Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 101118 keer)

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 17-02-2003, 21:25:19 »
Ben net de aflevering opnieuw aan het bekijken. Er viel me iets vreemds op aan het duel tussen Shadia en Marc. De eerste vraag aan Marc is "noem vijf films van Steven Spielberg" Marc noemt er vier: Jaws, Schindler's list, Amistad en Saving Private Ryan. Toch stopt de klok na deze antwoorden. Er zijn dan dertig seconden verstreken. Shadia krijgt deze dertig seconden de tijd om vijf buurlanden van China te noemen. Zo verliest ze haar eerste duel.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline elsjeuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • - mol addict -
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 17-02-2003, 21:38:08 »
Kregen ze niet maximum 30 sec per vraag? Dus na 4 antwoorden was zijn tijd op en won hij het duel eigenlijk nog niet, maar hij won dan wel door de tweede keer 5 steden te kunnen opsommen terwijl shadia maar één keizer wist... ?

Grtz x









Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 18-02-2003, 00:37:40 »
Kregen ze niet maximum 30 sec per vraag? Dus na 4 antwoorden was zijn tijd op en won hij het duel eigenlijk nog niet, maar hij won dan wel door de tweede keer 5 steden te kunnen opsommen terwijl shadia maar één keizer wist... ?

Grtz x


dat klopt volledig! 't was toch ook opvallend dat de vragen van marc vele moeilijker waren dan die van shadia, maar wat je daaruit moet concluderen???









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 18-02-2003, 00:42:19 »
dat klopt volledig! 't was toch ook opvallend dat de vragen van marc vele moeilijker waren dan die van shadia, maar wat je daaruit moet concluderen???




E T Calllllllllll homeeeeeeeee  ;D
Conclusie....Marc is de mol







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 18-02-2003, 00:47:02 »
Tja wat is moeilijk ?
Spielberg-vraag: ik was niet tot 5 geraakt
K-plaatsen: uit mijn hoofd geraak ik niet verder als Kortrijk, Kuurne en Knokke,
Shadia: 5 keizers: ik had ook Nero en cesar genoemd. En één van de 2 was geen keizer. Maar 5 ????
China-landen: geen probleem. Dat lukte wel maar ik heb een wereldbol in mijn kop.










Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 18-02-2003, 02:14:32 »
China-landen: geen probleem. Dat lukte wel maar ik heb een wereldbol in mijn kop.

Loopt dat nou niet ontzettend moeilijk?  :D sorry, maar tis al laat en ik zie je de laatste 5 minuten al met die wereldbol in je kop







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 02:15:09 door Ellen »
Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline populier

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 18-02-2003, 02:51:45 »
Zal ik het maar eens even samenvatten en een beetje richting topic zwalpen:

Bovenop de uitstekende samenvatting op de site van Veerle/Wolfje, hebben we in afl. 5 volgende aanwijzingen (straks nog eens bij Veerle gaan kijken)

- Linda, zijn vrouw, denkt dat hij het is.
- Men fluistert hem "Kortrijk" in om hem "onopvallend" de pasvragen te gunnen, zodat zijn niet-executie acceptabel wordt. Zelf denk ik dat ze zich bij Bruudruuster voor het hoofd slaan dat ze niet gehoord hebben dat het op tape staat, maar het kan ook een plagerijtje zijn naar ons Marcomolianen.
- Behalve de vier gekozen categorieën, blijft ook categorie "de mol" in beeld. Marc loopt weg, en "de mol" loopt mooi met hem mee.
- Marcs horloge speelt spelbreker. Sandra was m.i. zo gefixeerd op het vermijden van een nat pak (cfr. "Ik betrouw dat hier niet (lacht)") dat ze aan die mogelijkheid niet heeft gedacht.
- Marc heeft m.i. ingeschat dat Linda zou zeggen dat hij niet springt. En hij springt. De mol gemold ! Maar ik ben fier op Marc, hij is een mol met kl**** aan zijn lijf.

- En nog een interpretatie: ook Shadia zit achter Marc aan als mol. Zij kiest dus het duel met Marc en zet niks in "Ik zal maar op zeker spelen". Net als Sandra wil ze trouwens met Marc in zee om hem in de gaten te houden. Inge zit ook achter Marc aan, maar er moest nu eenmaal iemand in de andere groep. En Stijn, ja, die valt volgende keer af, denk ik.







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 02:54:51 door populier »

Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 18-02-2003, 11:39:12 »
Loopt dat nou niet ontzettend moeilijk? :D sorry, maar tis al laat en ik zie je de laatste 5 minuten al met die wereldbol in je kop
>:( >:( >:(
 ;)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 18-02-2003, 12:06:03 »
- Men fluistert hem "Kortrijk" in om hem "onopvallend" de pasvragen te gunnen, zodat zijn niet-executie acceptabel wordt. Zelf denk ik dat ze zich bij Bruudruuster voor het hoofd slaan dat ze niet gehoord hebben dat het op tape staat, maar het kan ook een plagerijtje zijn naar ons Marcomolianen.
daar ben ik het niet mee eens populier. als hij de mol was geweest had hij het antwoord op die vraag wel geweten, dan hadden ze hem niet het 5de antwoord in hoeven fluisteren.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 18-02-2003, 13:00:27 »
Sandra had geen pasbeurt om 3 vragen te kunnen omzeilen, en toch geraakt ze een ronde verder. Dus moet ze wel heel veel over de mol weten. Ze zei dat ze nog altijd bij dezelfde mol blijft, en die is Marc
In aflevering 4 heeft Sandra op Shadia gestemd, niet op Marc.
Is ze dan bij Shadia gebleven misschien ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 18-02-2003, 13:16:46 »
Dit pleit voor Marc als Mol:

De kans is erg groot dat Shadia op Marc heeft gestemd: Ze deed dit reeds 2x voorheen en heeft voor haar duel Marc gekozen. In haar plaats zou ik voor mijn duel mijn Mol kiezen, waarschijnlijk heeft Shadia dit dus ook gedaan.

Ze heeft de 3 bonusvragen niet verdiend, maar toch blijft ze in koers door (waarzchijnlijk) op Marc te stemmen.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 18-02-2003, 13:18:14 »
dat klopt volledig! 't was toch ook opvallend dat de vragen van marc vele moeilijker waren dan die van shadia, maar wat je daaruit moet concluderen???



Da's kwestie van persoonlijke algemene kennis. De vragen van Marc kon ik feilloos oplossen. Bij Shadia ging ik compleet de mist in.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 18-02-2003, 13:56:35 »
Nog wat vreemde zaken bij Marc:

  • Er staat 'n rode 4 bij 't slot van zijn cel in de duels-opdracht. Deze 4 lijkt er handmatig door iemand zijn opgezet ('t is geen officieel celnummer of iets);
  • Hij geeft, zoals ergens al door iemand anders aangegeven, maar 4 juiste antwoorden op de vraag 'noem 5 films van Steven Spielberg'. Hij heeft die vraag dus eigenlijk niet correct beantwoord.
Ik heb geen idee overigens wat 't zou moeten betekenen... :-\








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 18-02-2003, 16:39:43 »
Ik had ook de 4 gezien.. zou die bij die cijfers/ letters kunnen horen die achterblijven ??







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 18-02-2003, 22:27:38 »
nog ff over die vragen: het leek mij trouwens easy om 5 spielberg films te noemen, met jurassic park 1,2 en 3 zit je al aan 3 ... of zou dat niet gemogen hebben? bij shadia daarentegen zou ik ook weer compleet de mist ingegaan zijn, maar als je 'noem 5 ' speelt zou je volgens mij ook wel niet zo'n categorie moeten kiezen als aardrijskunde niet je ding is.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 18-02-2003, 23:04:23 »
't is dan natuurlijk jammer dat de 3e jurassic park niet door hem geregisseerd is natuurlijk ;)

Verder heeft hij slechts één jaws geregisseerd ook ...

Hij zit wel in vele films, veelal als producer, maar hij regisseert hem daarom nog niet altijd natuurlijk ...







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 19-02-2003, 04:31:22 »
In aflevering 4 heeft Sandra op Shadia gestemd, niet op Marc.
Is ze dan bij Shadia gebleven misschien ?

Nee, ze zei dat ze Shadia "verdacht" als mol (montage!) maar uiteindelijk stemde ze op Marc.
Toen ze op haar computer moest intikken in welke kleur van wagen de mol zat, klikte ze op geel (=Marc). Nadien zei ze dat ze op dezelfde keus bleef.

Als dit dus klopt, wetende dat Shadia en Sandra geen drie pasbeurten nodig hadden, en beiden Marc als mol kiezen, moeten ze toch op de juiste molkeuze zitten om naar de volgende ronde te kunnen gaan.







« Laatst bewerkt op: 19-02-2003, 04:34:51 door Perlut »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 19-02-2003, 05:41:27 »
Nee, ze zei dat ze Shadia "verdacht" als mol (montage!) maar uiteindelijk stemde ze op Marc.
Toen ze op haar computer moest intikken in welke kleur van wagen de mol zat, klikte ze op geel (=Marc). Nadien zei ze dat ze op dezelfde keus bleef.

Dan zit er een foutje op dit forum onder menu "overzichten, wie verdenkt wie".
Daar staat namelijk dat Sandra Shadia heeft gekozen als Mol in afl 4.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 19-02-2003, 11:30:45 »
Marc is wel/niet de Mol want:

Aflevering 1:
Mols:
-wordt niet gevonden
-San MARCo Plein begint het avontuur
-houdt zich opvallend rustig
-gaat eerst zelf kleiduif schieten, houdt hiermee de slapers wakker, daarna doet hij er alles aan aan om Corry over de muur te krijgen, zodat zij daarna de slapers wakker kan houden
-maakt bij de oversteek anderen zenuwachtig
Niet Mols:
-haalt opdracht 2, schiet gelijk raak met de kleiduiven

Aflevering 2:
-blijkt superkandidaat te zijn, een superkandidaat is een supermol
-brengt anderen in de war over Walters leeftijd, blijkt de doodsteek te zijn in de opdracht
-valt uit in opdracht 3, waardoor hij later vrijstelling kan afkopen
-wil vrijstelling afkopen
Niet mols:
-

Aflevering 3:
Mols:
-leek touw Walter bij palenopdracht soms te vieren
-wou Stijn, Shadia en Walter niet afkopen
-sleurde Corry mee bij de goed/foutopdracht, kostte veel tijd
-koos voor 'fout' bij vraag 4 en 5
Niet Mols:
-reageerde naturel bij aanrijding

Aflevering 4:
Mols:
-stuurt postbode Walter weg, terwijl er nog vragen met postcodes komen
-is relaxt tijdens het bellen
-lijkt niet erg hard te lopen bij Port Flavia-opdracht
Niet Mols:
-

Aflevering 5:
Mols:
-denkt eerst zeker te weten dat zijn vrouw heeft gezegd dat hij niet bungeejumpt, toch gaat hij bungeejumpen
-vertelt zijn bezoek niks, bezoek ziet wel een Mol in hem
-kan door langzaam te roeien opdracht 2 vertragen
-horloge is kapot tijdens opdracht 2, daardoor kan er misschien gedacht worden, dat er rustig aan kan worden gedaan, omdat er nog genoeg tijd is.
-Er werd gevraagd naar Italiaanse keizer, waaronder MARCus Antonius. Is Marc de Keizer van Italië? (Cryptisch voor de Mol)
Niet Mols:
-zat toch goed door wel te bungeejumpen
-reageert erg naturel op beschuldiging van zijn vrouw

Conclusie:

Iemand die voor mij na de analyse wat meer naar boven kwam duiken, ik denk eerlijk gezegd dat Marc er ook van houdt om zichzelf verdacht te maken. Marc staat centraal in de groep en dus erg moeilijk om de Mol te zijn. Toch wil ik Marc niet afschrijven, maar mijn gevoel zegt anders. Ook de (soms vergezochte) hints van San Marco-plein en Marcus Antonius zijn voor mij niet doorslaggevend. Je moet echt kijken naar Molacties en het gedrag van een Mol en niet teveel letten op hintjes die moeilijk te achterhalen zijn.

(voor alle kandidaten, zie de bijlage in topic: Inge is wel/niet de Mol)








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 19-02-2003, 13:42:06 »
Marc is wel/niet de Mol want:

Aflevering 3:

Niet Mols:
-reageerde naturel bij aanrijding
Is natuurlijk heel goed te doen als verzekeringsmakelaar!!







Thank U