Auteur Topic: [Kandidaat] Maaike Martens  (gelezen 51612 keer)

Re: [Kandidaat] Maaike Martens
« Reactie #120 Gepost op: 16-02-2025, 12:43:08 »
Als Maaike de mol is was het slim om te kiezen voor een laag bedrag. Degene met een laag bedrag mochten rondlopen en konden ervoor kiezen duidelijk te liegen of niet. Dit was natuurlijk alleen bij de mol bekend.
Zou het even terug moeten zien, want ik dacht dat alleen Nora en Maaike deze rol kregen? Maaike met haar 1000 euro mocht zelfs twee keer.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 16-02-2025, 12:57:10 »
Als Maaike de mol is was het slim om te kiezen voor een laag bedrag. Degene met een laag bedrag mochten rondlopen en konden ervoor kiezen duidelijk te liegen of niet. Dit was natuurlijk alleen bij de mol bekend.
Zou het even terug moeten zien, want ik dacht dat alleen Nora en Maaike deze rol kregen? Maaike met haar 1000 euro mocht zelfs twee keer.
Klopt, ik moest het ook twee keer zien want ik had het verkeerd onthouden. Maaike eerste keer, legt hem neer bij Sophie. Sophie raadt fout, ligt eruit (5000 geloof ik). Nora mag dan, legt hem neer bij Stijn. Stijn raadt goed, Nora eruit (2000). Maaike mag dan weer, legt hem neer bij Roos, Roos raadt goed, Maaike eruit (1000) en Roos blijft erin (7000) met Stijn (5000).

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #122 Gepost op: 16-02-2025, 13:10:36 »
Ja, Maaike is de Mol. Hallo allemaal!   ::zwaai::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #123 Gepost op: 16-02-2025, 13:59:20 »
Je kan redeneren: de mol biedt laag om de vrijstelling te kunnen leggen. Maar dan speel je Nora eruit met 2000 euro en erna jezelf. Niet Sophie.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 16-02-2025, 20:59:06 »
Het lijkt me sowieso onmogelijk om de mol tijdens het spel te briefen over de hoogte van de (tot nu toe) gedane biedingen 🤔
Dat kan wel als Rik de mol als laatste bij zich laat komen. Dan kan je in de biecht ook zeggen dat je zeker wist dat er een paar veel hoger zouden bieden.
In vorige seizoenen werd hard gezocht naar de schaduw bij kandidaten om te zien wie er echt als laatste bij Rik langskwam bij een bieding. Wordt hier lastiger met het bewolkte weer.

Offline conderanda

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 16-02-2025, 23:13:50 »
Dat kan wel als Rik de mol als laatste bij zich laat komen. Dan kan je in de biecht ook zeggen dat je zeker wist dat er een paar veel hoger zouden bieden.
In vorige seizoenen werd hard gezocht naar de schaduw bij kandidaten om te zien wie er echt als laatste bij Rik langskwam bij een bieding. Wordt hier lastiger met het bewolkte weer.

Kan ook, maar ik denk dat die voorkennis niet eens nodig was voor deze actie om zichzelf minder verdacht te maken. Wellicht heeft de productie erop gewezen dat er in de regel altijd kandidaten zijn die hoog bieden, zeker als het om een vrijstelling gaat, en is dat al voldoende voorkennis 😉 De kans op een hoog verlies wordt dan misschien iets kleiner, maar het spel erna biedt nog mogelijkheden om jezelf eruit te spelen. En de kans op afvallen is natuurlijk al groter.

Krijg sowieso de indruk dat Maaike als mol zo min mogelijk wil opvallen; ze lijkt alles goed te doen en verdient ook geld. Toch blijkt uiteindelijk steeds dat haar opbrengst lager is dan van de meeste andere kandidaten, terwijl die juist meer lijken te mollen. Met uitzondering van Stijn dan 😂

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 16-02-2025, 23:35:37 »
Kan ook, maar ik denk dat die voorkennis niet eens nodig was voor deze actie om zichzelf minder verdacht te maken. Wellicht heeft de productie erop gewezen dat er in de regel altijd kandidaten zijn die hoog bieden, zeker als het om een vrijstelling gaat, en is dat al voldoende voorkennis 😉 De kans op een hoog verlies wordt dan misschien iets kleiner, maar het spel erna biedt nog mogelijkheden om jezelf eruit te spelen. En de kans op afvallen is natuurlijk al groter.

Krijg sowieso de indruk dat Maaike als mol zo min mogelijk wil opvallen; ze lijkt alles goed te doen en verdient ook geld. Toch blijkt uiteindelijk steeds dat haar opbrengst lager is dan van de meeste andere kandidaten, terwijl die juist meer lijken te mollen. Met uitzondering van Stijn dan 😂
Ze had eerst de op een na hoogste en daarna de hoogste bieder, dat is geen toeval en duidt op voorkennis. Dat de twee laagste bieders werden aangetikt is ook geen toeval. Rik is elke aflevering met de mol in gesprek, en geeft advies, daarom vind ik het niet vreemd dat hij Maaike 2x aantikt. De mol en Rik werken samen. Voorkomen moet worden, vanuit mol en Rik gezien, dat een hoge bieder de vrijstelling neerlegt bij een lage bieder en dat de lage bieder het goed raadt en erin blijft en de hoge bieder eruit. Het is niet vaak voorgekomen dat Rik zo samenwerkt met de mol.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 23:45:05 door Run »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2025, 10:14:12 »
Je kan redeneren: de mol biedt laag om de vrijstelling te kunnen leggen. Maar dan speel je Nora eruit met 2000 euro en erna jezelf. Niet Sophie.

Misschien wist de crew dat Nora geen ervaren leugenaar was en vanzelf door de mand zou vallen.

Sophie verdenkt Maaike.

Als je het met risico speelt, wil je dat Stijn naast Roos kans maakt op de finalevrijstelling. Stijn zit volgens de edit immers op Roos.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2025, 10:33:27 door Amethyst »

Offline Lodewijk van Lodenstein

• Forumlid
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2025, 13:16:28 »
Wat een legend is Maaike.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2025, 14:41:52 »
Ik vind sowieso dat de mol hoog moet bieden. Er zijn nog mollen die iets te laag boden, maar dit zou echt Renéelaag zijn.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2025, 14:44:58 »

Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2025, 15:15:36 »
Ik vind sowieso dat de mol hoog moet bieden. Er zijn nog mollen die iets te laag boden, maar dit zou echt Renéelaag zijn.
Maar dat spel was zo anders dan nu, daar gold de hoogste bod en hier niet.
En hier had de persoon/personen met de laagste biedingen invloed hoe het spel gespeeld werd. En kon dus de hoogste bedragen in het spel houden of juist niet. Als Stijn de mol is had hij invloed op hoe hoog hij bood en op als hij de finale vrijstelling kreeg of Roos en dat was het, maar dit laatste kon ook anders verlopen. Hij had dan natuurlijk wel voorkennis, maar hij wist waarschijnlijk niet precies wie de vrijstelling op de tafels ging zetten (waarschijnlijk wel de laagste biedingen, maar dan is het nog gissen denk ik) en bij wie.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2025, 15:36:08 door Mol1991 »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2025, 16:12:18 »
In theorie ben ik het daar niet mee eens. Het doel van de mol is om er een hoog bedrag uit te krijgen, of die dat doet door zelf het spel te winnen of door een andere kandidaat met een hoog bedrag te pushen als winnaar is daarbij irrelevant imo.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 18-02-2025, 12:14:58 »
Maaike zou zeker de mol kunnen zijn en weten dat je met een laag bedrag invloed hebt om het spel te sturen. Ze maakt zich ook onverdacht door laag te zitten en te sturen op hoge bedragen. Het enige vreemde vind ik dan waarom zij zelf en wij dat niet verteld kregen, dat als je laag zou bieden dat je dan de vrijstelling bij de ander mocht neerleggen (wat Nora en Maaike dus mochten doen)? Of was dit op basis van loting? En zou je als mol eigenlijk niet de finale zelf willen halen (ook al heb je de vrijstelling zelf niet nodig) om de maximale invloed uit te oefenen?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 18-02-2025, 12:50:14 »
Als Maaike de mol is, dan wist ze van tevoren dat de mensen die de laagste bod hadden, de vrijstelling bij iemand anders mocht neerzetten en is dat waarschijnlijk bewust uit de montage gehaald. Misschien was dit wel de tactiek van de mol bij deze opdracht. En kijk eens terug deze opdracht, dit was niet haar beste acteerwerk.

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2025, 14:02:30 »
Ja het kan zijn dat zij dit als enige wist maar dat zorgt dan voor de kandidaten toch eigenlijk een oneerlijk nadeel als je hoog biedt tov de kans dat je de vrijstelling daadwerkelijk wint? Als in, het lijkt er dan op of de productie dat niet wilde vertellen zodat de kandidaten gemotiveerd bleven om hoog te bieden, zeker met de vraag 'wat heb je er voor over'. Als je dan van te voren weet dat je met een laag bedrag het spel anders kunt gaan spelen, dan overweeg je misschien toch om lager te bieden...

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2025, 14:42:35 »
Ja misschien wel wat oneerlijk, maar de mol heeft altijd meer informatie dan de rest. Dus zou in mijn ogen echt wel kunnen. Of het is wel gezegd dit, maar dat Sophie, Stijn en Roos dachten boeien, mij maakt niks uit wat eruit gaat als ik het, maar heb.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2025, 19:47:22 »
En kijk eens terug deze opdracht, dit was niet haar beste acteerwerk.
Hoe bedoel je niet haar beste acteerwerk?

Het lijkt een rode draad te zijn bij Maaike, iets veroorzaken waardoor het gekibbel elders plaatsvindt, hier heeft zíj́ niet hoog geboden, de meeste anderen wel. In afl 1. was het haar joker die daar lag, waardoor anderen ruzie kregen. Zíj́ zong geweldig, anderen niet.
Ik hoop dat ze het is, geweldige mol, die ik een tijdje helemaal uit het vizier had.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2025, 20:03:18 door Run »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2025, 20:40:32 »
Hoe bedoel je niet haar beste acteerwerk?

Het lijkt een rode draad te zijn bij Maaike, iets veroorzaken waardoor het gekibbel elders plaatsvindt, hier heeft zíj́ niet hoog geboden, de meeste anderen wel. In afl 1. was het haar joker die daar lag, waardoor anderen ruzie kregen. Zíj́ zong geweldig, anderen niet.
Ik hoop dat ze het is, geweldige mol, die ik een tijdje helemaal uit het vizier had.

Ik geloof net zoals jij dat Maaike het is. :)
Over niet haar beste acteerwerk bedoel ik je kon duidelijk zien dat zij de finale vrijstelling bij Sophie en Roos neergezet had, omdat ze haar gezicht niet helemaal inplooi kon houden als kandidaat niet goed gespeeld, maar als mol wel. Ik weet dat wij dit al wisten, maar de kandidaten konden dit ook wel echt van haar gezicht aflezen vond ik. Misschien was haar doel als mol, om als eerst af te gaan, maar dat ze pech had dat Sophie haar geloofde.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2025, 20:46:36 door Mol1991 »

Offline conderanda

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2025, 21:59:43 »
Weer even wat anders:
Je ziet Maaike regelmatig oefeningen doen, en volgens mij heb ik daar ook een paar keer een yoga houding gezien, misschien ver gezocht maar  het past wel in het kader van het pad naar verlichting.

Vond het trouwens ook opvallend dat haar Boeddhabeeld geen ronde knot had, en dat ze juist bij die opdracht een knot bovenop haar hoofd had. Hoewel, die opdracht heeft ze het  goed gedaan dus eigenlijk zijn dat minpunten 🤔 maar misschien was dat niet haar inzet en heeft ze die knot bewust plat gelaten? Mogelijk heeft haar creativiteit alsnog gezorgd voor een (te) goed resultaat…