijk wordt het jubileumseizoen dit najaar een stuk spannender en meeslepender.
When life knocks you down, fight back!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #170 Gepost op: 8-02-2025, 22:42:13 »
Ja, waar blijft het bungee jumpen, zwemmen met krokodillen en spookrijden tijdens het spitsuur?    ;) :D

Maar weer serieus: dat kwisje was er weer eentje in de categorie 'jenga spelen'. Kan net zo goed in een schuur ergens in Noord-Holland.
Als er toch bezuinigd moet worden, is dit misschien alvast de opmaat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 8-02-2025, 22:58:12 »
Ja, waar blijft het bungee jumpen, zwemmen met krokodillen en spookrijden tijdens het spitsuur?

Nou dit hoeft zeker niet, maar een beetje variatie en meer actie mag er wel in van mij. Volgende week de laser opdracht zag ik maar tot nu toe zit er weinig spectaculairs in vind ik.
When life knocks you down, fight back!

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #172 Gepost op: 8-02-2025, 23:01:54 »
Op zich best leuke opdrachten vandaag. Alleen vond ik het als combi in 1 aflevering wat minder goed uit de verf komen.

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #173 Gepost op: 9-02-2025, 00:41:44 »
 Wat een saaie aflevering! De Mol moest kandidaat spelen, spiegelen en juichen als er geld verdiend werd. Hoezo? Om volgende week de pot leeg te trekken voor een vrijstelling? Zo origineel zullen ze toch niet zijn?

Er valt ook niet veel te puzzelen, op het forum zijn er geen discussies meer. Iedereen zit in Stijntunnel.

Zo jammer…

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 9-02-2025, 01:21:20 »
Misschien minder vaak naar een land waar het heel heet is gaan omdat je dan ook saaiere opdrachten krijgt want met mega hitte kun je ook niet heel hard rennen en inspannen?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #175 Gepost op: 9-02-2025, 02:19:43 »
Met de kritiek eens hoor. Wat een saaie aflevering. In de afgelopen twee afleveringen zat ook al een dalende lijn en smaken zullen verschillen, maar voor mij zijn vrijwel alle smaakmakers uit de groep nu echt verdwenen. Tamme voorspelbare mol en zeer weinig verheffende opdrachten. Het zakt langzaam weer terug naar BN'ers op een exotisch schoolreisje met 1-dimensionale opdrachten en een overkill aan overbodige biechten. Dat de eerste afleveringen van dit seizoen zo goed waren, maakt dit contrast-technisch nog eens extra duidelijk. Dacht vorige week al: alleen een spectaculaire twist met Sam als mol kan dit seizoen nog laten knallen, maar die hoop is nu ook verdwenen.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 9-02-2025, 08:52:55 »
Heel jammer dat het niveau weer achteruit gaat, het beloofde echt wat met de eerste afleveringen. Het seizoen in Oman was ook echt heel goed, zonde dat ze bij de BN'ers gewoon niks / te weinig durven.

En die biechten, wat een ellende! ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 9-02-2025, 09:38:21 »
Maar voor mij zijn vrijwel alle smaakmakers uit de groep nu echt verdwenen.

Jammer dat teun was afgevallen in de eerste aflevering al, die was echt heel fanatiek, die had het de mol zeker moeilijk gemaakt. En bridget was een van de weinigen die ik meteen herkende (als naam) dus dat vind ook jammer. Ray was ook leuk geweest want die had steeds meer zijn frustratie laten uiten.

Ik vind nep-mol roos nog wel vermakelijk, sophie probeert het goed te doen maar dan was vorig seizoen beter qua kandidaten idd.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 9-02-2025, 09:54:07 »
Bij Angkor Wat is het altijd druk, dus lastig om daar een opdracht te filmen.

De quiz had meer bij het jubileumseizoen gepast.

De hitte zal zeker een rol hebben gespeeld. Ze kunnen 1 opdracht in de ochtend doen en 1 in de namiddag. De rest van de dag is bijna niet te doen. Je zag dat ze paraplu's meekregen bij Angkor Wat. Andere tempels zitten soms meer tussen de bomen en hebben meer schaduw.

Opdrachten bij het oude vliegveld is wel een uitstekend idee!

Maar ze hadden de volgende opdrachten kunnen doen:
- op mountainbikes langs de Siem Reap rivier, de linkeroever is daar heel geschikt voor
- op kleine bootjes door de mangroves van Kampong Phluk, lastig te filmen maar bijzonder mooi
- Met boten op Tonle Sap tussen de drijvende restaurants
- Met legerjeeps (die voor toeristen worden gebruikt)
- Met quads

De laatste dagen in Kampot kunnen ze een opdracht op de rivier doen en ik verwacht ook wel iets bij Bokor Mountain. Maar dan is de groep al flink uitgedund.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 9-02-2025, 10:12:11 »
Je ziet bij Rik bijna constant enorme zweetplekken, ik dacht dat ik veel zweette. ::oink::

Zonde dat ze -waarschijnlijk door de hitte- geen intensieve opdrachten hebben gedaan, vanaf volgend jaar deze landen vermijden.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...