Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties  (gelezen 25653 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2016, 12:27:25 »
als Mol kun je bij de raadsels alleen maar hopen dat je medekandidaten meegaan in jouw foute antwoorden of niks zelf kunnen oplossen. In beide gevallen houd je als Mol controle en hoef je niet het juiste antwoord te weten.

Mol bij de fietsers is veel subtieler en dus mooier. afleiden op het moment dat er een statie ( kruiswegplaatje) langs de weg staat. steeds op andere dingen focussen dan waarvan jij weet dat ze het nodig hebben.
of erg laat boven komen , echter nog wel binnen de tijd en zo vragen wat de bedoeling is in de hoop verwarring te stichten. Niet bovenkomen als Mol is wat onmols.

als ik moest gokken zie ik eerder een Mol bij de fietsers.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2016, 12:34:51 »
als Mol kun je bij de raadsels alleen maar hopen dat je medekandidaten meegaan in jouw foute antwoorden of niks zelf kunnen oplossen. In beide gevallen houd je als Mol controle en hoef je niet het juiste antwoord te weten.

Mol bij de fietsers is veel subtieler en dus mooier. afleiden op het moment dat er een statie ( kruiswegplaatje) langs de weg staat. steeds op andere dingen focussen dan waarvan jij weet dat ze het nodig hebben.
of erg laat boven komen , echter nog wel binnen de tijd en zo vragen wat de bedoeling is in de hoop verwarring te stichten. Niet bovenkomen als Mol is wat onmols.

als ik moest gokken zie ik eerder een Mol bij de fietsers.


Vergeet niet dat de voetbalraadsels onder tijdsdruk lopen, en dat Stijn (de ingenieur) niet eens één maal aan druk dacht bij de flesjesopdracht binnen een half uur, en Hanne er net te laat aan dacht. En net die kandidaten gaan raadsels moeten oplossen waar je hoogstens maar een paar minuten de tijd voor hebt. En wie mee naar de voetbalproef gaat (alle drie jonge fitte mensen) dwingt anderen de zware berghelling op, zoals Manuella, die naar alle waarschijnlijkheid niet boven geraakt (BTW ik ben heel sportief, altijd geweest, en helling op fietsen is nooit m'n ding geweest, dus zeker chapeau voor Manuella).   

ETA: toegegeven Issa doet het bij die vragen ook niet zo slecht. Zij geeft bijvoorbeeld het Bart Peeters antwoord, en 'geld' (niet geslaagde vraag), en ook 'ik zou Salta zeggen' zonder de juiste reden te weten terwijl Stijn aangaf 'zou dat niet met voor of achterkant zijn?'. Lijkt erop dat Stijn en Issa samen elkaar aanvulden bij het oplossen van die raadsels. Hanne stond erbij en keek ernaar. 
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 12:54:07 door sunray »

Offline BVerhaeghe

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2016, 13:10:10 »
Heeft er nog niemand de voetbaltruitjes opgemerkt??
Stijn: nr. 10 Messi
Hanne: nr. 10 Maradona
Isabelle: nr. 9 Di Stefano

Vooral deze laatste is opvallend. Di Stefano is geboren in Argentinië, speelde er ook 6 interlands mee, maar speelde daarna 31 interlands met Spanje!
Bij Real Madrid werd hij een held...
Een mol die zijn land verlaat??

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2016, 13:18:09 »
Heeft er nog niemand de voetbaltruitjes opgemerkt??
Stijn: nr. 10 Messi
Hanne: nr. 10 Maradona
Isabelle: nr. 9 Di Stefano

Vooral deze laatste is opvallend. Di Stefano is geboren in Argentinië, speelde er ook 6 interlands mee, maar speelde daarna 31 interlands met Spanje!
Bij Real Madrid werd hij een held...
Een mol die zijn land verlaat??

Inderdaad een opvallende keuze voor Di Stefano. Ik neem aan dat ze zochten naar 3 namen van Argentijnse (ex-)voetballers met grote verdiensten voor hun land. In dat opzicht vind ik het raar dat ze niet bij Kempes uitkwamen die er mee voor zorgde dat Argentinië zijn eerste wereldbeker won.

Ik sluit dus zeker niet uit dat er achter de keuze van de namen 'iets' schuilt.

PS: Deze post is niet bedoeld om Nederlandse voetbalfans te jennen. Het is een oprechte bedenking die ik me maak.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2016, 13:24:23 »
PS: Deze post is niet bedoeld om Nederlandse voetbalfans te jennen. Het is een oprechte bedenking die ik me maak.

Jajajaja, zo kan ie wel weer hè? ;D ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2016, 13:51:48 »
Heeft er nog niemand de voetbaltruitjes opgemerkt??
Stijn: nr. 10 Messi
Hanne: nr. 10 Maradona
Isabelle: nr. 9 Di Stefano

Vooral deze laatste is opvallend. Di Stefano is geboren in Argentinië, speelde er ook 6 interlands mee, maar speelde daarna 31 interlands met Spanje!
Bij Real Madrid werd hij een held...
Een mol die zijn land verlaat??
Verdeling van de truitjes:

Denk niet dat je er veel achter moet zoeken.

Voor de volledigheid de oplossing van de woordslang:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 13:54:12 door Bels »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2016, 14:11:58 »
Bon, ik heb toch mijn bedenkingen bij Thibaud hoor. Hij begint met te zeggen dat de pausnamen het belangrijkste zijn tegen de anderen, net als Gilles en Bruno hun aandacht vestigen op de eerste kruisgangbordjes. Hij lacht ook als Gilles het ave maria in het Spaans aan het opzeggen is en zich dus op het verkeerde concentreert en zij enkele van de kruisgangen missen. Hij komt altijd ietsje later aan, en heeft dus tijd genoeg om alle kruisgangen op te merken, maar zegt en helpt niet bovenaan. Bruno zegt hem de eerste 6 van buiten te leren, en hij kent de laatste 6 letters. Dus hij laat anderen in het oog springen en blijft een beetje op de achtergrond, maar er is wel een zeer duidelijke afleidingspoging geweest net bij het enige dat ze moesten onthouden.  

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2016, 14:24:24 »
Stijn zou zomaar, in opperste concentratie, die 4e penalty hebben kunnen missen.

En helemaal niet met opzet 6000 euro laten vervliegen in het niets.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2016, 14:50:34 »
De DC oplossing:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hm, daar kun je toch alleen maar opkomen als je het antwoord al wist, lijkt me.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2016, 14:58:20 »
Hm, daar kun je toch alleen maar opkomen als je het antwoord al wist, lijkt me.

Daarom is het antwoord ook gewoon de opgave. ;)

Ik zag hem niet, maar ik kan me voorstellen dat iemand met een ander stel hersenen dan het mijne de link tussen de opgave en de beginletters wel legt.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2016, 15:45:36 »
Daarom is het antwoord ook gewoon de opgave. ;)

Ik zag hem niet, maar ik kan me voorstellen dat iemand met een ander stel hersenen dan het mijne de link tussen de opgave en de beginletters wel legt.

Teruggekeken. En ja hoor, het zinnetje staat inderdaad gewoon op het scherm, op 36:48. Maakt Stijn weer minder verdacht, dan.
De laatste vragen flitsten voor de kijkers wel heel snel voorbij. Dit tot onze troost.  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 15:55:05 door Marisa »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2016, 16:38:17 »
Frederique. Niemand anders die aan Frederique moest denken met de fietsopdracht?

Ja natuurlijk. Wat een prachtvrouw was dat, in alle opzichten.
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #32 Gepost op: 10-02-2016, 12:59:12 »
Heeft er nog niemand de voetbaltruitjes opgemerkt??
Stijn: nr. 10 Messi
Hanne: nr. 10 Maradona
Isabelle: nr. 9 Di Stefano
10 = J, 9 = I, 10 = J.

JIJ, zat de Mol in de voetbalploeg? De Mol wordt hier aangesproken. Ik heb het idee (als leek) dat dit wel een typische De Mol-hint is, die je in WIDM niet zo snel tegen zou komen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #33 Gepost op: 10-02-2016, 13:16:27 »
10 = J, 9 = I, 10 = J.

JIJ, zat de Mol in de voetbalploeg? De Mol wordt hier aangesproken. Ik heb het idee (als leek) dat dit wel een typische De Mol-hint is, die je in WIDM niet zo snel tegen zou komen.

Die nummers horen gewoon bij die voetballers en het zijn gewoon logische keuzes. Een typische De Mol hint? Die zitten veel beter in elkaar.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2016, 14:24:57 »
Die nummers horen gewoon bij die voetballers en het zijn gewoon logische keuzes. Een typische De Mol hint? Die zitten veel beter in elkaar.
Die cijfers zijn inderdaad heel logische keuzes.

En hm, ik had het idee dat er meer van dat soort hint waren. Ik zat in de trant van
Citaat van: wieisdemol.net
Hint 3. Bij de fietsopdracht stonden op de weg de namen van de vrouwelijke kandidaten geschreven, maar niet die van de mannen. Wel stond er 'Hup Mol'. Hieruit kon volgens de makers worden opgemaakt dat de Mol een man was.
te denken, die ik associeerde met de eerste series van WIDM en De Mol. Zo van 'Hoi Mol'. Iets wat ik tegenwoordig niet meer zou verwachten in WIDM, terwijl De Mol juist terug naar de basis is. Maar ik kan inderdaad geen enkele andere vergelijkbare hint vinden, dus  ::zwaai::

Inhoudelijk over deze opdrachten: Issabel is passief, Gilles de perfecte Mol.
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2016, 20:07:33 »
Het te winnen bedrag bij de voetballers is hoger en je zou daar de mol verwachten. Echter, Stijn heeft het zo goed gedaan dat de mol niets kon inbrengen.
Bij het fietsen wist de mol dat de 14 afbeeldingen met de staties in de juiste volgorde gelegd moeten worden. De mol zal daarom de andere kandidaten van de afbeeldingen afleiden. Gilles is hier natuurlijk verdacht vooral omdat hij twee afbeeldingen verwisselde maar ook de anderen die de top bereikt hebben. Al had deze opdracht veel minder kans op slagen dan het voetballen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2016, 20:38:17 »
Het te winnen bedrag bij de voetballers is hoger en je zou daar de mol verwachten.
Je weet alleen niet of er bij de fietsopdracht ook een verdubbelaar was als de volgorde wél goed bleek. Wie weet hadden ze dan wel gevraagd om voor een verdubbeling het Ave Maria juist op te rakelen, met het risico op nul. In dat geval zou Gilles zich juist onverdacht hebben gedragen, want als iemand anders de kapel in was gegaan en geslaagd was wist hij het Ave Maria dan zo goed dat hij er niet omheen kon het bedrag te verdubbelen. Maar dat is puur speculatie.
...óf niet!

Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2016, 21:10:21 »
Manuella vond ik hier erg verdacht (ze is dan ook mijn Mol). Ze zorgde er hoogstpersoonlijk voor dat er twee mensen niet naar de top konden halen én gaf ineens een raar epos bij de Jezusafbeelding waar ze haar Waterloo vond. De plek waar ze viel was mij te toevallig. Daarbij had ze Marc volledig ingepakt, waardoor hij naar huis vloog.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2016, 21:11:20 »
Maar Manuela had geen invloed op de kandidaten die wel de top hebben bereikt. Bovendien wist de mol dat er een zware fietstocht in de ijle lucht zou komen en ik denk dat hij zich fysiek beter zou hebben voorbereid (er komen nog zware opdrachten).
Er werd bovendien duidelijk verteld dat de priester één vraag zou stellen. Dus kan dit bedrag niet verdubbeld worden.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2016, 21:14:56 door Luc »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 3 - Sportieve prestaties
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2016, 21:14:27 »
Wanneer stopten die ballen met oppompen? Was dat als het raadsel opgelost was?

Want dan zou je als mol snelle antwoorden kunnen geven en met halfopgepompte ballen spelen.
klaar voor de strijd