Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 135787 keer)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #680 Gepost op: 22-02-2025, 22:37:36 »
In mijn ogen is er een soort massahysterie ontstaan rondom Stijn toen er sprake was van dat hij te horen was in de audiofragmenten, waar veel mensen ook na het debunken daarvan in zijn blijven hangen.

Neemt niet weg dat Stijn het goed kan zijn hoor, maar ik vind Maaike zelf minstens zo verdacht.

Bijna alsof dit forum een soort sekte is... ;)

"Schrale" troost is, dat het geen massale negatieve discussies heeft opgeleverd zoals het in voorgaande jaren heeft gedaan. (Ahem, Merel en Klaas)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JensXIII

• Forumlid
« Reactie #681 Gepost op: 22-02-2025, 22:38:05 »
Als mensen nu nog denken dat Roos de mol is, met Sophie als afvaller? En Nora? Maaike werd duidelijk gered dit keer door de 2 jokers.

Het is inderdaad Stijn, maar vanuit wie-verdenkt-wie zou Sophie er toch prima uit kunnen vliegen op mol Roos, als haar enige concurrent Maaike twee jokers heeft?

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #682 Gepost op: 22-02-2025, 22:43:54 »
Als mensen nu nog denken dat Roos de mol is, met Sophie als afvaller? En Nora? Maaike werd duidelijk gered dit keer door de 2 jokers.

Roos zit als enige op de goede mol. En iedereen vloog er op haar uit.

Ik zou Maaike als mol geweldig vinden. Maar het is Stijn.
Niet iedereen hoor, Sam zat op Sophie, Bridget op Sam.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 22-02-2025, 22:45:57 »
Vraag aan het Stijn-legioen alhier: waarom precies heeft Stijn zich zo in het zweet gewerkt bij het zoutscheppen? Met elke volle weegschaal was de kans aanwezig dat er geld verdiend zou worden. Hij kon niet zeker weten dat alle dames voor de envelop zouden gaan.

Hij wist dat hij zelf geen enkel excuus had om voor een envelop te gaan en hij wist ook dat kandidaten vlak voor de finale waarschijnlijk wel voor een persoonlijk voordeel zouden kiezen. Zeker nadat Sophie helemaal niets ondernam om, zelf voor haar eigen belang, de rest ervan te weerhouden voor een envelop te gaan.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #684 Gepost op: 22-02-2025, 22:49:16 »
Vraag aan het Stijn-legioen alhier: waarom precies heeft Stijn zich zo in het zweet gewerkt bij het zoutscheppen? Met elke volle weegschaal was de kans aanwezig dat er geld verdiend zou worden. Hij kon niet zeker weten dat alle dames voor de envelop zouden gaan.
Roos had 7000 euro over voor een vrijstelling en Sophie 5000. Nog even tactisch genoemd bij het ontbijt. Dat die dames voor het voordeel zouden gaan is te voorzien. En tijdens de opdracht kwam hij er wellicht achter dat Maaike intussen ook voor de envelop zou gaan?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #685 Gepost op: 22-02-2025, 22:49:54 »
Vraag aan het Stijn-legioen alhier: waarom precies heeft Stijn zich zo in het zweet gewerkt bij het zoutscheppen? Met elke volle weegschaal was de kans aanwezig dat er geld verdiend zou worden.

Haha, legioen nog wel.  ;D

Stijn heeft goed geschept. Maar hij zei ook dat het lastig was om alles bij de weegschaal te krijgen. Ik vermoed dat er onderweg wat zout is zoekgeraakt.  ::vergroot::

Maar ik denk ook dat het tactiek was om als laatste naar de kooitjes te gaan. Aangezien hij de vrijstelling had, verwachten de anderen dat hij geld moet pakken. Dus beter om de tijd een beetje te rekken, beetje doorscheppen en tja: helaas, te laat om als laatste persoon een kooitje te openen.  >:D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 22-02-2025, 22:52:44 »
Rik die er op het einde nog even inwrijft dat ze gewoon allemaal samen hadden kunnen doorwerken en dan samen de inhoud hadden kunnen pakken  ::rofl::

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #687 Gepost op: 22-02-2025, 23:24:38 »
Dit was wat Rik letterlijk zei:

Als jullie vanaf 't begin allemaal volle bak zout hadden verzameld...

Even terugkijken wie er in het begin een potje van maakte  ::vergroot::
Als het in het begin niet opschiet is de kans groot dat het op het eind spaak loopt.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #688 Gepost op: 22-02-2025, 23:49:31 »

Zeker weten: nee. Maar wel heel heel heel waarschijnlijk, zo vlak voor de finale.

En wat is nou mooier dan je zo hard in het zweet werken, echt keihard je best doen, en het zelf net niet redden. Oh xxx, ik haal het niet. Jammer zeg.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #689 Gepost op: 22-02-2025, 23:51:37 »
Nee, niet echt. Wij zitten hier in een redelijk fanatieke bubbel en kijken anders dan de rest van NL. Stijn is nooit hoofdverdachte geweest in de app bijvoorbeeld, tot ie vorige week de vrijstelling won.
Maaike stond ook het hele seizoen nooit echt hoog. De enigste die steeds hoog stond was Roos sinds het begin tot Stijn de finalevrijstelling won. En op het forum wordt Maaike ook meer verdacht dan Roos als ik het zo zie.
Bij de app merk ik vaak dat de bekendste persoon op plek 1 staat voor een lange tijd, was ook bij Soy en Kim-Lian volgens mij ook. Ook al zou ik zeggen van deze groep dat Bridget het bekendst is, maar blijkbaar niet.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 00:06:36 door Mol1991 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 22-02-2025, 23:52:51 »

Als het in het begin niet opschiet is de kans groot dat het op het eind spaak loopt.

Ik ergerde me aan het feit dat ze regelmatig met z'n allen bij de weegschaal bleven staan terwijl er ondertussen makkelijk iemand terug had kunnen lopen om alvast weer zout te scheppen.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #691 Gepost op: 22-02-2025, 23:59:39 »
Dit is een groep die voornamelijk bezig is met zichzelf verdachter maken dan de mol.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: 23-02-2025, 00:07:21 »
Ja hoor, ik zit nog steeds op Roos.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #693 Gepost op: 23-02-2025, 00:09:42 »
Dit is een groep die voornamelijk bezig is met zichzelf verdachter maken dan de mol.

Ja, eens. Dat lijkt mij wel een probleem voor de programmamakers. Want hoe vind je de échte mol tussen alle nepmollen? Jammer dat dit gebeurt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #694 Gepost op: 23-02-2025, 00:12:10 »
Nogmaals genoeg suggesties benoemd. Een van de makkelijkste te implementeren is een joker voor de kandidaat die iedere aflevering het meeste geld heeft verdiend, maar ja hoe ga je dat meten?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #695 Gepost op: 23-02-2025, 00:13:00 »

Maaike loopt in het begin met Sophie en ze krijgen het voor mekaar om één zo'n bak/draagding vrijwel geheel leeg te laten lopen in het water.
We weten nu dat Sophie de Mol niet was, dus waarom liet Maaike zoveel zout in het water vallen?
 ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 01:08:14 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: 23-02-2025, 00:49:47 »

Maaike loopt in het begin met Sophie en ze krijgen het voor mekaar om één zo'n bak/draagding vrijwel geheel leeg te laten lopen in het water.
We weten nu dat Sophie de Mol niet was, dus waarom liet Maaike zoveel zouten in het water vallen?
 ::vergroot::

Ik vrees omdat er heel makkelijk zout uit die manden valt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #697 Gepost op: 23-02-2025, 01:09:04 »
Nou ze kieperde dat ding zover om dat meer dan de helft in het water verdween. Kijk maar eens terug.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #698 Gepost op: 23-02-2025, 07:51:29 »
Nou ze kieperde dat ding zover om dat meer dan de helft in het water verdween. Kijk maar eens terug.
Eens het ging wel heel makkelijk en ze gingen ook door het water ipv over die plank.
Misschien ging dit makkelijkere volgens hun en dit was volgens mij een suggestie van Maaike.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 23-02-2025, 13:07:53 »
Als Roos de mol is mogen ze een standbeeld voor haar oprichten, dan is ze een enorm brutale mol geweest en daar houd ik van. Is ze kandidaat, dan precies het omgekeerde.

Als Stijn de mol is vind ik dat ie het uitstekend gedaan heeft. Hij is vaak op de juiste posities terecht gekomen, heeft ook risico's genomen en hij is redelijk onverdacht gebleven binnen de groep (voor zover ik dat kan beoordelen).

Als Maaike de mol is ben ik enigszins teleurgesteld, want dan heeft ze i.m.o. toch wel een hoop overgelaten aan de rest en niet heel erg haar best gedaan om op de juiste posities terecht te komen. Ik vind haar overigens hoe dan ook een erg leuk mens.

Ik stem op Stijn.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 18:38:36 door Eva. »