Auteur Topic: Persoverzicht 'Mol III'  (gelezen 111285 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #220 Gepost op: 10-03-2003, 12:39:13 »
Nog steeds in dezelfde kranten:

Ik ben echt slecht in raadsels"
Stijn, de winnaar


Tot twee keer toe gaf Stijn Vandaele (22) uit Mechelen geld weg in 'De Mol 3', maar uiteindelijk mag hij toch 33.100 euro op zijn bankrekening bijschrijven. "Of ik een heilige ben? (lacht) Ik kan dat niet ontkennen. Misschien heb ik wel gewonnen omdat ik dat geld heb opgegegeven voor de groep."
"Ik heb mezelf geen enkele keer verdacht gemaakt. Ik heb één keer gelogen en dat was tijdens de pokerproef. Ik ben het toen sluw gaan spelen. Ik wilde dat Marc, de mol, absoluut die vrijstelling kreeg. De vrouwen kregen daardoor niks en ik het geld. Ik heb me daar toch twee minuten slecht bij gevoeld. Of ik de raadsels met opzet niet wist? Nee, ik ben echt zo slecht in raadsels. Maar alleen duwde Marc mij voortdurend in de rol van raadselman."
Terwijl Inge al vanaf aflevering 2 voor Marc als mol ging, deed Stijn dat pas in aflevering 6. "Ik heb altijd op Sandra gestemd. Ik heb het geluk gehad dat ik twee dagen uit het spel ben kunnen stappen. Toen had ik de tijd om alles even op een rijtje te zetten. Ik ben bij mijn terugkomst heel erg op Marc gaan letten en in de kleine dingetjes die hij deed, voelde ik dat er iets niet klopte. Hij gedroeg zich een beetje schizofreen: soms was hij Marc, soms was hij de mol. Ik ben een gevoelsmens en mijn intuïtie maakte een grote pijl richting Marc. Mijn gevoel heeft me niet in de steek gelaten."
"In het studentenmilieu was de mol een echte hype. Op het internet heb ik echt de vreemdste theorieën gelezen. Dat ik de mol zou zijn omdat mijn naam in WoeSTIJNvis zit. Of omdat ik tijdens die testen aan de universiteit een t-shirt droeg van computermerk Compaq, de sponsor van 'De Mol 2'. Dat was lachen. Toch ben ik ben blij dat het gedaan is. Ik zit in het studentenmilieu en daar weekt de mol nogal wat reacties los. Ik heb genoeg van gillende meisjes. Ik vind het niet leuk meer. Ik ben een doodgewone kerel en ik wil dat graag blijven."
Stijn gaat van zijn 33.100 euro op reis naar Nepal. "Ik ga daar rondtrekken met de rugzak. Een beetje uitwaaien. Het zal goed doen."


"Ik vertrouwde op mijn buikgevoel"

De derde editie van 'De Mol' heeft zijn geheimen prijs gegeven. Op het einde van een alweer spannende en prachtig in beeld gebrachte achtste aflevering viel het verdict: Stijn wint de pot van 33.100 euro, Inge en Sandra zijn de verliezers en Marc is de mol. "Blij dat het gedaan is," herhaalt mol Marc. "Het was zwaar. Je moet zien wat je zegt en altijd alert zijn. Dat valt niet mee." 'De Mol 3' was meteen de laatste Vlaamse versie. "Het zou niet verstandig zijn om vanwege de hype een vierde reeks te maken. De trilogie 'De Mol' is afgesloten," zegt Michiel Devlieger.
Hoe word je mol? Het helpt als je deelneemt aan een cursus die wordt gegeven door Monique Lenaerts, de moeder van Tom, die net als Marc actief is in de verzekeringswereld. Zij had Marc gesignaleerd.
"We hadden vier kandidaat-mollen," legt Michiel Devlieger uit. "Toen we met Marc praatten, was er meteen een click: hij voelde het perfect aan. Het belangrijkste bij een mol is zijn sociale intelligentie: tegelijk moet hij de groep bespelen en ze samen houden, het spel saboteren en het bewaken."
Marc Simons is 45. Getrouwd en drie kinderen. Hij woont in Ranst en werkt in Brussel bij ING Insurrance.
"Op mijn werk had ik gezegd dat ik er eens tussenuit moest en ging deelnemen aan een survival-tocht," vertelt hij. "Toen ik de dinsdag na de opnamen terug ging werken, liep ik op de parking mijn grote baas tegen het lijf. 'Ah!,' zei die, 'ben jij de mol?' Ik dacht dat ik door de grond zonk. In de kranten had intussen gestaan dat de opnamen bezig waren. Hoewel ik niet het type ben dat zich voor zoiets inschrijft, gingen mijn collega's ervan uit dat ik had meegedaan."
Twee dagen na zijn terugkeer vertelde Marc aan zijn vrouw dat hij de mol was. De kinderen vernamen het zoals u: zondagavond.
"Ik heb twee moeilijke momenten gekend," geeft hij toe. "Het eerste was toen ik 's nachts de koker van Sandra ging stelen. Ik had geen enkele ervaring als dief. Het angstzweet stond me op het voorhoofd. Het tweede was bij het laatste avondmaal toen Michiel op de man af vroeg of ik de mol was en ik keihard moest liegen."
De mol wordt vooraf gebrieft. Hij kent de opdrachten en kan zich beraden wat hij eventueel kan doen om ze te laten mislukken.
"Ik had geen tactiek," zegt Marc. "Ik vertrouwde op mijn buikgevoel. Ik liet het spel zijn gang gaan en zag wel op het moment zelf wat mogelijk was. Elke proef heb ik op één of andere manier proberen tegen te werken, maar op bepaalde momenten kreeg ik de opdracht om ze te helpen lukken om wat geld in de pot te krijgen. Bij het stuntvliegen bijvoorbeeld, maar zelfs dan liep het fout."
Op welke slinkse wijze de mol te werk ging, ziet u volgende zondag in de compilatie-uitzending die 'De Mol 3' afsluit.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #221 Gepost op: 10-03-2003, 12:41:26 »
'Het Laagste Nieuws':
Gokwerk tot op het laatst

Marc Simons is de winnaar van «De Mol». Niet omdat de 45-jarige directeur «product management» bij verzekeringsgigant ING de Mol kon ontmaskeren, maar wel omdat hij zélf de geniale bedrieger, saboteur en manipulator van het fijne tv-spel was. Stijn van Daele is dan weer de échte winnaar en niet de Mol, zoals zovelen dachten. Stijn mag zich 33.100 euro rijker noemen. Gelukkig voor haar, en voor ons, is de Limburgse veearts Inge Boere de Mol niet. Zij speelde het Mol-spelletje heel geslepen en wist al halfweg dat Marc Simons de grote intrigant was die voor meer dan 33.000 euro sabotage-acties verantwoordelijk was. Eén vergetelheidje (over de bril van de Mol) werd haar in de finale fataal. En jeansgerante Sandra Welvaert? Die huilde vorige week al bittere tranen. De finale halen en niet weten wie de Mol is, dat moet pijn doen.
Toegegeven, we zaten er flink naast met onze prognose. Hardnekkig bleven we geloven in het sabotagewerk van Sandra. En evenmin konden we geloven dat sinoloog Stijn dat onschuldige lammetje was dat we week na week zagen. Goed belazerd zijn we door presentator Michiel Devlieger en de zijnen. Gelukkig waren we niet alleen. Zelfs Magda en Hugo de vorige Mollen, gokten fout. Want gokwerk, dat is en blijft «De Mol». De 31-jarige Sandra Welvaert, uit Oosteeklo, sukkelde er zelfs mee door tot in de finale. Zij had dan ook twee vrijstellingen op rij, die de kijker niet kreeg.
Het voorspel voor de finale van de laatste «Mol»-aflevering, gisterenavond, was een beetje overbodig. Er werd nog vlugvlug een slordige 9.000 euro aan de groepspot toegevoegd, zonder dat de Mol veel moeite deed om dat tegen te werken. Het ontspannende moment, net voor de opnieuw perfect opgebouwde thrillerfinale, was wel om duim en vingers af te likken. De opdrachtjes die in de kerk door Stijn werden uitgevoerd waren hilarisch en kwamen op het geknipte ogenblik aan bod.
De onthulling van winnaar en Mol kwam als een donderslag bij heldere hemel. De wat stille Stijn van Daele bleek nagenoeg alles te weten over Mol Marc. Kennis die hij fanatiek pas tijdens de laatste twee afleveringen bij elkaar had gepuzzeld. Dat Stijn sowieso de finale haalde was al een half mirakel. Tot twee keer toe, in aflevering twee en vier, ontsnapte hij erg nipt aan de executie.
Een en ander was fataal voor de Limburgse veearts Inge Boere. Die wist erg vlug dat Marc de Mol was en beet zich hardnekkig vast in zijn nek. Mogelijk verspilde ze te veel energie met het zelf Molletje spelen. Hoe dan ook, ze kende zelfs alle kamernummers waar de Mol had gelogeerd. Ze wist alleen niet of Marc ver- of bijziende was. En dat ene antwoord kostte haar 33.100 euro. Maar zoals we zaterdag al schreven, met Limburgers mag je nooit lachen.
Presentator Michiel Devlieger verkondigde het eerder al: er komt geen vierde Mol in Vlaanderen. «Dat zou niet verstandig zijn. We zijn te blij dat we deze Mol-trilogie met een mooi orgelpunt kunnen afsluiten». En gelijk heeft hij.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #222 Gepost op: 10-03-2003, 12:43:49 »
'Nieuwsblad':

Mathias vond de ontknoping geen verrassing: hij gokte al vanaf de vijfde aflevering op Marc.
,,Ik ben heel tevreden dat ik vandaag vol zelfvertrouwen onder mijn vrienden kan komen. Als Inge de Mol was, zou ik heel teleurgesteld geweest zijn. In de montage werd zij veel te verdacht gemaakt. Ik koos voor Marc wegens zijn gedrag. Hij hield zich op de achtergrond en maakte zichzelf nooit verdacht. Bovendien is hij een soort vaderfiguur, iemand van wie je het nooit zou denken.''

Marc ,,de Mol'' Simons kruipt eindelijk uit zijn pijp
,,Ik ben ongelooflijk blij dat ik alles mag opbiechten''

De derde en volgens Michiel Devlieger ook de allerlaatste reeks van De Mol is gisteravond geëindigd met een bloedstollend mooie aflevering. Student Stijn kreeg tijdens de ultieme opdracht volop de kans om te bevestigen dat hij het hart op de juiste plaats draagt. In ruil mocht hij de pot van 33.100 euro mee naar huis nemen. Waarna Marc, en niemand anders, uit zijn zorgzaam gegraven mollenpijp kon kruipen. ,,Twee keer dacht ik: nu ga ik door de mand vallen.''
Deze keer kwam Michiel De Vlieger zijn Mol op het spoor via de moeder van Tom Lenaerts. Als lesgeefster tijdens een beroepsopleiding was verzekeraar Marc Simons haar meteen opgevallen. Toen Michiel even later voor dezelfde klas een improvisatie-workshop verzorgde, was de beslissing snel genomen. Het klikte meteen tussen Marc en de makers, waardoor de vier andere potentiële Mollen niet werden weerhouden.
Aan Marc om zich in te graven. ,,Ik ben niet aan de opdracht begonnen met een vaste tactiek'', zegt hij. ,,Ik had heel veel vertrouwen in mijn 'buikgevoel'. Ik heb de kandidaten hun spel laten spelen en voor de rest veel geïmproviseerd. Ik merkte op een bepaald moment dat Inge zich ook verdacht wou maken. Quebec als hoofdstad van Australië aanduiden, was er echt wel over.'' Blij dat je ontmaskerd bent? ,,Ik ben ongelofelijk blij dat ik eindelijk alles mag opbiechten. Tot gisteravond wisten zelfs mijn kinderen niet dat ik de Mol was. Mijn vrouw heb ik het twee dagen na mijn thuiskomst verteld.''
,,Ik werd de voorbije maanden bestookt door een spervuur van vragen. Op mijn eerste werkdag na de opnames kwam ik mijn baas tegen in de parkeergarage. Het eerste wat hij zei was: 'Jij bent de Mol!' Ik dacht dat ik door de grond ging. Hij had mijn uitvlucht voor drie weken vakantie -- een aanstormende midlifecrisis bestrijden -- gelinkt aan moeder Lenaerts. Hij wist dat zij mijn lesgeefster was geweest. Maar uiteindelijk ben ik niet door de mand gevallen.''
Alles proberen te saboteren Had je er nooit aan gedacht om je zelf voor het programma in te schrijven? ,,Neen, niet echt. Ik heb de voorbije reeksen altijd als gewone kijker gevolgd.'' Heb je, behalve opdrachten doen mislukken, ook proeven bewust doen slagen? ,,Ik heb geprobeerd om zowat elke proef te laten mislukken en daar ben ik aardig in gelukt. Het duurde dagen vooraleer de pot wat aandikte. De groep was immers vooral op zoek naar de Mol en was niet bezig met het welslagen van de opdrachten. Michiel vond dat ik een handje mocht toesteken. Tijdens het stuntvliegen ben ik er dus volop voor gegaan, maar tevergeefs.'' Heb je ooit gevreesd dat je door de mand zou vallen? ,,Twee keer heb ik mijn hart vast gehouden. De eerste keer toen ik de koker van Sandra ontvreemdde en nog eens helemaal op het einde, tijdens het laatste avondmaal. Ik was er helemaal niet op voorbereid dat Michiel zelf zou beginnen hengelen naar wie de Mol was. Ik denk dat ik op een bepaald ogenblik twee sigaretten tegelijk aan het oproken was.'' Dat kapotte uurwerk was er ook een beetje over. ,,Dat had helemaal niets met sabotage te maken. Mijn polshorloge was echt kapot. Vanwege de prijs die ik ervoor betaalde, had ik nochtans gedacht dat het tegen een stootje kon.''








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #223 Gepost op: 10-03-2003, 12:46:56 »
Zelfde krant:
Acht afleveringen in één ruk

Meer dan honderd fervente fans van De Mol gaven gisteren heel vroeg in de morgen afspraak in de gebouwen van onze krant. Samen met luisteraars van Radio 2 keken ze in bijzijn van TV1-presentatrice Katja Retsin en bijna alle deelnemers van de vorige twee edities van De Mol in één ruk nog eens naar alle voorbije afleveringen. Ook de mollenvangers van onze krant waren present.
Sergio kwam langs om naar de Molkennis van de aanwezigen te peilen. En de een was o zo zeker van Marc, de ander van Stijn, terwijl weer iemand anders Inge of Sandra het meest verdacht vond. Tot Hugo Daemen, de Mol in de tweede reeks, het duidelijk maakte: Woestijnvis is de Mol!
Een verslag van onze Molmarathon krijgt u in De Vliegende Vlaming op Radio 2, tussen 13 en 15 uur.

LUCIA
Lucia gokte consequent op Sandra, en zat er dus goed naast.
,,Marc was voor mij in de eerste plaats een winnaar. Een soort scoutsleider die de groep weet te motiveren om een doel te bereiken. En precies door die inzet heeft hij iedereen een rad voor ogen gedraaid. De enige conclusie die ik nu kan trekken, is dat mijn bewondering voor de mensen van Woestijnvis nog groter is geworden. Als ik de komende paasvakantie op kamp een Mollenspel organiseer, zal ik nog veel moeten leren.''

VERLIEZER INGE BOERE
,,Ik ben niet dom''

,,Natuurlijk weet ik maar al te best dat Quebec niet de hoofdstad van Australië is, en natuurlijk kan ik wel rekenen. Maar als deelnemer probeer je de andere kandidaten ook op het verkeerde spoor te zetten.'' Veearts Inge Boere (35) uit Bilzen lacht de kritiek weg als zou ze het domme blondje van de groep zijn. Inge strandde op slechts twee vragen van winnaar Stijn en wist maar al te goed dat Marc de Mol was.
,,En wie wil weten hoe het komt dat ik na vijf jaar paardrijden op televisie toch uitroep dat ik niet kan paardrijden, tja, die moet maar rekening houden met de montagetrucs van Woestijnvis'', geeft Inge nog mee. ,,Ik hou er een onvergetelijke ervaring aan over.''

VERLIEZER SANDRA WELVAERT

,,Fantastische ervaring''
Sandra Welvaert, de 30-jarige gerante van een jeanswinkel in Gent, kijkt niet sip omdat ze noch Mol, noch winnaar is. ,,Ik amuseerde me veel te graag om te kunnen analyseren wie de Mol is. Tot de laatste stemming heb ik getwijfeld. Ik mag dus van geluk spreken dat ik de finale gehaald heb. Maar ik hou er een fantastische ervaring aan over, dat is wat telt.''










Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #224 Gepost op: 10-03-2003, 12:48:21 »
Sandra Welvaert, van De Mol terug naar Levi's-winkel in Gentse Veldstraat

,,Ik geniet veel te veel om te kunnen winnen'' Sandra Welvaert, de 30-jarige gerante van de Levi's-winkel in de Gentse Veldstraat, mag dan volgens televisiebeest Sergio wel beschouwd worden als de babe van De Mol, maar ze ziet zichzelf niet meteen halfnaakt of in bikini in een mannenblad staan. ,,Daar ben ik helemaal niet geschikt voor'', lacht ze Sergio weg, terwijl ze op de persconferentie na afloop van de ontknoping het ene interview na het andere afhaspelt.
Sandra spreekt molmaker Michiel Devlieger niet tegen als die beweert dat ze heel veel geluk gehad heeft dat ze de finale van het succesvolle televisiespel heeft gehaald. Bij het zoekspel naar de dagboeken haalde ze een vrijstelling, en die had ze heel hard nodig. Was je een goede molspeurder?
Sandra Welvaert: Eigenlijk niet. Ik ben wel een goede waarnemer, ik zie alles wel goed, maar ik analyseer veel te weinig om snel te kunnen uitzoeken wie de mol is. Ik stel me veel te weinig vragen bij de dingen. Ik wilde me gewoon amuseren. Ja, vlak voor de selecties, dan bereidde ik me wel even voor, en ik hield er iedere keer rekening mee dat het mijn beurt kon zijn om naar huis te gaan. Ik schreef ook heel weinig op. Veel mensen dachten dat ik met opzet de weg niet vond in Venetië, maar ik ben nu eenmaal zo: ik vond dat een prachtige stad om gezellig rond te kijken en te genieten. Wie was jouw mol?
Eerst dacht ik aan Corry en daarna ben ik overgeschakeld op Stijn. Maar ik ben tot de laatste aflevering blijven twijfelen wie de mol was. Volgens sommigen was je de meest koele uit de groep.
Ik kom misschien wel heel koel over, maar ik zit ook vol emoties. Maar in groep toon ik mijn emoties niet zo snel. Behalve tijdens aflevering zeven, waar je je tranen moeilijk kon bedwingen.
Ja, maar dat was tijdens de biecht, in een kamer alleen, zonder dat er veel volk bij was. Wat heb je je omgeving voorgelogen toen je voor drie weken moest verdwijnen?
Alleen mijn ouders, mijn jongste broer en mijn vriend wisten dat ik meedeed aan De Mol. Aan de rest heb ik verteld dat ik met mijn vriend naar Italië trok voor een klimreis. Mijn vriend woont in Deerlijk, dus die had wel de opdracht om zich in die periode niet te laten zien in het Gentse waar ons uitgaansleven zich afspeelt. Ik woon nog in Oosteeklo, maar verhuis straks naar Wondelgem. Enig idee waarom ze jou uitgekozen hebben?
Als ze op zoek waren naar een sportieve jonge vrouw, dan zaten ze bij mij wel goed. Ik ben opgegroeid met drie broers, ik ben een durfal. Ik speelde vroeger met mijn broers honkbal, baseball. Ook hockey is mij niet vreemd. Ik doe veel aan sport, maar nooit echt lang.

SANDRA WELVAERT
,,Ik kom misschien koel over, maar ik zit ook vol emotie''
Was het een moeilijke selectie?
Wat mij betreft niet. Na mijn eerste gesprek met de mensen van Woestijnvis trok ik op vakantie en een paar dagen na mijn vakantie was er een tweede gesprek met de mededeling dat ik erbij was. Eigenlijk is dat heel vlot gegaan. Ging je echt voor het geld?
Helemaal niet. Het was mij om het plezier te doen. Op zo'n mooie locaties kunnen komen, aan al die proeven meedoen, dat is al een fantastische belevenis op zich die je nooit vergeet. Leuke proeven, behalve die...
...met de Ikea-meubelen, dat deed ik echt niet graag. En dat heb ik ook voldoende duidelijk laten merken denk ik.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #225 Gepost op: 10-03-2003, 12:50:21 »
Veeartse Inge Boere uit Bilzen strandt op twee punten van winnaar
,,Mijn man vertelde mij dat het Marc moest zijn''

,,Een vraag over de graad van afwijking van de ogen van Marc heeft het mij gelapt. En een paar gokvragen, zoals het salaris van de mol. Maar voor de rest wist ik zeker dat Marc de mol was.'' Inge Boere, de 35-jarige veeartse uit Bilzen en moeder van de 20-maanden oude Sebastian, blikt met een heel tevreden gevoel terug op haar deelname aan De mol.
,,Ik heb dan wel niet gewonnen, maar meedoen aan een programma als de mol is al een heel mooie ervaring op zich. En ik ben zeker dat ik er een aantal vrienden aan overhou: vooral Shadia en Marc, daar klikte het van in het begin heel goed mee.''
De Limburgse veeartse bleef er gisternamiddag na de persvoorstelling van de ontknoping van de mol heel rustig bij: ,,Je doet aan zo'n programma mee met als eerste ambitie de eerste ronde overleven. En dan wil je iedere keer een uitzending verder geraken. En dan het bezoek van thuis dat overkomt, dat wil je ook meemaken. En eens dat voorbij, bouw je verder op naar de finale.'' Hoe dicht zat je de mol op zijn hielen?Inge Boere: ,,Ik had eerst twee keer op Nicole gegokt als mol, want die deed net als ik heel goed haar best om zich verdacht te maken. Of dacht je dat ik echt niet wist dat Quebec niet de hoofdplaats van Australië was? En dat ik niet kan rekenen? Ik deed dat om de andere kandidaten op een verkeerd spoor te zetten. En toen ze er uit ging ben ik mij op Marc beginnen concentreren. Ik was van in het begin heel goed bevriend met hem, en ik zag hem soms dingen doen die ik van de echte Marc niet zou verwachten, maar wel van een Marc die zijn rol als mol speelt.'' Wat dreef je definitief in zijn richting?
,,Toen mijn man samen met de andere partners ons kwam bezoeken, heeft die op het vliegtuig de andere partners heel goed uitgevraagd. Hij heeft daar goed zijn best gedaan als detective. En toen hij me zei dat ook voor hem Marc de mol was, wist ik het zeker.'' Ga je dan extra op alle gedragingen van Marc letten?
,,Ik wist zelfs alle nummers van de kamers waar Marc had geslapen. Maar de afwijking van zijn ogen, tja, daar had ik niet aan gedacht.'' Hoe heb je je deelname aan de mol kunnen verzwijgen voor je omgeving? Met een drukbezochte dierenartsenpraktijk moet dat toch niet makkelijk zijn?
,,Tja, dat hebben we wat verkeerd gespeeld. We hadden aan diverse mensen verschillende dingen wijsgemaakt. Dat ik naar een congres moest voor mijn werk, dat ik naar Zwitserland moest, terwijl dan weer iemand ander Italië had laten vallen. We raakten bijna verstrikt in de leugens, maar we hebben nooit iets verklapt. En de consultaties kregen bij mij al die tijd wel een extra dimensie: er werd eens over iets anders gesproken dan over de kwaaltjes van de hond en de kat. Mijn deelname leverde ook wat moltoerisme op in de omgeving van mijn praktijk. De mensen reden heel traag voorbij en dat leidde al eens tot een ongevalletje met blikschade.'' Hoe ging je om met alles wat er op allerlei websites op internet over jou werd geschreven?
,,Ik vond het enerzijds leuk dat mensen daar zo konden mee bezig zijn, maar het had wel iets dubbel natuurlijk. Lelijke dingen over jezelf lezen, dat je dom bent en zo, is niet zo leuk. Maar met mijn drukke praktijk had ik niet zoveel tijd om op internet te surfen. En tenslotte weet ik voor mezelf wie ik ben: ik ben heel gelukkig in wat ik doe, en ga dat met veel plezier verder doen. Wat een paar duizend mensen op internet over mij denken is niet zo belangrijk.'' Dat van dat paardrijden, was dat dan ook om de anderen op een verkeerd spoor te zetten?
,,Om het antwoord op die vraag te weten moet je zondag naar de negende aflevering kijken, dan wordt duidelijk hoe knap die jongens van Woestijnvis wel zijn in het monteren.''







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #226 Gepost op: 10-03-2003, 12:52:57 »
'Het Volk':
Bolleboos Stijn ontmaskert Marc de Mol
Inge en Sandra, charmant in het verlies

Marc Simons, de 40-jarige verzekeringsagent, is gisterenavond ontmaskerd als de mol in het gelijknamige televisieprogramma dat acht weken lang elke zondag meer dan anderhalf miljoen kijkers aan de buis gekluisterd hield. Het was Stijn Van Daele, de 22-jarige student uit Mechelen, die Marc ontmaskerde. Stijn sleept daarmee 33.100 euro in de wacht. ,,Ik ga die opzij zetten voor later'', aldus Stijn, die geen ambities heeft om Bekende Vlaming te worden: ,,Ik hoop dat de veertienjarige meisjes niet langer achter mij aan hollen op straat en alsmaar ,ben jij de mol?' gillen.'' Inge Boere, de veeartse uit Bilzen en Sandra Welvaert, de winkelgerante uit Gent, vielen buiten de prijzen maar houden aan hun deelname een onvergetelijk avontuur over.

Tot zover dit ongelofelijk lange overzicht van maandag. Als je ergens twee keer identiek hetzelfde leest dan is het omdat bepaalde kranten elkaars editie hebben overgenomen.
Mijn verontschuldigingen hiervoor.

Cya tomorrow!  ;)

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #227 Gepost op: 10-03-2003, 17:19:57 »
Vanavond zoals te verw88 viel in 'DLS':
Marc Simons & Stijn van Daele

Na 8 weken is de mol uit zijn pijp. 95% van alle theorieën op het internet en in de krant bleek absolute nonsens, want de Mol heet Marc en de winnaar Stijn. Wat niet wegneemt dat de twee een boel te vertellen hebben over hun reis naar Italië en het spannende spel waaraan ze hebben deelgenomen. Heeft het hun leven veranderd? Hoe voelt het te weten dat ze gisteren door 1 miljoen 800 duizend mensen bekeken zijn? Wat heeft Stijn met zijn 33 duizend 100 euro gedaan? En dat zijn niet de enige raadsels die opgelost moeten worden.

Opnieuw met Bruno Wyndaele als ik goed ben geïnformeerd!  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #228 Gepost op: 10-03-2003, 18:18:46 »
De kandidaten van deze reeks van De Mol hadden de afgelopen weken elke dag contact met elkaar via mail en vormen sindsdien een hechte groep.

Dan heeft Sandra een heeeeel gevaarlijk spel gespeeld, voor een standaardhacker is het niet moeilijk om haar emailadres te kraken.








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #229 Gepost op: 10-03-2003, 18:50:48 »
Vanavond nog de mol of Stijn te gast bij de laatste show?







at your service

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #230 Gepost op: 10-03-2003, 23:45:29 »
Vanavond nog de mol of Stijn te gast bij de laatste show?
Beide waren ze er. En ik vond het een leuke show, best wel komisch  :D







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #231 Gepost op: 11-03-2003, 05:35:08 »
Vandaag in Humo een intervieuw met Marc.
Ik haal er enkel de beste stukjes uit, degenen die we in de krant of op tv zagen heb ik eruit gelaten. Het is nogal een lang intervieuw, misschien toch beter kopen (en Guy Mortier zijn pensioen mee financiëren...)

Was het een kotszakje dat je tijdens het stuntvliegen in je hand had?
Op het internet vonden ze dat papier maar verdacht (lacht), maar het was niks geen beschrijving van de stunts, zoals gedacht werd. Een kotszakje moet je in je binnenzak steken, dat moet binnen handbereik blijven.
Voor jullie vertrek hadden alle kandidaten in Leuven allerlei test moeten afleggen, en dar kwam jij als superkandidaat uit. Was dat niet uiterst riskant?
Eigenlijk wel, maar ik hou van een beetje competitie. Ik dacht: eens kijken hoe mijn conditie, mijn IQ en mijn EQ ervoor staan. En ik vond het niet onprettig dat ik als superkandidaat uit de tests kwam. Dat maakte me superverdacht in de polls, maar daarna vond men de superkandidaat als Mol té voordehandliggend. De wet van de tegenstelling hé!
Je hebt onwaarschijnlijke risico's genomen. Neem nu het schouderklopje aan de uitredende kandidaat, precies zoals Hugo, de tweede Mol, dat altijd had gedaan
grijnst Je moet ook risico's nemen, vind ik. Je kan ook Mol spelen en dan aan het eind zeggen (steekt de armen in de lucht: "ik was 'm! Je hebt me niet gezien, maar ik was het!" maar dan ben je geen mol hé. Ik mag zeggen dat ik zeventig, tachtig procent van de proeven sabotage heb gepleegd: soms spectaculair, soms onmerkbaar en soms zonder succes.
Ik was ervan overtuigd dat jij de Mol was nadat ik de proef met de drie palen had gezien. Jij, de superkandidaat, slaagt er niet in rechtop op een paal te blijven staan, terwijl Sandra, Walter en Stijn dit achteraf wel konden
Paalklimmen is vooral een kwestie van lenigheid. Ik ben heel sportief, maar ik ben absoluut niet lenig. En om daarboven rechtop te kunnen staan moet je je benen onder je gat krijgen. Voila. Ik ben erop geraakt, maar er zijn ook nog dingen in het leven als montage en regie (lacht).
In de zevende aflevering draag je een t-shirt met MM erop, wat op de mollensites als Marc=Mol wordt uitgelegd. Was dat ook een staaltje van overmoed?
MM staat voor Masters of Marketing. Daaronder stond in kleine letters TIAS, voor Tilburgs Instituut voor Academische studies. Toen we midden de jaren negentig promoveerden, kregen we zo'n t-shirt; meer moet je daar niet achter zoeken. Dat is het rare aan het spel: mensen vinden theorieën die op niks gebaseerd zijn, terwijl ze blind blijven voor obvious dingen.
In de zevende aflevering hoorde ik je zeggen: "Ik ben blij dat ze alledrie naar de finale gaan", waarbij je "Ik ben blij dat we allevier naar de finale gaan" zou verwachten. Was dat een verspreking?
Dat heb je goed gehoord
Gaf je daardoor je identiteit niet prijs? Wie anders dan de Mol kon het zich permiteren om op zo'n crusiaal moment een vrijstelling op te geven?
Ik ben ervan overtuigd: mocht ik daar als niet-Mol ingezeten hebben, dan zou ik ook mijn vrijstelling opgegeven hebben.
Was het een beetje als een geste uit wroeging?
Een beetje uit wroeging, en voor de rest uit grote sympatie voor de drie overblijvers. Maar die "drie" was inderdaad een zuivere verspreking. Toen ik de uitzending zag, dacht ik: "Wie nu goed opgelet heeft, weet het." Maar kijk je naar de polls, dan zie je dat mensen niet opletten.
Vanaf welk moment had Inge je door?
Na de mijnproef. Toen bekeek me ze heel vies: "Heb jij wel hard genoeg gelopen?
Omdat je niet buiten adem was?
Ik had de snelste tijd gelopen en ik was het minst uitgeput, en dat was niet gefoefeld hé: ik heb gewoon een goede conditie.
Wanneer begon Stijn je te verdenken?
Na de Denker-Doener proef, gewoon omdat ik hem zo gepusht had om de raadsels voor zijn rekening te nemen. Hij zei: "Ok", en dacht bij zichzelf: "Marc schuift mij als denker vooruit, da's verdacht."

Zo, dat was zowat een vijfde van het intervieuw.








« Laatst bewerkt op: 11-03-2003, 05:42:05 door Perlut »

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #232 Gepost op: 11-03-2003, 05:38:50 »
Ik ben wel niet helemaal akkoord met het feit dat Marc zegt dat hij een kotszakje meehad in het vliegtuig. Sinds wanneer bedrukken ze die zakjes met juiste oplossingen?
Vermoedelijk had hij zwijgplicht, zodat we komende zondag toch de ware toedracht te zien zullen krijgen.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #233 Gepost op: 11-03-2003, 09:51:04 »
Hij zei: "Ok", en dacht bij zichzelf: "Marc schuift mij als denker vooruit, da's verdacht."
Ja, als ik Stijn was had ik het dan ook geweten, na de eerdere raadsel-oplos-pogingen van Stijn. ;D








Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #234 Gepost op: 11-03-2003, 10:54:40 »
Ik zal als boetedoening het hele interview wel inscannen. het is nogal gepruts, dus +/- 1 uurtje geduld.
Overigens, voor wie in België woont: je koopt beter Humo want er staan wat leuke foto's van Marc in gevangenispak in. Je moet het maar doen als directeur van een groot verzekeringsbedrijf.







« Laatst bewerkt op: 11-03-2003, 10:55:21 door Lowprofile »

Offline Simon

  • Forumlid
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #235 Gepost op: 11-03-2003, 12:32:25 »
[quote author=Lowprofile link=board=7;threadid=3494;start=220#k zal als boetedoening het hele interview wel inscannen. het is nogal gepruts, dus +/- 1 uurtje geduld.
Overigens, voor wie in België woont: je koopt beter Humo want er staan wat leuke foto's van Marc in gevangenispak in. Je moet het maar doen als directeur van een groot verzekeringsbedrijf.
Citaat
Ik wacht in spanning af, hier in nederland is ie niet te koop he!








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #236 Gepost op: 11-03-2003, 12:37:25 »
Simon, Humo kan je in Nederland ook vinden hoor (in de betere dagbladhandel).
'De Morgen':
De Mol-finale trekt 1.855.000 kijkers

Dat De Mol dit seizoen weer een massa kijkers aan de buis gekluisterd hield, staat als een paal boven water. Naar de finale keken zondag dan ook 1.855.000 mensen. Weliswaar minder dan de finale van de vorige reeks, waar 1.942.500 kijkers op afstemden. Niettemin had De Mol dit keer een trouwer publiek. Gemiddeld keken er elke week 1.633.000 mensen, zo'n 140.000 meer dan bij de tweede reeks.
En ook bij onze noorderburen keken ze het voorbije weekend massaal naar televisie. Daar trok de finale van het tv-programma Idols, de Nederlandse versie van de VTM-talentenjacht Idool 2003, zaterdagavond 4 miljoen mensen. Op het hoogtepunt, toen Jamai tot winnaar werd uitgeroepen, zaten 4,961 miljoen kijkers van 13 jaar en ouder naar Idols te kijken. Daarmee is de talentenjacht het best bekeken programma van de HMG (RTL/Holland Media Groep) ooit.


In 'De Standaard':
Laatste reeks van ,,De mol'' meest bekeken

BRUSSEL -- Zowat 1.855.000 Vlamingen keken zondag naar de finale van De mol III. Die bezorgde TV1 een marktaandeel van 63,1 procent. Zoals kon worden verwacht, was de achtste aflevering de meest bekeken van de reeks. Met een uitzonderlijk hoge score van 8,5 was het ook de hoogst gewaardeerde.
De score van de finale vormt geen absoluut record, want de ontknoping van de tweede editie, in 2000, haalde met 1.942.000 kijkers en 64 procent marktaandeel nog hogere cijfers. In haar geheel deed deze reeks het daarentegen stukken beter dan de vorige. Dit jaar keken er gemiddeld 1.633.000 mensen per aflevering. Dat zijn er aanzienlijk meer dan de 1.490.500 van de tweede reeks en 1.127.000 van de eerste.
In zijn geheel krijgt het afgelopen seizoen een waarderingscijfer van 8,4, ongeveer evenveel als de vorige edities.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #237 Gepost op: 11-03-2003, 12:40:46 »
'Belang van Limburg':
Mollen onder elkaar

ANTWERPEN - "Welkom bij de mollenfamilie," zegt Hugo Daemen tegen Marc Simons, de 45-jarige verzekeraar uit Ranst die sinds kort door het leven gaat als 'de mol'. Ze hebben veel gemeen, de twee laatste mollen uit de Vlaamse tv-geschiedenis. Ze komen uit het Antwerpse en werden allebei gescout door Monique Lenaerts, de moeder van Tom, die cursussen geeft in de verzekeringswereld. "Ik vermoed dat ze een sprankeltje chemie bij ons voelde," lacht Marc Simons.
Hugo: "Ik herkende zelfs dat schouder-klopje"
Marc: "Dat was een opdracht. Zondag weet je waarom"
"Ik vond Marc een schitterende mol, maar toch wist ik snel dat hij het was," zegt Hugo terwijl Marc tussen drie radio-interviews en een Laatste Show-optreden door een broodje achter de kiezen werkt. "Ik herkende dingen die ik ook had gedaan. Magda, de mol uit reeks 1, heeft me op het juiste spoor gezet. En als je je op iemand fixeert , dan zie je alles duidelijk. Ik zag Marc vroeg opstaan om te gaan zwemmen. Dat deed ik ook, om alles rustig te observeren. Ik zag hem elke afvaller een schouderklopje geven. Dat deed ik ook."
Marc: "Dat was de opdracht. Zondag, in de laatste aflevering, zal wel duidelijk worden waarom."
Hugo: "Je stond ook altijd in een strategische positie als er iets verteld werd over een opdracht om de groep in een bepaalde richting te duwen. En als iemand iets fout deed, ging jij dat even in de verf zetten..."
Marc: "Even chargeren, inderdaad. 'Wil je niet winnen of wat?', dat soort opmerkingen."
Hugo: "Ik wist meteen dat de mol een man was, toen je drie vrouwen uitkoos voor die eerste proef in Venetië."
Marc: "Een oriëntatieproef aan vrouwen geven, dat was een zuivere sabotagedaad (lacht)."
Hugo:Heb je momenten gezien in de uitzending waarvan je dacht 'oeps, hier geef ik me te veel bloot'?
Marc: "Er zat één zware verspreking in. Ik zeg op een bepaald moment 'Ik ben blij dat ze de finale met drieën spelen'. Maar ik heb niet echt aan harde sabotage gedaan. Je saboteert door een bepaalde tactiek te hanteren en door de strategie van de groep te bepalen. Dingen vertragen bijvoorbeeld, zoals Corry in een rolstoel de berg opduwen. Die sabotage was trouwens mislukt want ze haalden de opdracht toch.
Het vreemde is dat je als mol toch blij bent wanneer de groep het haalt. Neem nu die vuurproef. Eerst probeer je te vertragen, maar daarna stop je daarmee en hoop je toch binnen de tijd aan te komen. Ik had alles uit mijn lijf geroeid, maar we kwamen toch vijf minuten te laat. Dan heb je eerder spijt dan plezier. Mijn horloge had het trouwens écht begeven (lacht)."
Hugo: "Dat is de dualiteit van het mol zijn. Je bent waarschijnlijk ook een ploegspeler en je wil ergens toch winnen. Ik heb jou wel niet zien rondsluipen om 's nachts briefjes op te hangen, Marc."
Marc: "Daar was heel weinig tijd voor. Dikwijls lagen we om 3u in bed en stonden we om 7u weer op. Ik had me ook voorgenomen om alleen in de proeven te saboteren."








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #238 Gepost op: 11-03-2003, 12:41:15 »
Vervolg

Hugo: "Op een gegeven moment werd ik tijdens zo'n late dwaaltocht bijna betrapt door Dominiek, die 's nachts ook begon rond te lopen. Ben jij ook bijna betrapt geweest ?"
Marc: "Bijna? Pal erop. Maar dat zie je in de slotaflevering."
Hugo: "Ik las ergens dat je een mol was die veel risico's nam. Klopt dat?"
Marc: "Ja, maar dat zie je zondag. Ik wilde in elke proef iets geflikt hebben. Die eer had ik wel als mol."
Hugo: "Een mol probeert zijn slag te slaan waar hij kan. Wat ik ook heel erg herkende in jou was dat je het vertrouwen had van de groep. Jij was de leider, net als ik. Vond jij het niet moeilijk om als leider je volgelingen te verraden?
Marc: "Verraden is een veel te geladen woord. Je speelt een spelletje. Ik heb wel momenten gekend waarbij ik een té machtig gevoel kreeg. Dat je besefte wat je allemaal kan doen met mensen. Maar ik heb gelogen en zelfs gestolen, ook al is dat niet mijn gewoonte...
Hugo: "Maar dan mag je ook niet meer zwarte pieten (het kaartspel, red.). (lacht)"
Marc: "Zo zie ik het ook. Als ik tegen jou moeten voetballen, zorg ik ervoor dat je geen goal kan maken. Desnoods tackle ik je. Ben ik dan een slecht mens? Nee, ik speel een spel en binnen de regels van dat spel probeer ik te winnen. Je gebruikt woorden om mensen op een dwaalspoor te brengen. Dat zegt niks over wat je waard bent als mens. Ik heb er niet slechter van geslapen."
Hugo: "Ik heb één brief gekregen van een legercommandant die vond dat ik als officier geen mensen van mijn eigen team mocht neerschieten. Zelfs al was ik de mol. Ik heb daar niet op geantwoord. Daar verspil ik geen papier aan. Al was dat neerschieten wel mijn moeilijkste moment."
Marc: "Bij mij was dat toen ik de koker van Sandra heb gestolen. Die brandde precies in mijn broek. Ik heb hem snel in mijn rugzak gemoffeld en toen riep Inge: "straks maken we alle rugzakken leeg". Gelukkig moesten we net vertrekken en ik heb die koker snel in de handen van iemand van de productie gestopt."
Hugo: Er zijn weer heel wat theo- rieën verschenen. Welke waren absoluut fout?
Marc: "Er is geschreven dat ik wel de mol moest zijn omdat ze mij aanreden tijdens dat ongeval, maar ik wist van niks. Dat was best wel schrikken. Ik heb als verzekeraar zelfs even een kleine expertise gedaan - dat grapje kostte makkelijk 1.500 à 2.000 euro - en Bart De Pauw voorgesteld om die Italiaan een paar euro in zijn handen te duwen."
Hugo: "Van mij hebben ze geschreven dat ik een spion was geweest in het Belgisch leger."
Marc: "Ze zien dingen die er niet zijn. Er stond 'MM' op mijn t-shirt. Dat betekent Master of Marketing en niet Marc Mol. Ik heb zelfs een telefoontje gehad van de Tilburgse universiteit om mij te bedanken voor de gratis reclame voor hun post-universitaire marketingrichting. Ik schrok wel van die hype rond De Mol. Ik vind mezelf geen nieuws, maar ik zat zondagavond wel vooraan in het journaal. En dat op een moment dat we vlak tegen een wereldbrand aankijken. We hebben de mensen amusement geboden. Dat is nobel, maar nieuws is dat niet."








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #239 Gepost op: 11-03-2003, 12:44:23 »
'Het Laagste Nieuws':
«Iedereen wil mijn verhaal horen. Gelukkig maar»

De eerste dag van Marc Simons na zijn ontmaskering

De agenda van Mol-winnaar Marc Simons barstte gisteren zowat uit zijn voegen. De hele voormiddag werd hij van de ene radiostudio naar de andere gesleurd om telkens weer zijn ervaringen als Mol te vertellen. 's Namiddags was het dan weer even «business as usual», toen hij naar het centrum van Brussel vloog voor een meeting met enkele «zeer belangrijke klanten». Om dan weer in zeven haasten naar de tv-studio van «De Laatste Show» te stormen, waar hij voor Bruno Wyndaele een voorlopig laatste keer zijn molstreken uit de doeken deed. Marc bleef de hele dag minzaam lachen. «Je kan niet geloven hoe opgelucht ik ben dat ik eindelijk vrijuit kan praten», bekende Marc.
Sinds hij zondagavond voor bijna twee miljoen nieuwsgierige Molzoekers als de grote saboteur werd ontmaskerd, heeft Marc Simons -de 45-jarige directeur product management bij verzekeringsgigant ING- zijn kantoor nog niet van dichtbij gezien. Al evenmin was er veel tijd om met zijn echtgenote en hun drie kinderen, Ward, Jozefien en Nele, uitgebreid te bekomen van de plotse mediaheisa. Tot maandagavond werd Marc immers opgeslokt door radio- en tv-makers die allemaal nog hun extra verhaaltje uit de échte Mol wilden peuteren. Zelfs gisterenavond bleef Marc rustig. «Dit is allesbehalve erg. Het doet deugd eindelijk je verhaal kwijt te kunnen, en met iedereen open kaart te kunnen spelen», aldus de derde Vlaamse Mol. «Ik heb te lang en te vaak op mijn tanden moeten bijten».
Of ook de grote zakenlui, met wie Simons gisterennamiddag een «dringende zakenmeeting» had, hem ook eerst uitvroegen over zijn Mol-avonturen, wilde Marc gisterennamiddag niet vertellen.
De collega's bij ING konden hun «baas» gisteren nog niet in de bloemetjes zetten. Ten vroegste vandaag wordt hij op kantoor verwacht. Hoe zijn medewerkers zullen reageren, is ook voor Marc een raadsel. «Op kantoor heb ik de lippen tot de laatste aflevering op elkaar kunnen houden. Het viel me zwaar, want sommigen zaten vrij snel op het juiste spoor. Niet zo verwonderlijk. Voor mijn werk volg ik af en toe een bijscholingscursus; tijdens zo'n sessie was Michiel Devlieger aanwezig om ons improvisatietechnieken bij te brengen. Toen ik zogezegd drie weken op survival ging om mijn midlifecrisis te overwinnen en er tegelijkertijd in een krant stond dat ze aan een derde reeks van De Mol waren beginnen filmen, was de link voor sommigen snel gelegd. Toch heb ik het gevoel dat ik bij mijn aankomst op kantoor zal gebombardeerd worden met duizenden vragen».
Zondag vertelde Marc nog dat enkel zijn vrouw snel op de hoogte was van de Molstreken van haar echtgenoot. Nadien gaf hij nog toe dat ook zijn drie kinderen al sinds kerstmis wisten dat hun papa een meester-saboteur was geweest. Al die tijd hield de familie Simons de lippen op elkaar. «Mijn kinderen vinden het nog altijd onvoorstelbaar dat ik zo lang heb kunnen zwijgen. Ze zijn wel trots op hun paps, ja», lacht de perfecte Mol.
«Weet je wat sterk is? Zonder mij iets te zeggen wist mijn vrouw al tijdens de opnames dat ik de Mol was», vertelt Marc nu. In de aflevering waar ze haar echtgenoot een bezoek mocht brengen, zei ze zonder aarzeling recht in de camera: «Onze Marc is de Mol. De partners van de andere kandidaten kennen zoveel details, en ik niet. (tegen Marc zelf) Je hebt al zoveel verzwegen, dus zal je me ook dat wel niet verteld hebben». Gelijk had ze dat ze 'onraad' rook. Na 23 jaar huwelijk kent ze haar man blijkbaar toch wel een beetje.
Toch bekende de 45-jarige pas twee dagen na zijn thuiskomst, en na een dag werken bij ING, zijn vrouw dat hij de Mol was. «Ik kon me gewoon niet meer inhouden. Als je zo'n avontuur hebt meegemaakt, moet je dat met iemand kunnen delen».








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)