Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4  (gelezen 32417 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2016, 00:24:10 »
Als mol bedoel je? Nah, dan zou ze Cathy met haar begraafplaats omarmd hebben...

Klopt, daarom zeg ik ook dat je het zou kunnen denken (en niet dat het niet waarschijnlijk is). Maar anderzijds komt ze er ook niet verschrikkelijk snel mee. Ze weet dat er al veel tijd verspeeld is en dat het nog wel even kan duren voor ze bij dat plantarium zijn. En ondertussen laat ze zich van een goede kant zien. Ik zie er geen echte molactie in maar vind het wel opvallend dat ze aan het planetarium denkt bij de vrij vage gegeven hints.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2016, 00:34:02 »
Ik vond Hanne's 'ik ga luisteren of de muziek in de taxi hetzelfde is' ook getuigen van eventuele voorkennis.
En hoewel het onmols lijkt denk ik dat de mol hier wel op zijn minst de opdracht had de groep in de taxi te krijgen, anders heb je amper televisie.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2016, 00:58:39 »
Op 35:25 zie je duidelijk de oorbellen van Hanne in beeld. Dus zij heeft het opgeschreven  ::vergroot::

Ja. Bij het terugkijken gezien.

Op dat moment hoor je een kort muziekfragment met de tekst: "Lying."
Dat vind ik dan wel weer wat eigenaardig.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2016, 04:13:01 »
Ronduit heerlijk, deze serie. Je ziet meteen al zoveel meer dan bij WIDM. Daar moet je terugkijken om überhaupt iets van te zien, bij De Mol omdat er zoveel te zien is.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2016, 08:14:12 »
Wat waren de verdachte handeling, in het begin van het programma, die de makers meegaven aan de kandidaten?

- Issa: Raar dat ze pvba niet wist
- Bruno: De schakelaar in het begin pardoes passeert
- Gilles:
- Cathy:
- Hanne:
- Stijn:
- Thibaud: Schrijft een krullewietje
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #65 Gepost op: 23-02-2016, 09:48:45 »
Wat waren de verdachte handeling, in het begin van het programma, die de makers meegaven aan de kandidaten?

- Issa: Raar dat ze pvba niet wist
- Bruno: De schakelaar in het begin pardoes passeert
- Gilles: Heeft in het kapelletje 2 afbeeldingen omgewisseld
- Cathy: Fietst terug bij de kapelopdracht terwijl daar eigenlijk geen tijd meer voor is.
- Hanne: Is goed in raadsels; lost geen raadsel op bij het voetbal, maar wel op de zoutvlakte...echter buiten de tijd
- Stijn: Lijkt geen haast te hebben bij het schakelaar/paintball spel.
- Thibaud: Schrijft een krullewietje

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2016, 10:48:23 »
 ::respect::
 ::dans::
 ::boogie::

Tranen van geluk, wat een top aflevering en wat een mooie serie! Gisteravond met vrienden gegeten, inmiddels is iedereen officieel afgehaakt bij WIDM. Gezegd dat ze echt naar De Mol moeten kijken voor het oude, fantastische gevoel. Jeetje wat is dit tof gedaan. En weer mooi, hoe open ze zijn, hoeveel je ziet, en hoeveel extra info wij en de kandidaten krijgen. Briljant, fantastisch, joepie wat ben ik blij. Ik vind tevens dat Gilles het heel goed doet als presentator, ontspannen en leuk.

Ook na deze aflevering zet ik nog steeds in op Bruno en Gilles.
Meer L

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2016, 11:22:10 »
Dank je Monkeymol!

Nogmaals :)
- Issa: Raar dat ze pvba niet wist
- Bruno: De schakelaar in het begin pardoes passeert
- Gilles: Heeft in het kapelletje 2 afbeeldingen omgewisseld
- Cathy: Fietst terug bij de kapelopdracht terwijl daar eigenlijk geen tijd meer voor is.
- Hanne: Is goed in raadsels; lost geen raadsel op bij het voetbal, maar wel op de zoutvlakte...echter buiten de tijd
- Stijn: Lijkt geen haast te hebben bij het schakelaar/paintball spel.
- Thibaud: Schrijft een krullewietje

Mijn opinie is dat ze hier van de mol geen info gaan geven die de groep nog niet wist.
In dat opzicht kon Issa geschrapt worden.

Spijtig genoeg zie ik dat dit zowat het enige is wat de groep niet wist.
M'n spoor leidt naar nergens.
 :(
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #68 Gepost op: 23-02-2016, 14:42:17 »
Ben verliefd op deze Serie.

 ::love::

Jammer van Issa.

Mijn mollen: 1. Gilles. 2. Bruno 3. Cathy( omdat ik iemand moet noemen).
De rest is onverdacht. Bij Hanne geloof ik het niet, ook al speelde ze het briljant gisteren. Maar het deed mij persoonlijk heel erg denken aan Paulien, die ook moest liegen en je zag hoe opgelucht ze was dat het gelukt was. Echt een kandidaat opluchting, vaak blijken bepaalde kandidaten minder te liegen dan in de montage te zien is.
Stijn geloof ik ook niet. Thibaud is te zeker van zijn zaak. Cathy is een echte kandidate. Gilles & Bruno staan hoog.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #69 Gepost op: 23-02-2016, 16:13:41 »
Wat een verademing deze De Mol. Ik was zo teleurgesteld in het Nederlandse seizoen dat ik de Vlaamse versie ben gaan volgen. Ik was drie afleveringen achter maar ben nu helemaal bij! Wat een mooie opdrachten heb ik al gezien en dat Vlaams is een leuk taaltje. Leuke groep mensen ook. Ik hoop dat we in Nederland ook ooit weer eens een Wie is de Mol krijgen met gewone burgers, de ON-ers i.p.v. de BN-ers.. ::bravo::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #70 Gepost op: 23-02-2016, 16:58:30 »
Wat een verademing deze De Mol. Ik was zo teleurgesteld in het Nederlandse seizoen dat ik de Vlaamse versie ben gaan volgen. Ik was drie afleveringen achter maar ben nu helemaal bij! Wat een mooie opdrachten heb ik al gezien en dat Vlaams is een leuk taaltje. Leuke groep mensen ook. Ik hoop dat we in Nederland ook ooit weer eens een Wie is de Mol krijgen met gewone burgers, de ON-ers i.p.v. de BN-ers.. ::bravo::

Helemaal mee eens!
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #71 Gepost op: 23-02-2016, 18:31:46 »
Wat een verademing deze De Mol. Ik was zo teleurgesteld in het Nederlandse seizoen dat ik de Vlaamse versie ben gaan volgen. Ik was drie afleveringen achter maar ben nu helemaal bij! Wat een mooie opdrachten heb ik al gezien en dat Vlaams is een leuk taaltje. Leuke groep mensen ook. Ik hoop dat we in Nederland ook ooit weer eens een Wie is de Mol krijgen met gewone burgers, de ON-ers i.p.v. de BN-ers.. ::bravo::

Perfect verwoord wat deze Vlaming er ook van vindt! 8)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2016, 00:07:48 »
En weer mooi, [...] hoeveel extra info wij [...] krijgen.
Vind ik ook (heb even geknipt in je quote hoor). Al die extra filmpjes op de site, prachtig. Laat meer zien hoe een leuke groep dit is, en toont de deelnemers meer buiten de proeven om. Zorgt ervoor dat je de kandidaten toch iets beter nog leert kennen. En zó blij dat het ook buiten België online te volgen is :D

Ik bewaar de afleveringen en ga kijken of ik vrienden kan overhalen ze terug te kijken.

Citaat
Ik vind tevens dat Gilles het heel goed doet als presentator, ontspannen en leuk.
Ik ook. Ook als je met Art vergelijkt (sorry Art). De manier waarop hij zegt dat "het astronomische bedrag van 500 euro niet verdiend is", zonder daar neerbuigend over te doen.

Het is voor mij wennen dat hij zo dicht bij de kandidaten komt, en hoe je hem vaak eigenlijk alleen als vertellerstem hoort (hij is meer reisleider dan presentator), maar ik stoor me er niet aan eigenlijk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2016, 19:40:38 »
Eindelijk kunnen kijken.
Blijft leuke tv zeg. Ik weet niet of ik de opdrachten heel geweldig vond vandaag, maar leuke interactie in de groep.
Heel sociaal in sociale momenten, maar keihard tijdens het spel zeg. Hou ik wel van ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2016, 19:17:42 »
Ik vond vooral de antwoorden op die 'vreemde' dingen het interessantste.
Issa, Gilles, Stijn en Bruno reageren mysterieus en laten het niet aan hun hart komen.
Hanne geeft een kleine defensieve reactie: "Moa Zeg!"
Cathy wil zich beginnen te verdedigen, maar laat het als Gilles zegt dat hij nog wel meer verdachte zaken kan opnoemen.
Thibaud gaat voluit in de verdediging.

Kandidaten hebben er baat bij dat anderen hen verdenken, want als anderen hen verdenken van de mol te zijn, dan gaan die er eerder uit. De mol daarentegen wil niet verdacht worden en is dus meer gemotiveerd om hun verdacht handelen te verklaren en te verdedigen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2016, 19:22:08 »
Kandidaten hebben er baat bij dat anderen hen verdenken, want als anderen hen verdenken van de mol te zijn, dan gaan die er eerder uit. De mol daarentegen wil niet verdacht worden en is dus meer gemotiveerd om hun verdacht handelen te verklaren en te verdedigen.

Maar de kandidaten en de Mol weten dat ook en denken mogelijk een stap verder. Ik kan me goed voorstellen dat de Mol gezwegen heeft in plaats van erg in de verdediging te schieten. Juist omdat dat laatste als verdacht gezien kan worden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2016, 19:37:53 »
Ik moet trouwens zeggen dat ik dit een heel leuk intermezzo vond. De mol wordt lekker op de proef gesteld zo. Alle ogen op hem/haar gericht  >:D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2016, 19:45:41 »
Wat een leuke tv  ::bravo::

De eerste opdracht(en) vond ik geniaal. Echt mijn ding  ::jaja::
De paardenrace vond ik zelf niet zo... Beetje simpel, alhoewel de stemming wel leuk was. Maar was weinig uit af te leiden denk ik. Beetje gokken.

Wie de mol is? Ik was net zover Issabel af te streken ( Goede suggestie door Vlaams liedje te draaien ), vliegt ze eruit...

Gilles blijft mijn mol
Cathy met stip naar 2
Bruno blijft verdacht, maar doet teveel goede dingen...

Thibaud, Stijn en Hanne zijn het denk ik niet...
You'll never walk alone

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2016, 19:51:31 »
Ik moet trouwens zeggen dat ik dit een heel leuk intermezzo vond. De mol wordt lekker op de proef gesteld zo. Alle ogen op hem/haar gericht  >:D

Absoluut. Hebben ze al eens eerder gedaan. ::ok:: (Het zorgde in serie 3 nog voor een klein bloopertje van Michiel.)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2016, 20:19:23 door Heinz »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2016, 22:51:32 »
Maar de kandidaten en de Mol weten dat ook en denken mogelijk een stap verder. Ik kan me goed voorstellen dat de Mol gezwegen heeft in plaats van erg in de verdediging te schieten. Juist omdat dat laatste als verdacht gezien kan worden.

Zou ik mee eens zijn als het puur enkel voor de camera is. Maar zo met de anderen erbij, die er ook op reageren wordt het ook moeilijker. Uiteindelijk heeft Hanne ook de typische truc gebruikt bij de vrijstelling stemming - praatte te veel, en onmiddellijk iemand anders verdacht gemaakt. Dat is typisch verdacht gedrag, maar niemand doorzag het.