Auteur Topic: Splinter's Niet de Mol  (gelezen 19881 keer)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
Re: Splinter's Niet de Mol
« Reactie #140 Gepost op: 24-02-2025, 12:49:38 »
Mijn wens is: laat dit topic over Niet de Mol gaan, en de discussie in een apart topic ::hug::
Ik zie dat je een apart topic hebt aangemaakt: prima ::ok:: De discussie die begon toen Nora afhaakte bij de dansopdracht kan vanaf nu daar verder gevoerd worden.
...óf niet!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 2-03-2025, 10:53:10 »
Leuke laatste Niet de mol met de drie finalisten. Aan alles is te merken dat Stijn de mol is en Roos de winnaar.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #142 Gepost op: 2-03-2025, 11:02:07 »
Je zou haast denken: om nog wat puntjes te sprokkelen in de poule, zouden mensen hun finalevoorspelling erop aan kunnen passen.

Maar de foute voorspellingen gaan er bij de eindberekening even hard weer af. Dus dat heeft weinig nut.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #143 Gepost op: 2-03-2025, 11:30:19 »
Splinter weet op dit moment ongetwijfeld al wie de mol is, dit wordt hevig geredigeerd zodat ze eventuele versprekingen er altijd uithalen. Maar dat allerlaatste moment als Rik die ene vraag stelt.... Roos en Maaike zitten er zo bij van 'dit weten we al', Stijn toch nog weer zenuwachtig, hij kan het spelen niet laten ;D ::)
De Blondine is de Mol :)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #144 Gepost op: 2-03-2025, 11:36:09 »
Aan wie mag ik de champagne geven? Roos meteen: aan mij! (grijpt de fles).

Iets te vieren Roos?  ::vergroot::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 2-03-2025, 12:10:10 »
Roos en Maaike zitten er zo bij van 'dit weten we al', Stijn toch nog weer zenuwachtig, hij kan het spelen niet laten ;D ::)
Ik dacht ook dat Roos en Maaike al lang wisten dat Stijn de mol is. Maar waarom laten ze dan in de laatste 3 test biechten van Maaike zien dat ze op Roos zit? Ik snap het niet. Ze was, samen met Roos de eerste die Stijn noemde als mol in aflevering 6. Proberen ze ons hier gewoon een rad voor de ogen te draaien om het nog een beetje "spannend" te maken en Maaike niet af te schrijven als mol? Maar als Maaike de mol is dan zat niemand goed in de finale en dat is toch ook onwaarschijnlijk, zeker omdat de kandidaten de mol nota bene zelf hebben gekozen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 12:12:03 door MartinJ »

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #146 Gepost op: 2-03-2025, 12:14:10 »
Zoals alle kandidaten heeft Maaike meerdere verdachten gehad, waar Stijn er ook een van is geweest. Zeker na de opdracht bij Angkor Wat. Toen ze uiteindelijk all-in moest is ze toch voor Roos gegaan, die dus ook een sterke verdachte van haar is geweest dit seizoen. Kan gewoon toch?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 2-03-2025, 15:39:41 »
Splinter weet op dit moment ongetwijfeld al wie de mol is, dit wordt hevig geredigeerd zodat ze eventuele versprekingen er altijd uithalen.
Voorbeeld jij hebt gelijk dat Splinter het al weet wie de mol is.
Hoe is het dan mogelijk dat Marlijn het niet weet? Zij beweert zelf dat ze zelf, ook al presenteert ze al wat jaren Moltalk, dat ze het steeds fout heeft wie het is. Dit Klopt dan toch niet en waarom zou Splinter het wel mogen weten en Marlijn niet?

Vond dit een leuke afsluiting van niet de mol, hopelijk gaan ze dit jaren blijven doen :)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 2-03-2025, 17:05:34 »
Voorbeeld jij hebt gelijk dat Splinter het al weet wie de mol is.
Hoe is het dan mogelijk dat Marlijn het niet weet? Zij beweert zelf dat ze zelf, ook al presenteert ze al wat jaren Moltalk, dat ze het steeds fout heeft wie het is. Dit Klopt dan toch niet en waarom zou Splinter het wel mogen weten en Marlijn niet?

Vond dit een leuke afsluiting van niet de mol, hopelijk gaan ze dit jaren blijven doen :)

Marlijn maakt Niet de Mol niet.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 2-03-2025, 17:09:52 »
Marlijn maakt Niet de Mol niet.
Ja, maar dat betekent niet dat Splinter zijn mond houdt tegen Marlijn.
Ik geloof best wel dat Splinter meer informate heeft dan Marlijn, maar dat hij dit niet vertelt tegen haar geloof ik niet. Dus ik denk echt dat hij het niet weet wie het is. Misschien heeft hij wel standaard vragen gekregen van de productie.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 2-03-2025, 17:29:57 »
Ja, maar dat betekent niet dat Splinter zijn mond houdt tegen Marlijn.
Ik geloof best wel dat Splinter meer informate heeft dan Marlijn, maar dat hij dit niet vertelt tegen haar geloof ik niet. Dus ik denk echt dat hij het niet weet wie het is. Misschien heeft hij wel standaard vragen gekregen van de productie.

De mensen die het weten tekenen voor een geheimhoudings-clausule met een boete van 250.000 euro als ik me niet vergis.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 2-03-2025, 18:00:14 »
De mensen die het weten tekenen voor een geheimhoudings-clausule met een boete van 250.000 euro als ik me niet vergis.
Weet ik, maar blijft gewoon vreemd vinden als hij het al heel lang weet. Misschien dat hij het bij de finalisten het hoort, dat kan.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 2-03-2025, 18:04:16 »
Weet ik, maar blijft gewoon vreemd vinden als hij het al heel lang weet. Misschien dat hij het bij de finalisten het hoort, dat kan.

Ik heb ook geen idee hoor, ik denk dat ie het telkens pas in de week voorafgaand aan de uitzending wist (zodra ie NDM moest gaan opnemen met de afvaller). Maar ik ga ervanuit dat hij en de 1 of 2 crewleden die erbij zijn ervoor hebben getekend dat ze dat voor zich houden, net als iedereen die voorkennis heeft. Ze zijn daarin zo ontzettend strikt dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat hij die info mag delen met Marlijn voor zij op zaterdag in de voorbereiding op Moltalk de uitzending mag zien.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 2-03-2025, 18:06:50 »
Stijn was erg nerveus inderdaad, ik vind het superknap dat hij nog ruimte heeft om de mol te zijn als hij de hele dag aanstaat, wat een goede dekmantel was..

Maar waar twijfelde roos over dan? tussen stijn en wie ging het dan? of zou ze ook denken dat sam de mol was?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 2-03-2025, 18:51:14 »
Maar waar twijfelde roos over dan? tussen stijn en wie ging het dan? of zou ze ook denken dat sam de mol was?
Weetje wat ik denk, na dat ze Stijn had gecheckt in aflevering 2 bij de servetten en hem zo opvallend vond reageren. Dat ze dacht ik ga nu mij volledig verdacht maken bij de kandidaten, kan ik gelijk checken hoe de rest reageert op mijn rare acties, zoals bij Sofie met de vliegtuigmodus, als hun gedrag heel kandidaats zijn kan ik hun afstrepen en denk dat ze zo bij de test grootste deel op Stijn inzette en deels ging spreiden op meer kandidaten. Achteraf kon dit makkelijk, want bijna iedereen had een tunnelvisie en veel zaten op haar.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 18:53:05 door Mol1991 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #155 Gepost op: 2-03-2025, 21:34:42 »
Weet ik, maar blijft gewoon vreemd vinden als hij het al heel lang weet.
Hoezo heel lang? Mijn hele punt is dat hij het voor deze speciale finalistenaflevering vast wel krijgt te horen. Niet eerder dus, dat is totaal niet nodig bij een afvaller. Heel kort dus maar.
De Blondine is de Mol :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 2-03-2025, 21:37:55 »
Hoezo heel lang? Mijn hele punt is dat hij het voor deze speciale finalistenaflevering vast wel krijgt te horen. Niet eerder dus, dat is totaal niet nodig bij een afvaller. Heel kort dus maar.
Ah oké duidelijk, dit begreep ik eerst niet.

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 5-03-2025, 11:10:38 »
Het finalisteninterview blijft toch elke keer weer een dankbaar object voor statement-analyse. Iedereen is ontspannen, de Mol heeft even afstand kunnen nemen en er wordt niet al te zwaar ge-edit (denk ik dan).

Liegen kost veel bewuste inspanning en is stressvol omdat er een verschil ontstaat tussen het beeld in je hoofd en wat er uit je mond komt. Leugenaars hebben daarom de neiging bewust vaag te blijven in hun antwoorden zodat ze zo dicht mogelijk bij de waarheid kunnen blijven.

Een van de passages die me opviel is de volgende. Splinter vraagt aan Stijn: "Hoe gevaarlijk is dat?" [praten in je slaap]. Stijn: "Gevaarlijk en niet gevaarlijk. Stel jij [Maaike] had me een diepte-interview gegeven 'ben jij het?'. Je kan ook een droom of een nachtmerrie hebben. Dus ik had er niet zo heel veel stress over."

Pardon? Of Stijn nu wel of niet onbedoeld in zijn slaap praat maakt niet uit, maar dit omslachtige antwoord bevat wat mij betreft een impliciete bekentenis van de Mol.  :)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2025, 11:17:34 door Allomol »
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 5-03-2025, 11:31:26 »
Bovendien, als kandidaat zijnde zou hij hier überhaupt geen stress over hoeven hebben. Je zou hooguit kunnen bekennen dat je niet de mol bent maar zo erg is dat ook weer niet als je kandidaat bent. Verdacht worden is dan een pre, geen must.

anoniem 32945

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: 5-03-2025, 12:17:04 »
Vanuit mijn Maaike-tunnel:
Ik vond Maaike juist zenuwachtig. Alsof ze bang was alsnog door de mand te vallen. Én alsof ze bang was dat het gedrag van de anderen iets prijs zou geven en zij dat dan weer moest afzwakken. Daar leek ze heel alert op te zijn.

De twee finalisten zullen waarschijnlijk a.s. zaterdag pas te horen krijgen of ze gewonnen hebben.