Auteur Topic: [Funstuff] Molpuzzels  (gelezen 12189 keer)

Offline OmaTasja

• Forumlid
Re: [Funstuff] Molpuzzels
« Reactie #20 Gepost op: 23-01-2025, 00:30:15 »
Dan zal het zijn voor het niet posten. Ben bij lange na niet slim genoeg om mee te discussiëren haha
En vanaf het begin in een tunnel zitten werkt ook niet echt mee daaraan. Ik stuur het via je link, dank je wel

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2025, 21:35:31 »
Meepraten kan altijd hoor OmaTasja. Genoeg mensen die vanuit een tunnel meepraten, dat doe ik zelf ook wel eens.  ;)
En op dit topic zijn nu al 2 berichten toch? Nog 1 reactie te gaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline OmaTasja

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 24-01-2025, 13:21:55 »
Die 3e is inmiddels ook gedaan hihi. Was een hersenspinsel van mij richting Ray. Als 'zaterdagavondkijker' toch een andere insteek dan velen hier.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 24-01-2025, 15:33:35 »
Ja, leuk!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2025, 20:09:58 »
Heb ik nou gewoon de eerste puzzel gemist?! Balen! Leuk weer, Pac. Ik zal proberen ze in de gaten te houden.
En omaTasja: samen komen we altijd een heel eind, dus gewoon meepraten hoor! Door iets wat jij schrijft, kan een ander soms weer een idee krijgen en weer een ander de puzzel oplossen.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2025, 18:31:55 »
Mededeling: Ik red het vanavond niet meer om de derde puzzel te online te zetten, hopelijk lukt het morgen wel. Heb je de vorige puzzel nog niet gemaakt, dan heb je dus ook tot morgenavond nog om je antwoord in te leveren ::bravo::
...óf niet!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2025, 20:36:05 »
Heb ik nou gewoon de eerste puzzel gemist?! Balen! Leuk weer, Pac. Ik zal proberen ze in de gaten te houden.
En omaTasja: samen komen we altijd een heel eind, dus gewoon meepraten hoor! Door iets wat jij schrijft, kan een ander soms weer een idee krijgen en weer een ander de puzzel oplossen.

Ik heb de 2de gemist...  :o
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2025, 21:24:06 »
Stuur zeker nog je antwoorden in! Er komen nog drie puzzels aan in totaal, dus genoeg kansen om punten te verdienen voor het klassement ::joehoe::
...óf niet!

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2025, 20:33:37 »
Hier is de uitslag van de tweede puzzel! :D

De oplossing was te vinden met een beetje logisch puzzelen. Beter dan kloas had ik het niet uit kunnen leggen:
Ik heb als aanname dat de alfabetische volgorde vaststaat (Ray, Sophie, Stijn)

Hieruit trek ik de volgende conclusies.
Ray kan volgens de derde bewering niet in kamer 301 zitten en volgens de 4e bewering ook niet in kamer 310 (immers hij komt alfabetisch als eerste)
Conclusie: Ray, kamer 103+backpackhostel (bewering 1).

Op basis van bewering 3 en 4 kun je dan tevens concluderen dat Sophie niet kamersleutel 301 heeft en dus niet als laatste opgehaald kan worden, want dan zou Stijn kamersleutel 310 hebben, maar Sophie wordt al als laatste opgehaald dus dat kan dan alfabetisch niet meer.

Conclusie:
Stijn kamersleutel 301
Sophie kamersleutel 310

Hieruit volgt dan:
Ray wordt als eerste opgehaald, Sophie als tweede en Stijn als derde.

Op basis van bewering 2 en 1:
Sophie zit niet op vliegveld en ook niet in backpackhostel

Algehele conclusie

Ray:
Kamersleutel 103, als eerste opgehaald en overnachting in backpackhostel

Sophie:
Kamersleutel 310, als tweede opgehaald en overnachting in luxe hotel

Stijn:
Kamersleutel 301, als derde opgehaald en overnachting op vliegveld.

Maar liefst 15 mensen wisten de oplossing te vinden! ::bravo:: Vanwege de hoge animo heb ik besloten om het aantal te verdienen punten te verhogen. In plaats van 5, krijgt de nummer één vanaf nu 10 punten. De nummer 2 krijgt er 9, enzovoorts. Iedereen vanaf plek 10 krijgt nog steeds 1 punt.

De punten zijn als volgt verdeeld:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Heb je de eerste puzzel goed opgelost voor 'slechts' 5 punten en voel je je gedupeerd? Geen nood, alle punten van de vorige keer zijn verdubbeld ::bravo::

Dat betekent het volgende voor het klassement:

De derde puzzel van dit seizoen komt er zo meteen aan ::joehoe::
...óf niet!

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2025, 21:16:41 »
Puzzel 3: Zoek de 10 verschillen

Rik geeft de kandidaten de opdracht om een aantal foto's te reconstrueren. Niet zomaar foto's, maar beelden uit iconische scènes van het huidige seizoen van Wie is de Mol?. De kandidaten doen dit met verve kan ik wel zeggen, want bijna alle details kloppen precies!

Toch is Rik niet helemaal tevreden: uiteindelijk keurt hij 10 van de 20 foto's af. Zoals wel vaker bij Wie is de Mol?, zegt hij er helaas niet bij welke foto's dan precies zijn afgekeurd. De vraag aan jullie is: Welke van deze 20 foto's zijn niet helemaal hetzelfde als in de aflevering? In totaal zijn er 10 verschillen te vinden.

Mocht deze puzzel te lastig blijken, dan gaan de 10 punten naar degene die de meeste verschillen heeft weten te vinden, 9 punten naar de nummer 2 etc. Insturen heeft dus altijd zin! Je mag zo vaak proberen als je wilt.

Deadline: Woensdag 19 februari 20:00 uur. Die avond probeer ik ook de vierde puzzel te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 11:38:36 door Pac »
...óf niet!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2025, 21:45:15 »
Alle afleveringen terugkijken, dat is wel wat veel gevraagd voor mij! Geen punten deze ronde dan maar.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2025, 21:50:20 »
Ook als je ze niet allemaal vindt, kun je punten krijgen. De moeilijkheidsgraad verschilt heel erg per foto. Voor sommige verschillen hoef je de afleveringen nooit gezien te hebben, andere zouden vers in je geheugen moeten zitten en weer andere zijn inderdaad wat lastiger. Stuur zeker in wat je wel kan vinden ::jaja::
...óf niet!

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2025, 22:34:53 »
Ik doe nooit mee aan de puzzels, maar ik denk dat deze echt wel te doen is. Ik zie bij bijna alle foto's het verschil, goed photoshop werk trouwens!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2025, 22:50:14 »
Ik doe nooit mee aan de puzzels, maar ik denk dat deze echt wel te doen is. Ik zie bij bijna alle foto's het verschil, goed photoshop werk trouwens!
Hoe kan dat? In tien van de twintig foto’s zou je juist geen verschil moeten zien?
Ik zie wel een paar verschillen/fouten maar dat is ruim onvoldoende.

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2025, 18:01:06 »
Hoe kan dat? In tien van de twintig foto’s zou je juist geen verschil moeten zien?
Ik zie wel een paar verschillen/fouten maar dat is ruim onvoldoende.

Ik had het niet zo handig opgeschreven inderdaad  ;)

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 7-02-2025, 21:23:57 »
ik kom aan 8
klaar voor de strijd

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 8-02-2025, 10:23:54 »
Ik heb er 9 en twijfel tussen 2 andere over een mogelijke tiende.
Lastige is dat je screenshots gebruikt die een lagere resolutie hebben dan dat ik heb. Sommige details gaan verloren. Ik weet niet hoe minimaal de verschillen kunnen zijn.

never mind, ik heb ze.
.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 11:10:52 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 8-02-2025, 11:32:24 »
Niet dat het van kapitaal belang is, maar hoger staat vermeld dat de deadline woensdag 12 maart is. Moet dat niet 12 februari zijn? Is WIDM 2025 niet al zo goed als afgelopen tegen die datum?

Enfin, ik had ook 10 verschillen gevonden, maar er bleken er maar 3 juist.  :) Heb wel niks teruggekeken (doe ik nooit bij WIDM), dan wordt het lastig en gokwerk. Maar ik ben tevreden met drie van de tien.  ;)

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #38 Gepost op: 8-02-2025, 11:42:32 »
Niet dat het van kapitaal belang is, maar hoger staat vermeld dat de deadline woensdag 12 maart is. Moet dat niet 12 februari zijn? Is WIDM 2025 niet al zo goed als afgelopen tegen die datum?
Ik heb gewoon verkeerd in mijn agenda gekeken, het moest natuurlijk 19 februari zijn. Ik wil na aflevering 7 en aflevering 9 de laatste twee puzzels plaatsen :) Overigens heb ik nog geen 10 antwoorden binnen en heeft ook nog niemand de volle 10 op 10 gescoord. Wie weet krijg je meer punten dan je denkt :)
...óf niet!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2025, 11:54:44 »
Ok. Tja, stel je voor dat ik nog punten scoor met die minimale inspanning! Dat gaat de ‘concurrentie’ toch niet over haar kant laten gaan. Ik verwacht dus nog een paar tientallen inzendingen.  :)