Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was  (gelezen 41149 keer)

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #60 Gepost op: 24-02-2016, 21:09:36 »
Maar het ligt er zo vingerdik op. Ik hoop echt dat ze de Mol niet is en gewoon een opdringerige, fanatieke kandidaat. ::ohno::

Bij de vorige molreeksen was er altijd een aflevering een heel duidelijke sabotage te zien door de mol, waar je gefrustreerd bij geraakt en je een reactie hebt van "wat doet die nu toch allemaal?". En dat was nu ook bij deze proef: echt waar je paar keer een facepalm wil doen of je voorhoofd tegen de muur wil bonken. Enige probleem voor mij is dat ze bij vorige proeven weinig invloed heeft gehad, omdat ze of opzij werd gezet of niet altijd in de beste positie stond.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #61 Gepost op: 24-02-2016, 21:11:42 »
Bij de vorige molreeksen was er altijd een aflevering een heel duidelijke sabotage te zien door de mol, waar je gefrustreerd bij geraakt en je een reactie hebt van "wat doet die nu toch allemaal?". En dat was nu ook bij deze proef: echt waar je paar keer een facepalm wil doen of je voorhoofd tegen de muur wil bonken. Enige probleem voor mij is dat ze bij vorige proeven weinig invloed heeft gehad, omdat ze of opzij werd gezet of niet altijd in de beste positie stond.

Maar Cathy is zo 'all over the place'. Op weg naar die kapel was ze ook zo alomtegenwoordig. Ik heb het gevoel dat ze al 4 afleveringen verdacht wordt neergezet, maar ik denk dat het gewoon haar karakter is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #62 Gepost op: 24-02-2016, 21:17:59 »
De opdracht met de muzikale taxi heb ik nog eens grondig bekeken. Volgens mij is de beste molpositie bij de radio omdat die de anderen op een subtiele wijze verkeerd kan sturen en bovendien over de winst bepaalt (dat hebben Cathy, Gilles en Hanne niet).
De nummers van Clouseau, Vanessa Paradis en Pink waren juiste keuzes maar die kwamen aan de hand van Issabel (Pink ook van Bruno). Bruno bracht ze op het verkeerde spoor met "Stairway to Heaven" en "Don't Cry For Me Argentina" waardoor je inderdaad zou denken dat je naar de begraafplaats van Evita Perron moet gaan. Hij wilde aanvankelijk geen nummer van Julio Iglesias draaien en waarom kwam hij niet op het idee om een nummer met "Doctor" te draaien toen ze naar het ministerie van gezondheid moesten gaan? Bovendien wist hij de nummers niet te herkennen (Issabel wist als eerste het nummer te herkennen) en ik vind het ook vreemd dat hij niet wist dat "Get Lucky" van Daft Punk en Pharrell Williams is (een nummer dat grijsgedraaid werd).

Van de 3 kandidaten in de taxi was Cathy duidelijk de meest verdachte. Zij suggereerde ten onrechte dat ze naar de begraafplaats van Evita Perron moesten gaan, interpreteerde de liedjes richting haar keuze en twijfelde aan het planetarium.
Gilles vond snel de eerste partituren en kocht een wegenkaart (onmols) en trok (terecht) de begraafplaats van Evita Perron in twijfel. Verder was hij passief buiten het snel vernoemen van de titel en uitvoerders. Enkel het lang zoeken  bij de kerk was verdacht maar toen was de tijd zo goed als om.
Hanne kwam ook kandidaats over. Zij vond de (juiste) taxi en kwam op planetarium (mede dankzij de kaart). "Return to December" was natuurlijk wel verdacht maar van geen belang meer want de tijd was toen al bijna verstreken.
Ik ga mij nu vooral concentreren op Cathy en Bruno.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 21:26:54 door Luc »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #63 Gepost op: 24-02-2016, 21:30:00 »
Maar Cathy is zo 'all over the place'. Op weg naar die kapel was ze ook zo alomtegenwoordig. Ik heb het gevoel dat ze al 4 afleveringen verdacht wordt neergezet, maar ik denk dat het gewoon haar karakter is.

Ze valt inderdaad in de kijker en laat zich vaak horen. Was één van de redenen dat ik haar tot nu toe niet echt verdacht, maar wel in het oog hield. BTW Mijn hoofdverdachte is nog altijd Thibaud. Maar zij is van "in het oog houden" nu gepromoveerd tot "verdachte" voor mij. En uiteindelijk waarom niet? Door de vorige reeksen zijn mensen sowieso meer geneigd de stille wateren, mysterieuze en sympathieke mensen te verdenken. Een mol moet als kandidaat over komen: en daar slaagt Cathy wel in. Mensen zien haar als een fanatieke speler.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2016, 00:17:38 »
Op basis van geheugen even... Op basis van die taxiopdracht heb ik alleen bij Cathy het idee dat ik geen dingen heb gezien waarvan ik denk dat de mol het NIET zou doen.

Was het niet Cathy die in de taxi de eerste locatie goed raadde? Ik kan me nog herinneren dat ik als Cathy-tunnelaar een shit-dit-is-een-kandidaatactie momentje had.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2016, 02:33:02 »
Was het niet Cathy die in de taxi de eerste locatie goed raadde? Ik kan me nog herinneren dat ik als Cathy-tunnelaar een shit-dit-is-een-kandidaatactie momentje had.

Het gaat ongeveer zo:
Mr. President van Pink op radio.
Cathy zegt... "Mr. President..." en maakt onmiddellijk al luidop de link naar "Evita Perron".
Ze legt dan inderdaad aan de chauffeur over "presidentiëel paleis".
Die zegt dan Casa Rosada. Waarna Gilles dat dan vertaalt naar "Pink."

Dus, ja, Cathy geeft vrij snel het antwoord. Maar ze plant reeds onmiddellijk Evita Perron als zaadje in het brein van Gilles en Hanne. Dan vertrekken ze reeds naar het kerkhof voor Evita Perron door Cathy's toedoen voor ze nieuwe tip krijgen. En haar vraag aan de chauffeur over het kerhof is misleidend: in de zin van "Evita Perron is toch begraven op dat kerkhof, he?" "Ja, ja... Evita Perron - kerkhof."

En natuurlijk de 3de keer zijn de anderen sowieso reeds overtuigd dat Evita Perron alleen maar gerelateerd kan zijn tot het kerkhof.

De manipulatie is dus
Plaats 1: Evita Perron reeds in gedachte brengen.
Plaats 2: Evita Perron kan alleen maar naar het kerkhof leiden.
Plaats 3: oooh Evita -> dus naar het kerkhof.

Niet één keer komen de anderen op het idee om te vragen aan de chauffeur of omstaanders om te vragen of er nog plek is met Evita Perron. En Cathy is daar de oorzaak van. Ze heeft die mogelijkheid reeds geëlimineerd in gedachte bij Gilles en Hanne bij plaats 2. Zij is diegene die het constant in relatie brengt met dood zijn en dat volhoudt tot The End (letterlijk). 

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2016, 06:14:15 »
Citaat
De manipulatie is dus
Plaats 1: Evita Perron reeds in gedachte brengen.
Plaats 2: Evita Perron kan alleen maar naar het kerkhof leiden.
Plaats 3: oooh Evita -> dus naar het kerkhof.

Dat is een van de redenen waarom ik haar in deze opdracht eigenlijk al enige verdacht vind. Het is subtiel, maar ook mager. Eerst 2000 euro laten binnenhalen om de laatste 1000 te voorkomen. Maar goed, ik ben Nederland gewend. Daar was 3000 tot vorige week bijna de halve pot  ::rofl::

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2016, 13:44:45 »
Tijdens de "julio" montage vanaf 23'30 hoor je een vrouwenstem : "iets anders met Julio? Een straat?" wat dus een juiste suggestie was maar overstemd wordt door 'Inglesias is a church' wat Hanne direct dan overneemt en Gilles en Cathy het op een lopen zetten.
Mij was het niet duidelijk van wie de "straat suggestie" kwam. Hanne of Cathy?
In ieder geval sluit zelfs dat sabotage niet uit vermits er op dat moment nog weinig tijd overblijft. Idem voor Gilles met zijn correcte Return to sender... slechts 6 minuten.
Niet genoeg om 3e doel te bereiken wel mogelijkheden om aan te geven dat je naarstig zoekt en dus de mol niet bent.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2016, 16:59:53 »
Tijdens de "julio" montage vanaf 23'30 hoor je een vrouwenstem : "iets anders met Julio? Een straat?" wat dus een juiste suggestie was maar overstemd wordt door 'Inglesias is a church' wat Hanne direct dan overneemt en Gilles en Cathy het op een lopen zetten.
Mij was het niet duidelijk van wie de "straat suggestie" kwam. Hanne of Cathy?

Ik hoor er vrij duidelijk Hanne in. Vind ik toch wel een sterke aanwijzing dat zij niet de Mol is, ook al was er zoals je zegt nog weinig tijd over.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2016, 18:46:34 »
Dat is een van de redenen waarom ik haar in deze opdracht eigenlijk al enige verdacht vind. Het is subtiel, maar ook mager. Eerst 2000 euro laten binnenhalen om de laatste 1000 te voorkomen. Maar goed, ik ben Nederland gewend. Daar was 3000 tot vorige week bijna de halve pot  ::rofl::

Ja, maar die partituren van de tweede locatie waren dik tegen haar zin gevonden. Ze had hen reeds op weg gestuurd naar het kerkhof, alvorens ze een tip kregen. Ik ben het ermee eens dat Stairway to Heaven niet de meest optimale keuze is, maar nu ook niet helemaal van de pot gerukt. Cathy negeert de "stairway" en hamert op "heaven" (trouwen sterren zien we in de hemel). En dan gaat ze maar door over "poor girl". En als Hanne corrigeert naar Planetarium, zit Cathy weeral keihard te discussiëren dat een planetarium toch helemaal geen attractie is. Ze weigert het los te laten. Enkel omdat Satteliet Suzy gespeeld wordt kan ze er niet meer onderuit. Terwijl Rocket Man al duidelijk niets met een kerkhof te maken heeft. Als het aan Cathy had gelegen dan hadden ze enkel alleen maar de eerste 2 partituren gevonden. Twee nummers dus, waarvan ze Get Lucky niet hadden geraden en dan maar 500 euro in de pot.

Ook opvallend: ze wil niet lopen (ondanks het verlies aan tijd) om de muzikanten te vinden. Beetje vreemd als ze aan de kapel niet kon wachten om op de fiets te springen en terug naar beneden te fietsen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2016, 23:25:37 »
Lol , t  voorstel  hier om aan de taxi chauffeur te vragen naar een gebouw met n link naar evita. Mannekes we zitten in buenos Aires, Dat is vergeven van gebouwen met een link naar evita. ::trots::


Ik zou t vreemd vinden als we te maken hebben met een mol bij de was en als dat zo is, is t thibaud.
Zelf vind ik de Andere proef zich meer lenen voor molacties.

Bruno: weigert Goede adviezen van Issa te volgen en raadt weinig partiuren.
Hanne: doet eigenlijk weinig mols tot aan Julio en return December
Gilles steunt hanne bij planetarium , rent te Lang op kerkhof, verder vrij passief.
Cathy, drukt stempel op groep met kerkhof, zegt ook return December ( Maar vind ik minder verdacht want zij heeft nummer nooit gehoord).

Ik denk dat ik teveel naar een aanwezige mol zoek en dat de mol die we zoeken veel meer een Klein duwtje in de verkeerde richting geeft ipv directe sabotage.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2016, 23:46:00 »
Lol , t  voorstel  hier om aan de taxi chauffeur te vragen naar een gebouw met n link naar evita. Mannekes we zitten in buenos Aires, Dat is vergeven van gebouwen met een link naar evita. ::trots::


Ik zou t vreemd vinden als we te maken hebben met een mol bij de was en als dat zo is, is t thibaud.
Zelf vind ik de Andere proef zich meer lenen voor molacties.

Bruno: weigert Goede adviezen van Issa te volgen en raadt weinig partiuren.
Hanne: doet eigenlijk weinig mols tot aan Julio en return December
Gilles steunt hanne bij planetarium , rent te Lang op kerkhof, verder vrij passief.
Cathy, drukt stempel op groep met kerkhof, zegt ook return December ( Maar vind ik minder verdacht want zij heeft nummer nooit gehoord).

Ik denk dat ik teveel naar een aanwezige mol zoek en dat de mol die we zoeken veel meer een Klein duwtje in de verkeerde richting geeft ipv directe sabotage.


Cathy is oud genoeg om Return to Sender te herkennen. Zelfs Gilles vermoedt dat het dat nummer is. Het minste dat Cathy kan zeggen is, "tja Hanne heeft het over december, maar return to sender zou logischer zijn. Dat is ten minste een nummer. Ik heb het zelf niet gehoord." Maar dat is niet wat Cathy doet, he. Ze doet alsof ze zeker weet dat het december is.

Inderdaad is BA vergeven van links met Evita. Toch kan men de chauffeur vragen: buiten het kerkhof wat zijn nog bekende trekpleisters waar straatmuzikanten kunnen staan en een duidelijke verwijzing naar Evita Perron. Wedden dat die zo wel dat straatbeeld kent? Ik ben jarenlang avontuurlijk reisbegeleider geweest in Latijns Amerika op locaties waar ik fysiek zelf nog geen keer zelf was geweest. Taxi-chauffeurs weten heel véél!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2016, 22:01:28 »
Het probleem is dat er zoveel is van evita  in Ba en dat de locatie 3 in naam niks heeft met evita.
Ik denk dat als ze met steenkolen spaans aan de cab driver hadden gevraagd , ze bij t museum uitkwamen,of t Graf of wederom bij rossada( t Balkon van evita is daar),

De derde locatie was hoe Dan ook de moeilijkste om te omschrijven met Muziek. Health zou denk ik bij een ziekenhuis uitkomen,

Was in in elk geval goed voor leuke tv,

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2016, 22:57:37 »
De derde locatie was hoe Dan ook de moeilijkste om te omschrijven met Muziek. Health zou denk ik bij een ziekenhuis uitkomen,
Het waren gekende, toeristische plaatsen. Tenzij jij dat graag bezoekt, lijkt valt een ziekenhuis niet in deze categorie.  ;)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2016, 23:20:30 »
Het ministerie van volksgezondheid bezoek ik ook niet in elk land waar ik kom. ::rofl::




Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2016, 23:58:20 »
Het ministerie van volksgezondheid bezoek ik ook niet in elk land waar ik kom. ::rofl::
Ik begrijp wat je bedoelt, alleen staat het wel op tripadvisor bij de bezienswaardigheden.

https://www.tripadvisor.be/Attraction_Review-g312741-d7723254-Reviews-Edificio_del_Ministerio_de_la_Salud_y_de_Desarrollo_Social-Buenos_Aires_Capital_F.html
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #76 Gepost op: 27-02-2016, 08:13:28 »
Het ging mij meer om t omschrijven met de Muziek keuzes. De eerste locatie was goed te doen. En de Keuze van. De Muziek was prima .

De 2e locatie was ook goed te doen, Maar de Muziek hints hier waren wat minder strak. Zelfs zonder inmenging van evita.

En bij de derde kwam er helemaal niks zinnigs.
De optie die hier voorbij kwam dat Bruno kon Horen wat er in de taxi gezegd werd, vind ik niet eens zo ver gezocht. Maakt zijn stairway to heaven Keuze iets begrijpelijker. Megaan in de foute aan name van Cathy.
Toch raar als dat later blijkt dat noch Cathy noch Bruno de mol is.

Was de mol al terug naar December of keek hij op het stratenplan de Andere Kant in. Of was de mol niet eens in de taxi gestapt, kwestie van eventjes compleet de Regie uit Handen geven.


Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #77 Gepost op: 27-02-2016, 10:13:11 »
nog een paar bedenkingen :

In de montage horen we Bruno zeggen "een liedje met sterren" en net daarna "stairway to heaven" als tip....daar komen geen sterren in behalve dat fonetisch stair(way) en ster niet zo ver uit elkaar liggen.... of vond hij de heaven hier doorslaggevend?
Grapppig dat Cathy het dan overneemt als staircase to heaven.
Moet eens herbekijken om te zien of Bruno dan al wist dat ze op het kerkhof zaten. Want dan is de stair een schitterende klankmisleiding voor Issa en heaven een bevestiging van de verkeerde kerkhof keuze van de anderen in 1 titel...In ieder geval blijft het ongelofelijk dat niemand link naar Bowies space odysee of life on mars legde... gelukkig was er rocket man en satelliet Suzy iets waar ik dan weer totaal niet aan gedacht zou hebben...

In Bohemian Rapsody is het Galileo stuk één van de weinige stukken die iedereen automatisch meebrult. En ik zie niet in waarom op het stadsplan enkel planetarium zou vermeld staan zonder de Galileo Galilei specificatie.  Begrijp niet dat niemand in de auto die link legt... Hanne verdacht omdat ze planetarium vermeld zonder GG of Gilles die toch de rest van de tekst meebrult en meekijkt op het stadsplan?

Vreemd ook dat voor het 3e doel niets gedaan wordt met B's suggestie "iets met dokter"... "doctor doctor in Bad case of loving you" schiet mij direct te binnen.  Maar ja, als je titel en uitvoerder aan de radiopresentator moet bezorgen om dat lied te kunnen opsnorren, wordt dat een stuk moeilijker. Al leek bij de Julio keuze enkel de uitvoerder voldoende....

Bij de Julio passage was het duidelijker geweest als ze eerst iets met straat/streets gedraaid hadden om de oversprong naar straattip duidelijker te maken... in de huiskamer is het natuurlijk altijd makkelijker...In ieder geval was Hanne's gedoe met de lokale mensen er dik over om tot de conclusie te komen dat het eventueel over een kerk zou gaan...

Ja, ja, de montage jongens hebben weer hun best gedaan om ons te verwarren (Cathy bij open raam die vraagt of de uitvoerder niet werd vermeld... de vraag naar Julio en straatmogelijkheid op de achtergrond... en Hanne die met Stijn duidelijk niet open is over wat er nu juist in de taxi gebeurd is met die Julio...



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #78 Gepost op: 27-02-2016, 10:17:02 »
ben het niet eens met je conclusie over bohemian rhapsody. Het galileo stuk zit in het meest onverstaanbare stuk van het liedje. Meebleren oké maar horen wat er gezegd wordt nee echt niet. Ik zou dat lied nooit koppelen aan Galileo.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 1 - Muzikale taxi rit & Ruik de was
« Reactie #79 Gepost op: 27-02-2016, 10:31:16 »
Het waren gekende, toeristische plaatsen. Tenzij jij dat graag bezoekt, lijkt valt een ziekenhuis niet in deze categorie.  ;)

Het was geen ziekenhuis. Het was het ministerie van gezondheid, met een zeer grote weergave van Evita Perron. En die weergave kan inderdaad een treklpleister zijn op zich, onafhankelijk of het op een overheidsgebouw is aangebracht of niet. In Havana, Cuba, hebben ze ook zo'n vergrote iconische afbeelding van Che op een gebouw staan. Sla me dood op welk gebouw, of de naam van het plein, maar de afbeelding was een iconische trekpleister van bezoekers. En iets soortgelijks zou Cathy zich zeker moeten herinneren van haar vorig bezoek. In Latijns Amerika worden helden of heldinnen iconisch vereerd door op een grote muur te staan van een gebouw in een hoofdstad, en dat is iets wat taxi-chauffeurs zeker weten (omdat ze er elke toerist wel zullen afzetten).
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 10:37:22 door sunray »