Nogal naïef om te denken dat je zonder meer een streep door Sam kunt zeggen vanwege zijn 'nee'. Ik zal dat uitleggen.
Stel dat Sam niet de enige was geweest die nee zei, maar dat er meer kandidaten waren geweest. Doen die dan allemaal
voor spek en bonen mee?
Stel eens dat zeven kandidaten 'nee' hadden gezegd en slechts drie 'ja'. En dat die drie die 'ja' zeiden Teun, Gabriël en de
huidige Mol waren, dan zou je nu dus al kunnen uitrekenen wie de Mol is! Seizoen over na aflevering 3...
Dus nee, Sam's 'nee' betekent niet dat je hem kunt doorstrepen. Dat is wel erg naïef.
En dan nog even voor de mensen die denken dat ze vanaf het heli-platform direct naar Rik en de lift en naar de busjes gingen:
is het echt niet opgevallen dat de opname op het heli-platform op klaarlichte dag is gemaakt en dat het buiten donker is als
de kandidaten in de twee busjes stappen? Daar zitten uren tussen. In de tussentijd kan er dus uitgebreid gesproken zijn met de Mol.
Maar ik snap het wel: Sam is brutaal en ook best wel een beetje arrogant. Ik denk dat dit meespeelt bij veel mensen.
Des te glorieuzer wordt de ontknoping: 9 kandidaten die 'ja' zeiden bleven kandidaat en precies degene die 'nee' zei, werd de Mol!