Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6  (gelezen 24825 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2016, 23:25:01 »
Voor molbegrippen was deze aflevering echt 'from another level'.

Het gevoel dat ik had toen ik mijn allereerste Wie is de Mol aflevering keek.

In combinatie met mini-jokers  8), drie-dubbel-gelaagde, diverse, uiteenlopende, vernieuwende opdrachten, groeps-intriges, sensationele muziekkeuzes en film technieken.

 ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #41 Gepost op: 7-03-2016, 23:27:48 »
Fantastisch goede aflevering.

Eén van mijn twee hoofdverdachten naar huis. Ik ben echt zelden zo op het verkeerde been gezet.
Compliment aan de makers!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #42 Gepost op: 7-03-2016, 23:57:06 »
Geweldige aflevering ik heb genoten van de leuke en spannende opdrachten. Gelachen om die pizzabezorgers. Mijn mol Hanne zit er nog in maar Gilles kan het voor mij ook nog zijn, dan kan ie wel heel goed acteren..vooral bij die laatste opdracht met die elf pasvragen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #43 Gepost op: 8-03-2016, 00:17:13 »
Wat een ongelooflijk goede aflevering was dit, maar liefst 4 opdrachten!

Bruno heel verrassend naar huis, ik ga nu vol voor Cathy!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Star

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #44 Gepost op: 8-03-2016, 00:24:44 »
Iemand die weet welk lied er wordt gespeeld als 'Dag 15' in beeld komt?

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #45 Gepost op: 8-03-2016, 00:27:16 »
Wauw wauw wauw onder de indruk van de superorginele opdrachten!  ::bravo::
Al hield ik mijn hart wel vast toen Gilles en Stijn die brommertjes aan het achtervolgen waren, niet echt op het verkeer aan het letten  ::oink::

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #46 Gepost op: 8-03-2016, 02:25:40 »
Waaaat een aflevering. Ik moest het vanavond nog terugkijken, dus daarom zo middernachtelijk, maar echt. Geweldig. En mijn hoofdverdachte naar huis, wat ook wel eens leuk is.

De Mol:  ::oink:: ::bravo::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #47 Gepost op: 8-03-2016, 02:29:08 »
Misschien wel de beste molaflevering ooit. Internationaal.

Eens. WAT een aflevering. Ik zit er helemaal in.

Grappig genoeg dacht ik in aflevering 1 dat ik het mede door het taalverschil niet spannend ging vinden omdat ik bleef lachen om o.a. Hanne maar echt dit is zoveel spannender dat het huidige seizoen van NL. Top opdrachten, deze aflevering was inderdaad wel een van de beste mol afleveringen ooit.
Top kandidaten ook, en mijn hoofdmol eruit.  ::oink:: En nu? Hanne vertik ik te verdenken. Stijn ook niet. Hij heeft die halve pot bij elkaar verdiend. Toch Gilles of Cathy? Moet wel.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #48 Gepost op: 8-03-2016, 02:58:48 »
Met verbazing lees ik de enthousiaste reacties. Ik vond het wel een goeie aflevering, maar de beste aller tijden?? Dat jokerspel bijvoorbeeld, was gewoon nooit te doen, de mol doet gewoon iets wat niet is afgesproken: hup 3000 euro uit de pot. Vond ik erg raar. Ook vond ik de sfeer tussen de kandidaten veel bedompter ofzo, het was niet meer gezellig. Niemand vroeg hoe het met Hanne ging toen ze haar aan de telefoon hadden?? En ik had het idee dat iedereen nu aan het nepmollen is geslagen, Hanne die de foto van de duif net te laat gebruikt? Alle opdrachten op het metrostation mislukt? Bruno heeft zelfs toegegeven daar te gemold te hebben  ::ohno::.

De opdrachten zelf vond ik weergaloos mooi, vooral de pizzakoeriers  ::rofl::. En het jokerspel was op zich leuk, maar ik vond het te streng om meteen met de opdracht de eindigen zodra er niemand na 5 minuten binnen was. Had het leuker gevonden als ze bijvoorbeeld 1000€ van het totaal te winnen bedrag af hadden gehaald iedere keer als iemand te laat kwam. Maar ga iig wel door met de opdracht. Beetje anti-climax.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 03:01:29 door Mollenmania »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #49 Gepost op: 8-03-2016, 08:38:58 »
Ik begrijp nog steeds niet waarom sommigen verontwaardigd/teleurgesteld zijn als anderen dan de Mol bewust aan het saboteren (nepmollen) slaan. Het is in mijn ogen een logische strategie voor kandidaten om te overleven, zeker in dit stadium, die gewoon bij het spel hoort. Als alleen de Mol zou mollen, zou het dan ook niet veel te gemakkelijk worden? Natuurlijk kan het irritant zijn als er kandidaten zijn die bij elke opdracht bewust overdreven fouten maken (voor de volgers van WIDM: nepmol type Joris (2008) of Nadja (2007) waarvan ik overigens alleen de eerste echt irritant vond), maar de meeste kandidaten snappen ook wel dat dit alleen maar tegen ze werkt. Voor een goede toepassing van deze strategie is enige maat en subtiliteit vereist en ik heb, zeker in deze serie (maar eigenlijk evenmin in bijv. WIDM 16), totaal niet de indruk dat die maat door iemand overschreden wordt.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 08:40:49 door tumtum »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #50 Gepost op: 8-03-2016, 08:45:45 »
Ook vond ik de sfeer tussen de kandidaten veel bedompter ofzo, het was niet meer gezellig.
Dat is inderdaad een groot verschil met het huidige WIDM, maar ik vind dat juist fijn. Niet dat ik constant ruzie wil zien (dat is er natuurlijk ook niet ;)), maar dit programma was toch ooit (vooral) een psychologisch spel en in De Mol Vier zie je dat gelukkig weer eens terug. De Vlaamse kandidaten + Mol nemen het spel serieus en ik vind dat leuker en spannender om naar te kijken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #51 Gepost op: 8-03-2016, 09:15:21 »
Dat is inderdaad een groot verschil met het huidige WIDM, maar ik vind dat juist fijn. Niet dat ik constant ruzie wil zien (dat is er natuurlijk ook niet ;)), maar dit programma was toch ooit (vooral) een psychologisch spel en in De Mol Vier zie je dat gelukkig weer eens terug. De Vlaamse kandidaten + Mol nemen het spel serieus en ik vind dat leuker en spannender om naar te kijken.

Ik doel hiermee niet op WIDM. Buiten het spel om was het in deze serie altijd supergezellig, dat zag je deze aflevering niet meer terug, dat heeft ook wel wat idd, maar ik vond het contrast tussen spel = serieus en buiten spel om = lol juist zo leuk.

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #52 Gepost op: 8-03-2016, 09:59:42 »
Mijn mol sinds aflevering 2 ligt eruit. Ik vond tijdens de uitzending dat hij het 'pasvragen' spel briljant gespeeld had.
Eerst met een uitvoerbare oplossing komen en die dan laten vergallen tijdens de discussie terwijl de tijd wegtikt. Briljant!
Maar hij bleek dus toch een gewone kandidaat. :(
Ik blijf het wel moeilijk hebben met negatief geld als een opdracht niet wordt gehaald, dat lijkt te makkelijk of zo. Zeker als er bijna geen enkele opdracht lukt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #53 Gepost op: 8-03-2016, 10:40:53 »
Ik doel hiermee niet op WIDM. Buiten het spel om was het in deze serie altijd supergezellig, dat zag je deze aflevering niet meer terug, dat heeft ook wel wat idd, maar ik vond het contrast tussen spel = serieus en buiten spel om = lol juist zo leuk.

Volgens mij hadden ze het tijdens het avondeten voor de test het anders behoorlijk gezellig hoor. Er gebeurde deze aflevering gewoon teveel om er nog gezellige kletspraatjes in te monteren.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #54 Gepost op: 8-03-2016, 12:48:51 »
Vooral de duivenopdracht vond ik heel veelomvattend en origineel!
Wat mij opviel deze aflevering:
- Er ging bij heel veel kandidaten wel heel veel (net) fout. Vrijwel alles eigenlijk! De montage zette dan weer flink in op Cathy (hoort telefoon niet, lacht bij 'meet the mole'), en bij Bruno zagen we ook alleen alles wat al dan niet met opzet fout ging, terwijl die er toch echt uit ligt nu. Vrijwel het enige wat goed ging deze aflevering was Gilles die moest lopen, maar dat bracht toch niets in de pot.

- Alleen maar opdrachten waarin de groep werd opgesplitst (die zijn er wel veel dit seizoen volgens mij?). Dat maakt het érg moeilijk om de mol in de gaten te houden, tenzij je natuurlijk met de mol in een team zit.

Al met al ook voor mij een topaflevering, maar toch ook niet de beste, zoals sommigen hier vinden!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #55 Gepost op: 8-03-2016, 17:05:02 »
Wat een super aflevering ::bravo::

En Gilles is mijn mol ::jaja:: En een hele goede ook nog haha!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #56 Gepost op: 8-03-2016, 17:37:36 »
Wat een geweldige aflevering was dit ::bravo:: En wat een leuke meet-the-mole opdracht ook ::bravo::

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #57 Gepost op: 8-03-2016, 19:23:53 »
Wat een geweldige aflevering was dit ::bravo:: En wat een leuke meet-the-mole opdracht ook ::bravo::



 ::jaja::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #58 Gepost op: 8-03-2016, 19:49:44 »
Met verbazing lees ik de enthousiaste reacties. Ik vond het wel een goeie aflevering, maar de beste aller tijden?? Dat jokerspel bijvoorbeeld, was gewoon nooit te doen, de mol doet gewoon iets wat niet is afgesproken: hup 3000 euro uit de pot. Vond ik erg raar. Ook vond ik de sfeer tussen de kandidaten veel bedompter ofzo, het was niet meer gezellig. Niemand vroeg hoe het met Hanne ging toen ze haar aan de telefoon hadden?? En ik had het idee dat iedereen nu aan het nepmollen is geslagen, Hanne die de foto van de duif net te laat gebruikt? Alle opdrachten op het metrostation mislukt? Bruno heeft zelfs toegegeven daar te gemold te hebben  ::ohno::.

De opdrachten zelf vond ik weergaloos mooi, vooral de pizzakoeriers  ::rofl::. En het jokerspel was op zich leuk, maar ik vond het te streng om meteen met de opdracht de eindigen zodra er niemand na 5 minuten binnen was. Had het leuker gevonden als ze bijvoorbeeld 1000€ van het totaal te winnen bedrag af hadden gehaald iedere keer als iemand te laat kwam. Maar ga iig wel door met de opdracht. Beetje anti-climax.

Prachtig toch om te zien hoe ze nu beseffen dat ze in de overlevingsdrang zijn gekomen. De fanatiekelingen zijn over, en het spel wordt hard gespeeld. Juist een verademing om naar te kijken na de huidige serie van WIDM NL. Er was buiten het joker spel om ook geen ruzie,toch? het wordt nu gewoon serieuzer gespeeld, naar mijn idee alleen maar goed. Dit is juist wat mij en velen irriteert aan het huidige Nederlandse Wie is de mol. Dat je naar een soort vriendenvakantie zit te kijken met de ene grap na de andere. Het is een spel, een hard spel. Natuurlijk mag het leuk zijn maaar ik heb echt niet het gevoel dat de deelnemers elkaar haten. Een beetje strijd is toch mooi. Zeker in deze fase van het spel:)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 6
« Reactie #59 Gepost op: 8-03-2016, 20:08:00 »
Wat een aflevering
Zelfs de meet-the-mol opdracht wisten ze leuk te maken !

Ik blijf bij Gilles. Ik zie veel verdachte dingen bij hem, maar dan Suptiel
Cathy zou een ontzettende in-your-face mol zijn. Ook weer net te laat met de krant... Maar ik kies voor het subtiele
You'll never walk alone