Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert  (gelezen 12448 keer)

Offline Gido Verheijen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert
« Reactie #80 Gepost op: 10-02-2025, 01:16:56 »
Wellicht dat trust nobody uitkomst kan bieden en kan beantwoorden hoeveel antwoorden op vragen ze moesten inspreken van tevoren (als dit verteld mag worden tenminste).

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 10-02-2025, 11:11:19 »
Hebben we Sam echt heel vaak alleen met Sophie in het spel gezien en dat hij daar voor koos?
Bij het snakes en ladders waren ze groepscaptains en beide uitgekozen door hun groepje.
Opdracht tijdens de test meen ik me te herinneren… maar ook daar weet ik niet hoe die indeling tot stand is gekomen.
Een aantal opdrachten zaten Roos, Sophie, Stijn en Sam samen op cruciale posities. Maar wie wilde wie in de gaten houden? En wanneer was het keuze of toeval? Ook nu weet ik niet of er twee groepen van 3 gemaakt zijn of 3 duo’s, waarbij binnen de duo’s rolverdeling gemaakt moest worden? Sam noemde vaak Sophie, maar ik had het idee dat hij Roos ook echt wel in de gaten hield, irritant en verdacht vond.
In hoeverre horen wij als kijkers alle verdenkingen of worden we ook gestuurd door de edit?
Ik heb maar eens even in mijn molboekje gekeken.
In de enige opdracht van aflevering 1 wilde Sam niet met zijn duo partner Stijn maar Sophie had al iemand anders gekozen.
Aflevering 2: Sam zit bij Sophie in team bij 2 opdrachten waarbij er teams waren.
Aflevering 3: Bij keuze voor de kamers staat Sam naast Sophie. Verder geen team keuzes.
Aflevering 4: Sam met Roos in opdracht 1. Sam tegen Sophie in opdracht 2 (ladders and snakes). Sam met Sophie in team van 2 in opdracht 3.
Aflevering 5: In de enige teamopdracht zit Sam bij Sophie.
Sam zit dus inderdaad wel vaak bij Sophie in het team.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #82 Gepost op: 10-02-2025, 14:33:40 »
Een heel leuke opdracht, maar het niveau van de vragen lag toch best hoog. Het niveau van de Horice-vraag was net goed voor de kandidaten. En die van Etherdiscipline lag weer te laag. Verder was er ook gewoon veel te weinig te verdienen. Ze konden 200-100-0 doen.

Verder ook leuk dat Elgor, Marco en Velleke er weer bij waren ::bravo::

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 10-02-2025, 18:34:20 »
Ik heb maar eens even in mijn molboekje gekeken.
In de enige opdracht van aflevering 1 wilde Sam niet met zijn duo partner Stijn maar Sophie had al iemand anders gekozen.
Aflevering 2: Sam zit bij Sophie in team bij 2 opdrachten waarbij er teams waren.
Aflevering 3: Bij keuze voor de kamers staat Sam naast Sophie. Verder geen team keuzes.
Aflevering 4: Sam met Roos in opdracht 1. Sam tegen Sophie in opdracht 2 (ladders and snakes). Sam met Sophie in team van 2 in opdracht 3.
Aflevering 5: In de enige teamopdracht zit Sam bij Sophie.
Sam zit dus inderdaad wel vaak bij Sophie in het team.

Dank je voor het overzicht … ja ze hebben zeker veel met elkaar in een team gezeten, maar een aantal keer ook met Roos en Stijn samen... en bij snake en ladders zaten ze eigenlijk in andere teams en zijn ze beide als captain gekozen. En ik vroeg me af of ze in opdracht 3 tijdens de test de teams zelf hebben samengesteld. Net als nu in 6 waarbij Sam bij Roos zit. Hij heeft namelijk ook heel vaak bij roos gezeten

« Reactie #84 Gepost op: 11-02-2025, 04:32:22 »
Leuke nostalgie, had zelf 2 vragen fout (de beroepen), en leuk van de trust nobody mensen, maar verder mwah makkelijk niks doen zo voor de mol  ::zwaai::

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #85 Gepost op: 11-02-2025, 08:40:09 »
Wellicht dat trust nobody uitkomst kan bieden en kan beantwoorden hoeveel antwoorden op vragen ze moesten inspreken van tevoren (als dit verteld mag worden tenminste).

Zij mogen niks vertellen, hoorde ik gister in de podcast. Tenzij wij heel veel geld voor ze inzamelen  ::rofl:: Maar dan denk ik nog dat ze het niet doen, want zij zijn sowieso niet van het échte spoilers behandelen in de podcast.

Offline PH20201

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 11-02-2025, 10:00:30 »
goedemorgen

Ik heb en hint voor deze opdracht.
Jullie kunnen twee cijfers zien als je de locaties verbindt.Kan dit iemand reproduceren? Ik had geen professioneel tool.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2025, 17:51:16 door PH20201 »

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 11-02-2025, 14:38:56 »
Volgens Splinter in Niet de mol was het inderdaad de mol die de enveloppen heeft neergelegd.

Hebben jullie dan ook gezien dat de hand wel in beeld kwam bij Sam, maar niet bij Roos?
Dat kan natuurlijk ook niet als Roos de mol is...

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #88 Gepost op: 11-02-2025, 15:26:33 »
goedemorgen

Jullie kunnen twee cijfers zien als je de locaties verbindt.dit iemand reproduceren. Ik had geen professioneel tool.
Kan

Ik vind dit heel mooi gevonden! Maar dan hadden ze voor elke mogelijke mol aparte vragen moeten hebben. Lijkt me toch wat stug...

« Reactie #89 Gepost op: 11-02-2025, 17:34:56 »
Er kan een anagram worden gevormd met de 13 vragen die zijn gesteld door Rik.
De 13 vragen gingen over verschillende seizoenen van Wie is de Mol. Als je de letters telt van de kandidaten kom je op het volgende uit:

Stijn de Vries - 12 letters
Nora Akachar - 11 letters
Maaike Martens - 13 letters
Sophie Frankenmolen - 18 letters
Roos Moggre - 10 letters

Als je dan de landen van de 13 vragen onder elkaar zet, kan je uit elk land (of 1 van de landen waar het dat seizoen plaatsvond) een letter halen die de naam van Maaike Martens kan vormen.

2016 Dominicaanse Republiek
2020 China
2018 Georgie
1999 Australie
2017 Verenigde Staten
2022 Albanie
2013 Zuid-Afrika
2011 El Salvador en Nicaragua
2014 Hongkong en de Filipijnen
2020 Italie
2021 Tsjechie
2005 Australie en Indonesie

Het is wellicht ver gezocht en/of onmogelijk om te bedenken terwijl dit seizoen er nog geen mol was gekozen. Maar toch het delen waard. Viel me op dat er 13 vragen werden gesteld.
Ben zelf overtuigd dat Stijn het is, maar toch!
« Laatst bewerkt op: 11-02-2025, 20:11:34 door paracetamollootje »

Offline PH20201

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 11-02-2025, 17:57:38 »
Ik vind dit heel mooi gevonden! Maar dan hadden ze voor elke mogelijke mol aparte vragen moeten hebben. Lijkt me toch wat stug...
Dank je! Wat bedoel je met de aparte vragen? Ik schnap het niet.
De foto in mijn vorige bericht zou de jaargang van de mol  moeten laten zien.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 11-02-2025, 18:09:21 »
goedemorgen

Jullie kunnen twee cijfers zien als je de locaties verbindt.Kan dit iemand reproduceren? Ik had geen professioneel tool.

Begrijp even niet welke welke volgorde je dan hanteert en wat je moet zien.
Dit zijn de locaties verbonden in volgorde van de vragen die gesteld zijn.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline PH20201

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 11-02-2025, 18:37:07 »
Begrijp even niet welke welke volgorde je dan hanteert en wat je moet zien.
Dit zijn de locaties verbonden in volgorde van de vragen die gesteld zijn.
Gebruik alleen de locaties van de eerste rond.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #93 Gepost op: 11-02-2025, 19:15:34 »

Dus de ronde waar Stijn meedoet  ::vergroot::

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 11-02-2025, 19:22:36 »
Ik zie maar 12 landen  ;)
Tsjechië (vraag 12) moet er nog bij.

Er kan een anagram worden gevormd met de 13 vragen die zijn gesteld door Rik.
De 13 vragen gingen over verschillende seizoenen van Wie is de Mol. Als je de letters telt van de kandidaten kom je op het volgende uit:

Stijn de Vries - 12 letters
Nora Akachar - 11 letters
Maaike Martens - 13 letters
Sophie Frankenmolen - 18 letters
Roos Moggre - 10 letters

Als je dan de landen van de 13 vragen onder elkaar zet, kan je uit elk land (of 1 van de landen waar het dat seizoen plaatsvond) een letter halen die de naam van Maaike Martens kan vormen.

2020 China
2018 Georgie
1999 Australie
2017 Verenigde Staten
2022 Albanie
2013 Zuid-Afrika
2011 El Salvador en Nicaragua
2014 Hongkong en de Filipijnen
2020 Italie
2005 Australie en Indonesie

Het is wellicht ver gezocht en/of onmogelijk om te bedenken terwijl dit seizoen er nog geen mol was gekozen. Maar toch het delen waard. Viel me op dat er 13 vragen werden gesteld.
Ben zelf overtuigd dat Stijn het is, maar toch!

Online Pac

• Forum Moderator
« Reactie #95 Gepost op: 11-02-2025, 19:42:32 »
Mooi gevonden! De 9 en de 8 overlappen wel, dus je moet een beetje fantasie gebruiken om het te zien ::vergroot::
...óf niet!

Offline PH20201

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 11-02-2025, 19:54:57 »
Mooi gevonden! De 9 en de 8 overlappen wel, dus je moet een beetje fantasie gebruiken om het te zien ::vergroot::

Sommige landen zijn erg groot.
Misschien wordt het nog duidelijker als je de exacte locaties van de afleveringen in de films gebruikt?

Ik weet het naturlijk niet.

« Reactie #97 Gepost op: 11-02-2025, 20:11:59 »
Ik zie maar 12 landen  ;)
Tsjechië (vraag 12) moet er nog bij.
Aangepast!

Online Pac

• Forum Moderator
« Reactie #98 Gepost op: 11-02-2025, 20:34:38 »

Sommige landen zijn erg groot.
Misschien wordt het nog duidelijker als je de exacte locaties van de afleveringen in de films gebruikt?

Ik weet het naturlijk niet.
Ik heb inderdaad niet de precieze locaties teruggezocht, maar wel de regio's (bijvoorbeeld Oost-Zuid-Afrika en Henan in China). Ik zie ook dat ik Las Vegas heb uitgekozen in plaats van Portland, maar ik denk niet dat het heel veel uit zou maken.
...óf niet!

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 11-02-2025, 23:49:24 »
De vragen en fragmenten uit vorige seizoenen waren erg leuk. Alleen het format met drie kandidaten achter de schermen kwam volgens mij niet zo uit de verf? Het draaide toch voornamelijk om de drie bij Rick. Ik ben benieuwd hoe werd besloten wie waar kwam te staan.