Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208691 keer)

Offline Mizz-M

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 9-02-2005, 17:54:37 »


in spongebob spreekt Sander (de heer dus) de stem in van meneer krabs, en Lottie (hellingman) spreekt de stem in van Sandy. Dus die twee kenden elkaar ook al zo'n beetje. Ook spreken ze allebei een stem in bij Yu-Gi-Oh


Is dat echt de Sander de Heer van widm? Er is namelijk nog een Sander de Heer in "het wereldje". Deze speelt Marnix Klein in ONM.
Ik ken de stem van Patrick niet goed genoeg om zo uit mijn hoofd te kunnen zeggen om welke Sander de Heer het gaat.

Offline Kuikentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 9-02-2005, 18:16:26 »
Ach, het is toch overduidelijk wie de MOL is? In de grotten liet Lottie zien de MOL te zijn door met de bange Yvon mee te gaan en daarnaast door haar bang te maken toen ze aan het kruipen waren. Lottie zegt zaken in de trant van 'nu komt er een heeeeeeel nauw gangetje', 'volgens mij zijn we verdwaald' en 'het is hier heel laag'. Dit alles in de hoop dat Yvon niet meer durft en teruggaat. Bij het kiezen van de tassen wil Lottie meteen een tas van Yvon. En wie heeft het geld? Als vervolgens die tas weg blijkt te zijn, kiest ze ongeïnteresseerd twee tassen van Marc Marie.
     Tijdens de treinreis lijkt Lottie zich heel goed te gedragen, maar intussen molt ze wel degelijk. Steeds als er een rugzak of een bom langs de rails hangt, en er dus geen geld gewonnen kan worden, is Lottie enorm actief. Ze geeft dan aanwijzingen aan de Collega's en gedraagt zich helder aan de telefoon. Als er echter geld te winnen valt, laat Lottie de chaotische Marc Marie het werk doen, of voert ze zinloze telefoongesprekken met Yvon. Dus: wanneer er niets te winnen is, stelt Lottie zich op als fanatieke kandidaat. Dat doet ze echter niet wanneer ze iets in het laatje kan brengen.
     Tijdens Wie van de Drie doet Lottie niet erg haar best de jury om de tuin te leiden. Ze antwoord meteen "Dat weet ik niet" en verder zijn haar antwoorden ook te vaag voor woorden. De vrachtwagen bestuurt Lottie wel erg goed! Het is daarnaast buitengewoon typisch dat ze op nummer twee is geeindigd op de lijsten, terwijl we haar twee keer op negen hebben zien staan toen de kandidaten de lijst invulden.
     Lottie maakt zich vaak verdacht door niets te doen. Als er chaos is, dan staat ze letterlijk met haar armen over elkaar en kijkt ze lekker toe hoe de groep zich in de nesten werkt. Dat heeft ze gedaan bij het koffertjesspel en bij het openen van de tonnen op het strand. Er hoeft maar een discussie te ontstaan, of Lottie Hellingman verliest haar belangstelling voor de groep. Handig, dat is Mollen zonder te Mollen.
     
In de eerste aflevering bekijkt Lottie de biechtfilmpjes met de armen over elkaar. Het lijkt haar niets te interesseren wat er wordt gezegd. Tijdens Wie van de Drie zit Lottie op de plaats waar vroeger Albert Mol altijd zat. Lottie komt in aflevering vier als enige door de andere deur (nooduitgang) gelopen.
     Tijdens het introfilmpje komen alle kandidaten met twee shots in beeld. De enige kandidaten bij wie dat niet gebeurt, zijn Gijs Staverman (één shot), Isabelle Brinkman (één shot), Lottie (drie shots) en Yvon Jaspers (drie shots). Gijs was de eerste afvaller en heeft één shot. Volgens mijn theorie heeft de laatste afvaller, dus de verliezend finalist, ook één shot. Dat moet dus Isabelle zijn. Mol en winnaar hebben drie shots. Dat maakt Lottie verdacht.
     Het dagboek op de officiële site lijkt mij duidelijk geschreven door een vrouw. Bovendien is de spreektaal van Lottie gebruikt. Ook wordt over Yvonne gezegd dat ze bij het koffertjesspel beter om zich heen had moeten kijken. Yvonne heeft duidelijk Isabelle gezien, waarmee deze wordt uitgesloten. Ook de wissel van Jim heeft ze meegekregen. Blijkbaar is er een molactie geweest die Yvonne ontgaan moet zijn, en aangezien de kijker vanuit Yvonnes standpunt de wissels meekrijgt, moeten wij die actie ook gemist hebben. En wie missen wij steeds doordat ze de chaos lekker laat voor wat ze is? Lottie.

Daarom ga ik dus voor haar. Lottie is de MOL.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 09:09:04 door Kuikentje »

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #222 Gepost op: 9-02-2005, 19:10:54 »
hulde kuikentje  ::bravo::

goeie samenvatting van lottie's acties - ben het met je eens - zat ze echt op de plaats van albert mol?

interessant de shots theorie, sluit weer aan bij mijn overtuiging dat yvon gaat winnen  ;D

hoe weet je dat het dagboek in lottie-spreektaal geschreven is? hoe spreekt lottie dan?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2005, 19:14:58 door Quuipo »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #223 Gepost op: 9-02-2005, 19:37:00 »
In de grotten liet Lottie zien de MOL te zijn. Lottie zegt zaken in de trant van 'nu komt er een heeeeeeel nauw gangetje', 'volgens mij zijn we verdwaald' en 'het is hier heel laag'.

Lottie maakt zich vaak verdacht door niets te doen. Als er chaos is, dan staat ze letterlijk met haar armen over elkaar en kijkt ze lekker toe hoe de groep zich in de nesten werkt. Dat heeft ze gedaan bij het koffertjesspel en bij het openen van de tonnen op het strand. Er hoeft maar een discussie te ontstaan, of Lottie Hellingman verliest haar belangstelling voor de groep. Handig, dat is Mollen zonder te Mollen.
     
En wie missen wij steeds doordat ze de chaos lekker laat voor wat ze is? Lottie.


Ik vind het een goeie analyse.

Waar maak je uit op dat het dagboek door een vrouw geschreven is??
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Kuikentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #224 Gepost op: 9-02-2005, 19:42:22 »
hulde kuikentje  ::bravo::

goeie samenvatting van lottie's acties - ben het met je eens - zat ze echt op de plaats van albert mol?

interessant de shots theorie, sluit weer aan bij mijn overtuiging dat yvon gaat winnen  ;D

hoe weet je dat het dagboek in lottie-spreektaal geschreven is? hoe spreekt lottie dan?

Okay, in dat dagboek wil ik dan ook echt Lottie zien. Val me daar dus niet op aan, a.u.b. Jim verwoordde het al mooi net na de vrachtwagenopdracht: 'Er waren twee momenten waarop Lottie op zijn Lottieaans reageerde.' Uit Lotties taalgebruik komt naar mijn mening een heel spontane - soms wat 'flapuiterige' - en oprechte vrouw naar voren. Ook kan Lottie direct zijn, haar mening goed verwoorden en is ze zelfverzekerd.
      Spontaan en 'flapuiterig' bijvoorbeeld bij de eerste executie: 'Nee nee, het kan niet dat Yvon of ik eruit gaan, dat is zonde van het programma!' Tegen Yvonne is Lottie fel in een discussie met Yvonne: 'Ik geloof deze onkunde niet. Dat je nu gaat vragen hoe dit spel werkt!'. En dit laatste voorbeeld: 'Ik durf het niet te zeggen, want ik ben erg bijgelovig. En ik denk dat als ik het dan zeg, het gelijk niet meer waar is!' Dit deelt Lottie ons mee bij het invullen van de test van aflevering 2.

Het dagboek van aflevering één is geschreven door een zelfverzekerd persoon ('Een beetje liegen is voor mij natuurlijk geen enkel probleem'). In het dagboek van aflevering twee beschouwt de MOL zich als een 'bekende Nederlander'. De woorden staan tussen haakjes, dat wil zeggen dat de MOL zich niet echt als een bekende Nederlander beschouwt. Lottie is dan wel bekend, maar staat niet constant in de schijnwerpers. Bovendien is Lottie niet een over het paard getild persoon, die zichzelf heel belangrijk vindt.
     Dagboek drie is voor mij heel tekenend dat een vrouw de schrijver moet zijn. De manier van schrijven met ironische opmerking en uitroeptekens ('Dat is nou jammer. Ik heb nog niet het gevoel dat ik mijn werk goed heb kunnen doen.') ('Maar kijk goed en je weet wel beter!')
      Zie je deze dagboeken door een mannelijke MOL geschreven zijn? Ik niet in ieder geval! Wanneer ik het hardop voorlees, hoor ik het Lottie als het ware vertellen. Lottie, jij bent de MOL!
        

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #225 Gepost op: 9-02-2005, 21:31:05 »
2- Daarna zegt Angela in de voice-over: DE MOL GAAT EXTRA STOKEN (vervolgens wordt Yvon gebeld). Dit lijkt mij dé aanwijzing: wanneer blijkt dat Roeland niet aan de opdracht kan deelnemen en Lottie zich aanbiedt en de ´functie´ krijgt. Lottie wordt de extra stoker, de mol gaat extra stoken. Lijkt mij overduidelijk. Dat aanbieden doet ze trouwens wel erg opvallend met flapperende handen zo van, maakt me niet uit maar wil het wel heel erg graag.

Ik ben er ook van overtuigd dat je het woord "Stoken" in de figuurlijke betekenis moet opvatten. Zo had ik het oorspronkelijk ook begrepen overigens.
Wat betreft deze hint: Angela weet NIET wie de mol is, dus kon ze ook niet weten dat Lottie zich snel zou aanbieden.
2024: wie is de Mol?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #226 Gepost op: 9-02-2005, 21:42:14 »
hulde kuikentje  ::bravo::

goeie samenvatting van lottie's acties - ben het met je eens - zat ze echt op de plaats van albert mol?

Goeie samenvatting Kuikentje, zit veel waars (en raars) in en ik ben aan het switchen van Yvon naar Lottie als Mol dus heel erg bedankt voor je hints.

Dat Lottie op de plaats van Albert Mol zat vind ik echter te ver gezocht. De pannelleden zaten tenslotte met z'n 4en en de kandidaten met z'n drie-en.
Hoewel,... ze natuurlijk wel de positie van kandi's en pannelleden van kant hadden verwisseld.
zou dus nog kunnen ook met een beetje fantasie.

Thanx en game on.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #227 Gepost op: 9-02-2005, 21:51:59 »
Ik had Lottie al bijna afgeschreven als Mol omdat ik vond dat ze in aflevering 3 totaal niet saboteerde en alleen maar goed haar best deed, maar als ik zo Kuikentje's interpretatie van de treinopdracht lees begin ik weer te twijfelen. Over de Wie van de 3 opdracht ben ik het trouwens niet eens: het was juist goed van haar om te antwoorden met 'dat weet ik niet'. Als je het niet weet moet je niet doen alsof je het wel weet en er om heen gaan zwammen, dat valt te veel op.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #228 Gepost op: 9-02-2005, 22:30:46 »
Is dat echt de Sander de Heer van widm? Er is namelijk nog een Sander de Heer in "het wereldje". Deze speelt Marnix Klein in ONM.
Ik ken de stem van Patrick niet goed genoeg om zo uit mijn hoofd te kunnen zeggen om welke Sander de Heer het gaat.

Is inderdaad andere Sander de Heer die stemmetjes inspreekt voor tekenfilms (o.a. mijnheer Krabs) en hij speelt ook in ONM.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #229 Gepost op: 9-02-2005, 23:12:55 »
is lottie wel serieus sandy??? want misschien dat daar dan nog een hint over komt als lottie de mol is...... misschien een liedje uit grease ofzo hahahah
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #230 Gepost op: 9-02-2005, 23:27:28 »
daarnaast buitengewoon typisch dat ze op nummer twee is geeindigd op de lijsten, terwijl we haar twee keer op negen hebben zien staan toen de kandidaten de lijst invulden.

Heel scherp opgemerkt! Kan iemand niet uitrekenen of het uberhaupt wel kán dat je op nummer 2 uitkomt terwijl je op twee lijstjes onderaan staat? Ik ben daar te blont voor  :-[
Ik denk dat er best een kans is dat er door de crew gesmokkeld is met de lijstjes om de mol op een goeie positie te krijgen! Die goeie positie was vooral in handen van Lottie en Jim: zij bepaalden de verdere loop van de opdracht door een goede of slechte start te maken. Door hun goede start werd het bijna onmogelijk om nog te slagen.
George had ook al zon actie: een gigantische afstand afleggen over water. Iedereen klappen en juigen: blijkt dat Dick die hele afstand terug moet peddelen. Aan de ene kant denk ik dan: waarom zouden ze zoiets dit jaar weer doen? Als we in de laatste aflevering zien dat Lottie al geoefend heeft met een vrachtwagen besturen, zou dat wel heel slap zijn. Of niet?

Trouwens... ook je andere argumenten zijn erg goed kuikentje! Al vind ik dat het niet slim is om je zo erg op 1 persoon te storten. Straks valt lottie in aflevering 6 af en moet je helemaal opnieuw beginnen omdat je nooit op de andere kandidaten gelet hebt.

En als ik erover nadenk.. Lottie is nou niet iemand waarvan we achteraf met zon George-gevoel zouden zeggen: ja dat was echt een goede mol! nooit gedacht dat zij het was!  

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #231 Gepost op: 9-02-2005, 23:41:27 »
Heel scherp opgemerkt! Kan iemand niet uitrekenen of het uberhaupt wel kán dat je op nummer 2 uitkomt terwijl je op twee lijstjes onderaan staat? Ik ben daar te blont voor  :-[

Volgens mij niet dus. Als je 2 keer op 9 staat en verder overal op plaats 1, dan krijg je: (9+9+1+1+1+1+1+1+1)/9 = 25/9 = 2,777. Lijkt me dat dat plaats 3 wordt.  :-\\

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #232 Gepost op: 9-02-2005, 23:43:58 »
maar als iemand anders dan 2,78 heeft, kom je dan toch nog steeds op 2 te staan? ???
Take a glorious bite out of the whole world

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 9-02-2005, 23:48:42 »
Ik heb op de beelden maar 1x Lottie op de onderste plaats zien staan (op de een na laatste plaats).

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #234 Gepost op: 9-02-2005, 23:50:15 »
maar als iemand anders dan 2,78 heeft, kom je dan toch nog steeds op 2 te staan? ???

Ik weet niet precies hoe je dat zou moeten berekenen... In ieder geval is die 2,78 nog steeds een lage schatting. Die zeven enen zijn ten eerste onlogisch omdat lottie dan wel erg veel fans heeft en ten tweede onlogisch omdat Jim dan op miraculeuze wijze op de eerste plek gekomen is (zeven anderen hadden immers Lottie op 1).

Weet iemand anders nog een leuke manier om dit uit te rekenen of te benaderen?

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 9-02-2005, 23:51:20 »
Ik heb op de beelden maar 1x Lottie op de onderste plaats zien staan (op de een na laatste plaats).

Als dat zo is, dan gaat de opmerking van kuikentje dus helemaal niet op. *gaat het gelijk even nakijken*

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #236 Gepost op: 10-02-2005, 00:02:31 »
Correctie:

Victoria zet Lottie onderaan (nog onder Yvonne -interessant-)
Sander-MM-Yvon zetten Lottie (en Jim) w.s. op 1 en 2
Jim zet zichzelf op 1 (en als hij zo'n bijzondere band heeft met Lottie) Lottie op 2 (gespeculeerd :-).
Lottie zal zichzelf op 1 gezet hebben.

Van Yvonne en Gijs weten we het niet.......

Ik denk dat zij dan heel hoog scoort.....

Wat me steeds opvalt in de reactie achteraf van Lottie op het rijden.....
Je voelt je heel mmmmmmmmm.....
even lijkt het alsof ze MOL wil zeggen,
maar zegt natuurlijk Machtig...  ::rofl::

Hebben jullie dat ook gehoord???
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #237 Gepost op: 10-02-2005, 00:32:45 »
Wat me steeds opvalt in de reactie achteraf van Lottie op het rijden.....
Je voelt je heel mmmmmmmmm.....
even lijkt het alsof ze MOL wil zeggen,
maar zegt natuurlijk Machtig...  ::rofl::

Hebben jullie dat ook gehoord???

Het eerste dat mij te binnen schoot toen ik het zag was dat ze 'macho' wilde zeggen maar zich bedacht dat dat niet past bij een jongedame om te zeggen en dat ze er toen 'machtig' van maakte.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Rimbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #238 Gepost op: 10-02-2005, 10:06:13 »
Volgens mij niet dus. Als je 2 keer op 9 staat en verder overal op plaats 1, dan krijg je: (9+9+1+1+1+1+1+1+1)/9 = 25/9 = 2,777. Lijkt me dat dat plaats 3 wordt.  :-\\

Das niet een correcte berekening. Het gemiddelde hoeft niet per se gelijk te zijn aan de plaats waar je terecht komt.
Je kan het beter bekijken aan het aantal punten dat je krijgt. Degene met de minste punten komt op plaats 1, die daarna op plaats 2 enz. met 9 mensen die 1 tot 9 invullen heb je in het totaal (1+2+3+4+5+6+7+8+9)*9=405 punten in het spel. In het bovenstaande geval heeft Lottie 25 punten. Er zijn dus nog 405-25=380 punten in het spel. Stel nu dat de rest redelijk random is gegaan (er was geen afspraak om iemand anders hoog te zetten en geen consensus over wie nou precies sterk in zn schoenen staat), in dat geval zullen de 380 punten eerlijk verdeeld worden over de 8 overgebleven kandidaten en komen die uit op 380/8=47.5 punten. Dus het is zeer goed mogelijk om hoog te eindigen met de bovenstaande score.

Overigens heb ik 5 jaar bij Lottie in de klas gezeten op de middelbare school en ik kan me niet voorstellen dat zij de mol is. (volgens mij is ze daar te eerlijk voor en teveel een flap-uit) Maar ik moet bekennen dat ik niet heel close was met Lottie, dus ik zou het mis kunnen hebben. (en ik heb er al 9 jaar niet meer gezien, dus misschien is ze veranderd. Hoewel, ze lacht nog precies het zelfde als vroeger.  :D )

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #239 Gepost op: 10-02-2005, 10:08:07 »
  Tijdens Wie van de Drie zit Lottie op de plaats waar vroeger Albert Mol altijd zat.
 ::ohno:: Lottie is 1 van de kandidaten en Albert M. zat in het panel (zoals nu Johannes en Tonnie en die andere twee)
When God created man, she was only joking!