Poll

Wie is de Mol?

Owen Schumacher
Tygo Gernandt
Sofie van den Enk
Aaf Brandt Corstius
Susan Visser
Jan-Willem Roodbeen
Daphne Bunskoek
Maurice Lede
Freek Bartels
Jennifer Hoffman

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2014  (gelezen 774719 keer)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #100 Gepost op: 12-03-2013, 18:27:57 »
Ik ken verschillende mensen die afgelopen jaar Egypte hebben bezocht, en ze zeiden allemaal dat het prima te doen was. Je merkte niet veel van de onrust van afgelopen tijden. Maar misschien is het voor een productie zoals WIDM inderdaad nog niet helemaal op en top.

Alle Noord-Afrikaanse landen en alle landen in het Midden-Oosten kunnen we denk ik wel afschrijven. Niet voor niets hebben ze serie 12 verplaatst naar IJsland, Marokko bleek toen immers niet veilig genoeg te zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog een keer het risico willen lopen een deel van de serie op het allerlaatste moment opnieuw te moeten plannen. Dat verklaarde vorig jaar ook de knulligheid van de opdrachten in IJsland, terwijl de opdrachten in Spanje veel beter uitgevoerd en uitgedacht waren.

Ik verwacht niet dat WIDM naar Egypte zou kunnen gaan. Ik ben zelf in Egypte geweest voor een duikvakantie; de kust is nog redelijk te doen, maar het vaste land wordt echt afgeraden hoor (zeker Caïro, maar ook de woestijn met prachtige locaties als de Coloured Canyon en het Catharinaklooster zijn momenteel erg gevaarlijk). Al zou ik het wel super vinden als ze daar een keer naartoe zouden gaan.

Griekenland vind ik ook een geweldige locatie, maar je komt daar echt op elke straathoek Nederlanders tegen. Bijna alle mooie locaties (ik heb een erg uitgebreide studiereis gemaakt langs allemaal obscure plaatsjes) zijn vol met Nederlanders.

In ieder geval hoop ik op een warm land, dat vind ik toch altijd wat sfeervoller dan de koude locaties (die worden al snel zo grauw, denk aan IJsland en Canada). En stiekem vind ik het ook veel leuker om de BN-ers in t-shirt rond te zien lopen dan in winterjas.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #101 Gepost op: 12-03-2013, 18:28:38 »
Okay, Laos en Cambodja liggen niet in Centraal Azië, maar zijn ook opkomende vakantielanden! En wat ik me nog kan herinneren van Peking Express zeer de moeite waard.

Ik weet dat Laos en Cambodja niet in centraal Azië liggen. :) Laos en Cambodja zijn beide prachtige landen, maar ik weet niet of ze zo geschikt zijn voor zo'n grote productie zoals WIDM. In Cambodja zijn er verschillende mooie plekken die ze kunnen gebruiken (denk aan Angkor Wat, Sihanoukville en Phnom Pehn), hetzelfde geld voor Laos (Vientiane, Luang Prabang, Pakse, 4000 Islands, verschillende natuurparken), maar ze zijn zo moeilijk bereisbaar.
 
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #102 Gepost op: 12-03-2013, 18:31:09 »
Daar heb je wel een punt, jolmolletje.  ::ok:: Ik denk dat je gelijk hebt met het 'afblaas'-risico van de Noord-Afrikaanse landen. Hoewel 2 jaar geleden net de Arabische lente uitbrak, waardoor ze Marokko afbliezen. Nu zijn we enige tijd verder, iets meer orde maar ik denk dat je gelijk hebt dat het nog steeds te onrustig is voor het opnemen van een programma. 

Dus Egypte kunnen we ook weer van mijn lijstje afhalen. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #103 Gepost op: 12-03-2013, 18:34:44 »
Of wat te denken van Sri Lanka en/of Vietnam? I.c.m. India heb je dan ook genoeg moois qua locaties en toeristische Nederlanders gaan overal de hort op, dus dat is geen reden. Qua continenten hebben we Europa/Afrika net gehad, Noord-Amerika is no go (en dan zeggen ze dat Fransen chauvinistisch zijn  ::)), dus wat hou je over: Midden/Zuid-Amerika, Azië of Oceanië. Want het Midden-Oosten zie ik nu niet haalbaar. Vind het al knap dat de Pelgrimscode er een mouw aan vast wist te maken voor het derde seizoen. Speaking of which: wat te denken van Israël?  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #104 Gepost op: 12-03-2013, 18:45:38 »
Anton gaf in een interview vorig jaar aan dat hij Azië niet echt meer zag zitten.
Alleen zei hij net daar voor ook aan dat ze nooit naar Afrika meer zouden gaan na het afblazen van Marokko. :-X Dus 100% betrouwbaar...nee.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #105 Gepost op: 12-03-2013, 18:51:42 »
Anton gaf in een interview vorig jaar aan dat hij Azië niet echt meer zag zitten.

Zei hij er ook bij waarom niet? :)
Azië is immers een groot continent, en het ene land is natuurlijk het andere niet..  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #106 Gepost op: 12-03-2013, 18:55:34 »
Mijn gevoel zegt Zuid-Amerika maar persoonlijk hoop ik op Noord Amerika of nog liever Azië.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #107 Gepost op: 12-03-2013, 19:02:34 »
Ik hoop ook heel erg op Azië. Jammer dat Noord-Amerika niet kan. (tenminste, de VS niet, had me echt de ideale locatie geleken voor WIDM vanwege de grote verschillen in landschap)
Als het Azië niet wordt, hoop ik op Zuid-Amerika. Dat is het langst geleden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #108 Gepost op: 12-03-2013, 19:09:17 »
Of wat te denken van Sri Lanka en/of Vietnam? I.c.m. India heb je dan ook genoeg moois qua locaties en toeristische Nederlanders gaan overal de hort op, dus dat is geen reden. [..] wat te denken van Israël?  :)

Israël lijkt me niet haalbaar na het Israël/Gazastrook debacle..

Sri Lanka lijkt me prachtig, Vietnam ook trouwens, ik heb even niet aan die twee landen gedacht, top.  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #109 Gepost op: 12-03-2013, 19:13:42 »
Conclusie: ik denk dat het molland tussen de landen: Egypte, Peru, Bolivia, Chili, Brazilië, Suriname, Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea, China, Maleisië, Indonesië, India, Kirgizië, Rusland, Turkije, Griekenland en Polen zit, en eventueel nog Oman en Jemen.
Suriname lijkt me geen optie. Daar komen veel Nederlanders, wonen veel Nederlanders en wonen veel mensen die familie hebben in Nederland.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #110 Gepost op: 12-03-2013, 19:16:54 »
Ik denk echt dat ze naar Roemenië gaan.
Omdat het een heel nieuwe sfeer zou zijn en verschillende bovengenoemde redenen (afgeraden, te vers in 't geheugen, etc. Dus niet)
...óf niet!

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #111 Gepost op: 12-03-2013, 20:03:36 »
Zei hij er ook bij waarom niet? :)
Azië is immers een groot continent, en het ene land is natuurlijk het andere niet..  :)
Heb het even teruggezocht, het ging over veel Aziatische landen inderdaad. Afrika wordt ook genoemd:

Staat het nog op de planning om naar Marokko te gaan?

Anton: "Nee. Ik ben sowieso geen fan van Afrika. Ik ben er wel heel vaak geweest, maar om te filmen staat het niet op de planning. Dat geldt ook voor heel veel Aziatische landen, bijvoorbeeld voor Thailand en Japan. De bureaucratie is daar gewoon heel erg aanwezig. Japan is daarin nog veel erger dan Thailand. Wel een heel mooi land hoor, Japan. Echt schitterend. Daar zou ik graag nog een keer naartoe willen, maar niet om te werken. Midden- en Zuid Amerika ligt ons qua programmamakers heel erg goed. Australië ook."

Het volledige interview is hier te lezen.

Het ligt dus wel iets genuanceerder dan ik me herinnerde. Maar ik blijf toch hopen op Peru. :)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2013, 20:05:27 door Toupeira »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #112 Gepost op: 12-03-2013, 20:10:35 »
Ik denk dat het Zuid-Amerika wordt of Zuidoost-Azië, dat is beide weer een tijdje geleden. Een land als Peru lijkt me een leuke locatie!
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #113 Gepost op: 12-03-2013, 20:11:12 »
Heb het even teruggezocht, het ging over veel Aziatische landen inderdaad. Afrika wordt ook genoemd:

Staat het nog op de planning om naar Marokko te gaan?

Anton: "Nee. Ik ben sowieso geen fan van Afrika. Ik ben er wel heel vaak geweest, maar om te filmen staat het niet op de planning. Dat geldt ook voor heel veel Aziatische landen, bijvoorbeeld voor Thailand en Japan. De bureaucratie is daar gewoon heel erg aanwezig. Japan is daarin nog veel erger dan Thailand. Wel een heel mooi land hoor, Japan. Echt schitterend. Daar zou ik graag nog een keer naartoe willen, maar niet om te werken. Midden- en Zuid Amerika ligt ons qua programmamakers heel erg goed. Australië ook."

Het volledige interview is hier te lezen.

Het ligt dus wel iets genuanceerder dan ik me herinnerde. Maar ik blijf toch hopen op Peru. :)

En toen hij dit schreef was hij dus bezig met de serie in Z-Afrika XD haha.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #114 Gepost op: 12-03-2013, 20:40:15 »
Ik gok op Chili.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #115 Gepost op: 12-03-2013, 20:46:23 »
Wordt wel lastig met de landkaart dan ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #116 Gepost op: 12-03-2013, 20:59:56 »
Maar wel een heel mooi gevarieerd land met allerlei klimaten en verschillende streken omdat het juist zo uitgerekt is
You'll never walk alone

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #117 Gepost op: 12-03-2013, 21:40:06 »
Ze mogen het van mij best bij mij in de achtertuin opnemen! En anders is België ook nog lekker exotisch  :-X

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #118 Gepost op: 13-03-2013, 12:34:47 »
En toen hij dit schreef was hij dus bezig met de serie in Z-Afrika XD haha.

Hij heeft gewoon tegen mij gelogen. :P

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #119 Gepost op: 13-03-2013, 12:47:50 »
Hij heeft gewoon tegen mij gelogen. :P

::oink:: Anton is gewoon de mol.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!