Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 15766 keer)

Offline Vage logica

• Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2025, 21:53:48 »
Ja, er zijn in totaal 24 hints, 14 boven en 10 onder de regel met de ; hints. Kijkend naar de getallen tellen de nummers voor de ; (inclusief de laatste 1) op tot 14 en de getallen na de komma tot 10. Dat maakt het inderdaad logisch om met eerst 4 van boven te pakken en dan 2 van onder, 1 van boven, 2 van onder etc.

Mijn idee was ook om de namen van de mollen in het grid in te vullen, maar ook ik kwam daarmee nog tot niets. Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals: spaties (of het streepje tussen anne-marie) wel of niet meetellen. De namen van de mollen laten beginnen in het vakje van het afleveringnummer, of nog 1 vakje verder. Maar dit geeft voor zover ik zie allemaal niets zinnigs.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2025, 21:54:54 »
Misschien dan toch willekeurig 4 van boven, 2 van onder, etc?

Edit: we gebruiken nog niet de clue ‘de namen en woorden hebben een tweede functie’
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 21:56:29 door Nijntjelief »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2025, 22:00:59 »
Geen puf om alle letters te tellen, maar namen en woorden als een voorloper in het raster? Dan in de volgorde 4 boven 2 onder etc?

Offline Vage logica

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2025, 22:02:29 »
Edit: we gebruiken nog niet de clue ‘de namen en woorden hebben een tweede functie’

Daarom dacht ik er juist aan om de namen te laten beginnen in het vakje van het afleveringnummer (dat zou dan de tweede functie van de woorden zijn, naast het aangeven van een seizoen en daarmee een mol). Maar in het geval van de hint Finale kom je dan ook uit pas na het groene vakje en heb ik dus geen letter. Het kan natuurlijk prima dat er een spatie in de oplossing zit, maar ik kwam verder ook niet op een zinnige tekst.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2025, 22:05:37 »
Ik heb ook geprobeerd om het aantal letters dat de woorden hebben te nemen als letter van de mol in het groene vak (bijvoorbeeld misleid is 7, dan neem ik de zevende letter van de mol), maar dan kom ik bij Patrick Stoof in de problemen (dat woord ervoor heeft meer letters dan zijn naam)

Ook niet goed is de afleveringsnummers als blanco vakjes te laten en dan de mol in te vullen (begon veelbelovend met ‘de aa…’ maar toen liep het mank)

Geen puf om alle letters te tellen, maar namen en woorden als een voorloper in het raster? Dan in de volgorde 4 boven 2 onder etc?
Deze heb ik ook geprobeerd, maar dan zijn er in sommige gevallen al teveel letters om in de 20 vakjes te passen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 22:30:36 door Nijntjelief »

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2025, 22:22:53 »
Pfoei, zelfs na een heleboel gepuzzel nog niet gelukt. DRenziboy, zijn de door Vage Logica gevonden namen en afleveringsnummers juist? (Ik verwacht van wel) Dan weten we in elk geval zeker of we met de goede lettermogelijkheden aan de gang gaan.

Morgen ga ik verder puzzelen, mijn brein is al in slaapstand gegaan geloof ik  ::rofl::

Een zetje in de goede richting is ook welkom, DRenziboy  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2025, 22:59:32 »

Dan geef ik jullie deze hint, misschien lukt het hiermee.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Vage logica

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2025, 00:14:42 »
Hmm, bovenstaande hint geeft een interressant probleem.
Het is mogelijk om in mijn lijstje bij de hint "Finale" te kiezen voor aflevering 10 uit het Rennaissance seizoen met Jeroen als mol en de rest blijft dan zoals aangegeven en kan nog steeds kloppen. Dit betekend alleen dat seizoen 21 met mol Renee Fokker uit het lijstje valt. Bij het opstellen van mijn lijstje bleef na invullen van alle andere afleveringen en mollen de hint "Niemand" en alleen seizoen 8 over. Ik heb toen die 2 aan elkaar gekoppeld, maar ook in seizoen 21 was er een aflevering (6) waarin er niemand afviel. Nu heb ik dus voor de hint "Niemand" geen uitsluitsel meer. Het kan zowel seizoen 8 als seizoen 21 zijn. Het andere seizoen van die 2 ontbreekt dan in de lijst.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2025, 00:31:30 »
Als het goed is moet het duidelijk zijn welke mol je in moet vullen op die plek. De groene kolom moet namelijk een fatsoenlijk Nederlandse zin opleveren.

Oh en het Rennaissance-seizoen had maar 8 afleveringen. ;)

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2025, 10:52:37 »
Kees Tol pas sowieso niet in het schema, want de groene balk zit op de 8ste rij en zijn naam heeft 7 letters. Tenzij de namen niet persé op de eerste blokjes beginnen. Toevallig staat Jeroen op regel 21 en was hij ook de 21ste mol. Maar dan zou de puzzel te makkelijk zijn (en niet kloppend ook). Denk ik nou veel te moeilijk?  ::schaam::

Ik ben even gaan zitten met pennen, stiften en een kopje thee (want vrije dag), maar nog geen steek verder  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 11:07:50 door Nijntjelief »

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2025, 11:17:06 »
OMG, ik heb hem  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Klopt dit, DRenziboy? Zo ja, mag Vage Logica van mij de vraag bedenken, want zonder diens schema was ik nooit zover gekomen.

Edit: Wat een toffe puzzel was dit  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 12:26:37 door Nijntjelief »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2025, 14:47:49 »
Knap hoor  ::ok::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2025, 15:44:55 »
Ja, echt knap!  ::bravo::
Ook een hele mooie puzzel trouwens!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2025, 16:42:04 »

Klopt dit, DRenziboy? Zo ja, mag Vage Logica van mij de vraag bedenken, want zonder diens schema was ik nooit zover gekomen.

Bijna, want ja het antwoord klopt, maar...

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2025, 17:56:10 »
Kak, mijn aantekeningen liggen nog thuis, maar volgens mij was het

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2025, 18:05:19 »
Yes,  ::ok::

Voor de uitleg:
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 19:09:01 door DRenziboy »

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2025, 18:08:00 »
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

Yay!

@vage logica: wil jij de vraag bedenken? Anders probeer ik er eentje te verzinnen

Edit: ik heb wel een leuke vraag trouwens
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 18:15:25 door Nijntjelief »

Offline Vage logica

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2025, 19:29:44 »

Goed gedaan!  ::vergroot:: ::ok::

Ik heb uiteindelijk alleen maar de wiki met de lijst van seizoenen doorzocht en de nodige info genoteerd. Jij hebt uit die informatie de uiteindelijke oplossing weten te halen. Knap! Volgens mij zat ik ook in de goede richting maar heb ik ergens een fout gemaakt met het noteren van de letters, waardoor ik er niet uit kwam. De typfout in Anna Gimbrere was ook mijn schuld.

Inderdaad een heel mooie puzzel die me wel een paar avonden bezig heeft gehouden.

::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

Yay!

@vage logica: wil jij de vraag bedenken? Anders probeer ik er eentje te verzinnen

Edit: ik heb wel een leuke vraag trouwens

Kom maar door. Ik kan zelf zo snel niet iets leuks bedenken.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #58 Gepost op: 27-01-2025, 21:47:23 »
Zo briljant als mijn voorganger lukt natuurlijk niet, maar hier een klein breinbrekertje.

1 = Nico
2 = Milouska
3 = Anne-Marie
4 = ?
5 = Nog een paar weken wachten

Ik wil graag weten wat er op de plek van het vraagteken hoort en waarom. Succes!

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2025, 23:42:20 »
Rob Dekay?
klaar voor de strijd