Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379341 keer)

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #840 Gepost op: 18-02-2003, 18:45:05 »
De roep van het zoutwater en de luchtverplaatsingen tussen de drukgebieden begint terug groot te worden. De vrieskou trotserend ga ik de trappen naar beneden kijk de meertouwen na.....zouden er in Schotland nog zieltjes te bekeren zijn?







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #841 Gepost op: 18-02-2003, 19:08:07 »
Xandragon vraagt aan Tante Nonneke of zij de meel in haar doos kan gebruiken om de jaarlijkse pannenkoekenslag te organiseren. Zuster Lalupa heeft al twee pannenkoeken besteld en hoopt er meer op te kunnen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #842 Gepost op: 18-02-2003, 19:11:26 »
Tevens heeft Xandragon een vraag aan eenieder van de Promoliaten te stellen... Zijn er communicantjes die hun zieltjes bloot willen leggen en een inscriptie op de digitale tegel willen aanbrengen ? Het mogen ook richtingaanwijzers zijn naar hun persoonlijke kapel...

In gewone taal...wil er iemand zijn website gelinkt zien bij de site van de Promoliaten ?







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 19:13:35 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #843 Gepost op: 18-02-2003, 19:51:01 »
Tante Nonneke dankt Broeder Xandragon voor het 2 -granenmeel in haar meelbus en hoopt om in de toekomst een 10 granenbrood te kunnen bakken.
De bakkerij is echter in de deskundige handen van Broeder Trappist en Frère Tempète die in deze materie veel meer beslagen zijn.
Tante Nonneke stelt dan ook voor om het bakkerijgebeuren aan hen over te laten, kwestie van de bakkerijcentrale niet te decentraliseren en het juiste meel in het juiste deeg te laten terechtkomen.Dit om in de Vliegertjesdorpse duiventil geen eetstoornissen te veroorzaken waardoor sommige onder hen vroegtijdig dienen af te haken wegens ongewenste gewichts- en andere lichaamsstoffelijke verliezen.
Verder kan Tante Nonneke Broeder Xandragon nog melden dat ze toch nog enige mate van huisvlijt heeft kunnen produceren , zelfs in zodanige mate dat Wat Voorafging bijna volledig tot het verleden behoort.
Maar is dat meestal niet zo ?...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #844 Gepost op: 18-02-2003, 20:30:18 »
Xandragon zegt Tante Nonneke dat de meel in zijn doos vanzelf was beginnen rijzen. Hij hoefde geen gist toe te voegen. Maar ik zal de doos telkens ledigen richting bakkerij moest er nog sporen te vinden zijn achteraf.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #845 Gepost op: 18-02-2003, 21:09:08 »
Gearriveerd in het nabije Umbrië, wacht ik op mijn reisgenoot... Knudde... where arst thou???

Problemen met de bovenleiding zetten Knudde op het verkeerde spoor. Na het ontwaken in Parijs kreeg ik een sober maal aangeboden in het klooster der Carmelitessen waar ik het equivalent van onze zuster Spicenspania en zuster Viventia mocht aanschouwen in de soeurs Torchonette & Savonette die er en passant een plaatselijk fanatiek spaarvarkentje de rode mantel uitveegden. Het was een gezellige bedoening moet ik zeggen.
Daarna vlug door de Apennijnen door gespoord en onderweg eventjes gestopt voor een culturele uitstap in Florence. Arno gezien en er de geboorte van Venus meegemaakt, ja ook daar goud en diamant, maar dan wel klater en glas, doch een kinderbackhand is vlug gevuld nietwaar.
Vlug doorgesloft dan maar richting 'il cuore verde' alwaar ik mijn pijnlijk gezwollen voetjes verzorgd heb in de bovenloop van de Tiber. Nog even aan een glaasje Orvieto genipt en we konden weer.
Nu nog enkel het atelier van die dekselse drukker terug vinden. Benieuwd of hij nog veel van die kaartjes met rode kruisjes op gedrukt heeft...










« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 21:11:14 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #846 Gepost op: 18-02-2003, 21:38:50 »
Broeder Plavuis, de Gaterbeestjes zijn gelukkig completamente verdwenen vanonder de lichtjes verplaatste tegel. De plavuis mag gezien worden en met een linkse hoek de rechtse etalage in. Het verlies van acijnzen neem ik er graag bij, net zoals Mw. Talpa graag wat pecunia zandstrooisgewijs in de beugel laat verdwijnen van hij die ook wel eens, zij het ten onrechte, de stempel 'Talpa' opgepriord krijgt. BZZ.







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #847 Gepost op: 18-02-2003, 21:57:29 »
Druk dat ik heb en dorst dat het hier is!
Broeder J. stelt vast dat ettelijke grijze cellen samen denkpatronen ontwikkelen, waaruit hectaren stoffen baat bij kunnen hebben.
En lobby's om over te leunen naar de Shadiaanse dan wel de Marcistische geloofsovertuiging zijn inmiddels zo groot geworden, dat Jozef Hilton en Karel Sheraton er gerust reusachtige hotels rond kunnen bouwen.
Hier en daar (en ook elders) wordt mijn Augustijnerkeuze in twijfel getrokken. Ik geef toe, dat ik al eens promiscuë neigingen vertoonde wat mijn keuze van de grijze gepijde betrof.
Maar altijd voor het goed van de zaak, het aanwakkeren van het vuur, en om niet altijd met hetzelfde te moeten afkomen.
Toch hebben goede verstaanders begrepen dat Augustinus nu al twee weken lang bovenaan mijn dennemast prijkt.
Kwestie van het Goevernement te kloten, ik weet het. Maar toch. Af en toe een dissidente stem (tegen beter weten in ?) kan nooit kwaad.
Ooit raadde ik de Broeders en Zusters aan om heel het sierkus nog eens aan zich te laten passeren, met telkens een andere molkandidaat in gedachten. Ik ga dat eindelijk zelf toepassen zie.
Ik heb uitgerekend dat ik daar zowat 20 uur mee zoet ga zijn.
Ik kan aan de andere kant mij ook te rusten leggen, na mij eerst wat gelaafd te hebben aan een Schotse, dan wel Caribische bron.
En hoe langer ik wacht, hoe duidelijker het wordt, denk ik.
Weest gegroet, brengt tijd, brengt raad.







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 21:58:21 door Teddybear »

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #848 Gepost op: 18-02-2003, 21:58:54 »
Broeder, je weet waar ik ben,

Links van het rode kruisje of rechts?

Daar ik maar als bescheiden universitair (theologie en orthopedagogie)geschoolde medebroeder door het leven ga, kan ik mij onmogelijk indenken dat een gelijkgeschoolde kandidate i.c. Inge zulkse primaire basiskennis ontglipt.

Kleine opmerking:
Aangezien Zuster Viventia het lef en de hoogmoed heeft zichzelf toch wel enige intelligentie toe te schrijven, wil ze bij deze gewoon even laten weten dat aardrijskunde niet iedereen z'n sterkste vak kan zijn. Drop deze zuster in Oezbekistan en ze weet wel dat ze ergens in Azië (ja toch é?) moet zitten, maar waar precies?? Of Kazachstan: sinds kort kan ze dat wel ergens op een kaart thuiswijzen, maar de omliggende landen? Geen idee wegens geen interesse. De lessen aardrijskunde zijn nogal vluchtig, Zuster Viventia houdt zich liever bezig met haar leerkracht erop te wijzen dat herculesarbeid met kleine letter is maar Sisyfusarbeid met grote en hierbij eist ze dan ook meestal een gestaafde uitleg. Hoofdstad van Australië ? In het beste geval Sydney, in het slechtste geval 'Aboriginalstad', net zoals Eskimoland. Zuster Viventia bedoelt dus maar dat I. waarschijnlijk meer in biologie geïnteresseerd was.

 
P.S. Hebben jullie ook problemen gehad met het sturen van berichten ?
Machien zei altijd :'Pagina niet gevonden'.

Frère Jacques, uw machien vindt gewoon dat u er te lang over doet om uw post te typen en zorgt ervoor dat u niet meer geregistreerd staat op dit forum (of zoiets). Beste oplossing: voor men op 'zend' duwt, gewoon ff de tekst kopiëren voor het geval uw mooie tekst verdwijnt en de pagina 'pagina niet gevonden' tevoorschijn tovert.

Zuster Viventia is vanmorgen uit haar kamertje gekropen en besloot na een halfuurtje er terug in te kruipen. Der zitten hier ziektekiemen in het klooster, vraag me af waar de kuisvrouw is, die zou wel eens...*denkt na, mompelt iets binnenmonds* enfin soit, geen kwaad woord over degene die bereidwillig dit klooster kuisen.
Met veel geduld is Zuster Viventia de zijsprong van Tante Nonneke en Xandragon gaan bezoeken. Vooral het linkse en rechtse gedeelte bevielen haar en haar lachspieren. Het molverhaal toonde dan weer maar eens aan hoe naïef ze wel niet is maar die naïeviteit werd al vlug doorbroken bij het lezen van de commentaren bij de fotootjes.

Knudde mocht gisteren alvast van deze zuster vernemen dat mocht I. de M.ol zijn, de teleurstelling groot zou zijn. Het ligt er zo dik op dat WV er dringend eens met een plumeau zou mogen overgaan. Een rode liefst.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #849 Gepost op: 18-02-2003, 23:02:40 »
Broeders en zusters,
Ik ben eventjes diep in de archieven van ons bibliotheekske gedoken en heb daar de volgende passende spreuk gevonden:
"Als het paard gaat in galop,
in de buurt van het zilte sop,
of aan de rand van een brede poel,
dan gaat afstijgen alleen nog op je smoel."
Misschien heb je er ook iets aan.
In een prentjesboek heb ik ook nog een jeugdfoto gevonden van de welles-nietes-amazone die nog heeft gediend om in wolken-muurpapiertjes te verstoppen. BZZ
« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 23:04:30 door Frère Soi-même »
Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #850 Gepost op: 19-02-2003, 05:11:57 »
De bakkerij is echter in de deskundige handen van Broeder Trappist en Frère Tempète die in deze materie veel meer beslagen zijn.
Tante Nonneke stelt dan ook voor om het bakkerijgebeuren aan hen over te laten, kwestie van de bakkerijcentrale niet te decentraliseren en het juiste meel in het juiste deeg te laten terechtkomen.

Broeder Trappist kan u meedelen dat De grote Vraagstelling al in goede banen geleid is, alsmede de datum voor De Jaarlijkse Pannekoekenslag. Enkel het juiste recept moet nog dedefinieerd worden alvorens in het grote receptenboek der boerinnenbond opgenomen te worden.








Offline Quofsh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #851 Gepost op: 19-02-2003, 10:18:01 »
Geachte Zusters en Broeders van deze bloeiende kloosterorde,

Gezien de verwikkelingen ten gevolge van de geplogendheden aangaande de viering van Seins d'amour luttele dagen geleden mij danig opslokten en ik mijn celibataire geloften tijdelijk had gestoken aldaar waar de verworpenen der aarde dit plegen te doen (ver weg in de duistere gangen onder mijn buurmans pelousetje) en me dit bovendien bijzonder scheen te bevallen -zonder schuldgevoelens weliswaar- wat eens te meer duidelijk maakt dat ik mijn kerkelijkheid niet al te ernstig neem, (kleine stilte tot luchthapping ter vervolging van deze zin),
was het met aangename verrassingsgevolgen dat ik las hoezeer jullie allen worden opgeslokt door de ontwarring van de dwaalsporen ons allen opgezadeld door de zandhengelaars.
Eén ding kan als een poolster schitteren: Shadia speelt haar samenzweerderige rolletje even fijntjes als haar verschijning en achteraf zal blijken hoe sluw en uitgesteriliseerd zij zich van de haar opgelegde taak heeft gekweten. Zij die de slaap der slapen slaapt wanneer de lucht oorverdovend door uit elkaar spattende kleivogels tot in eenieders Eustachiusbuis dondert, is de personificatie van vrouwelijke geslepenheid, dit alles gecombineerd met boelkloedigheid en een flink stel grijze massa dat in dit geval aardig doorbloed wordt, zo lijkt ons.
Wat er ook van zij: of de Blondgekrulde jongeling nu al dan niet kan gelieerd worden via een schoolse link aan de grijze Mechelse God-in-Frankrijk, het maakt hem er voor ons niet verdachter op. We zien  hem veeleer in een winnende hoedanigheid en zulks valt enkele toe te juichen gezien het nog door hem aan te vangen beroepsleven dat hierdoor fijn gesponsord wordt.
De goedmoedige verzekerdheid van M. kan zijn assertief imago wel eens danig parten gaan spelen wanneer komma's bij stokken zullen moeten komen en we speculeren dan ook op een finale rol als verliezer. En wat valt er nog te zeggen over de blonde boere would-be amazone? Dat ze dringend eens een spelletje Trivial Pursuit moet spelen teneinde de aardrijkskundige kennis een beetje op te vijzelen en daaraan gecombineerd een abonnementje mag aanvragen in Manège 'De Hoefslag' alwaar het motto luidt: Jaja, fietsen verleer je wel!

Met ootmoedigheid groet ik U allen tot in de komende week der weken. Amen.







Talpa est homo homini

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #852 Gepost op: 19-02-2003, 11:17:59 »
Gezien de verwikkelingen ten gevolge van de geplogendheden aangaande de viering van Seins d'amour luttele dagen geleden mij danig opslokten en ik mijn celibataire geloften tijdelijk had gestoken aldaar waar de verworpenen der aarde dit plegen te doen

Met zo'n titel als de uwe heeft U waarschijnlijk meerdere heren dienen te dienen; uw absentie is U dan ook vergeven. Uw Vastenperiode daarentegen wordt met dezelfde periode verlengd. Dit heet dan de kat de bel aanbinden terwijl de koningin zich te rijk voelt. Boete na de zonde; loutering staat voorop in dit convent.

Kwart over elf; hoog tijd voor een aperitiefje. Gelukkig heeft iemand hier nog een groene doos met rode strik achter gelaten.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #853 Gepost op: 19-02-2003, 12:44:14 »
ik kan het enkel met het heerschap met de moeilijke naam eens zijn. Zijn tierce lijkt verdacht veel op de mijne. Verder ga ik deze dag weer eens het land verruilen en zal ik hedenavond weinig tot niets kunnen rapporteren.

Morgen ga ik op audientie bij zuster videotheca en zal ik in vogelvlucht alle episodes doornemen die ons al voorbij zijn getrokken op de fluorflitser.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #854 Gepost op: 19-02-2003, 13:17:09 »
De brede pijen die broeders en zusters hier plegen te dragen werken bij Mollemans een beetje verstandverbijsterend. Het heerschap met de vreemde naam was de laatste keer dat ik dat kon controleren van het andere geslacht. Maar dit geheel terzijde.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #855 Gepost op: 19-02-2003, 15:30:38 »
dragonius, ik heb zoiets al eens eerder vermeld. Aangezien mijn leesbril onder het stof van de boeken zit, heb ik veel moeite met het bepalen van de sexualiteit van de broeders en zusters en daar helpen onze unisexe pijen niet in het minst aan mee.

Op sootgelijke voet voortbordurend. Ik las laatst in de vlinderkestuin dat Stijn een staatoversteker met borst zou zijn met een grote pruik. Zulke zaken doen mij dan ook besluiten dat ik niet de enige ben met moeite om met sexen(bij kuikentjes schijnt dat ook een speiclaistisch klusje te zijn).

Voor de moeilijke naam zelf, als ik uwer sexe abusievelijk abuis heb gedetermineerd, mea culpa mea culpa. Ik hoop dat het aanbieden ener roemer bloedrode wijn uw goedkuering kan wegdragen of anders een stukje muziek van dj huiss. Misschien please forgive us, by 10.000 maniacs







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #856 Gepost op: 19-02-2003, 17:49:01 »
Om niet verdacht te kunnen worden van enige voorliefde voor één bepaalde persoon heeft Tante Nonneke alhier een zeer belangrijke Engelse fooi ontdekt voor onze vrienden Mafomo's.
Tijdens een verfrissend wandelingetje langsheen de Via Grappia,die zoals U allen wel weet van Antwerpen via Venetië, Terni, Viterbo, Bracciano, Rome en Molfatta naar Tremoli leidt, kwam Tante Nonneke voorbij aan het, na de scheve toren van Pisa en de kromme Palen van Terni( dit laatste wereldwonder werd pas zeer recent ontdekt en heeft nog geen enkel geheim prijsgegeven), meest merkwaardige monument van Italië.
En dat is de Drijvende Luchthaven van Venezia.
En nu komt het ! Trrrrrrrrrrrrr...
Pauken en cimbalen,tromgeroffel !
Wat is de naam van de Drijvende Luchthaven van Venezia ?
Voor U, beste Mafomo's,een vraag, voor mij een weet...
Laat U maar eens goed gaan !







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Quofsh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #857 Gepost op: 19-02-2003, 18:06:44 »
quote blablabla ik kan de correcte overdrachtelijkheid der citeringvoering niet vinden, maar soit: zo zal ie ook wel kunnen:
'Voor de moeilijke naam zelf, als ik uwer sexe abusievelijk abuis heb gedetermineerd, mea culpa mea culpa. Ik hoop dat het aanbieden ener roemer bloedrode wijn uw goedkuering kan wegdragen of anders een stukje muziek van dj huiss. Misschien please forgive us, by 10.000 maniacs'



Beste Mollemans: determinering is zo definitief, maar zo U naar uiterlijkheid mijn sekse wil bepalen houden we het veiligheidshalve bij 'I am every woman' en aanvaard ik met dank Uwe verontschuldigingen onder de vorm van een kelkje donker nat met onvoorspelbare gevolgen. De muziek: neen, die houd ik wel tegoed voor een ander milennium. Ik laaf me liever aan Lassus.







Talpa est homo homini

Offline Quofsh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #858 Gepost op: 19-02-2003, 18:13:04 »
'''''''Uw Vastenperiode daarentegen wordt met dezelfde periode verlengd'''''''


??


'Vasten is onze regel niet,
begijntjes en kwezeltjes vasten niet.'







Talpa est homo homini

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #859 Gepost op: 19-02-2003, 18:17:30 »
Dat de Queen of shadows een man zou zijn had Verdi ook niet echt verwacht. Hij voelt evenwel nog steeds de aandrang om te reageren op de wereldse zaken betreffende de queeste. Het zij zo, al struikelend komen wij tot onszelf luidt immers het gezegde. Mijn les voor vandaag is dat ik mijn argumenten moet wegen en dus niet moet tellen. Gelukkig is de orde gastvrij en kan er rustig uitgeziekt worden.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”