Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 81110 keer)

Offline mollien

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #220 Gepost op: 9-02-2025, 18:14:24 »
siem heeft dit gevonden, zag ik net in zijn nieuwe video:

Bij de massage was Stijn de enige die zijn sokken nog aan had, de rest lag daar op blote voeten.
De mol is waarschijnlijk op sokken of sloffen oid naar Roos en Sam gelopen, niet op schoenen of blote voeten.

Ze hebben even snel een shot van Stijn gemaakt. schoenen uit, liggen en klaar

Offline tudaisy

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 9-02-2025, 19:23:01 »
Spiegel voorhouden hint: In het molboekje zijn sam en stijn omgedraaid. Toevallig heeft de ene het spel nu moeten verlaten.. en is de ander de mol?

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #222 Gepost op: 9-02-2025, 19:29:38 »
siem heeft dit gevonden, zag ik net in zijn nieuwe video:

Bij de massage was Stijn de enige die zijn sokken nog aan had, de rest lag daar op blote voeten.
De mol is waarschijnlijk op sokken of sloffen oid naar Roos en Sam gelopen, niet op schoenen of blote voeten.

Ze hebben even snel een shot van Stijn gemaakt. schoenen uit, liggen en klaar
Het hoeft natuurlijk ook weer niet zo te zijn dat ze tegelijkertijd die massage kregen.

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 9-02-2025, 19:54:49 »
Het hoeft natuurlijk ook weer niet zo te zijn dat ze tegelijkertijd die massage kregen.

Nee dat denk ik ook niet, ik ging er tijdens de aflevering ook al vanuit dat het 1 en dezelfde ruimte was en ze na elkaar gingen.

Maar ze kregen allemaal wel een voetmassage. Dit suggereert meer dat Stijn niet echt een massage heeft gehad maar alleen even een paar shots gefilmd.

Ik heb er eigenlijk niet opgelet of het dezelfde kamer was

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 9-02-2025, 19:55:26 »
Blote voeten lijkt mij het veiligst, op sokken kun je uitglijden.

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 9-02-2025, 20:23:35 »
Hmmm, Stijn is langzaam toch in mijn vizier gekomen. Ik vond hem wat afzijdig en heb niet het gevoel dat hij goed genoeg kan liegen en acteren om voor kandidaten lang onder de radar te blijven.

Ik lees vaak allemaal redenen waarom mensen een kandidaat afstrepen… op basis FTM, Verdenkingen, een specifieke actie.
Zo afgelopen jaren ook bij de echte mol.

Ik kijk vaak naar posities, reacties, kansen voor mooie mol acties op beeld achteraf, kansen om geld ongemerkt uit de pot te halen, en genoeg inzet en geld binnen halen onder toeziende blik van kandidaten, hints en hoe een kandidaat door regie in of uit beeld gehouden wordt.
De optelsom brengt me heel vaak bij de juiste mol.

Ik heb vanaf de kick-off een onderbuik gevoel bij Sophie…
Ze tikt veel boxen aan, maar de verdenkingen van mensen die er uitliggen staan me tegen, al zag ik die verdenkingen meer in uitspraken dan in hoe ze zich tov Sophie verhouden.

Gedurende het spel zie ik ook veel bij Roos, maar bij zo’n opzichtig gedrag en zo veel in your face mollen ben ik benieuwd wat er nog aan verborgen mol acties te zien zijn… maar het valt me op dat in deze serie er weinig opdrachten zijn waar kandidaten ongezien kunnen mollen…

Maar als ik de optelsom maak zie ik nu ook dat Stijn ook aan de meeste voorwaarden voldoet. Qua hints misschien iets minder maar ook dat kan met deze regisseur anders zijn… en de blauwe bril die groot in Moltalk werd genoemd is zeker een typische mol actie, die ook een vergissing kan zijn blauwe tas/ blauwe bril…

Misschien was ik afgelopen jaren goed geworden in het doorzien van de regie en heeft dat me geholpen met mollen speuren, maar nu met de nieuwe regie ben ik een beetje verdwaald…

Sophie en Roos blijven voor mij op basis van posities zeker potentiële mollen en dat ik nog zo twijfel bij aflevering 6 vind ik ergens ook wel leuk. En Stijn is daar goed bij gekomen.  :-[

« Reactie #226 Gepost op: 10-02-2025, 10:32:26 »
In de aflevering ‘niet de mol’ van Sam hoor je nog een klein fragmentje waarin Bridget zegt er op Sam uit gevlogen te zijn. Dus ze zat op Sam. Stijn kan dus nog zeker de Mol zijn!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 10-02-2025, 10:58:46 »
Hoewel dit forum het overwegend juist heeft, zie ik het nu echt niet met Stijn. Hij doet veel wel goed of zijn best. Zoals nu Maaike en vooral hij drie fotografen vindt om de juiste fotograaf te kunnen vinden. Hij vergist zich even met de blauwe bril/tasje maar geeft al snel toe aan Maaike. Het is Maaike die er een hele zaak van maakt en dat voor de groep nog eens over doet.

Bij de kraak gaat hij zoals afgesproken naar de kraam, laat zich weg bluffen door Roos, doet het prima bij de knop en wordt helaas gepakt. Om in de kluis enthousiast alle drankjes te herkennen, later nog de nummers te weten waardoor het kistje open gaat. Op het idee komt om de servetten te tellen. En zich laat meeslepen door Roos.

Bij de handgebaren corrigeert hij enkele keren Roos, Sophie en Sam.

Bij wie van de drie liegt hij ontzettend slecht. Het is door Bridget dat het geld uit de pot wordt gehouden en hij twee jokers wint.

Denk dat hij makkelijk over te halen is mee te gaan met anderen maar zie hem zelf geen echte molacties ondernemen.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 10-02-2025, 14:18:34 »
Ja, Cinner je hebt dit al eens eerder genoemd en ik was het toen helemaal met je eens. Het houdt niet over van wat we zien van Stijn, hij is ook nergens sturend of neemt initiatieven. Hij is eerder afwachtend.

De actie met het blauwe tasje/bril was niet slim van Stijn want het bevestigde Maaike in haar verdenking richting Stijn. Ze wilde een duo vormen met Stijn en haar genoegzame  blik na haar groene scherm doet mij vermoeden dat ze op hem heeft ingezet in de test.

Ik vraag me ook af wat er in de kluis is gebeurd. Dat hij de drankjes herkende en het kistje open kreeg kan ik me nog voorstellen. Daar zat zijn eigen  joker in. Gevalletje voorkennis? Wat betreft de servetten begin ik me nu af te vragen of hij zelf misschien al servetten verstopt heeft of dat van plan was. Vóórdat Roos het voorstelde. Vandaar zijn verbaasde blik?? Ik heb destijds nog geprobeerd om vanuit de overzichtsshots te tellen hoeveel servetten er lagen maar daar niets mee gedaan. Er waren iig meerdere tafels met 4 couverts.

Hij liegt inderdaad slecht en sommige acties zijn gewoon niet slim van hem maar dat betekent niet dat hij de mol niet kan zijn, ik vrees van wel.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #229 Gepost op: 10-02-2025, 14:31:23 »
In de eerste ronde van de quiz afvallen, spreekt wel echt anti-Stijn.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 10-02-2025, 14:36:03 »
Volledig eens met cinner. Wat mij betreft te passief voor een Mol, en zeker voor een met de ambitie de beste ooit te worden.

En over Wie van de Drie heb ik al veel gezegd, maar omdat men er blijkbaar overheen leest een korte samenvatting:
 - Het is logischer voor een Mol om bij de vragenstellers te zitten omdat zij de uiteindelijke beslissing nemen;
 - Als de Mol toch afgezonderd wordt en niet op het vliegveld zit moet hij geloofwaardig liegen dat hij wel op het vliegveld zat;
 - Stijn is niet in staat een (voor de kijkers) geloofwaardige leugen neer te zetten terwijl dat de enige manier is waarop hij in zijn positie kan mollen;
 - De vragenstellers kiezen toch Stijn. Collectieve brainfart, nepmollen, sturing van de echte Mol, of een beetje van alledrie?

Mijn conclusie kan alleen maar zijn dat de Mol bij de vragenstellers zat, dus een vrouw is, en niet Nora heet.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 10-02-2025, 14:43:03 »
JHij liegt inderdaad slecht en sommige acties zijn gewoon niet slim van hem maar dat betekent niet dat hij de mol niet kan zijn, ik vrees van wel.

Maar waarom vrees je van wel dan? Er moet toch een reden zijn dat het forum massaal Stijn is gaan verdenken?

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #232 Gepost op: 10-02-2025, 14:48:41 »
Jullie gaan steeds uit van Stijn de perfecte acteur maar dat is hij helemaal niet. Hij is niet eens gecast als mol. Hij is ook maar aangewezen. Ik weet niet of ik zelf beter gelogen had hoor. Hij deed zijn best.... met veel overacting. Achtstegroepers basisschoolniveau. Plattelandstoneel. Doe het maar eens beter ::regenboog::

En toch werkt het ::trots:: ::tandpastasmiley::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline frankhuiskamp

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 10-02-2025, 15:21:40 »
Ik heb volstrekt een tegenovergestelde redenering. Ik vind het juist bijzonder slim om heel overdreven slecht te liegen om mensen zand in de ogen te strooien. Ik denk oprecht dat Stijn dat doet. Gewoon geen onaardige tactiek. Zeker niet in dat spel deze aflevering. Zeker ook niet als je denkt dat mensen je een beetje door beginnen te krijgen.

O, en afwachtend? Tja, maar dat is toch gewoon de veiligste tactiek als je onvoorbereid bent als Mol? Ik weet niet wat mensen verwachten. Ik zou ook altijd zeggen dat ik de beste Mol ooit wil worden, of dat haalbaar is, is een tweede.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 10-02-2025, 15:27:07 »
Jullie gaan steeds uit van Stijn de perfecte acteur maar dat is hij helemaal niet. Hij is niet eens gecast als mol. Hij is ook maar aangewezen. Ik weet niet of ik zelf beter gelogen had hoor. Hij deed zijn best.... met veel overacting. Achtstegroepers basisschoolniveau. Plattelandstoneel. Doe het maar eens beter ::regenboog::

Vertellen dat je in achttien uur alleen een appel en water van de regie hebt gekregen en zelf een mars hebt gescoord, is willen dat mensen weten dat je liegt.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 10-02-2025, 15:47:14 »

Haha ja, precies dit. Klopt natuurlijk dat de mol graag beter zou willen liegen. Maar waarom zou dat betekenen dat Stijn de mol niet is.

Maar belangrijker: het werkte perfect. Hij werd gekozen en hield zo geld uit de pot.

Als dit het belangrijkste argument tegen Stijn als mol is...dan zal ie het dus wel gewoon zijn.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 10-02-2025, 16:01:10 »
In dit atypische seizoen ligt een amper mollende mol veel meer voor de hand dan een mol die niet goed wordt gebrieft terwijl daar alle tijd voor was - alle reden toe was. Stijn was bij Wie van de drie? duidelijk niet goed voorbereid:

De wie-van-de-drie opdracht geeft hem weg als kandidaat. Hij begint te giechelen als hij vertelt waar hij geslapen heeft, heeft alleen een appel en een Mars gekregen (sure) en heeft geslapen op een bankje bij de gate ... Iedereen die wel eens op een vliegveld is geweest weet dat de banken daar anti-lig zijn met metalen armleuningen tussen de zitdelen. Zo ook op de luchthaven van Siem Reap.

^ dit is met geen mogelijkheid als mols te spinnen. Je kunt aan scorebordjournalistiek doen, maar dat is dan ook echt het enige.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 10-02-2025, 16:18:46 »
Maar waarom vrees je van wel dan? Er moet toch een reden zijn dat het forum massaal Stijn is gaan verdenken?

Stijn kwam na aflevering 4 in de poll bovendrijven als hoofdverdachte. Ik vermoed door het spookhuis. Toen Bridget in aflevering 5 afviel zijn er veel Bridgetverdenkers overstapt naar Stijn.

Ik vrees inmiddels dat Stijn de mol is omdat ik geen concurrentie meer zie in de overige kandidaten. Sophie maakt grote kans om de volgende afvaller te zijn. Roos is aan het nepmollen. Maaike en Nora hebben onnodig geld binnengehaald en Nora doet veel te veel te goed om mol te zijn. Mijn vrees komt ook omdat ik Stijn als een leuke kleurrijke kandidaat zag maar als mol vind ik het allemaal maar zozo.... (aflevering 10 eerst maar afwachten, misschien valt het nog mee  ;D)

Eens met alles wat hierboven gezegd is over o.a. wie van de 3. In ronde 1 had hij zomaar als leugenaar ontmaskerd kunnen worden. Misschien heeft het vertrouwen dat Bridget als bondgenoot in hem had hem wel gered.

Maar ja, het was ook een mol die onvoorbereid voor het blok gezet is, ook dat is waar. Dus de verwachtingen kunnen niet te hoog zijn.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 10-02-2025, 16:28:55 »
^ dit is met geen mogelijkheid als mols te spinnen. Je kunt aan scorebordjournalistiek doen, maar dat is dan ook echt het enige.

Je doet hier een cruciale aanname: dat een mol hier altijd beter zou liegen dan kandidaten. En dit lijkt me een zeer twijfelachtige aanname, zoals al meerdere keren hier gezegd. Een mol kan toch ook best slecht liegen?

Stel Stijn is kandidaat, dan liegt hij hier dus ook slecht. Terwijl hij als kandidaat ook goed zou willen liegen. Hoe moeten wij uit elkaar houden of Stijn slecht liegt als mol of als kandidaat? Dat kan niet - vandaar dat je hem hierom dus niet kan afschrijven.

En ja, "slecht liegen" is nogal subjectief. Het enige harde bewijs dat we hebben is dat hij juist wel geloofd werd. Missie geslaagd dan, als mol.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #239 Gepost op: 10-02-2025, 16:30:35 »
Ik heb volstrekt een tegenovergestelde redenering. Ik vind het juist bijzonder slim om heel overdreven slecht te liegen om mensen zand in de ogen te strooien. Ik denk oprecht dat Stijn dat doet. Gewoon geen onaardige tactiek. Zeker niet in dat spel deze aflevering. Zeker ook niet als je denkt dat mensen je een beetje door beginnen te krijgen.

O, en afwachtend? Tja, maar dat is toch gewoon de veiligste tactiek als je onvoorbereid bent als Mol? Ik weet niet wat mensen verwachten. Ik zou ook altijd zeggen dat ik de beste Mol ooit wil worden, of dat haalbaar is, is een tweede.
Ja hij kan het daardoor ook over the top doen. Die vrijbrief heeft hij. Goede tactiek.

Maar punt blijft, wat is menselijk mogelijk? Hij is waarschijnlijk als de anti-mol gekozen. Namelijk als de minst waarschijnlijke voor de molpositie. Hij heeft dan echt de juiste karaktereigenschappen en vooropleiding niet. Dan moet je tegen de meest sterke tegenwind ingaan.

Beide varianten zijn te snappen. En als je FTM doet, dan doet hij het gewoon erg goed ::trots::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)