Auteur Topic: Aflevering 3 - De juiste manier van zien  (gelezen 9262 keer)

Offline mastermol

• Forumlid
Re: Aflevering 3 - De juiste manier van zien
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2025, 10:42:16 »
Leuke aflevering!

Wat ik mij afvraag:
Ray heeft informatie gekregen op het vliegveld die hij moet delen met een aantal andere kandidaten. Hij heeft dat nog niet gedaan. Wat als hij bij de eliminatie was afgelvallen? Dan had hij de informatie niet kunnen delen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2025, 10:57:35 »
Ik vraag me af of dit niet een gecalculeerd risico is, hij bevond zich namelijk in een enorm bevoorrechte positie. Hij heeft een tablet gekregen met informatie die hij op z'n gemak heeft kunnen bekijken en gebruiken tijdens deze test. Ook was hij de enige die tijdens deze opdracht precies wist welke twee kandidaten een leugen vertelde. Hij kon dus heel rustig achterover leunen en de groepsdynamiek en individuele acties bekijken tijdens het maken van de keuzes tijdens ronde 1 en ronde 2.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2025, 12:20:57 »
Wat Ray op zijn gemak heeft kunnen bekijken was zijn eigen liftmoment dat een aantal seconden duurde. Van de kandidaten die in afl. 7 over zijn kàn hij ze ook zien, mits hij dan, tijdens die opdracht daar, de tablet weet te stelen.
Wat hij van de opdracht als de daar gaan zijn nog meer weet, hebben wij niet gezien. Hij moet vooral zien te overleven tot afl. 7.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 12:55:59 door Mollem »

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2025, 12:28:11 »
Ik heb zo'n gevoel dat Ray dan ook wel toch aflevering 7 gaat komen. De enige manier om dat eerlijk te doen is als hij ook de mol is. Maar dan ligt dat er natuurlijk wel dik bovenop zo...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2025, 12:50:18 »
Topic voor wie van de drie zit op slot voor reacties? En het begon net interessant te worden!

(Ik moet dit vast ergens anders melden, maar ik weet niet waar?)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2025, 12:50:39 »
Ben je in zo'n prachtig land, ga je karaoke in een bar spelen. Ook heel raar dat ze gewoon mochten vertalen en het woord zo duidelijk benadrukken.

En Wie van de Drie in het hotel, laat eens wat zien van het mooie Cambodja.

Ja, mee eens. Royal Palace in Phnom Penh is fantastisch. Phnom Penh en Siem Reap is ontzettend veel te zien. Sowieso: Cambodja is een heel mooi land. Maar we zien daar ontzettend weinig van. Naar mijn smaak iets teveel binnenlocaties en hotellobby's. Erg jammer vind ik dat. Maar ik zag ook een enorme bui in beeld, misschien speelde het weer een rol?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2025, 12:57:37 »
Daarom zeg ik redelijk offtopic, dat het het spel ook makkelijk in zuidoostroemenie of dichter bij huis gespeeld kan worden...
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 13:02:33 door Mollem »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2025, 13:01:18 »
Denk dat de opdrachten deze aflevering vooral gelimiteerd waren door de grote afstand die ze moesten afleggen.
Niet veel tijd over voor het voorbereiden en uitvoeren van opdrachten.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2025, 13:02:13 »
Wie weet regende het pijpenstelen en moesten ze het programma wat herzien. Karaoke is dan een veilige opdracht om achter de hand te hebben. Die kan ook met verschillende aantallen kandidaten gespeeld worden.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2025, 13:04:01 »
En veel opdrachten ’s avonds (/ vroeg ?) vanwege de temperatuur natuurlijk.

Offline Cowboy Roy

• Forumlid
  • ...zodat ik je goed kan zien!
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2025, 14:38:15 »
Ben ik de enige die bij de Molbriefing aan de woordkeuze en spreekritme van de Mol Stijn meende te herkennen?

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2025, 14:41:21 »
Ben ik de enige die bij de Molbriefing aan de woordkeuze en spreekritme van de Mol Stijn meende te herkennen?

Daarin sta je niet alleen. Ikzelf vind het ook het meest bij hem passen.

Maar dit is wel typisch zo’n punt waarin iedereen zijn eigen mol herkent (confirmation bias).

Online Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2025, 15:03:34 »
Ik vind dat het weinige dat we vernemen van de briefings inderdaad wel passen bij Stijn. Al is hij op basis van wat ik tot nog toe zag in de opdrachten niet onmiddellijk mijn hoofdverdachte (hij brengt naar mijn gevoel iets teveel geld binnen dat niet hoeft). Hij was wel in het prille begin (vlak na de keuze van de mol door de kandidaten) mijn wensmol, maar begin er toch minder en minder in te geloven dat mijn wens waarheid zou worden, maar ja, wie weet.

Stijn zei aan tafel ook wel weer ergens spontaan “Absoluut”, dat stopwoordje dat de mol ook in de allereerste briefing uitsprak. Dat woordje past dus wel in zijn woordenschat.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2025, 17:24:03 »
Molbias, weet ik niet, maar ik hoor nora het meest in de stem, vooral intonatie, beetje accent .
Maar dat is dan weer totaal niet mijn mol op basis van non verbale communicatie en acties

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2025, 17:47:45 »
Sterker: Stijn, Bridget en Maaike hebben PRECIES hetzelfde aan. Zonder enige reden. Gek!

Zullen ze wel op een cambodjaanse markt hebben gekocht. Voor de grap. Sommige mensen duiken nu eenmaal snel in de cultuur van een ander land hahah

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2025, 18:26:10 »
Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat het te plakkerig weer is en ze gewoon met zn allen wat luchtig goed hebben gekocht voor onderweg in de auto.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2025, 08:15:24 »

Ik ergerde me aan de onduidelijkheid van de regels. Heel overdreven je woord zingen mocht dus? Beetje flauw. Sophie zong gewoon haar woord in plaats van de tekst, dat lijkt me helemaal niet mogen, wordt wel erg makkelijk dan. Maar Rik had het alleen over wijzen.

Is die laatste van Sophie niet afgekeurd?
klaar voor de strijd

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2025, 12:18:39 »
Is die laatste van Sophie niet afgekeurd?
Ja, maar volgens Rik omdat ze naar een lamp wees, niet omdat ze het woord "lamp" in de tekst plaatste.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2025, 12:33:26 »
Ik ergerde me aan de onduidelijkheid van de regels. Heel overdreven je woord zingen mocht dus? Beetje flauw. Sophie zong gewoon haar woord in plaats van de tekst, dat lijkt me helemaal niet mogen, wordt wel erg makkelijk dan. Maar Rik had het alleen over wijzen.
Inderdaad vreemd spelletje omdat de regels ook moeilijk waterdicht zijn te krijgen. Want wat is heel overdreven je woord zingen? Neem nou I want to break free.. Hier wordt in het origineel ook vaak genoeg 'break free' met nadruk gezongen. Wanneer is het overdreven?
Het te raden woord zingen terwijl dit duidelijk niet in de titel of tekst voorkomt is vanzelfsprekend fout. Ik snap niet waarom Rik dit niet gewoon om die reden afkeurde. Wil hij hiermee Sophie kandidaats laten overkomen omdat ze toch maar de list verzon om een ander woord te zingen waardoor dit woord makkelijk geraden kan worden? Het zal niet in de regels hebben gestaan dat dit niet mag.
Je zou ook gewoon even stukken tekst over kunnen slaan omdat je even niet goed weet hoe dit stukje te zingen, wat wel eens voorkomt bij karaoke en dan dus alleen het te raden woord zingen. Wordt dit dan ook afgekeurd? Lang verhaal kort, een vage opdracht.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2025, 18:46:42 »
Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als Sophie had gezongen 'Roxane, you don't have to put on the red lamp' en absoluut nergens naar zou hebben gewezen.
Was dat dan goedgekeurd?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!