Auteur Topic: De puzzel - hoe de molkeuze tot stand is gebracht  (gelezen 53807 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De puzzel - hoe de molkeuze tot stand is gebracht
« Reactie #180 Gepost op: 23-02-2025, 07:54:31 »
Laatste aflevering is nog niet geweest. Ik wacht daarom nog even af met een oordeel geven.
Ja, ik denk dat dit volgende week terugkomt. Misschien met eventuele hints voor de finaletest.

Offline Gerhardt78

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 23-02-2025, 13:01:32 »
Ja, ik denk dat dit volgende week terugkomt. Misschien met eventuele hints voor de finaletest.

Ik vermoed dat de kandidaten komende week allemaal terugkeren en de finalisten informatie bij ze in kunnen winnen over de verdeling van de bordjes.
Hoe meer informatie een finalist in weet te winnen, des te sluitender de puzzel en hoe groter de kans om het grote plaatje te zien.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 23-02-2025, 13:09:18 »
Ik vermoed dat de kandidaten komende week allemaal terugkeren en de finalisten informatie bij ze in kunnen winnen over de verdeling van de bordjes.
Hoe meer informatie een finalist in weet te winnen, des te sluitender de puzzel en hoe groter de kans om het grote plaatje te zien.

Goeie, dat zou wel heel leuk zijn.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 23-02-2025, 13:23:20 »
Dit zou wel een leuk idee zijn :)
Maar kan zijn dat het ten koste van de tijd is bij de finale test.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 23-02-2025, 13:36:23 »

Vrees van niet Zowel Teun als Nora gaven bij Niet de Mol aan nog steeds niet te weten hoe de keuze tot stand is gekomen.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 23-02-2025, 13:59:18 »
Pure speculatie: de keuzes die de kandidaten gemaakt hebben bij de mollicitatie en in afl. 1, zijn misschien aangebracht op de papieren bootjes, die te zien zijn in de vooruitblik. Hoe meer bootjes er in deze laatste opdracht worden opgevist, des te meer informatie dan verzameld kan worden.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #186 Gepost op: 24-02-2025, 00:24:03 »
Ook al weet je de bordjes en antwoorden op de molvraag, dan moet je nog steeds weten wat (het meeste) telde en of het veel of juist weinig moet zijn. Dat zou Rik er dan bij moeten vertellen. Zou een aardige afwisseling zijn van de open deuren die hij telkens weer intrapt bij de molbriefing.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 00:26:10 door MartinJ »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 24-02-2025, 22:33:52 »
Vind het zelfs een beetje knullig als Rick elke aflevering vraagt of de afvaller al weet hoe de mol keuze tot stand kwam, terwijl er werkelijk geen touw aan vast te knopen lijkt. Zelfs niet door een leger aan molloten die alles uitpluizen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 24-02-2025, 22:34:49 »
Vind het zelfs een beetje knullig als Rick elke aflevering vraagt of de afvaller al weet hoe de mol keuze tot stand kwam, terwijl er werkelijk geen touw aan vast te knopen lijkt. Zelfs niet door een leger aan molloten die alles uitpluizen.

Haha, yep.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 24-02-2025, 22:46:51 »
Haha volledig mee eens.
Of we denken gewoon te moeilijk en is het gewoon heel simpel achteraf.
Zou mij ene kant ook niet verbazen. Ook al heb ik zelf ook geen idee hoor.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #190 Gepost op: 24-02-2025, 22:58:24 »
Ik verwacht nu door Rik dat het niks meer met die eigenschappen of test te maken heeft maar iets totaal anders ineens is  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 25-02-2025, 20:35:14 »
Wat we in ieder geval weten is dat de mol is gekozen uit de 5 kandidaten die hebben gelogen over de vraag of ze kans maakten op een joker. Dikke kans ook dat hier het meest op is gestemd bij die speciale "test" in aflevering 1.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 25-02-2025, 21:12:48 »
Ik vermoed.. dat het in deze richting zit:

De potentiële mol kan scoren op 4 onderdelen:
- Ronde 1: Kan je goed liegen en onverdacht blijven?  De 5 kandis die zogezegd volgens de groep geen kans maken op een joker gaan door voor het molschap, of krijgen pluspunten. Dus Roos, Stijn, Sophie, Maaike en Gabriel maakten dan extra kans op het molschap.
- Ronde 2: Heb je de juiste eigenschapen voor een mol? De 4 eigenschappen die niet genoemd zijn op het briefje: adaptief, creatief, manipulatief, zelfverzekerd tellen mee. Hoe meer eigenschappen je toebedeeld hebt gekregen, hoe meer "mol plus punten".
- Ronde 3: Ben je nog steeds onverdacht bij je mede-kandidaten?  Heb je stemmen in de test op je gekregen, dan zijn dat minpunten.
- Ronde 4: Wil je in deze omstandigheden alsnog de onvoorbereide mol zijn? > degenen met een Ja gaan door. Dus Sam viel hier af.

Pure speculatie: Ik denk dat Stijn veel punten op "creatief" heeft gescoord, want dat is een eigenschap van hem die erg aan de oppervlakte ligt. We hebben in beeld 3x creatief bij Maaike gezien, maar ik denk dat de rest dus naar Stijn is gegaan. De andere drie eigenschappen vind ik wat minder voor de hand liggend bij één kandidaat horen, en ik denk dat wat meer verdeeld zijn geweest. We zien overigens ook in beeld dat Teun 4x een mol-eigenschap scoort, maar die is dus mogelijk in ronde 1 uitgeschakeld, en heeft ook in de test minimaal een stem van Maaike gekregen.

Of... het is inderdaad heel simpel en random. Bijvoorbeeld degene die het meest het woordje mol heeft uitgesproken. Dan zijn we on de tuin geleid met een niet bestaande puzzel. Ik zie het de NL makers eigenlijk niet doen. Voor dit soort Spielerei moet je bij de Vlamen zijn.  >:D

En dan dit nog: Waarom zegt Rik in afl 6 voorafgaand aan de eliminatie "....of heeft één van jullie al uitgedokterd hoe jullie je eigen mol gekozen hebben?" Hoezo de nadruk op één van jullie, Rik?  ???

« Laatst bewerkt op: 25-02-2025, 21:30:00 door annebeestje »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 25-02-2025, 21:20:40 »
Misschien heeft de persoon die de mol goed heeft, het door.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #194 Gepost op: 25-02-2025, 21:43:33 »
Misschien heeft de persoon die de mol goed heeft, het door.

Ik denk dat dit hele 'de groep kiest de Mol'-gebeuren leuk is voor de kijker, maar de kandidaten laten zich hier niet door leiden. Die kijken naar gedrag en baseren daar hun keuze op. De hele 'hoe is de Mol gekozen'-puzzel kun je er echt niet bij hebben op zo'n moment, haha. Ik heb er in ieder geval ook niemand meer over gehoord, volgens mij.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 25-02-2025, 21:54:04 »
Ik vermoed.. dat het in deze richting zit:

*uitleg*

Kan ik zeker inkomen  ::ok::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #196 Gepost op: 25-02-2025, 22:08:34 »
De hele grap is denk ik dat degene met de minste (mol)kenmerken en het minst genoemd wordt als mol, de minst waarschijnlijke mol is en dus is die zo bepaald.
Aanwijzing als ‘val niet op’ , adaptief go with the flow etc. wijzen hier op.
Sam negeerde Stijn, vond hem niet interessant bij de eerste opdracht. Hij had Sophie in zijn hoofd. Het Ray viel niks op bij de verjaardagstest aan Stijn.
Bridget wilde niemand vertrouwen, maar vertrouwde Stijn.
Het voordeel is dat het makkelijk uit te leggen is en ook nog zin heeft dat de meeste onwaarschijnlijke persoon de mol is. En als ‘puzzel’ simpel, geen ingewikkeld gedoe.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 25-02-2025, 22:10:49 »
We weten al zeker dat de mol zat bij de 5 kandidaten die niet naar voren zijn geschven bij de joker opdracht. Dus de mol heeft daarbij succesvol kunnen liegen.
Dus mijns inziens is daarmee de mol zeker niet de meest onwaarschijnlijke kandidaat geworden.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #198 Gepost op: 25-02-2025, 22:48:55 »
We weten al zeker dat de mol zat bij de 5 kandidaten die niet naar voren zijn geschven bij de joker opdracht. Dus de mol heeft daarbij succesvol kunnen liegen.
Dus mijns inziens is daarmee de mol zeker niet de meest onwaarschijnlijke kandidaat geworden.
Ik kan geen reden bedenken waarom we dat zeker weten. De finalisten behoren toevallig wel tot deze groep, maar dat is alles toch? 
Het zou een ja/nee criterium kunnen zijn, maar die wordt niet door de kandidaten gegeven en zij hebben de mol gekozen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 25-02-2025, 22:50:30 »
Ik ga zelf vanuit van deze vijf:
Maaike en Roos het hoogst stonden qua verdenkingen en de meeste bordjes hadden. Maaike is een actrice, dan vind ik best logisch dat je als kandidaat haar of Teun als mol aangevinkt hebt. Roos viel gewoon heel erg op tijdens die opdracht dan denk ik ook dat mensen veel bordjes bij haar hebben neergezet en misschien ook opgestemd hebben.

Gabriël en Sophie zijn er al uit, dus die vielen misschien meer op, geen idee.
En over Stijn weet ik het niet zo snel, misschien viel die van deze vijf het minst op.

Foxhunter ik denk dat annebeestje hier gelijk in heeft, want in die groep zat Gabriël en verder de 4 kandidaten die het verst zijn gekomen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2025, 22:54:33 door Mol1991 »