Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert  (gelezen 12890 keer)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert
« Reactie #60 Gepost op: 9-02-2025, 12:10:26 »
Tweede ronde was voor de kandidaten langer dan wat in beeld is gebracht.
In de montage hebben ze Rik in een voiceover tekst laten vervangen:
"in totaal zijn [vier] vragen goed beantwoord. Daarvan is [vier] keer gebruik gemaakt van een molloot". (vrij duidelijk hoorbaar dat er gesleuteld is met de audio)

Zal verder niets betekeken, maar had graag alle vragen gehoord.

Als er vier vragen goed beantwoord waren dan was er meer geld verdiend. Dus ik denk niet dat dat waar is.

Zou raar zijn als Rik zou zeggen: jullie hadden vier vragen goed dus dat is 400 euro erbij, maar die krijg je niet.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 9-02-2025, 12:14:33 »
Als de vraag werd doorgespeeld waren ze het te verdienen geld kwijt. Dus logisch dat er niets is verdiend.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 9-02-2025, 12:22:49 »
Ok dat had ik verkeerd gelezen.

Kan best dat er meer vragen gesteld zijn die allemaal doorgezet en nogmaals doorgezet zijn.
Hadden ze van mij ook niet hoeven laten zien. Was gewoon een mislukte opdracht.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 9-02-2025, 12:23:14 »
We hebben toch 4 vragen gezien (allebei 2 vragen)? Voor mij niet aannemelijk dat er nog meer vragen zijn geweest, dan was er vast nog wel een keer gedrukt.

Klopt, we hebben er 4 gezien. Maar ik denk dat er meer waren (die verder niets opleverden qua punten of geld). Het is niet goed te zien, maar het lijkt dat Rik's mondbeweging eerder een 'vijf' uitspreekt. Kan natuurlijk ook een vergissing ter plekke zijn geweest.

Nogmaals, het maakt verder niet uit. Het valt gewoon op omdat het zo raar klinkt in de uitzending
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 12:25:40 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 9-02-2025, 12:27:40 »
5 kan in ieder geval niet. Met 2 kandidaten moet het altijd een even aantal zijn.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #65 Gepost op: 9-02-2025, 12:32:57 »
in de eerste ronde 3x3 = 9 vragen
in de tweede ronde 2x2=4 vragen
In totaal 13 vragen: er kon maximaal 1300 verdiend worden dus dit klopt.
Alle vragen zijn te zien geweest en alles is goed beantwoord, waarvan 2 uit het hoofd.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 9-02-2025, 12:37:53 »
200 euro is een magere opbrengst. De drie bij de hulplijn (Nora, Roos, Maaike) wisten dus zelf geen enkel goed antwoord. En dat in een aflevering die begon met een briefing waarin de mol blijkbaar te horen kreeg dat het in deze aflevering niet echt nodig was om veel te mollen, want volgende week krijgt die de mogelijkheid om als het ware “de pot leeg te trekken”.
Krijgen we een scenario zoals in DM Duitsland 2021 waarin de Mol zonder enige vorm van scrupules maar liefst tienduizend euro bood op een vrijstelling (en ze nog in de wacht sleepte ook)? Heel flauw trouwens, maar soit. In de vooruitblik naar volgende week werd zoiets blijkbaar gesuggereerd.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 9-02-2025, 12:45:13 »
in de eerste ronde 3x3 = 9 vragen
in de tweede ronde 2x2=4 vragen
In totaal 13 vragen: er kon maximaal 1300 verdiend worden dus dit klopt.
Alle vragen zijn te zien geweest en alles is goed beantwoord, waarvan 2 uit het hoofd.

Wil er verder geen discussie van maken. Er is gestoeid met de audio, dat staat vast. Wat de reden is ? Geen idee, maakt niet uit.
Viel op, wilde het melden => Bij deze gebeurd.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 9-02-2025, 14:17:38 »
Een overzichtje van de opdracht

Denk dat de spelmakers toch echt op meer kennis hadden gehoopt. Het 'molcenter' zat er al helemaal voor spek en bonen bij.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 14:22:56 door BigBoots »

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #69 Gepost op: 9-02-2025, 14:30:56 »
Wil er verder geen discussie van maken. Er is gestoeid met de audio, dat staat vast. Wat de reden is ? Geen idee, maakt niet uit.
Viel op, wilde het melden => Bij deze gebeurd.

Zoiets viel me bij het live kijken ook op! Dus ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die het gek vond ;D
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 16:27:12 door hetoord »

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 9-02-2025, 15:19:55 »
Klopt, we hebben er 4 gezien. Maar ik denk dat er meer waren (die verder niets opleverden qua punten of geld). Het is niet goed te zien, maar het lijkt dat Rik's mondbeweging eerder een 'vijf' uitspreekt. Kan natuurlijk ook een vergissing ter plekke zijn geweest.

Nogmaals, het maakt verder niet uit. Het valt gewoon op omdat het zo raar klinkt in de uitzending

Dit hoort misschien in het hints topic thuis, maar mij viel in aflevering 5 ook het getal "4" op.
4 torens, 4 gezichten, 4 kanten, (4 vragen, € 400 per antwoord of iets dergelijks). De yogapose was zelfs het getal 4.

Wie komt er in aflevering 1 als 4e (van links) in beeld ? Roos. Wie is er al 4e aan de beurt bij de inzegening? Roos.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 15:28:19 door molletje1985 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 9-02-2025, 15:26:07 »
Dit hoort misschien in het hints topic thuis, maar mij viel in aflevering 5 ook het getal "4" op.
4 torens, 4 gezichten, 4 kanten, (4 vragen, € 400 per antwoord of iets dergelijks). De yogapose was zelfs het getal 4.

Wie komt er in aflevering 1 als 4e (van links) in beeld ? Roos. Wie is er al 4e aan de beurt bij de inzegening? Roos.

Wie weet vier finalisten.

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 9-02-2025, 16:36:39 »
Ik vond de groepjes zo vreemd en er wordt niet uitgelegd hoe deze verdeling is gemaakt. Sam en Sophie hebben bij de snakes & ladders opdracht ook al vragen beantwoord in een soort quiz vorm. Ik had graag wat van de andere kandidaten in deze opdracht gezien.

Dit stoort mij ook een beetje, hoe is de groepsindeling en verdeling molcentrum / quiz gemaakt? Als kandidaten hier een invloed op hadden, was het dan Sam die bij Roos wilde? Sam heeft heel veel vragen doorgestuurd, wist hij ze echt niet???? Of wilde hij Roos testen? Sophie verdenk Nora volgens mij niet, en in hoeverre verdekt Stijn Maaike?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 9-02-2025, 17:50:47 »
Dit stoort mij ook een beetje, hoe is de groepsindeling en verdeling molcentrum / quiz gemaakt? Als kandidaten hier een invloed op hadden, was het dan Sam die bij Roos wilde? Sam heeft heel veel vragen doorgestuurd, wist hij ze echt niet???? Of wilde hij Roos testen? Sophie verdenk Nora volgens mij niet, en in hoeverre verdekt Stijn Maaike?
Als Sam en Stijn beiden op Sophie zitten, en Sam vliegt eruit, dan moet Stijn wel volgen, maar dat laat men liever niet zien zodat het een verrassing is als Stijn eruit gaat. Stijn en Sam zullen dan beiden Sophie uitgekozen hebben om mee te spelen bij de quiz. Stijn verdenkt Maaike niet zodat Maaike eventueel kan mollen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 9-02-2025, 18:58:52 »
Ik heb het idee dat de productie soms zelf de duo's samenstelt om te voorkomen dat het steeds dezelfde paren blijven, wat op zich best natuurlijk aanvoelt als je al een halve dag met iemand bent opgetrokken. Misschien ook zodat voor ons wat minder duidelijk is wie wie verdenkt. Maar goed, ik heb hier geen bewijs voor, het is slechts een vermoeden.

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 9-02-2025, 19:15:37 »
Ik heb het idee dat de productie soms zelf de duo's samenstelt om te voorkomen dat het steeds dezelfde paren blijven, wat op zich best natuurlijk aanvoelt als je al een halve dag met iemand bent opgetrokken. Misschien ook zodat voor ons wat minder duidelijk is wie wie verdenkt. Maar goed, ik heb hier geen bewijs voor, het is slechts een vermoeden.

Dat zou goed kunnen. In dit geval denk ik dat de mol in het molcentrum uiteindelijk kan kiezen om molloten in te schakelen en dus geen geld te verdienen en dat minst opzichtig voor andere kandidaten kan doen.. maar bij de quiz beantwoorden heb je de eerste keuze het alleen doen of hulp vragen. En punten verdienen voor je team. Dat is dan de tweede keer dat Stijn en Sophie door Regie in een spotlight positie worden gezet…

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 9-02-2025, 19:19:16 »

In dat geval is het wel heel vreemd dat Stijn en Maaike twee keer achter elkaar een koppel zijn. Bij de foto opdracht en bij de quiz.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 9-02-2025, 19:22:11 »
Dat zou goed kunnen. In dit geval denk ik dat de mol in het molcentrum uiteindelijk kan kiezen om molloten in te schakelen en dus geen geld te verdienen en dat minst opzichtig voor andere kandidaten kan doen.. maar bij de quiz beantwoorden heb je de eerste keuze het alleen doen of hulp vragen. En punten verdienen voor je team. Dat is dan de tweede keer dat Stijn en Sophie door Regie in een spotlight positie worden gezet…

Ik weet niet of dat veel uitmaakte, wij konden het sowieso zien en uiteindelijk wordt het programma voor ons gemaakt. Rik vertelde ook hoe vaak de hulplijn werd ingeschakeld en dat gebeurde maar 2 keer niet, dus dat was ook niet zo spannend. Als die vaker niet was ingeschakeld denk ik dat ze daar achteraf nog wel over zouden hebben gesproken, dat deden ze na het spookhuis ook.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 9-02-2025, 20:13:28 »
Alles wijst erop dat men het aan de kandidaten heeft overgelaten. Sam is wel iemand die met zijn mol wil spelen om informatie te vergaren, de anderen die een andere mol hebben, laten het begaan. Dus zagen we Sam een paar keer in een spel met Sophie.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 20:16:34 door Run »

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 9-02-2025, 20:59:05 »
Alles wijst erop dat men het aan de kandidaten heeft overgelaten. Sam is wel iemand die met zijn mol wil spelen om informatie te vergaren, de anderen die een andere mol hebben, laten het begaan. Dus zagen we Sam een paar keer in een spel met Sophie.

Hebben we Sam echt heel vaak alleen met Sophie in het spel gezien en dat hij daar voor koos?
Bij het snakes en ladders waren ze groepscaptains en beide uitgekozen door hun groepje.
Opdracht tijdens de test meen ik me te herinneren… maar ook daar weet ik niet hoe die indeling tot stand is gekomen.
Een aantal opdrachten zaten Roos, Sophie, Stijn en Sam samen op cruciale posities. Maar wie wilde wie in de gaten houden? En wanneer was het keuze of toeval? Ook nu weet ik niet of er twee groepen van 3 gemaakt zijn of 3 duo’s, waarbij binnen de duo’s rolverdeling gemaakt moest worden? Sam noemde vaak Sophie, maar ik had het idee dat hij Roos ook echt wel in de gaten hield, irritant en verdacht vond.
In hoeverre horen wij als kijkers alle verdenkingen of worden we ook gestuurd door de edit?