Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 76836 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #200 Gepost op: 9-02-2025, 19:39:10 »
Hallo.  ::oink:: Ik ga me hier aansluiten.

Wat zijn de tegenargumenten tegen Roos?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 9-02-2025, 19:41:44 »
De belangrijkste is denk ik dat ze de mol niet is.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 9-02-2025, 19:45:31 »
Behalve dat er maar één mol (Stijn) is zijn er nog wel argumenten waarom Roos het niet is. Bij de vliegveld opdracht hield ze stug vol dat Ray de waarheid sprak en ze liet haar bordje met Ray erop ook zien aan Bridget en Nora.

Offline JensXIII

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 9-02-2025, 20:06:55 »
En ook een 10 halen voor de beeldhouwopdracht, waardoor echt bijna een 7,5 gemiddeld werd gehaald (en daarmee €1.500 in de pot)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 9-02-2025, 20:14:12 »

Follow the money: Roos is tot nu toe een van de grootverdieners. (Hoewel daar volgende week verandering in lijkt te gaan komen).

Ik ben juist naar Stijn geswitched vanuit de Roos tunnel.
Mag ik dan van jou de beste argumenten tegen Stijn in het Stijn topic?

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 9-02-2025, 20:17:46 »
Follow the money: Roos is tot nu toe een van de grootverdieners. (Hoewel daar volgende week verandering in lijkt te gaan komen).

Sommige afvallers (ray, theun) zaten ook gedeeltelijk op roos, toch?

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 9-02-2025, 20:40:38 »

Mijn probleem met kandidaten afstrepen op basis van FTM is dat bij FTM gekeken wordt naar wat er herleidbaar door een kandidaat in de pot is gebracht en het idee leeft dat een mol dat niet doet… maar hoeveel een kandidaat in verhouding herleidbaar in de pot brengt hangt van een aantal dingen af… hoe actief andere kandidaten verdacht willen worden? En dus expres geen geld binnen brengen als het om relatief kleine bedragen gaat. Hoe de opdrachten in elkaar zitten. Deze serie zijn er weinig opdrachten waar niet duidelijk is welk aandeel wie heeft in het behalen van geld… alles of niets opdrachten zijn daarmee opdrachten waar de mol het beste zijn slag kan proberen te slaan… een mol wil niet opvallen voor kandidaten en kijkers, dus zal daar waar per persoon traceerbaar geld verdiend kan worden alleen bij hele moeilijke opdrachten niks in de pot proberen te brengen… anders net genoeg om als kandidaat over te komen. Om elders zijn slag te slaan… uiteindelijk is FTM pas compleet bij het zien hoeveel geld de mol heeft weten te voorkomen en ook uit de pot heeft gespeeld.
Helaas zijn er soms zoveel nep mollen dat bij FTM de mol in verhouding best veel lijkt te verdienen.

Het grootste tegenargument voor Roos… ze is zo opzichtig aan het stoken en klieren en mollen en vestigt zoveel aandacht op zich.. mocht ze de mol zijn dan ben ik benieuwd wat ze ongezien heeft kunnen doen.

Stijn is daarin voor mij een betere mol kandidaat. Staat ook veel op sleutel posities… maar hij lijkt niet zo goed te zijn in liegen en acteren, dat is mijn twijfel bij hem.

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 9-02-2025, 20:49:18 »
Na een aantal jaren uitgecheckt te zijn, volg ik het dit jaar weer half (maar niet zo fanatiek als ooit) en ik zit definitief in de Roos-tunnel.

> Rik zei in de tweede aflevering iets in de trant van: 'beweeg mee, en als je dan tegengas geeft, doe het dan vol overtuiging, met goede argumenten'. Ze moesten vervolgens in de eerste opdracht die namen uitbeelden. Roos deed best goed mee. Maar bij dat grote woord (Phnom Penh) ging ze ineens vol in de aanval (denk kaan de woorden van Rik). Beweerde dat het zonder een H was. Maar toen kwamen Teun en Nora erbij en die grepen in. Maar Roos bleef behoorlijk hardnekkig, totdat ze het niet meer kon winnen. Uiteindelijk moest het met H, en dat had hen bijna die pot gekost. Het was met dank aan Teun dat daar geld werd verdiend.
> Vervolgens aan het einde van de opdracht, zegt Rik: 'En ik wil de mol veel succes wensen met de kraak.' Niemand reageert, maar je hoort Roos denken/schakelen: he, niemand reageert, dan moet ik zelf toch even dit vuurtje aanwakkeren, anders is het niet leuk. Dus zij reageert redelijk laat (en vrij emotieloos): 'met wat?' En kijkt triomfantelijk om zich heen om te zien hoe de rest reageert. Die inmiddels toch ook reageert.
> Later in het spel trekt ze Stijn mee in haar plannetje om servetten te verstoppen. Ze spant Stijn voor haar karretje, en die trapt er vol in.
> En natuurlijk dat suffe ding met dat zij een 10 verdient voor dat boeddhabeeldje, maar handig de aandacht van haarzelf afleidt. Deed ze wel slim, om mensen niet op haar te laten stemmen. Ze stuurde daar flink!
> Bij Sophie lukt het afleiden niet afgelopen opdracht (met de fotosessies). Die gaat stoïcijns door, wil toch een bepaalde route lopen, wijkt niet voor Roos' argumenten. En Roos vertraagt, schakelt de vliegtuigmodus in, blijft aapjes kijken. Zo opzichtig...

En zo zijn er zoveel meer momenten. Maar vooral die H was opzichtig. En nergens voor nodig.

Heb er inmiddels 10 euro op gewed dat Roos het is  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 10-02-2025, 22:21:05 door Alja »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 9-02-2025, 23:51:55 »
Alle aflevering titels en molbriefings komen overeen met het gedrag van Roos in betreffende afleveringen.

Dat hangt er vanaf welke invalshoek van Follow The Money je neemt. Zelf kijk ik hoeveel er uit de pot is gehouden/ Bijvoorbeeld in de kluis gaan twee kistjes open en verdient Roos met haar eigen kistje 250 euro. Maar breekt de grammofoon, verstopt een servet probeert het verkeerde jaartal er door te krijgen (haar eigen geboortedatum ipv jaartal onder het schildrij). Is zij de mol, houdt ze 750 euro uit de pot.

Hetzelfde met de keuze voor de twee beste houtbewerkers. Zie je haar als kandidaat brengt ze mede 200 euro in de pot. Is ze de mol heeft ze kunstig de aandacht van zichzelf af gekregen en 400 euro uit de pot gehouden.

Kijk je wat mensen uit de pot houden, staat Roos er heel anders voor. En kan ze goed de Mol zijn.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 10-02-2025, 00:41:05 »
Nogmaals, net als met sor vorig jaar, er zijn zowiezo 2 kandidaten afgevallen die deels op roos zaten..

En aangezien er nu 3 mensen sophie meenemen in de test, kan roos toch op basis van wieverdenktwie al niet meer de mol zijn

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 10-02-2025, 09:49:10 »
Begrijp met niet verkeerd he. Ik ben een van de personen die juist niet naar follow the money kijkt. Zo heb ik Renée ooit gevonden ;-)

Omdat er om argumenten tegen Roos worden gevraagd noem ik dit als één van mogelijke argumenten. Het FTM verschil met Stijn is nu erg groot. Daar kan zeker nog verandering in komen. En is voor mij geen reden om Roos nu volledig weg te strepen.

« Laatst bewerkt op: 10-02-2025, 13:23:20 door annebeestje »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 10-02-2025, 10:14:46 »
Begrijp met niet verkeerd he. Ik ben een van de personen die juist niet naar follow the money kijkt. Zo heb ik Renée ooit gevonden ;-)

Omdat er om argumenten tegen Roos wordt gevraagd noem ik dit als één van mogelijke argumenten. Het FTM verschil met Stijn is nu erg groot. Daar kan zeker nog verandering in komen. En is voor mij geen reden om Roos nu volledig weg te strepen.

Wilde gewoon mijn idee van FTM geven. Die volgend springt eerder Roos dan Stijn er tussenuit wat betreft geld uit de pot houden.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #212 Gepost op: 10-02-2025, 14:30:18 »

> Vervolgens aan het einde van de opdracht, zegt Rik: 'En ik wil de mol veel succes wensen met de kraak.' Niemand reageert, maar je hoort Roos denken/schakelen: he, niemand reageert, dan moet ik zelf toch even dit vuurtje aanwakkeren, anders is het niet leuk. Dus zei reageert redelijk laat (en vrij emotieloos): 'met wat?' En kijkt triomfantelijk om zich heen om te zien hoe de rest reageert. Die inmiddels toch ook reageert.

Deze was ik al vergeten en vond ik een heel groot argument pro-Roos toen.

Dat afvallers op Roos zaten zou ik niet te hard van uitgaan. Dat Sam duidelijk op Sophie zat, is wel zo goed als zeker. Nora is het gewoon niet en bij Maaike heb ik ook nog altijd een paar acties die echt uitermate onmols waren. En Stijn wil ik niet dat het is, dus dan blijft Roos over.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 10-02-2025, 14:47:10 »
Denk dat Nora en Stijn op Roos zitten. En we wellicht een finale van vier finalisten krijgen met Roos, Nora, Stijn en Maaike.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 10-02-2025, 14:50:10 »
Ik blijf gewoon lekker in de Roos-tunnel. Al was het alleen al om straks iedereen die in het Stijn-topic over elkaar heen buitelt om te zeggen dat het toch écht alleen maar Stijn kan zijn, uit te lachen  ;D

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 10-02-2025, 15:51:52 »

Ze gedraagt zich de hele tijd als fanatieke kandidaat die expres graag mysterieus doet. Of dingen verkeerd. Maar net als Sam vergeet ze soms dat dit haar strategie is, waardoor ze soms toch ineens dingen heel goed doet (zie: de 10 bij dat houtbewerken).

Maar voor mij is het vooral hoe ze zich gedroeg bij de leugendetector test. Dit was zo kandidaats als maar kan. Lekker expres verwarring zaaien door vragen niet rechtstreeks te beantwoorden. Valt enorm op en is erg verdacht. En zo zagen Ray en Sophie het ook.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 10-02-2025, 16:08:14 »

a) Sinds aflevering 1 de meest landelijke verdachte. Dat zou een eerste keer zijn.
b) met zo'n hoge score met het beeldhouwen, drijf je het gemiddelde naar omhoog. Ze hadden maar net niet gemiddelde. Ze had evengoed maar een 8 ofzo kunnen halen ipv een 10
c) raar gedrag bij het ondervragen waar er geen reden was om die aandacht op je te vestigen.
d) bij wie van de 3 stemt ze Stijn weg ipv Ray. Hier had je als mol al een kans om de opdracht te verpesten

de eerste 2
klaar voor de strijd

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 10-02-2025, 17:03:59 »
a) Sinds aflevering 1 de meest landelijke verdachte. Dat zou een eerste keer zijn.
b) met zo'n hoge score met het beeldhouwen, drijf je het gemiddelde naar omhoog. Ze hadden maar net niet gemiddelde. Ze had evengoed maar een 8 ofzo kunnen halen ipv een 10
c) raar gedrag bij het ondervragen waar er geen reden was om die aandacht op je te vestigen.
d) bij wie van de 3 stemt ze Stijn weg ipv Ray. Hier had je als mol al een kans om de opdracht te verpesten

de eerste 2

Over c. Alle drie de kandidaten hebben een tactiek om niet de waarheid te spreken en de test te verprutsen voor de ondervragers. Zowel de mol als de kandidaat willen niet dat er iets uit de test te halen valt.

d. Bridget zat iedereen druk t overtuigen op Stijn te stemmen. Dat heeft voor de Mol makkelijk gemaakt kandidaten punten te scoren.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #218 Gepost op: 10-02-2025, 23:18:06 »
d. Bridget zat iedereen druk t overtuigen op Stijn te stemmen. Dat heeft voor de Mol makkelijk gemaakt kandidaten punten te scoren.

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zei Roos meteen dat ze Stijn moesten wegstemmen. Daarna zat Bridget de rest te overtuigen. Als Roos de mol zou zijn en Bridget haar mond had gehouden, dan hadden ze de juiste persoon weggestemd.

Met de leugendetector deed ze eigenlijk vrij opvallend. Dat zou wel een moment zijn dat anderen haar extra in de gaten gaan houden, dat wil je niet als mol? Lijkt mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 11-02-2025, 01:36:49 »
Ik denk niet dat ze het de mol zouden aandoen om als één na laatste het groene scherm te laten zien. Het groene scherm dat de afvaller aanwijst. Om die reden alleen al denk ik niet dat Roos de mol is.