Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 125934 keer)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #280 Gepost op: 4-03-2012, 22:54:48 »
dus liesbeth wist in aflevering 1 al dat ze verliezer zou zijn ::oink::
Nee schat maar daarom horen we wel dat muziekje als Liesbeth in de toren zit.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #281 Gepost op: 4-03-2012, 23:03:00 »
Ik denk niet dat aan de omhelzingsscène een conclusie verbonden kan worden. Je weet immers niet het hoeveelste shot dit is nadat de mol bekend gemaakt is. M.a.w. wie wie het eerst omhelst, is niet duidelijk.
In dat geval acteert Hadewych haar verbazing heel aardig..  ::rofl::

Ik zou er maar van uitgaan dat juist dit shot hetgene is waar ze zo natuurlijk mogelijke reacties willen. Dat zie je eigenlijk bij elke ontknoping. Ik heb er voor de gein even 3 teruggekeken vanmiddag. Die van vorig jaar sprak ook boekdelen, omdat het geglunder van Art (ondanks pogingen zijn gezicht in de plooi te houden) van het doek spatte. Dat was echt geen zoveelste shot.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #282 Gepost op: 4-03-2012, 23:16:02 »
Waarom zou Hadewych zeggen 'Ik had het niet verwacht' als AM de mol zou zijn?
Ze zat toch op AM als mol... dan had ze het toch wel verwacht? :-\\

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #283 Gepost op: 4-03-2012, 23:17:21 »
Waarom zou Hadewych zeggen 'Ik had het niet verwacht' als AM de mol zou zijn?
Ze zat toch op AM als mol... dan had ze het toch wel verwacht? :-\\

Misschien niet verwacht dat ze van Liesbeth zou winnen, gesteld dat AM inderdaad de mol is?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #284 Gepost op: 4-03-2012, 23:26:14 »
Misschien niet verwacht dat ze van Liesbeth zou winnen, gesteld dat AM inderdaad de mol is?
Hmm dat kan ook, maar ik dacht dat Hadewych gewoon blij was omdat ze eindelijk kon zeggen dat ze de mol is!
Alleen raar dat ze aan tafel in aflevering 10 niet het dichtst bij Art zit

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #285 Gepost op: 4-03-2012, 23:33:33 »
Misschien dat ze haar eerst laten aanschuiven als nietgeraden mol? En daarna pas de spannende ontknoping wie dan winnaar/verliezer(s) is/zijn?

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #286 Gepost op: 4-03-2012, 23:34:02 »
Hmm dat kan ook, maar ik dacht dat Hadewych gewoon blij was omdat ze eindelijk kon zeggen dat ze de mol is!
Alleen raar dat ze aan tafel in aflevering 10 niet het dichtst bij Art zit

Als Hade de Mol is
Dan is ze echt top
Ik denk het niet
Maar ik hoop erop!

Ik schreef dit net als antwoord en zag dat het rijmde, dus ik dacht, ik maak er ff een versje van  ::regenboog::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #287 Gepost op: 4-03-2012, 23:35:18 »
Hmm dat kan ook, maar ik dacht dat Hadewych gewoon blij was omdat ze eindelijk kon zeggen dat ze de mol is!
Alleen raar dat ze aan tafel in aflevering 10 niet het dichtst bij Art zit
Als ze de Mol is weet ze dat ze geen verdenking op zich heeft tot dan toe.
Dan is dat in principe niet erg verbazingwekkend, hoewel je dan nog als reden aan kan voeren dat ze niet verwacht had óók in de finale geen verdenking op zich te hebben.

Eerlijk gezegd lijkt me dit scenario (i.e. zowel geen verdenking op je hebben in de finale, als hierdoor als Mol verrast te zijn) veel onwaarschijnlijker dan de voordehandliggender interpretatie.

Niets is wat het lijkt, maar soms is alles precies wat het lijkt, en wordt het ook zo gepresenteerd omdat er dan nog een weekje te speculeren valt door mensen die graag dit motto als reden aanvoeren om nog een weekje op hun verdachte te zitten. En ja wie weet misschien is het zo. Ook dat zou een unicum zijn in de Mol-historie iig.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 9
« Reactie #288 Gepost op: 4-03-2012, 23:42:15 »
Voor wie het nog niet had opgemerkt, Hadewych plaatst dus ook telkens een kruisje in de rechterbovenhoek van de pagina's in haar mollenboekje! Interessant. ;D

Deze close-up doet me trouwens aan iets anders denken, het mollenboekje van de Mol staat vol onzin. Hadewych observeert graag, zo weten we sinds de gedragopdracht op het plein van Sevilla, en ze schrijft zo te zien alles op wat ze maar ziet en hoort, wie een oranje vest draagt en wie een geel bijvoorbeeld. Precies wat een Mol zou moeten doen. Een Mol is een koningin in het opschrijven van allerlei onbelangrijke dingen en nog belangrijker en beter ... zij heeft daar alle tijd voor. ::fluit::

Hadewych heeft in ieder geval wel de juiste titel te pakken die de productie bedacht voor deze opdracht: Riverjet. Ik heb nl. al verschillende varianten voorbij zien komen van die specifieke opdracht. Maar Hadewych schrijft alles dus heel erg netjes op. Is ze werkelijk zo gefocust of zitten haar gedachten zo strak geordend omdat de Mol ze tot in den treurnis heeft herhaald? ;)

(Voor alle duidelijkheid, voor ik de wind van voren krijg, deze laatste gedachte is pure speculatie. Want wie weet was ze van in het begin de beste kandidate van deze hele groep en is ze gewoon een uitblinker in het onthouden van feitjes. Al vond ze van zichzelf dat dat niet haar sterkste kant was, zie test afl. 1)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #289 Gepost op: 4-03-2012, 23:51:44 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!  ::oink::

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!  :-[

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 00:06:16 door Whiskers »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #290 Gepost op: 4-03-2012, 23:58:51 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden te tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!  :-[

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?
Liesbeth is de mol?  ;D  ;D  ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #291 Gepost op: 5-03-2012, 00:03:44 »
Liesbeth is de mol?  ;D  ;D  ;D

Want?

Dat WIL je graag zeker?  ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #292 Gepost op: 5-03-2012, 00:12:45 »
Want?

Dat WIL je graag zeker?  ;)
Geef mij maar Hadewych als mol  ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #293 Gepost op: 5-03-2012, 00:14:24 »
Oew! Dat plaatje van die stier op het molboekje van Anne-Marie had ik nog niet gezien, heeft ze die ook al in IJsland?  ;D

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #294 Gepost op: 5-03-2012, 00:16:34 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!  ::oink::

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!  :-[

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?

Het is ook niet vanaf de andere kant gefilmd, het is gewoon dezelfde opname, softwarematig gespiegeld:

Links: eind aflevering 9    ::vergroot::     Rechts: promo aflevering 10
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #295 Gepost op: 5-03-2012, 00:26:48 »
Geef mij maar Hadewych als mol  ::ok::

LOL, mij ook  ::bravo::

Maar waarom denk je dan dat het Liesbeth is nav mijn post?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #296 Gepost op: 5-03-2012, 00:27:57 »
Het is ook niet vanaf de andere kant gefilmd, het is gewoon dezelfde opname, softwarematig gespiegeld:

Links: eind aflevering 9    ::vergroot::     Rechts: promo aflevering 10

Zou je dat ff op zijn "leeks" uit kunnen leggen aub? Ik ben niet zo technisch..  :-[
En ook graag wat het nut ervan is..

Alvast bedankt!!  ::ok::

Denk ik ook eindelijk eens wat te ontdekken...  ;)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 00:31:34 door Whiskers »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #297 Gepost op: 5-03-2012, 00:29:23 »
LOL, mij ook  ::bravo::

Maar waarom denk je dan dat het Liesbeth is nav mijn post?
Als het opgezet spel is dan laten ze ons toch denken dat ofwel AM de mol ofwel Hadewych en zo zetten ze ons helemaal op een verkeerd spoor en is het eigenlijk Liesbeth?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #298 Gepost op: 5-03-2012, 00:33:02 »
Als het opgezet spel is dan laten ze ons toch denken dat ofwel AM de mol ofwel Hadewych en zo zetten ze ons helemaal op een verkeerd spoor en is het eigenlijk Liesbeth?

Zou het?
Nou ja, het blijft vooralsnog iig spannend  ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #299 Gepost op: 5-03-2012, 01:05:49 »
Het is ook niet vanaf de andere kant gefilmd, het is gewoon dezelfde opname, softwarematig gespiegeld:

Links: eind aflevering 9    ::vergroot::     Rechts: promo aflevering 10

Die spiegeling viel mij ook meteen op idd (geen tijd en vergeten vermelden  :-[ ).
Maar nogmaals, icm de eerder gespiegelde beelden van 'AM' en de mogelijke 'I Am' hint in afl 4 vind ik dit steeds sterker worden.
Ik denk niet dat het een speciale vermelding gaat krijgen maar wel dat het 'ondersteunend' wordt voor de 'I Am' hint, op dezelfde wijze (icm AM's foto gespiegeld bij de live.avro.nl - editie). Om nog te zwijgen van 'Ja,Nee.. Nee,Ja', bijvoorbeeld.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)