Auteur Topic: Vragen aan de Mol  (gelezen 4986 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: Vragen aan de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2025, 10:42:08 »
Ja heel veel kwam aan bod, heel erg fijn.

We weten nog altijd niet WAT er gebeurd zou zijn ALS Sam tot mol gekroond was maar dat komt binnenkort dan wel in de molchat met Rik aan de orde.

Bedankt voor deze bijdrage, Max! ::ok::
En Klaartje, kom jij nog een beetje aan je trekken met de hints die nu op .nl genoemd staan? Heilige Stijn, de S. enzo?
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline MaxvdBroek

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 9-03-2025, 10:44:57 »
We weten nog altijd niet WAT er gebeurd zou zijn ALS Sam tot mol gekroond was maar dat komt binnenkort dan wel in de molchat met Rik aan de orde.

Sam heeft bij zijn mollicitatie wél gezegd de Mol te willen zijn, dacht ik te horen. Dus ik denk dat hij dan gewoon pech had gehad en de rol moest vervullen  ::rofl::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 9-03-2025, 11:11:17 »

En Klaartje, kom jij nog een beetje aan je trekken met de hints die nu op .nl genoemd staan? Heilige Stijn, de S. enzo?
Dat valt nogal mee. Het kofferlabel L. Somsi was één van de betere. Er zat ook wel wat ‘overbodig gecijfer’ bij. De link met Augustinus/Stijn/het achtvoudige pad was ‘mwah’.

Ik had deze week eens dat overzicht van de hints in de voorbije 25 jaar gelezen om een idee te hebben waar ik me aan kon verwachten. Ik vind het dit jaar kwalitatief in de lijn van de verwachting. Zeker ook niet al te veel hints (in tegenstelling tot sommige vorige edities), maar ik heb toch liever een paar kwalitatief sterke hints dan veel hints die maar zo-zo zijn. Zo’n hint die je maar kan vinden op het einde, die al startte in de eerste aflevering en heel het seizoen door loopt, dat is meer mijn ding. Of een knaller van een hint maar pas in de voorlaatste aflevering.
Ik kijk uit naar wat het nieuwe seizoen van De Mol ons brengt. Dat volg ik intensiever, ik herbekijk dan afleveringen, neem screenshots en ga actief op zoek naar hints. En als ik ze niet vind verzin ik ze.  ;)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #23 Gepost op: 9-03-2025, 11:17:42 »
Ja maar Fedde zegt het hier wel heel goed:

Omdat de mol nu pas op een laat moment gekozen werd, is het, verwacht ik, ook lastiger geweest om diepere verwijzingen te verwerken en uit te werken. (Denk bijvoorbeeld aan de biljetten die samen het portret van Klaas vormden). Waar dan op een eenvoudige manier een 'verwijzing' kan worden toegevoegd (achteraf), is dat mooi meegenomen.

Gezien de omstandigheden hebben ze het leuk gedaan met de hints. Nogal algemene hints die ze voor iedereen op de plank hadden liggen en ter plekke moesten gaan insteken. Niet alleen de mol was onvoorbereid, de crew kon zich ook niet perfect voorbereiden met een super draad hint bijv.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2025, 11:43:41 »
Ja maar Fedde zegt het hier wel heel goed:

Gezien de omstandigheden hebben ze het leuk gedaan met de hints. Nogal algemene hints die ze voor iedereen op de plank hadden liggen en ter plekke moesten gaan insteken. Niet alleen de mol was onvoorbereid, de crew kon zich ook niet perfect voorbereiden met een super draad hint bijv.
Daar heb je een punt. In DM Vietnam 2019 werd de Mol ook ter plaatse pas gekozen. Toch slaagden de makers erin om een ‘draadhint’ zoals jij het noemt er (in postproductie uiteraard) in te steken: in het dertiende shot van elke eliminatie kwam de Mol vol in beeld. De makers zetten de kijkers op weg dat er iets met “dertiende” was te vinden door in aflevering twee een ketting te gebruiken waarvan de dertiende schakel de zwakke schakel bleek. De link was echter zo ingenieus bedacht dat de kijkers deze hint echter niet ontdekt hebben. Maar we hadden het wel kunnen vinden als we de beelden van de eliminatie met een vergrootglas hadden geanalyseerd. Altijd fijn voor de makers als ze er toch iets insteken wat heel moeilijk te vinden is en waarmee ze de molloten kunnen verrassen: jullie hadden het kunnen weten want achteraf bleek het toch wel vindbaar. Maar ja, je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #25 Gepost op: 9-03-2025, 11:48:09 »
Die laatste opmerking: hoe kent een Vlaming die uitdrukking?

:)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 9-03-2025, 11:50:54 »
Daar heb je een punt. In DM Vietnam 2019 werd de Mol ook ter plaatse pas gekozen. Toch slaagden de makers erin om een ‘draadhint’ zoals jij het noemt er (in postproductie uiteraard) in te steken: in het dertiende shot van elke eliminatie kwam de Mol vol in beeld. De makers zetten de kijkers op weg dat er iets met “dertiende” was te vinden door in aflevering twee een ketting te gebruiken waarvan de dertiende schakel de zwakke schakel bleek. De link was echter zo ingenieus bedacht dat de kijkers deze hint echter niet ontdekt hebben. Maar we hadden het wel kunnen vinden als we de beelden van de eliminatie met een vergrootglas hadden geanalyseerd. Altijd fijn voor de makers als ze er toch iets insteken wat heel moeilijk te vinden is en waarmee ze de molloten kunnen verrassen: jullie hadden het kunnen weten want achteraf bleek het toch wel vindbaar. Maar ja, je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Dat niveau hints daar doen ze helaas niet aan bij widm. Hier moet je het met simpele hints doen (en vaak zitten er ook nog wel wat nephints in om te verwarren).

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 9-03-2025, 12:00:30 »
Die laatste opmerking: hoe kent een Vlaming die uitdrukking?

:)
Nou, de beroemde zegswijzen van de grootste Nederlandse voetbalfilosoof Johan Cruijff worden ook bij jullie zuiderburen opgepikt. Bovendien ken ik iets van voetbal.  ;)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 9-03-2025, 16:48:44 »
Mooi interviews weer Max, leuk om te zien  :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 9-03-2025, 17:43:06 »
Leuk om te zien, bedankt!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30 Gepost op: 9-03-2025, 18:21:59 »
Nou, de beroemde zegswijzen van de grootste Nederlandse voetbalfilosoof Johan Cruijff worden ook bij jullie zuiderburen opgepikt. Bovendien ken ik iets van voetbal.  ;)

Mooi zo!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 9-03-2025, 18:39:07 »
Wat leuk om te zien! Fijne vragen gesteld. En wat is het toch een leuke groep mensen.

Offline Vlaanderen

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 9-03-2025, 19:20:13 »
Tof gedaan!

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 9-03-2025, 20:01:50 »
Super leuk interview!

Hard gelachen om Stijn over voeten  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

En wat suf van Nora dat ze echt die volgorde heeft aangehouden.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 9-03-2025, 20:06:54 »
Tot 2x toe die fout, dat wil er bij mij dus niet in dat het een onbewust foutje was.
Dan heeft ze intussen toch wel gehoord dat ze de 1e keer  alaan het spoileren was  ::niet-ok::

Offline Maikel9827

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 9-03-2025, 20:28:40 »

Waar en wanneer is deze molchat? Lijkt me leuk om die te volgen. Dank je wel🙏🏻

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 9-03-2025, 22:39:10 »

Waar en wanneer is deze molchat? Lijkt me leuk om die te volgen. Dank je wel🙏🏻

Hier even in de gaten houden,  komt wel een post over. Volgens mij krijgen we er ook elk jaar een mail over

Offline KruitMol

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 10-03-2025, 13:56:34 »
Mooie interviews weer, dank!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2025, 16:44:12 »
Hier even in de gaten houden,  komt wel een post over.
Klopt, en zoals ik net elders al las heeft Rik steeds meer plezier in zijn rol als presentator dus hij wil ongetwijfeld weer dolgraag met de molloten in gesprek om het bijv. te hebben over alle leuke twists die hij voor afgelopen seizoen nu weer bedacht had ::ok:: 8)