Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5  (gelezen 18600 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #40 Gepost op: 1-03-2016, 21:18:11 »
heey! Als ik vanuit Nederland de aflevering wil bekijken, krijg ik een melding dat deze alleen via België te bekijken is. Dit had ik de vorige keer ook, maar toen stond hier een linkje. Kan iemand die hier weer posten?

Kom op zeg, ga je dit nu iedere week (blijven) herhalen???  ::niet-ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2016, 00:05:09 »
Kom op zeg, ga je dit nu iedere week (blijven) herhalen???  ::niet-ok::

ja ... kopieer gewoon deze link en zet m ergens..

https://demol.vier.be/afleveringen

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2016, 10:49:50 »
Ik vond het wat overdreven dat die geliefden/familieleden helemaal naar Argentinië overkwamen voor maar een dag of twee. Toen dacht ik zit er misschien een hint in. Hij is wat simpel, maar toch: Eén van de schilderijen was moeder met kind. En van Gilles kwam zijn moeder over.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2016, 11:03:25 »
Het was altijd een vast onderdeel van De Mol (en ook van WIDM 2 t/m 4) dat halverwege familie of vrienden op bezoek komen. Wat niet wil zeggen dat de keuze voor dit schilderij geen verwijzing naar Gilles en zijn mama kan zijn natuurlijk.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2016, 11:16:58 »
Ik vond het wat overdreven dat die geliefden/familieleden helemaal naar Argentinië overkwamen voor maar een dag of twee. Toen dacht ik zit er misschien een hint in. Hij is wat simpel, maar toch: Eén van de schilderijen was moeder met kind. En van Gilles kwam zijn moeder over.

Het schilderij was volgens mij zelfs een Madonna (moeder Maria) met kind. Het feit dat Argentinië nog steeds overwegend katholiek is, verklaart deze keuze van de makers, naast die voor de gaucho en de tango-dansers.

En wie kende ook alweer (hoorbaar) het Spaanse "Wees gegroet, Maria" in opvallend korte tijd van buiten bij de fietsopdracht?

« Laatst bewerkt op: 3-03-2016, 11:27:53 door Marisa »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2016, 11:38:02 »
En wie kende ook alweer (hoorbaar) het Spaanse "Wees gegroet, Maria" in opvallend korte tijd van buiten bij de fietsopdracht?

Ja, en als je zondes begaat moet je weesgegroetjes bidden om weer in het reine te komen. En hoe vaak zou Gilles het wel niet opgezegd hebben tijdens de fietstocht?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2016, 14:17:46 »
Leuke mogelijke hint ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2016, 14:58:53 »
Ja, en als je zondes begaat moet je weesgegroetjes bidden om weer in het reine te komen. En hoe vaak zou Gilles het wel niet opgezegd hebben tijdens de fietstocht?

Haha! Héél vaak.. en vooral zodat de andere deelnemers (en ook de kijkers..) wel zouden moeten opmerken dat hij fanatiek en kandidaats aan het memoriseren was  ;).  En ik vermoed ruim tevoren óók al veelvuldig, wie weet zelfs met de hulp van zijn lieve mama.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2016, 15:29:39 door Marisa »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #48 Gepost op: 4-03-2016, 20:43:14 »
In navolging van Cathy, nu Hanne met een hint? Hanne is in vorm als mol?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2016, 20:53:18 »
In navolging van Cathy, nu Hanne met een hint? Hanne is in vorm als mol?  ::vergroot::

Als De Coster zich hier vlak voor niet hardop afgevraagd had of de Mol in vorm was had ik het eerder als hint gezien.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #50 Gepost op: 7-03-2016, 12:16:55 »
Aflevering 5 was wel wat anders dan de voorgaande afleveringen. Leuk met familiebezoek  ::bravo:: En mijn mol die op een fantastische manier een vrijstelling verdiend.