Na een aantal jaren uitgecheckt te zijn, volg ik het dit jaar weer half (maar niet zo fanatiek als ooit) en ik zit definitief in de Roos-tunnel.
> Rik zei in de tweede aflevering iets in de trant van: 'beweeg mee, en als je dan tegengas geeft, doe het dan vol overtuiging, met goede argumenten'. Ze moesten vervolgens in de eerste opdracht die namen uitbeelden. Roos deed best goed mee. Maar bij dat grote woord (Phnom Penh) ging ze ineens vol in de aanval (denk kaan de woorden van Rik). Beweerde dat het zonder een H was. Maar toen kwamen Teun en Nora erbij en die grepen in. Maar Roos bleef behoorlijk hardnekkig, totdat ze het niet meer kon winnen. Uiteindelijk moest het met H, en dat had hen bijna die pot gekost. Het was met dank aan Teun dat daar geld werd verdiend.
> Vervolgens aan het einde van de opdracht, zegt Rik: 'En ik wil de mol veel succes wensen met de kraak.' Niemand reageert, maar je hoort Roos denken/schakelen: he, niemand reageert, dan moet ik zelf toch even dit vuurtje aanwakkeren, anders is het niet leuk. Dus zij reageert redelijk laat (en vrij emotieloos): 'met wat?' En kijkt triomfantelijk om zich heen om te zien hoe de rest reageert. Die inmiddels toch ook reageert.
> Later in het spel trekt ze Stijn mee in haar plannetje om servetten te verstoppen. Ze spant Stijn voor haar karretje, en die trapt er vol in.
> En natuurlijk dat suffe ding met dat zij een 10 verdient voor dat boeddhabeeldje, maar handig de aandacht van haarzelf afleidt. Deed ze wel slim, om mensen niet op haar te laten stemmen. Ze stuurde daar flink!
> Bij Sophie lukt het afleiden niet afgelopen opdracht (met de fotosessies). Die gaat stoïcijns door, wil toch een bepaalde route lopen, wijkt niet voor Roos' argumenten. En Roos vertraagt, schakelt de vliegtuigmodus in, blijft aapjes kijken. Zo opzichtig...
En zo zijn er zoveel meer momenten. Maar vooral die H was opzichtig. En nergens voor nodig.
Heb er inmiddels 10 euro op gewed dat Roos het is