Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77674 keer)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #120 Gepost op: 18-03-2011, 02:57:24 »
Ik ben er ook geheel van overtuigd dat we véél meer mooie molacties zijn geweest om te laten zien. Zoals hierboven al genoemd is. Jammer dat daar dan geen tijd voor is.
Laten we jabberen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #121 Gepost op: 18-03-2011, 03:14:33 »
Bij Matthijs van Nieuwkerk werd gezegd dat Art zich ook had opgegeven om Mol te zijn. Vraag me af hoe het zou zijn geweest als hij het was geworden. Hij had vast niet zo geopereerd als hij nu gedaan heeft - hij zou denk ik iets minder obvious geweest zijn - maar ik denk ergens wel dat hij wat meer lef had gehad om ook daadwerkelijk te saboteren.


Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #122 Gepost op: 18-03-2011, 03:21:37 »
Vond het ook wel een beetje zo'n een houding hebben van ''hup hup ff snel een paar molacties doornemen en dan is het klaar''
Ik vond het ook leuker vorig jaar dat Kim zelf de hints uitlegde.

Wel balen dat het nu echt over is zeg =(

@Jayne, je hebt toch wel van de serie genoten de afgelopen 11 weken? Daar gaat het toch uiteindelijk om? De ontknoping is nooit zo goed als de serie zelf, dat kan ook niet IMO.

Bij Matthijs van Nieuwkerk werd gezegd dat Art zich ook had opgegeven om Mol te zijn. Vraag me af hoe het zou zijn geweest als hij het was geworden. Hij had vast niet zo geopereerd als hij nu gedaan heeft - hij zou denk ik iets minder obvious geweest zijn - maar ik denk ergens wel dat hij wat meer lef had gehad om ook daadwerkelijk te saboteren.

Mee eens, ik denk dat Art een sluwere mol geweest zou zijn. Het leek wel dat Patrick soms kansen om te mollen heeft laten lopen uit schuldgevoel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #123 Gepost op: 18-03-2011, 03:27:28 »
Persoonlijk denk ik dat hij sommige kansen niet heeft gegrepen, omdat hij dan uit z'n rol zou vallen als vader van de groep en grote knuffelbeer.
In aflevering 3, bij het terugkopen van de bagage en in aflevering 9, bij het pakken van z'n vrijstelling drukte hij namelijk wel z'n mening door. En het resultaat was niet al te mooi.  ::)
Volgens mij wordt het een beetje een driftkikker als-ie per se z'n zin wil krijgen.
En dan vertrouwen de kandidaten je natuurlijk niet meer.
Het is soms natuurlijk ook keuzes maken: mollen en opvallen of niet mollen en een rookgordijn optrekken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #124 Gepost op: 18-03-2011, 03:38:43 »
Bij het afrennen van de vulkaan bv kon hij ook gewoon spelen alsof ie te moe was ofzo, zou wel geloofwaardig lijken, hij is de fitste niet.

Ik vond het wel grappig wanneer die een driftkikker werd, de enige die dan wat durfde te zeggen was Karin altijd  ::rofl::

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #125 Gepost op: 18-03-2011, 04:54:50 »
Ik vond het trouwens echt een leuke groep dit jaar! Tegen verwachting in. En voor mij was bekend/onbekende Nederlanders 50/50 dus dat mogen ze er ook wel zo inhouden!

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #126 Gepost op: 18-03-2011, 04:57:43 »
En sowieso ik ben in shock.. hoe zit het met Soundos die gespiegeld in beeld liep?  ::oink:: Helemaal nietssss?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #127 Gepost op: 18-03-2011, 07:31:49 »
Jammer, ik vond de ontknoping van  gisteravond nogal een anticlimax.
De mollenstreken vielen me heel erg tegen en waren ook allemaal niet echt origineel. Ook vond ik er maar heel weinig in zitten. M.i. had Patrick toch wel meer kansen gehad om te mollen....
Patrick is me als mol in elk geval erg tegengevallen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline a2464531

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #128 Gepost op: 18-03-2011, 08:14:48 »
Ik heb voor de overzichtelijkheid een apart topic aangemaakt waarin iedereen zijn licht kan laten schijnen over of Patrick al dan niet een sterke mol was.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=42684.0

Offline martijn24

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #129 Gepost op: 18-03-2011, 08:21:39 »
ik vond sommige acties wel geweldig hoor!:P  op het strand ff zon blauw ding in zn broek steken recht voor de camera...xD en op dat strand... rustig met die verrekijker op zijn schouder tegen de camera praten, komt boze karin aanlopen wat hij moet doen, loopt ze weeer weg, gaat ie rustig verder met vertellen dan de schat bij de boom ligt en dat hij daar maar niet moet kijken:pxD whaha

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #130 Gepost op: 18-03-2011, 09:48:13 »
Vraagje: in de voorstukjes van afl. 11 zie je Soundos een traan wegpinken. In de uitzending heb ik dit niet terug gezien. Als ik dit gemist heb, waarom deed ze dat dan?

Verder onwijs mooi seizoen weer, met een in mijn ogen geweldige mol en een terechte winnaar!!  ::bravo:: Op naar seizoen 12!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #131 Gepost op: 18-03-2011, 10:17:32 »
Bij Matthijs van Nieuwkerk werd gezegd dat Art zich ook had opgegeven om Mol te zijn. Vraag me af hoe het zou zijn geweest als hij het was geworden. Hij had vast niet zo geopereerd als hij nu gedaan heeft - hij zou denk ik iets minder obvious geweest zijn - maar ik denk ergens wel dat hij wat meer lef had gehad om ook daadwerkelijk te saboteren.



Dat zegt Art ook in zijn dagboek van aflevering 11 :

Citaat
...Ik wist van tevoren dat ik fanatiek ben. Mijn vrienden willen eigenlijk geen spelletjes meer met me spelen. Ze kennen me te goed. Weten dat ik niet tegen mijn verlies kan, dat ik moet en zal winnen. Dat daar alles voor moet wijken. Ik had de makers van WIDM vooraf al gewaarschuwd. "Ik ben leuker als Mol dan als deelnemer. Ik word te fanatiek, vrees ik... Dus als het kan, wil ik graag de Mol zijn."

Ze kozen niet voor mij. En toch sta ik er nu. Op de plek waar ik wilde staan; in de finale. Ik slik nog eens. En dan spreekt Pieter-Jan de verlossende woorden. De zoektocht is ten einde. Het hoge woord is eruit. Mijn goede vriend Patrick is de Mol.

En ik? Ik ben de winnaar. En nu? Nu zou ik blij moeten zijn. Zeker gezien mijn fanatisme. Maar ik ben niet blij. Want het is voorbij; het avontuur van mijn leven. Vooraf wilde ik alles meemaken, maar nu dat gelukt is, wil ik niets liever dan nog een keer. Nog een keer mee, nog een keer deze geweldige ervaring. Aah Pieter-Jan, als ik mijn prijzenpot nou eens inlever? Kunnen we het dan niet op een akkoordje gooien? Mag ik dan nog eens? Toe nou?

PS Geen zorgen hoor; met die blijdschap is het nog wel goed gekomen. Er is gefeest, er is gedanst. Op weer zo'n bizarre plek, gevonden door de makers van WIDM. Een pyramide. In Managua. "Nou ja, het moet toch niet gekker worden", zou de elfde mol hebben gezegd.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline a2464531

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #132 Gepost op: 18-03-2011, 10:17:49 »
Ik zie mijn topic niet meer. Hier mijn post:

Persoonlijk vond ik het een fantastisch Mol seizoen met mooie opdrachten en een leuke groep. Even leek het erop dat het mijn favoriete seizoen tot nu toe zou worden. Het enige dat mij echter behoorlijk tegenviel is dat in mijn ogen Patrick de slechte mol sinds jaren bleek te zijn.

Te vaak liet hij de kans om te mollen aan zich voorbij gaan omdat hij bang was verdacht te worden (vooraan in de rij gaan staan bij de schilderijopdracht; als tweede starten bij de boobytraps) of omdat hij een opdracht gewoon te leuk vond (groepstoneelstuk). Soms probeerde hij het wel maar had het amper effect op de prijzenpot (1 blauw kokertje in zijn zak stoppen tikt niet echt aan) of zorgde hij er in zijn onhandigheid voor dat hij zijn doel volledig voorbij schoot (de letters in het zand schrijven met een hele dikke boomstam zodat de cijfers alsnog gelezen konden worden; de versnellingsbak in elkaar laten draaien waardoor de mol normaal gesproken 3000 euro niet uit de pot kon halen). Voor de rest heb ik Patrick eigenlijk weinig tot niet op een originele of creatieve manier zien mollen. Bewust een onjuiste envelop pakken of de langste naam uitkiezen om je vervolgens direct af te laten gaan, tja.

Tel daarbij op dat alle kandidaten richting het einde Patrick verdachten. Als je niet veel of opvallend aan het mollen bent maar toch behoorlijk verdacht raakt, gaat er volgens mij ergens iets fout.
Soundos zat al vanaf het begin op Patrick, Karin ook al een behoorlijke tijd. Alleen Art had hem lang niet in de gaten maar die kreeg van de mol dan ook af en toe wat hulp om de finale te kunnen halen. De dekmantel theorie gaat in mijn ogen maar deels op, in ieder geval was het zeker niet nodig om Art tijdens de bomenopdracht nog te helpen.

Wat denkt iedereen er hier verder van? Deed Patrick het echt zo waardeloos? Of heeft hij het eigenlijk best knap gedaan?

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #133 Gepost op: 18-03-2011, 10:22:11 »
Patrick is mij een beetje tegengevallen eerlijk gezegd. Hij wou de goedzak van de groep zijn en dat is hem gelukt. Niet met acteerwerk, hij was gewoon echt een goedzak. En ik heb er altijd een beetje moeite mee als een mol het werk overlaat aan anderen  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Moldeskundige

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #134 Gepost op: 18-03-2011, 10:39:00 »
Hmm...eigenlijk ben ik na de finale van gisteren alleen maar met meer vragen blijven zitten...  ::vergroot::
Was mol Patrick wel alleen aan het werk...heeft hij het niet op een akkoordje gegooit met Art....of waren er dit seizoen gewoon twee mollen....
Ik heb genoten van weer een seizoen Wie is de mol maar hou eigenlijk voor het eerst een beetje vreemde smaak aan de finale over.

Snel maar seizoen 12 maken!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #135 Gepost op: 18-03-2011, 10:45:29 »
Ook al zat ik op Art als mol (ook op .nl natuurlijk...), ik vind dat Patrick het behoorlijk goed heeft gedaan als mol. Jammer genoeg kwamen niet al zijn acties even goed in beeld. Misschien volgend jaar de laatste aflevering (of liever alle afleveringen...) een half uur langer? Magistraal was hoe hij zat te loungen in de boot op het meer en hoe hij 'Miryanna' toonde aan de Nicaraguaan...

Wat ik dan weer een magere aanwizjing vond was die topo, die op .nl is geplaatst. Immers was die ontstaan mede door Art en zijn topografie... Maar hoe dan ook, Patrick krijgt van mij zeker een dikke 8 al mol!

Overigens, dit was denk ik voor mij de beste serie ooit! Superleuke kandidaten, een behoorlijk goede mol, fantastische opdrachten en 2 heel mooie landen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #136 Gepost op: 18-03-2011, 10:54:19 »
Tsja Patrick was niet de beste mol, maar ook zeker niet de slechtste. Hij had de pech dat zijn grote vriend Art (om met zijn woorden te spreken) op de verkeerde momenten hem dwarszat. De verdachtmaking na het theater, de wedervraag die Art heel vaak stelde, zo ook in de situatie met het weggooien van het geld bij de jeepopdracht. Al moet ik zeggen dat hij hier beter gewoon Art had kunnen laten lopen en heel ver weg moest gaan zoeken om tijd te rekken. Dat was dus geen handige actie van hem als mol. Op sommige momenten kon Patrick niet anders dan meegaan in de groepsdynamiek omdat het anders te veel op zou vallen.

Bij het tillen van de kisten op de Cerro Negro zat Art Patrick wederom dwars. Nu is 1200 euro het ene hoogste bedrag daar en vind ik dat die opdracht als nog aardig is mislukt.
Verder vind ik dat we ook een aantal opdrachten hebben gemist in de montage zoals de koeienopdracht (wat heeft Patrick daar bijvoorbeeld gedaan? en de opdracht met de hotelkamer, of de opdracht in de krater? noem maar op) Wat ik me ook afvraag is waar die 400 euro is gebleven. Patrick heeft inderdaad soms wat kansen laten liggen om te mollen, maar daar tegenover staan ook een aantal goede molacties. De actie van 2008(en iedereen geloofde het, de kokertjes verstoppen in zn broekzak, de actie in het ziekenhuis en natuurlijk met Karin op het strand)

Dat hij de bus aan gort reed, daar kon Patrick weinig aan doen, anders was het natuurlijk de bedoeling om als een gek naar de finish te scheuren omdat de mensen bij hem in de bus er toch overtuigd van waren dat de mol in de andere bus zat.

Nog even over de joker die hij aan Art gaf. Al een aantal weken schreef ik op het forum dat Art de bliksemafleider voor Patrick was, dit bleek ook te kloppen. Dit vond ik een goede strategie omdat Art de schuld van bepaalde zaken krijgt en Patrick hierdoor sluw kan mollen. (denk aan de foto opdracht, en de opdracht in het ziekenhuis waarin Art de communicatie verstoorde) Dat hij Art hiermee bevoordeeld valt voor mij weg, omdat het in aflevering 4 gebeurde en hij niet kon weten dat art 6 afleveringen later de winnaar zou zijn. Het was gewoon onderdeel van zijn strategie.

Kortom, Patrick was een mol die het sluw wilde spelen en een beetje de vertrouweling van de groep wilde zijn. Van zijn sluwe intenties kwam het soms niet omdat of Art, of de groep dwarslag. In sommige gevallen was het ook beter om de groep de fouten te laten maken zodat hij de verdenking niet op zich zou krijgen (hierbij denk ik vooral aan afl 2 ,met de boobytraps en zoek de verschillen) Zijn intenties waren sluw en de echte grote molacties van Patrick waren prima, maar her en der maakte hij ook wel een foutje of liet de kans liggen om te mollen. Vandaar dat ik Patrick in de subtop van beste mollen zet. Niet de beste en niet de slechtste mol.
Dit was mijn betoog  ::rofl::


Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #137 Gepost op: 18-03-2011, 11:31:06 »
Ik vond het toch een beetje als een nachtkaars uitgaan. De finale was al niet spannend meer omdat wij allang op Patrick zaten, de gezichtsuitdrukking van Art (immers de winnaar) zei genoeg. Dat geheel werd wel erg uitgemolken, vooral Soundos en Karin moeten al geweten hebben dat zij wel degelijk goed zaten.

Patrick heeft te weinig gemold, al begrijp ik dat je na zoveel jaren steeds voorzichtiger moet zijn. Maar ja, het programma is ook de zaak te mollen, als je overal gewoon meedoet omdat je anders opvalt, ben je dan nog wel een mol ?

De hints zoals die testvragen is leuk, maar ik zie nog steeds niet in dat wanneer er 2 man op 20 zitten en eentje op 11, waarom dan die ene 20 de mol is. (want 11 slaat op de 11e mol, Patrick loopt zelfs even voor een deur langs met 11 etc, en nu opeens is Winnaar Art nummer 11). Dat is niet vaag, dat klopt gewoon niet. En hints dat Patrick zegt "ik ben t" zijn ook geen hints.

De twitterhints heb ik niet bekeken, (dat doen anderen wel voor je), maar degenen voor het anagram waren telkens die voor een uitzending. Dat dat niet zo snel opvalt begrijp ik wel (een beetje).

Voor volgend jaar dus goed opletten op 12, dozijn, 12 maanden in een jaar, 12 uren, douze (Douzen Kroes ?), de intro's, de naam vd aflevering, een aanwijzingen vanuit de regie (iets is wat het lijkt / zoek de verschillen)

Offline Moldeskundige

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #138 Gepost op: 18-03-2011, 12:18:49 »
De hints zoals die testvragen is leuk, maar ik zie nog steeds niet in dat wanneer er 2 man op 20 zitten en eentje op 11, waarom dan die ene 20 de mol is. (want 11 slaat op de 11e mol, Patrick loopt zelfs even voor een deur langs met 11 etc, en nu opeens is Winnaar Art nummer 11). Dat is niet vaag, dat klopt gewoon niet.

Precies!! Dit had ik dus ook!! Daarom overheerst bij mij een beetje dat de Avro een lootje heeft getrokken wie ze op het laatst als mol zouden aanwijzen. Alsof er ook een tape (met hints) lag met Art als mol....

Maargoed, ik zal me wel teveel hebben laten meeslepen dit seizoen  ;)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #139 Gepost op: 18-03-2011, 12:23:30 »
Elk jaar na de laatste uitzending zijn er mensen op dit forum teleurgesteld in de mol, en nu weer. Patrick had echter niet echt meer kunnen mollen dan nu omdat de laatste vier kandidaten allemaal (o.a.) op hem zaten. Hij liep dus al in de gaten. Dat is de reden dat hij Art ook nodig had als dekmantel.

Er is maar één kandidaatsactie van Patrick die hij had moeten verantwoorden en dat is ervoor zorgen dat de opbrengst verdubbeld werd van de jeepopdracht. Hij had dit geld echt niet hoeven pakken.

Jammer dat veel opdrachten niet aan bod kwamen in de uitzending (de Elvis/Beatrix-molactie werd niet eens genoemd) maar daarvoor is een uur nu eenmaal te kort...

Wat ik me ook afvroeg: vanaf wanneer zat Art eigenlijk op Patrick? Want het leek er nu op dat hij hem lange tijd nog vertrouwd heeft.

Al met al vond ik het een leuk seizoen, ook al was ik (net als velen van jullie) al zeker van Patrick als mol vanaf het vertrek van Pepijn.

Echt top was trouwens het terugspoelen naar de busopdracht uit de eerste aflevering!!  ::bravo::