Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 101141 keer)

Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2003, 10:07:22 »
Naam:  Marc Simons
Leeftijd: 45
Woonplaats:  Overijse
Beroep:  Verzekeraar
Overig:  Gehuwd
Dit is gecopieerd uit de rubriek kandidaten van deze site.
Op de officiële site van WV staan de woonplaatsen niet (meer) vermeld. Op de showbizzsite ook niet meer, alhoewel ik dacht ze daar wel eerst gezien te hebben.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2003, 17:16:08 »
Marc is van Overijse. Verder bepaalt de groep dat marc eerst de paal verkent.
Als de slaapproef cruciaal is, waarom gaat de Mol daar dan niet zitten, met schieten heeft hij enkel indirect invloed op dat gedeelte







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2003, 17:58:20 »
Als de slaapproef cruciaal is, waarom gaat de Mol daar dan niet zitten, met schieten heeft hij enkel indirect invloed op dat gedeelte
Citaat

Bij de slaapproef zelf zitten heeft geen zin , hij is dan maar 1 van de 3 deelnemers . Als hij niet slaapt doet een ander het wel. En de anderen storen tijdens het slapen valt teveel op. Indirect invloed is in dit geval effectiever : probeert maar te slapen op klaar lichte dag als er vlak in de buurt constant geschoten wordt.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2003, 21:15:52 »
Ik weet het niet hoor, maar ik vraag me wel af of de Mol (indien die bij de laatste kandidaten zat), van te voren wist wat het goede 'foute' antwoord was dat Inge gegeven had.

Het zou natuurlijk goed kunnen dat van te voren is afgesproken met de Mol dat het goede antwoord als eerste/laatste gezegd zou worden, zodat die wist welke kant de goeie was.







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 5-02-2003, 21:21:22 »
Het zou natuurlijk goed kunnen dat van te voren is afgesproken met de Mol dat het goede antwoord als eerste/laatste gezegd zou worden, zodat die wist welke kant de goeie was.
Ik denk dat ze inderdaad zoiets afgesproken hebben, bijv steeds links alleen bij de laatste vraag rechts (da's ook heel makkelijk te onthouden).








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2003, 22:34:34 »
Maar dan nog zou iedereen gewoon voor Sydney gegaan zijn.








Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2003, 23:17:45 »
Maar dan nog zou iedereen gewoon voor Sydney gegaan zijn.
En toen stonden we weer met onze voeten op de grond :D :D :D

Maar ik heb alweer een nieuwe complot-theorie ! De enscenering van het auto-ongeval.
Marc zat aan het stuur van het aangereden voertuig. Hij was juist gestopt (dacht ik) omdat ze verkeerd gereden waren (sic).
We concluderen hieruit dat Marc een grote mol-kanshebber is, want WV heeft de mol aan het stuur gezet.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat WV zoiets zou ensceneren zonder dat de bestuurder van het aangereden voertuig hiervan niets weet. Hoe zacht een klap ook kan zijn, je weet nooit hoe de andere bestuurder gaat reageren, behalve als het afgesproken is.
Maar moet Marc daarom de mol zijn ? WV kan hem best (als gewone kandi) gezegd hebben dat ze een ongeval ensceneren en dat hij als bestuurder op een welbepaalde plaats moet gaan stilstaan om de aanrijding op een veilige manier te laten verlopen.
Tenslotte is de aanrijding + politie-ondervraging niet echt onderhevig aan mol-akties.
De taak van de mol is geld uit de pot te halen en hier is daar (nog) geen sprake van.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 6-02-2003, 07:36:43 »
Maar moet Marc daarom de mol zijn ? WV kan hem best (als gewone kandi) gezegd hebben dat ze een ongeval ensceneren en dat hij als bestuurder op een welbepaalde plaats moet gaan stilstaan om de aanrijding op een veilige manier te laten verlopen.
Hmmm, dat geloof ik toch niet hoor. Ik denk niet dat ze één van de gewone kandidaten stiekem wat in gaan fluisteren om een opdracht 'goed' (zoals het bedoeld is) te laten verlopen. Dat zou toch al snel gaan lijken op spelvervalsing en is er wellicht geen sprake meer van gelijke kansen. ;)

Maar dat Marc bestuurder was van de auto die werd aangereden vind ik zelf wel één van de sterkste aanwijzingen richting hem, inderdaad. Heb eigenlijk niet goed opgelet of ze op dat moment verkeerd gereden waren. Was dat zo? En trouwens, welke auto reed er toen voorop? Marc of Shadia?










Offline Coma

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 6-02-2003, 08:54:39 »
Toch nog eventjes iets over de woonplaats van Marc. Hoe is men aan die info geraakt dat Marc uit Overijse komt? Christophe komt ook uit Overijse. Ik heb nog een site gevonden waar info stond over alle kandidaten, MAAR alleen bij Marc heeft men geen woonplaats aangegeven. Het zou toch wel heel gek zijn als zowel Christophe als Marc uit Overijse komen. Te meer omdat Overijse onder Brussel ligt...en men daar toch wel franstalige invloeden heeft. Lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk. Is men het dus maw zeker dat Marc uit Overijse komt? Ik blijf erbij dat de hint op de paal (Antwerpen, Rome) daar niet zomaar staat. Shadia is overigens van Borgerhout...misschien wijst dit dus in haar richting. Overigens heb ik ook mijn twijfels of Marc van Ranst is (want Nicole was van Ranst).








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 6-02-2003, 10:03:51 »
Die info over Marc komt van voordat de serie was begonnen toen er voor het eerst info doorkwam en ik meen van de officiele site.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 6-02-2003, 10:08:46 »
Hola, hola, Overijse onderhevig aan franstalige invloeden... Ik hoop voor je dat er niet al te veel Overijsenaars meelezen anders sturen ze een hit-team ;)
Overijse ligt gewoon in Vlaanderen, weliswaar aan de taalgrens en de mensen spreken er ook Frans. Maar daar houdt het mee op. Ze spreken echt niet zoals Louis Michel of Di Rupo Nederlands spreken.

Overigens Nicole kwam uit Wommelgem en niet uit Ranst.
Eigenlijk weten we niet met zekerheid waar Marc vandaan komt. Op de officiële site en op de showbisssite staat er geen woonplaats vermeld (bij geen enkele kandi). De enige bron die ik vind is de site van Knudde:
http://www.geocities.com/knudde2003/molintro.html
Wat opvalt zijn de tikfouten in de rubriek 'kandidaten'. Sorry Knudde. :P
Dus Overijse kan inderdaad een tikfout zijn.
Net zo goed als er bij Stijn twee belangrijke tikfouten staan. Het is sinologie wat Stijn studeert en niet sinogie en Mechelen schrijf je met een hoofdletter. Neem deze 3 letters en wat heb je ?
Uitleg van Knudde op dit forum: ik heb het overgenomen uit Het Laatste Nieuws en daar staan nogal veel tikfouten in.

Om terug te komen op marc: wat is een verzekeraar ? de Van Dale schrijft 'iemand die verzekeringen opstelt'. Is dat een verzekeringsmakelaar? Waarom staat dat er dan niet ?
Is iemand die bij een verzekeringsmaatschappij werkt? Waarom staat er dan niet gewoon bediende ?








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 6-02-2003, 10:51:41 »
Uitleg van Knudde op dit forum: ik heb het overgenomen uit Het Laatste Nieuws en daar staan nogal veel tikfouten in.

knudde heeft het niet uit het laatste nieuws; hij heeft het van mij.  8) het kwam inderdaad uit het laatste nieuws; een vriend van mij was zo vriendelijk dit allemaal over te typen aangezien we beiden niet over een scanner beschikken. vandaar dus de schrijffouten. de verbeterde versie vind je op http://users.pandora.be/veerlenijs/kandidaten.html  :)







« Laatst bewerkt op: 6-02-2003, 10:59:18 door wolfje »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 6-02-2003, 11:52:26 »
je was me zoals zo vaker weer te snel af Wolfje. Ik had net de link opgevist naar profiel kandidaten waarin knudde ook aangeeft van jou te hebben geleend.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Imperio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 6-02-2003, 18:43:15 »
Om terug te komen op marc: wat is een verzekeraar ? de Van Dale schrijft 'iemand die verzekeringen opstelt'. Is dat een verzekeringsmakelaar? Waarom staat dat er dan niet ?
Is iemand die bij een verzekeringsmaatschappij werkt? Waarom staat er dan niet gewoon bediende ?

Reden zou misschien kunne zijn dat de meeste makelaars werken als zelfstandige.








Offline Coma

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 6-02-2003, 20:15:32 »
Volgens www.wieisdemol.be zou Marc in Brussel werken (mogelijks in Overijse???)en zou hij van Ranst zijn. Blijkbaar komt alle info dat hij van Overijse is uit de bron van Het Laatste Nieuws. In hoeverre deze zeer betrouwbaar is zou ik toch durven in twijfel trekken. Feit is dat er nogal wat geheimen hangen rond de woonplaats van Marc. Of dit alles zeer relevant is, is een andere zaak maar toch mogen we denk ik niet zomaar aannemen dat bepaalde feiten correct zijn omdat ze in de krant hebben gestaan.








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2003, 03:06:48 »
Vooral niet als ze in Het Laatste Nieuws hebben gestaan. De dagelijkse "Blik" der krantenlezers








Offline populier

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2003, 12:54:58 »
Zeven goeie redenen waarom Marc de mol is.

1. Marc is de superkandidaat. De mol moet intellectueel, mentaal en fysiek sterk zijn. Keerzijde: het valt wel erg op.

2. Marc zat aan het stuur bij het ongeluk. Als programmamaker weet je nooit hoe de chauffeur reageert bij een aanrijding. Tenzij ...

3. Marc weigerde een ticket naar afl. 5. Keerzijde: Corry en Sandra ook.

4. Marc houdt zich bij de stemmingen over vrijstellingen en afkoopsommen eerst op de achtergrond "Ik twijfel nog" om dan met veel overtuiging het groepsstandpunt te vertolken dat altijd het meest negatieve is voor de groeps-pot.

5. Voor een superkandidaat heeft Marc nog maar bitter weinig opdrachten actief tot succes gebracht (kijk maar eens na). Hij werkt nooit opvallend tegen, maar behalve de keer dat hij Corry over de muur sleurde, hebben we nog geen super-Marc gezien. Tenzij super-Marc de super-mol is natuurlijk.

Vergelijk met Sandra en Walter, die al heel veel opdrachten succesvol hebben afgesloten.

6. Marc heeft het altijd over de groepssfeer. Hugo deed dat ook altijd vorig jaar.

7. Geen betere manier om onrechtstreeks de paal-proef te doen mislukken dan bij de "kattenbisj" poging er af te vallen. De rest bleek echter van ijzer en staal te zijn.

En de verborgen hints die ik hier al heb gelezen, vind ik heel overtuigend. Het San Marco plein alleen al ...

Mocht het toch niet Marc zijn, dan ga ik toch maar voor de "bitches" Corry en Inge. Maar ik geloof er niks van. Wat kan een mol doen met een been in de plaaster ? Wat "Quebec" betreft, je kan iemand 20 vragen stellen en het stomste antwoord er uit pakken. Maar Marc aan het stuur bij het ongeluk, dàt kan je moeilijk monteren ...








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2003, 13:06:15 »
Dat Marc vaak het woord voert bij beslissingen vind ik op zich niet verdacht. Toen ik in mijn eerste jaar secretariaatsbeheer meteen een groepswerk moest gaan doen (we kenden elkaar een week ofzo) was er ook niemand die als eerste iets besloot. Uiteindelijk had ik dat dan gedaan en sindsdien moest ik iedere keer het hele werk aan de gang zetten als eerste. Omdat ze dat gewend waren, en ik ook. Dus het verwonderde mij niet echt dat Marc weer* de uitleg moest doen van die cheques aan de drie die in de cel zaten. (*weer: in de groep die de vrijstelling afgekocht had, deed hij ook de uitleg nadien)
Hetzelfde kan trouwens over Stijn gezegd worden. Hij legt in afl. 2 uit dat ze geloot hadden voor de vrijstelling en dat Walter die gekregen had. Hij was ook degene die uitlegde wat er in de cellen gebeurd was.

So far die theorie weerlegt van mensen die Marc om die reden verdacht vinden dat hij altijd het woord voert.








Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 7-02-2003, 13:44:19 »
De mol vinden na 3 afleveringen is niet leuk, want dan vervelen we ons de 5 volgende, dus enkele
contra-elementen: :)
- dank zij Marc slaagde hun onderdeel in het tweede spel, maar Walter en Nicole sliepen niet genoeg.
- Marc ging probleemloos over de kabels
- Marc heeft zijn koker en heeft hem niet geopend.
- Marc aan het stuur van de auto ? Zie 'mijn' jongste theorie. Er reed nog een andere WV-auto voor als haas en die stopte, toen stopte Marc heel logisch ook. En als de auto stilstaat is het risico klein en aanvaardbaar om een ongeluk te enscneren. Overigens denk ik dat we in de 4de aflevering wel meer botsingen gaan zien.
- Palen: Marc werd naar boven gestuurd om te oefenen en gaaf daarna instructies aan Sandra voordat die naar boven klom. Marc hoefde niet te slagen, hij verkende.
- Paintball: hij heeft een motorrijder geraakt.
- laatste spel: Marc duwt Corry kilometers ver en gelukkig maar anders hadden ze niet genoeg mensen aan de eindstreep.
Voor al het zwarte is er wit ...









Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 7-02-2003, 16:33:17 »
Ik lees nu op diverse sites hints richting Marc, en het klinkt er aannemelijk. Hoewel ik (voorlopig) bij Shadia blijf vraag ik me nog 1 ding af. Bij het paintballen was Marc geloof ik EEN van de leiders en stuurde hij op een gegeven moment 2 mensen het veld op, om een stuk verder te komen, maar ik zag geloof ik net nog een motorrijder aankomen? Er werd niemand geraakt, maar het zou wel iets voor de mol zijn. Shadia's aandeel in deze opdracht bleef toch wel vrij beperkt, en dat vind ik vreemd, omdat je hier op een aantal manieren kun saboteren.