Auteur Topic: [Kandidaat] Nora Akachar  (gelezen 46008 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nora Akachar
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2025, 23:43:21 »
Haar vraag bij wie van de 3 was heel goed, een goede manier om een leugenaar te ontmaskeren
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2025, 00:20:11 »
Maar dat kwam niet over en als mol had ze daar langer over na kunnen denken, denk ik.
Het is inderdaad een beproefde methode om een leugenaar te ontmaskeren door hem of haar het verhaal van achter naar voor in de tijd te laten vertellen. Als iemand liegt is de kans heel groot dat dit ergens leidt tot tegenstrijdigheden. Bovendien moet je dan ook al een heel goed verhaal in je gedachten hebben om dit van achter naar voren te vertellen.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2025, 01:59:33 »
Weer een hoop Engels deze aflevering, jammer! :-\\
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2025, 02:02:10 »
Voor iemand die heeft gezegd de beste mol ooit te willen worden is Nora zo ontzettend passief binnen de groep, als zij die mol is. Dat rijmt niet met elkaar. Als ze de mol is, dan lijkt ze een vreselijke tijd te hebben. Kandidaat m.i.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2025, 02:10:44 »
Ik was al vanaf afl 1 wat op haar aan het tunnelen, omdat ik haar in de voorstukjes (en in de uitzending voorafgaand aan het seizoen) zo onnatuurlijk/verdacht/opmerkelijk over vond komen. Dus ik let echt op haar, maar nu, na een derde aflevering, moet ik er toch echt aan geloven: Nora gedraagt zich weinig mols. Of ik zie van alles toch echt nog over het hoofd.
Laten we jabberen joekelen.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2025, 09:15:09 »
Ik was al vanaf afl 1 wat op haar aan het tunnelen, omdat ik haar in de voorstukjes (en in de uitzending voorafgaand aan het seizoen) zo onnatuurlijk/verdacht/opmerkelijk over vond komen. Dus ik let echt op haar, maar nu, na een derde aflevering, moet ik er toch echt aan geloven: Nora gedraagt zich weinig mols. Of ik zie van alles toch echt nog over het hoofd.

Helaas moet ik dezelfde conclusie trekken.. Te passief..

« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2025, 10:39:12 »
Van Nora had ik wel verwacht dat ze een stuk beter kon zingen, als theatervrouw. Molactie?

En probeert ze een wit voetje te halen bij Ray door bij de eerste stemming voor hem te kiezen bij wie van de 3?
De mol heeft er baat bij dat zo min mogelijk kandidaten de 'fragmentjes' kunnen zien in aflevering 7.
Ik schrijf haar zeker nog niet af.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2025, 12:59:53 »
Ik wil níet dat Nora een "Milouskaatje" doet.......ik wil het níet...

:)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2025, 13:06:00 »
Of een vlaams Philipe’je..?

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2025, 13:50:08 »
Nee, ik heb het hier over de M op de pet van Nora.

Is seizoen 6 droeg Milouska een t-shirt met een grote M erop.

Deze M lijkt verdacht veel op die M.

Nou kun je zeggen, een M is een M. Maar vergelijk die twee eens, qua uitvoering.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2025, 14:15:52 »
Ze heeft die alleen wel als kandidaat meegenomen, niet als mol.

« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2025, 14:19:06 »
Ik wil níet dat Nora een "Milouskaatje" doet.......ik wil het níet...
:)

Ik begrijp je associatie niet, zo opzichtig is Nora niet vergeleken bij andere kandidaten.
Maargoed, ik had het mis, de eerste vraag bij wie van de 3 was wie de leugenaar is en Nora en Sam zeiden toen: Ray.
Ik neem aan dat dit zonder voorkennis is.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2025, 15:57:58 »
We weten niet wat de kandidaten als kleding en kleding-accessoires bij zich hebben. Kan zijn dat het toeval is, maar mij deed die M dus denken aan de M die Milouska droeg.

Ook zij werd nou niet bepaald als mol gezien, maar was het tóch. Het is dus ook niet méér dan een associatie.

Online ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2025, 16:14:19 »
Aflevering 3 heet ‘De juiste manier van zien’. Dat zou kunnen slaan op Nora. Ze draagt deze aflevering ineens een bril. Een beetje ver gezocht wellicht, maar het doet denken aan ‘het licht zien’. En Nora’s naam betekent ‘licht’, zoals ik 12 januari al schreef.
Uit de molbriefing blijkt dat de mol het lastig heeft. Als iemand lang kijkt, dan denkt de mol: ze weten het. We hebben al een paar keer zo’n scene met Nora gezien. In de auto in aflevering 2, bij het ontbijt in aflevering 2. Als Nora de mol is, dan is ze wellicht onzeker.
De mol krijgt opnieuw de opdracht om zich kandidaats te gedragen. Laten we wel wezen, Nora wordt niet bepaald door de doorsnee kijker van WIDM verdacht.
Aan de tafel bij de opening van de aflevering zit ze weer aan de rand van de groep, wat mollen vaak doen.

Opdracht 3.1 is de karaoke-opdracht. Nora heeft een goede plek gekozen als mol, want ze zit aan het tafeltje waar het bord ligt om het woord op te schrijven. Ze schrijft ook op een gegeven moment woorden op.
Nora brengt weliswaar geld in de pot, maar zingt enorm vals. Haar percentage is 17% zuiver en dat levert slechts 51 euro op. Roept ook dat het ‘waarheid’ is als het ‘mooi’ moet zijn. Schrijft ‘leugen’ op, wat niet goed is. Kiest triomfantelijk voor ‘leugenaar’ als Sam hints geeft, want dan gaat er niks uit de pot.
Er zijn woorden die misschien op de mol slaan. Het woord ‘lamp’ kan op Nora slaan. Haar naam betekent ‘licht’. Je ziet ook soms shots van een bliksem, koplampen, laserstralen en beelden van zonnestralen. Zijn dat verwijzingen naar ‘licht’ Nora?
De opbrengst is niet veel met 9 personen die 2 x 300 euro kunnen opleveren:1025 van de 5400 euro.

Opdracht 3.2 is de Wie-van-de-drie? Nora is niet bij de groep, want ze wilde graag op haar kamer opfrissen. Ja, ja. Dit zou een prima ‘mol-briefings-momentje’ kunnen zijn. Dit fragmentje móest er wel in om aan te geven waarom Nora niet bij de groep is…
Nora heeft op de deur geklopt bij Sophie, die weg was (geslapen op een vliegveld)… Echt? Als je mol bent, kun je zo goed als kandidaat overkomen.
Nora vraagt aan Sophie om haar belevenis achteruit te vertellen. Kan ook weer slaan op de afleveringstitel, om het op de juiste manier te zien. Achteruit vertellen is niet makkelijk. Het loopt ook verder helemaal niet. Ze schuift de schuld daarvan bij Sophie in de schoenen dat het niet lukt. Klapt dicht, zou ik ook doen als ik mol was. Totaal verloren tijd door Nora.
Nora houdt heel goed in de gaten wat anderen kiezen. Ze ziet wat Roos opschrijft en vraagt dat na. Ze kiest niet voor de juiste persoon, namelijk Ray. Ze gaat ook niet mee met de groep, maar kiest – een beetje als einzelgänger – voor Sophie.
Nora wil wel solliciteren bij Ray om meer te weten wat er op het vliegveld ontdekt is. Ben benieuwd hoe dit verder ontwikkelt…

Opdracht 3.3 heet Strikvraag. Ze maken de eliminatietest waar ineens opdrachten komen. Vraag 16 is de sleutelvraag. Nora vertrekt als vijfde en gaat enveloppen openmaken. We zien haar rennen met iets in haar mond. Ze legt iets op haar tafeltje: het briefgeld. Nora zien we niet op de gong slaan, zodat ze hier geen geld binnenbrengt. Ze komt als laatste aan bij de stoelen. Mocht ze de mol zijn, dan moest je wel heel lang wachten om het goede antwoord zeker te weten. Nora heeft geld in haar hand. Het lijkt erop dat dat wel de pot in is gegaan.
Nora krijgt een scherm. Ze oogt heel nerveus! Ze perst haar lippen en zucht opgelucht. Als ze de mol is, heeft ze dit héél goed gespeeld!
Bij de afvaller zit ze weer als de vorige keer met haar handen voor haar mond.

Ik vind nog steeds genoeg reden om haar als mol te kunnen kiezen.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 16:20:37 door ThaStayFan »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2025, 19:23:43 »
Met veel goede wil mijn nummer 2. Ik sluit ze nog niet uit.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2025, 22:35:48 »
Goede beschouwing ThaStayFan.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat Nora, samen met Sam, koos voor Ray toen ze de leugenaar moesten aanwijzen. Als Ray inderdaad als leugenaar aangewezen was, hadden ze de opdracht al niet meer kunnen halen.

Iemand anders zei dat haar vraag aan Sophie een goede was om een leugenaar te achterhalen. Waarom wijst ze dan Sophie niet aan als leugenaar, die duidelijk niet om kon gaan met haar vraag. Sterker, wijst ze haar aan als degene die de waarheid spreekt? Een hele vreemde keuze op basis van wat wij gezien hebben.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2025, 23:56:33 »
Hier en daar valt wel iets te zeggen voor wat in het overzicht van ThaStayFan hierboven vermeld staat, al zijn het ook vaak constateringen (die wel kloppen) maar de interpretatie ervan is nog geen hard bewijs (dat ze de mol is).

In mijn ogen heb ik Nora nog maar weinig Molse dingen zien doen. Als ze de mol is, mag ze wel eens in actie schieten, want, als ze al gemold heeft, deed ze dat wel heel voorzichtigjes. Ik zou haar een vrij a-typische mol vinden, die de eerste drie afleveringen nog helemaal niet uit haar pijp is gekomen. Als ze het is doet ze het tot nu toe wel heel discreet. Dat ben ik niet echt gewoon van de Nederlandse mollen die ik gezien heb (dat zijn er echter niet zo heel veel, moet ik wel bekennen).

Echt bovenaan mijn verdachtenlijstje staat Nora toch niet, al heb ik ook nog niks gezien waardoor ik zou zeggen streep erdoor. Allez Nora, schiet eens in gang! :)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 00:02:27 door Klaartje76 »

« Reactie #57 Gepost op: 20-01-2025, 05:34:36 »
Niet pver haar molschap, meer over of de roze kleding al eerder voor kwam voor de biechten tijdens de test? Want kwam mij nog niet bekend voor en dacht daarom dat ze zeker niet zou afvallen.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 20-01-2025, 07:40:36 »
Bij het selecteren van de kandidaten is dit seizoen uiteraard gekozen voor 10 mensen die net zo goed een onvoorbereide mol kunnen zijn, een zwaardere selectie dus, zou ik zeggen, als alle tien aan die kwaliteit moeten kunnen voldoen.

In theorie zou ik het hier mee eens zijn, maar ik vraag me af of ze in het geval van BN-ers daadwerkelijk veel benaderde bekende mensen nog afwijzen na hun mollicitatie?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #59 Gepost op: 20-01-2025, 09:00:09 »
In mijn ogen heb ik Nora nog maar weinig Molse dingen zien doen. Als ze de mol is, mag ze wel eens in actie schieten, want, als ze al gemold heeft, deed ze dat wel heel voorzichtigjes. Ik zou haar een vrij a-typische mol vinden, die de eerste drie afleveringen nog helemaal niet uit haar pijp is gekomen. Als ze het is doet ze het tot nu toe wel heel discreet. Dat ben ik niet echt gewoon van de Nederlandse mollen die ik gezien heb (dat zijn er echter niet zo heel veel, moet ik wel bekennen).

Inderdaad. Als ze het is, is het dringend tijd om wakker te schieten. Al te laat voor een goede mol te zijn, want iedereen moet je wel kunnen vinden.