Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 165625 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #40 Gepost op: 11-02-2016, 00:46:08 »
Dat wist hij wel. Er was al een openbare stemming geweest. Issabel was ook vrij teleurgesteld dat niet iedereen wou helpen.
Aangezien Issabel Thibaud niet tegensprak, kon je er wel vanuit gaan dat ze het niet wist (PVBA is nu al bijna 30 jaar BVBA).
en in België heeft volgens mij meer dan 85% van alle bedrijven NV of BVBA.

Hij wist voor de opdracht nog niet of Issa mee wilde helpen of niet. Dus hij zou  tijdens het stemmen bedacht moeten hebben dat áls Issa NV antwoordt, dat hij dan Nokia zegt (wat toevallig ook met een N begint, er moet immers maar net een telefoonmerk zijn dat met een N begint). En dan ervan uitgaan dat Issa het verandert naar BVBA. Ik vind het te speculatief en omslachtig om Gilles daardoor bij mij verdachter te maken.

Citaat
Daar heb je het beste overzicht en niemand ziet wat je doet. (ik heb nog nooit banaanboot gedaan dus ik weet niet hoe stevig zoiets is)
Maar inderdaad geen molactie

Zijn we het daar over eens  ::ok::

Citaat
Teleurgesteldheid acteren. Ik spreek nu enkel over mezelf maar ik zou ook gevloekt hebben.

Zou ik een beetje triest vinden, maargoed, maakt hem idd niet minder verdacht.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #41 Gepost op: 11-02-2016, 00:48:24 »
Hij wist voor de opdracht nog niet of Issa mee wilde helpen of niet. Dus hij zou  tijdens het stemmen bedacht moeten hebben dat áls Issa NV antwoordt, dat hij dan Nokia zegt (wat toevallig ook met een N begint, er moet immers maar net een telefoonmerk zijn dat met een N begint). En dan ervan uitgaan dat Issa het verandert naar BVBA. Ik vind het te speculatief en omslachtig om Gilles daardoor bij mij verdachter te maken.

Ah, op die manier. Het zou geïmproviseerd zijn en schitterend zijn. Je weet nooit hé
klaar voor de strijd

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #42 Gepost op: 11-02-2016, 00:48:34 »
Hij wist voor de opdracht nog niet of Issa mee wilde helpen of niet. Dus hij zou  tijdens het stemmen bedacht moeten hebben dat áls Issa NV antwoordt, dat hij dan Nokia zegt(wat toevallig ook met een N begint, er moet immers maar net een telefoonmerk zijn dat met een N begint). En dan ervan uitgaan dat Issa het verandert naar BVBA. Ik vind het te speculatief en omslachtig om Gilles daardoor bij mij verdachter te maken.

Zijn we het daar over eens  ::ok::

Zou ik een beetje triest vinden, maargoed, maakt hem idd niet minder verdacht.

Issa wist voor de opdracht ook niet wat Gilles zou stemmen en ook niet dat hij OOK een antwoord met een N zou geven  ;)

Het KAN echt heel goed toeval zijn, maar de enige verdachten in deze opdracht zijn echt Gilles en Issa hoor...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #43 Gepost op: 11-02-2016, 00:56:54 »
Issa wist voor de opdracht ook niet wat Gilles zou stemmen en ook niet dat hij OOK een antwoord met een N zou geven  ;)

Ben ik het helemaal mee eens. Heb ook in de Poll aangegeven dat de actie van Issa wat mij betreft eerder onmols is dan mols, hij wordt toevallig mols door het antwoord van Gilles.

Citaat
Het KAN echt heel goed toeval zijn, maar de enige verdachten in deze opdracht zijn echt Gilles en Issa hoor...

Niet eens. Alle nee-stemmers kunnen hier ook verdacht zijn.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #44 Gepost op: 11-02-2016, 01:05:20 »
Ben ik het helemaal mee eens. Heb ook in de Poll aangegeven dat de actie van Issa wat mij betreft eerder onmols is dan mols, hij wordt toevallig mols door het antwoord van Gilles.

Niet eens. Alle nee-stemmers kunnen hier ook verdacht zijn.
Niet mee eens: hun standpunt was duidelijk: Ruth niet terug. Wat is daar mols aan? Ik vind het kandidaats.

Opdracht is Ruth terug in het spel. Alle JA-stemmers konden uiteindelijk helpen. Gilles en Issa geven als enige verkeerde antwoorden en dan nog met dezelfde beginletter en Issa uiteindelijk 1 die het juiste nummerbord wegspeelt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #45 Gepost op: 11-02-2016, 01:14:35 »
Niet mee eens: hun standpunt was duidelijk: Ruth niet terug. Wat is daar mols aan? Ik vind het kandidaats.

Wat daar mols aan is? Daardoor maken ze de kans op 5000 euro kleiner. Is maar een idee hoor ;)

Citaat
Opdracht is Ruth terug in het spel. Alle JA-stemmers konden uiteindelijk helpen. Gilles en Issa geven als enige verkeerde antwoorden en dan nog met dezelfde beginletter en Issa uiteindelijk 1 die het juiste nummerbord wegspeelt.

Ik heb nou juist hierboven al uitgelegd waarom ik dat van Gilles niet verdacht vind  ;).

En sowieso zou ik het heel raar vinden als de mol met opzet het goede nummerbord gaat wegspelen. De mol zou er dan in zijn eentje voor zorgen dat Ruth 100% zeker niet terugkomt. Kan je die opdracht net zo goed niet doen en is lullig voor Ruth :P.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #46 Gepost op: 12-02-2016, 10:30:17 »
Persoonlijk vind ik ook de extra beelden weer een reden om meer op Gilles te letten.
Hij zegt in een groepje van 4 (Cathy/Issa/Bruno) dat hij verwacht dat de mol bij de NEE stemmers zit (opdracht Ruth): weer verdenking bij anderen leggen, is al de derde keer dat ik dit zie bij hem...En ook subtiel dit, toch het even in de groep gooien.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #47 Gepost op: 12-02-2016, 14:15:20 »
Persoonlijk vind ik ook de extra beelden weer een reden om meer op Gilles te letten.
Hij zegt in een groepje van 4 (Cathy/Issa/Bruno) dat hij verwacht dat de mol bij de NEE stemmers zit (opdracht Ruth): weer verdenking bij anderen leggen, is al de derde keer dat ik dit zie bij hem...En ook subtiel dit, toch het even in de groep gooien.

Ja, daar zag ik ook een geslepen Mol aan het werk. (Oppassen voor tunnelvisie...)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2016, 12:54:58 »
Niet de mol, maar nog steeds erg leuk om naar te kijken ::love:: ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2016, 15:28:30 »
Ik zie er nog niet direct een Mol in. In aflevering 1 valt hij voor mijn gevoel te snel af op het zoutveld. Laatste opdracht daar is de autorit en hij laat een chauffeur verdergaan. Ik vind dit een opdracht waarbij de Mol doorgaat tot het eind. Er kan natuurlijk verkeerd gemeten zijn, maar er is nòg een groep waarvan hij niet weet hoe die het doet.

Bij het terughalen van Ruth stemt hij 'ja' en probeert steeds anderen over te halen door te gaan met geven van antwoorden.

Op de fietsopdracht na zie ik er weinig potentiële Mol in.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2016, 16:24:00 »
In mijn ogen was het een soort vriendelijke variant op 'als je de code niet op tijd kraakt ontploft de auto'.
Gewoon de spanning opvoeren dus, alsof ze in een reallife thriller zitten, en dan heeft een 'game over' op het scherm of een rood scherm echt niet helemaal hetzelfde effect.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2016, 16:28:37 »
Heel opvallend Moedermol! ::vergroot:: Maar zou het niet kunnen dat het plakband eigenlijk 43 meter of zo was, en dat ze toen gezamenlijk besloten om er 2x het touw van te maken? Nog beter afgerond was waarschijnlijk weer  moeilijker te meten. Het lijkt me in ieder geval erg lastig om ongezien de tape te scheuren én achter te laten.
Nu ik het heb teruggekeken denk ik eerder dat het restje plakband dat er ligt al los zat en dat ze die ook niet hebben meegerekend in het 2x-touwverhaal.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2016, 09:45:07 »
Joepie, ik heb misschien wel een hintje ontdekt. In het extra filmpje waarin de kandidaten een spelletje spelen is te zien dat Gilles een shirt draagt met E.T. erop. Dat staat zoals we weten voor Extra-Terrestrial. Maar zou het misschien ook voor El Topo kunnen staan? ::vergroot:: Zie ook het onderste screenshot met de tekst op het muurtje.

Edit: Ik had nog niet eens dit filmpje gezien waarin Gilles ook het shirt draagt:



Het grappige is dat het in dit filmpje over door de kandidaten zelf meegebrachte/verzonnen hints gaat. Met het oog op het shirt eindigt dit filmpje wel erg interessant. Hanne die zoekt of Gilles ook niet ergens zo'n hint heeft. Gilles: "Ik heb niks bij." 8)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 14:05:30 door Heinz »

Offline Mollermans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2016, 11:10:52 »
Ik verdenk ook (sinds aflevering 2) Gilles het hardst. Nu begin ik te twijfelen, aangezien Manuella (die nu is afgevallen) Gilles en Cathy verdacht (ze zei in aflevering 2 dat ze haar antwoorden zou spreiden over deze 2 personen). Ofwel heeft Manuella gegokt op Cathy in aflevering 3 (maar dat denk ik niet), ofwel is geen van beide de mol. Na de 1e aflevering verdacht ik Bruno het meest en ik begin terug in deze richting te denken. Gilles zijn reacties lijken ook altijd zo spontaan.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2016, 13:46:19 »
Joepie, ik heb misschien wel een hintje ontdekt.  (...) Hanne die zoekt of Gilles ook niet ergens zo'n hint heeft. Gilles: "Ik heb niks bij." 8)

Mooi gevonden! Zeker in combinatie met de tekst op de muur.

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2016, 14:44:55 »
Persoonlijk vind ik ook de extra beelden weer een reden om meer op Gilles te letten.
Hij zegt in een groepje van 4 (Cathy/Issa/Bruno) dat hij verwacht dat de mol bij de NEE stemmers zit (opdracht Ruth): weer verdenking bij anderen leggen, is al de derde keer dat ik dit zie bij hem...En ook subtiel dit, toch het even in de groep gooien.
In de extra beelden van aflevering één zitten Gilles en Thibaud nog laat aan tafel. Eigenlijk is het daar Gilles die Thibaud er van overtuigt dat Ruth de mol is (en Thibaud lijkt, zo blijkt uit de aflevering, heel erg zeker van zijn stuk.), dus anderen op een dwaalspoor zetten door hele goeie plausibele theorieën te verzinnen en als Mol eigenlijk net het tegenovergestelde te doen, dàt zou wel een hele goeie tactiek zijn.

Wat de opschriften op de muur betreft: halverwege de schakelaar-opdracht zie je in de voorgrond een paaltje met (volgens mij) "dios te salve" opgeschreven, oftewel: het gebed dat Gilles tijdens de vorige opdracht continu luidop bleef herhalen. Ja, een slechte hint omdat het de opdracht voor iedereen was, maar het feit dat Gilles toen zo nadrukkelijk het gebed bleef opzeggen, dat is misschien toch ook iets om over na te denken.

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2016, 23:00:32 »
Dit is de Facebook header van de Mol..

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2016, 23:03:16 »
Joepie, ik heb misschien wel een hintje ontdekt. In het extra filmpje waarin de kandidaten een spelletje spelen is te zien dat Gilles een shirt draagt met E.T. erop. Dat staat zoals we weten voor Extra-Terrestrial. Maar zou het misschien ook voor El Topo kunnen staan? ::vergroot:: Zie ook het onderste screenshot met de tekst op het muurtje.

Edit: Ik had nog niet eens dit filmpje gezien waarin Gilles ook het shirt draagt:



Het grappige is dat het in dit filmpje over door de kandidaten zelf meegebrachte/verzonnen hints gaat. Met het oog op het shirt eindigt dit filmpje wel erg interessant. Hanne die zoekt of Gilles ook niet ergens zo'n hint heeft. Gilles: "Ik heb niks bij." 8)

Dat EL Topo (zonder jouw hint) zag ik ook al in de Belgische krantenberichten die je postte. Ben ZO weer in Argentinië met WIDM...  ::love::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2016, 23:54:29 »
In het extra filmpje waarin de kandidaten een spelletje spelen is te zien dat Gilles een shirt draagt met E.T. erop. Dat staat zoals we weten voor Extra-Terrestrial. Maar zou het misschien ook voor El Topo kunnen staan? Zie ook het onderste screenshot met de tekst op het muurtje.

En in de aflevering zie je de kandidaten ook "phone home"...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2016, 23:55:32 »
En in de aflevering zie je de kandidaten ook "phone home"...
Dat maakt deze hint gelijk al een stuk geloofwaardiger  ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!