Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren  (gelezen 14577 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren
« Reactie #120 Gepost op: 3-02-2025, 20:30:19 »
Over wat Marimol hierboven aanhaalde:

Is er in heel Molland geen molloot te vinden die de taal van die scooterrijders machtig is? Dan zouden we kunnen weten wat ze echt zeggen, want nu moeten we afgaan op de ondertiteling. En hoe betrouwbaar is die? Voor hetzelfde geld zeiden ze totaal iets anders?

Kan je niet op een of andere manier het geluidsfragment van het gesprek van de scooteraars ‘invoeren’ in Google translate en zien wat daar uitkomt? Techneuten hier op dit forum moeten dat toch kunnen, lijkt me.

« Reactie #121 Gepost op: 3-02-2025, 20:52:41 »
De foto die Stijn heeft gemaakt van Sophie kan ook nog zijn afgekeurd omdat deze niet binnen de 4 minuten is genomen. Stijn nam alle tijd om de 'perfecte foto' te maken, maar wel ten kosten van de tijd.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #122 Gepost op: 3-02-2025, 20:53:55 »
Hadden ze dat dan niet kunnen zeggen in moltalk. Wel een goede suggestie.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: 3-02-2025, 20:59:04 »
Ging erom dat de houding, attributen en positie op de foto gelijk moesten zijn. Kleding lijkt me geen attribuut, dus de kleur zal wel geen probleem zijn geweest.

Daarnaast mochten er geen toeristen op te zien zijn. Ook was er een tijdslimiet volgens mij, maar de klok was niet in beeld voor ons dus maar gissen of het te laat was of niet.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 4-02-2025, 08:11:13 »
Stel dat de mol de scooteraar zelf verteld heeft dat het goed ging... Het valt me op dat de 2 scooteraars met de witte shirts echt anders klinken qua stem dan die met het blauwe en rode shirt. Het is niet helemaal goed te horen. Maar dat zijn de scooteraars van Sam en Sophie.
Die motoren staan bij het gesprek ook in een andere volgorde dan bij aankomst. Sophie heeft nog een kort onderonsje met haar motorrijder als de rest al naar binnen loopt, dus wie weet.
Degene die zei dat de mol het goed doet leek dat volgens mij niet op straat te zeggen. Misschien binnen ingesproken en er pas in gemonteerd als de mol de vraag aan haar rijder had gesteld?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 4-02-2025, 09:32:50 »
Over wat Marimol hierboven aanhaalde:

Is er in heel Molland geen molloot te vinden die de taal van die scooterrijders machtig is? Dan zouden we kunnen weten wat ze echt zeggen, want nu moeten we afgaan op de ondertiteling. En hoe betrouwbaar is die? Voor hetzelfde geld zeiden ze totaal iets anders?

Kan je niet op een of andere manier het geluidsfragment van het gesprek van de scooteraars ‘invoeren’ in Google translate en zien wat daar uitkomt? Techneuten hier op dit forum moeten dat toch kunnen, lijkt me.

De TrustNobody podcast maakt extra podcasts voor patreons. Dit jaar hebben ze interviews met een Nederlander, die al heel lang in Cambodja woont (of gewoond heeft), met achtergrondinformatie over het land. (Bij gebrek aan podcasts van de AvroTros waar Rik achtergrondinformatie gaf). In de laatste reguliere podcast hadden ze het over de scene met de motoren en kwam het idee om aan de Nederlander te vragen wat er gezegd wordt. Ik weet niet of dat ook gaat gebeuren maar het triggerde mij wel om nog eens extra naar die scooteraars te kijken.

Het klopt ook wat Crapuleke zegt: De scooteraars komen in een andere volgorde aanrijden. Dat bevestigd iig wat we al dachten nl. dat het gesprekje in scene gezet is. Sophie zien we nog zwaaien naar de scooteraars.

Het kan natuurlijk ook dat de kandidaten even moesten wachten voordat ze naar binnen mochten in het theater en nog even met de scooteraars hebben gesproken. Ze hebben immers een hele ochtend met ze opgetrokken.Misschien heeft één van de kandidaten gewoon voor de grap gezegd dat de mol goed bezig is. De productie ziet het als een leuk item met locals en wij zetten onze speurneus weer op  ::rofl::

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 4-02-2025, 10:31:11 »
Ik zag dat Stijn met een verbandje op zijn kuit rondliep. Het lijkt erop dat hij misschien tegen de hete uitlaat is aangekomen bij het achterop de brommer zitten? Misschien is de mol zichzelf aan het mollen, en is dat waar brommerchauffeurs het over hebben?

Verder vond ik dat de chauffeur van Roos wel heel enthousiast opveerde bij het woord mol.  :)

het is natuurlijk weer op meerdere manieren te interpreteren!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 4-02-2025, 11:28:56 »
De TrustNobody podcast maakt extra podcasts voor patreons. Dit jaar hebben ze interviews met een Nederlander, die al heel lang in Cambodja woont (of gewoond heeft), met achtergrondinformatie over het land. (Bij gebrek aan podcasts van de AvroTros waar Rik achtergrondinformatie gaf). In de laatste reguliere podcast hadden ze het over de scene met de motoren en kwam het idee om aan de Nederlander te vragen wat er gezegd wordt. Ik weet niet of dat ook gaat gebeuren maar het triggerde mij wel om nog eens extra naar die scooteraars te kijken.

Het klopt ook wat Crapuleke zegt: De scooteraars komen in een andere volgorde aanrijden. Dat bevestigd iig wat we al dachten nl. dat het gesprekje in scene gezet is. Sophie zien we nog zwaaien naar de scooteraars.

Het kan natuurlijk ook dat de kandidaten even moesten wachten voordat ze naar binnen mochten in het theater en nog even met de scooteraars hebben gesproken. Ze hebben immers een hele ochtend met ze opgetrokken.Misschien heeft één van de kandidaten gewoon voor de grap gezegd dat de mol goed bezig is. De productie ziet het als een leuk item met locals en wij zetten onze speurneus weer op  ::rofl::
Dat van die extra’s met een man die veel weet over Cambodja heb ik ook in de podcast vernomen. Noem me een ‘gierige Belgische’ maar ik ben niet van plan om voor zoiets te betalen.  :) Ik dok al genoeg voor een internetabonnement, dan ga ik geen extra’s betalen om patreon te worden voor bijkomende online info. Die mogen ze dan houden, ik wil het zelfs niet weten. Ik zoek extra info over Cambodja wel op in Google of YouTube of in een boek.  ;D

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 4-02-2025, 11:51:40 »
Dat van die extra’s met een man die veel weet over Cambodja heb ik ook in de podcast vernomen. Noem me een ‘gierige Belgische’ maar ik ben niet van plan om voor zoiets te betalen.  :) Ik dok al genoeg voor een internetabonnement, dan ga ik geen extra’s betalen om patreon te worden voor bijkomende online info. Die mogen ze dan houden, ik wil het zelfs niet weten. Ik zoek extra info over Cambodja wel op in Google of YouTube of in een boek.  ;D

Gierige Hollander hier  ;)  ben ook geen patreon hoor maar misschien horen we hier nog iets over in de reguliere podcast......hoop ik. :D

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 5-02-2025, 02:28:40 »
Ik dacht, ik probeer Google translate van Khmer naar Nederlands. Blijkt de app alleen de zin ‘Ik hoorde dat de mol het heel goed doet’ te willen vertalen. Bij de andere zinnen komt er niets op het scherm, ook niet als ik andere talen probeer. De vertaling levert bij meerdere keren luisteren het volgende op:
- Tegenwoordig zijn er mensen die goed werken in hun mannen
- Vandaag heb ik een baby, mijn broer doet het goed
- Tegenwoordig zijn er mensen die goed voor hun broeders werken
- Tegenwoordig zijn er mensen die het goed doen, de oudere broer van oom
- Tegenwoordig werkt er een ingebed kind dat goed werkt: hun zoon
- Hij heeft een goede vrouw en een goede zoon
- Tegenwoordig zijn er mensen die goed werken voor hun broeders werken
Gevarieerd  ::rofl::

Als je de zin inspreekt in Google translate op de app of op het internet lijkt de vertaling in Khmer totaal  niet op de zin die de man uitspreekt.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #130 Gepost op: 5-02-2025, 14:07:50 »
Het blijft flauw van Nora. Het geloof en discussie ter zijde, had ze wel een andere outfit mogen dragen... Voor mij om geen enkele reden goed te praten.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 5-02-2025, 15:17:29 »
Deze opdracht nog eens bekeken.

Tellen hoofden (€500): Sam ging als een kip zonder kop in de tempel rennen, Roos suggereerde 54 x 2 hoofden, Stijn corrigeerde dat naar 54 x 4 = 216. Licht onmols van Stijn.

Kiezen voor moeilijk of gemakkelijk: dit kun je op twee manieren interpreteren. Enerzijds kan de mol kiezen voor steeds het gemakkelijkste opdat er weinig geld in de pot komt, als er voor het moeilijkste wordt gekozen is de kans groter dat de danseressen een fout maken.

Foto beeldhouwwerk (€250): Roos zocht ten onrechte in de tempel, Sophie duidde snel een beeld aan en liet die door Sam fotograferen. Ik twijfel of die foto werd goedgekeurd. Indien niet is dat een molactie van Sophie.

Yoga-opdracht (€500): Stijn praatte soms, Sophie faalde. Het kan een molactie van Sam zijn maar vooral van Sophie die deze deelopdracht deed mislukken en de schuld aan Sam gaf.

Foto Ta Prohm (€250): er waren inderdaad kleine verschillen maar werden die aangerekend? Sam nam een rugzak van een toerist, onmols. Sophie haar arm was niet lichtjes gebogen en stond iets te dicht bij het beeld, het formaat is anders. Indien de foto werd afgekeurd is dat een mogelijke molactie van Sophie en/of Stijn.

Danseressen: Maaike maakte de eerste fout. Eerste fout goed door Sam en Stijn, tweede werd eerst goed gesuggereerd door Sam maar uiteindelijk kozen Sophie en Roos voor de verkeerde waar Sam en Stijn volgden. Maaike, Sophie en Roos hier het meest verdacht.

Als wij de ganse opdracht in overweging nemen komt Sophie als meest verdacht over.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2025, 17:10:52 door Luc »

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2025, 15:26:58 »
Foto beeldhouwwerk: Nora zocht ten onrechte in de tempel
Ik neem aan dat je hier Roos bedoelt.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 5-02-2025, 15:35:06 »
Gecorrigeerd.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2025, 19:33:27 »
Gierige Hollander hier  ;)  ben ook geen patreon hoor maar misschien horen we hier nog iets over in de reguliere podcast......hoop ik. :D

Ben zelf Patreon, dus zou eventueel wel wat dingen eruit kunnen delen.

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2025, 21:45:27 »
Van de beelden wordt er een uitleg gegeven dat er twee verschillende stijlen zijn. Een pleaded en een met een bloemetjes rok. En dat de pleaded rok hoog te vinden zijn.
Ik vermoed dat er toch een tweede beeld zou kunnen zijn met een ontbrekende arm, die houding zie ik namelijk wel veel terug. Met de bloemetjes rok die we zien bij de schildering.
En dat die lager op de tempel te vinden was.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 6-02-2025, 07:48:35 »
Ben zelf Patreon, dus zou eventueel wel wat dingen eruit kunnen delen.

::ok::

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 6-02-2025, 21:52:22 »
Yoga-opdracht (€500): Stijn praatte soms, Sophie faalde. Het kan een molactie van Sam zijn maar vooral van Sophie die deze deelopdracht deed mislukken en de schuld aan Sam gaf.

Je zou de opdracht al kunnen afkeuren met de bewegingen van Roos en Stijn hun linkerbeen, maar net zo goed staat Sam een tijdje niet stabiel, nog voor Sophie de mist in gaat.
Alle vier hebben ze moeite met "De juiste concentratie" (titel aflevering 5).

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #138 Gepost op: 13-02-2025, 09:10:45 »
Als Bridget flower bud fout uitbeeld, zegt Stijn: o mooi.
Sam zegt : ik mis een draaibeweging. De uitvoering van Bridget was fout.
Waarom zou Maaike daarna nog een fout maken met riped fruit? Als 'mol' zou je de rest goed kunnen doen en even goed was er 2000 euro uit de pot.
Stijn verhult hier een fout. (en bij het beeldhouwen doet hij dat weer, hij vindt alle slecht scorende beelden mooi behalve de 2 juiste beelden).

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #139 Gepost op: 13-02-2025, 11:32:58 »
Er was bij 1 fout geen 2000 euro uit de pot, want ze konden mogelijk 500 euro winnen als ze wisten welke fout waren.

Sam die merkt op dat flowerbud fout is ( mist draai) maar komt hier nergens meer op terug .
Stijn geeft van alles aan maar eigenlijk nooit het juiste .
Roos geeft direct de keuze tussen a en b die beide niet correct waren

Maaike maakt een extra fout omdat de kans dat ze een foutje herkennen groter is dan dat ze er twee herkennen
Dus voor mij is er hier op meer plekken poging gedaan om te mollen