Auteur Topic: De Mol... [overzicht finalisten]  (gelezen 18973 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #20 Gepost op: 18-03-2016, 10:50:38 »
Dat 'ie weet dat je liedjes voor jezelf moet zingen om je aandacht af te leiden, bijvoorbeeld.

Het zit 'm in alles voor Cathy als de Mol bij deze opdracht. Ook het toespraakje van Cathy, dat was geen verhoor. Het is net als een raadseltje met vier tinten rode knikkers en een groene knikker, om de groene eruit te pikken, en je mag ze alle vijf bekijken.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #21 Gepost op: 18-03-2016, 10:55:11 »
ehh nee ze weten niet wie het dan niet is, de kans dat t degene is waarop zij stemden , is vrij klein.
het kan prima gebeuren dat je gewoon te veel vragen fout hebt, maar wel de juiste mol keuze.
zeker bij spelers zoals marc.

stel dat ruth bij vraag 20 wel de juiste mol had ingevuld maar bij twijfel verkeerd gespreid had op andere vragen en gewoon te weinig wist van haar Mol, dan kan ze verloren hebben van iemand die toevallig vaker goed gokte bij het spreiden maar de vraag wie is de mol, verkeerd invulde.
zeker in het begin van de serie kan dit zomaar gebeuren (statistisch)


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #22 Gepost op: 18-03-2016, 11:08:51 »
ehh nee ze weten niet wie het dan niet is, de kans dat t degene is waarop zij stemden , is vrij klein.

Ik weet niet zeker of je op mij reageert, maar het spelletje met de knikkers is uitgelegd in de zienswijze van de molloten, niet van de kandidaten.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #23 Gepost op: 18-03-2016, 12:31:01 »
Nou dat het zeg maar het spelconcept is om onverdacht te blijven ::)

Het spelconcept is dat er tien kandidaten zijn en dat eentje daarvan saboteert. Niet meer en niet minder. Natuurlijk lukt dat saboteren beter als je onder de radar blijft, maar ik heb niet het gevoel dat Cathy veel aan vertrouwen verloren heeft waardoor ze niet meer kon saboteren. Evenmin heb ik het gevoel dat iedereen op Cathy zat. Na aflevering 1 misschien wel, maar dat was denk ik ook een beetje pech, omdat de anderen niet zoveel verdachts deden. Dat de Mol ook in aflevering 1 al molt vind ik echter een must, t.o.v. de eerste test en afvaller. Na aflevering 1 zet ze zich vooral neer als superfanatieke speler, die echter wel door blijft saboteren. Toch lijken de verdenkingen af te nemen. Als ze echt te ondoorzichtig gemold had, dan hadden we allemaal in de Cathytunnel gezeten toch?
« Laatst bewerkt op: 18-03-2016, 12:33:10 door tumtum »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2016, 12:51:57 »
Wat molt cathy in afl 1? Op de zoutvlakte staat ze nog sneller buitenspel dan Gilles.
Bij de lama kiest ze ervoor om niet direct zelf controle te hebben op t vangen van de bankroetlama. Wat als de groep nu niet luistert, dan sta je daar mooi met je porto en nul invloed op de opdracht.

En bij de brug doet ze haar best om Stijn te laten twijfelen echter zonder resultaat. Voorwaar geen goede 1e dag voor een mol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2016, 13:57:50 »
Wat molt cathy in afl 1? Op de zoutvlakte staat ze nog sneller buitenspel dan Gilles.
Bij de lama kiest ze ervoor om niet direct zelf controle te hebben op t vangen van de bankroetlama. Wat als de groep nu niet luistert, dan sta je daar mooi met je porto en nul invloed op de opdracht.

En bij de brug doet ze haar best om Stijn te laten twijfelen echter zonder resultaat. Voorwaar geen goede 1e dag voor een mol

Cathy molt niet in de eerste aflevering, maar ze is zo fanatiek en aanwezig dat ze door de productie in beeld wordt gebracht alsof ik haar zou moeten verdenken. Een typische 'aflevering 1'-afleidingstruc die me in WIDM meteen zou doen besluiten dat ik Cathy moet wegstrepen. Hier ben ik er niet zo zeker van.

Zoals je terecht aangeeft, heeft ze alle mogelijke invloed die ze kon hebben op het eindresultaat van zich afgeduwd bij de eerste 2 opdrachten en dat 'laten twijfelen' viel zelfs heel goed mee, want het zinnetje dat ze het meeste zegt is 'Je gaat toch springen he?'.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2016, 14:56:33 »
Wat molt cathy in afl 1?

Inderdaad niet zo heel veel. Behalve dan de groep proberen te overtuigen dat ze voor de witte lama's moeten gaan. Maar je hebt gelijk dat de kandidaten dit net zo goed kunnen negeren, wat in eerste instantie ook gebeurt. Dus eigenlijk is ze zonder echt te mollen al meteen vrij verdacht. Vraag is dan of dit zo door haar gepland is. Even goed had ze een en ander een beetje onderschat. Ervan uitgaande dat de volgorde op de brug niet gemanipuleerd is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2016, 15:45:45 »
Het spelconcept is dat er tien kandidaten zijn en dat eentje daarvan saboteert. Niet meer en niet minder. 
Is het niet de lol van het spel dat de Mol probeert onverdacht te blijven? Makkelijk spel anders imho. Het is misschien niet verplicht, maar hij hoeft in dat opzicht ook niet te saboteren van de spelregels.
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2016, 16:40:20 »
Is het niet de lol van het spel dat de Mol probeert onverdacht te blijven? Makkelijk spel anders imho. Het is misschien niet verplicht, maar hij hoeft in dat opzicht ook niet te saboteren van de spelregels.

Natuurlijk is het leuker en beter als de Mol niet zo opvalt. Maar als dat betekent dat hij/zij weinig saboteert om vooral maar niet op te vallen vind ik dat eerder afbreuk doen aan het spelconcept dan veel saboteren maar daarom ook wel wat verdenking op je laden.

NB - Ik begrijp dat je zelf op Gilles zit, Pac-Mol? Ik geef toe dat hij (iets) minder verdacht is / wordt neergezet en toch nog flink wat potentiële molacties heeft. Hij is waarschijnlijk daarom ook een leukere Mol. Maar met behulp van een gezonde dosis tunnelvisie heb ik toch besloten dat hij het niet is :-)
« Laatst bewerkt op: 18-03-2016, 16:46:42 door tumtum »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #29 Gepost op: 18-03-2016, 17:09:26 »
NB - Ik begrijp dat je zelf op Gilles zit, Pac-Mol? Ik geef toe dat hij (iets) minder verdacht is / wordt neergezet en toch nog flink wat potentiële molacties heeft. Hij is waarschijnlijk daarom ook een leukere Mol. Maar met behulp van een gezonde dosis tunnelvisie heb ik toch besloten dat hij het niet is :-)
Ik probeer voor mezelf te ontkennen dat ik in een tunnel zit, maar voor Gilles heb ik de minst goede redenen om hem af te strepen. Het totaalplaatje is bij hem gewoon het best.

Iemand die wél een goede afstreepreden weet? En dan zal ik daar proberen ontunnelvistisch naar te kijken.
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #30 Gepost op: 18-03-2016, 17:33:29 »
Ik probeer voor mezelf te ontkennen dat ik in een tunnel zit, maar voor Gilles heb ik de minst goede redenen om hem af te strepen. Het totaalplaatje is bij hem gewoon het best.

Iemand die wél een goede afstreepreden weet? En dan zal ik daar proberen ontunnelvistisch naar te kijken.

Ontunnelvistisch  ::tandpastasmiley:: moet ik toegeven dat ik dat voor Gilles lastiger vind dan voor de andere twee. Als je het overzicht op pagina 1 nog eens bekijkt valt me vooral op dat met name - naar mijn nederige mening - Cathy veel duidelijker / beter molt dan Gilles bij veel opdrachten, maar om nu te zeggen dat er veel, zoniet enige acties zijn waardoor je Gilles echt kunt afschrijven: nee, dat klopt. Misschien het vloeken in de kapel, maar echt onweerlegbaar is dat allerminst. Gelukkig vind ik ook niet echt onweerlegbare afstreepredenen voor Cathy, of het moet het al eerder besproken opzichtige zijn. Voor Hanne zijn ze er wel, dus die laat ik nu dan toch ook los. Aangezien ik eerder al had besloten Gilles los te laten, blijft Cathy voor me over. Maar dit alles dus niet ontunnelvistisch :-)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #31 Gepost op: 18-03-2016, 17:40:45 »
Wanneer zeiden ze dat? Als ze er eenmaal uitliggen weten ze wie het niet is natuurlijk.
In interview in kranten
#teamamaimiljaarde

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2016, 17:47:29 »
In interview in kranten
In dat geval hebben ze natuurlijk bedenktijd gehad. Iemand de overwinning gunnen is iets anders dan iemand 100% vertrouwen. (Al kan dat best samenhangen.)
...óf niet!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2016, 18:11:15 »

Iemand die wél een goede afstreepreden weet? En dan zal ik daar proberen ontunnelvistisch naar te kijken.
De gans eigenhandig over de streep brengen? Aansporen om op te schieten tijdens de tussenopdrachten? Er op aandringen de gans van Hanne over te nemen, als zij volgens hem niet hard genoeg opschiet?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #34 Gepost op: 18-03-2016, 18:31:41 »
In dat geval hebben ze natuurlijk bedenktijd gehad. Iemand de overwinning gunnen is iets anders dan iemand 100% vertrouwen. (Al kan dat best samenhangen.)
Alhoewel het kan ook in de afscheidsintervieuws (de extra's) geweest zijn. Ik weet het niet meet exact. Maar de manier waarop ze het zeiden deed mij vermoeden dat ze Cathy niet verdachten.

Aan alle Cathy-mol haters: een in your face mol kan ook goed zijn. Tis niet omdat ze opvallend molt dat het slecht is. Ze wordt door het publiek ook het minste verdacht...
#teamamaimiljaarde

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #35 Gepost op: 18-03-2016, 18:35:36 »

Iemand die wél een goede afstreepreden weet? En dan zal ik daar proberen ontunnelvistisch naar te kijken.

Het bijna perfecte schilderij schilderen.. zijn zenuwen bij de executies, zijn vrij vroege sprong van de hangbrug (onlogisch voor een mol), METEEN zeggen dat hij voor de bom wilde gaan bij de Ruth opdracht dus echt als een impuls zei hij dat, het vaak emotionele reageren (vloeken tegen priester bijv) en idd de gans bracht hij over de streep voor veeeel geld.. etc etc

Eigenlijk het geld verdienen op onlogische en onnodige momenten

Edit: En Gilles was degene die door wilde gaan in de gansopdracht.. bij alle opdrachten in die opdracht wilde Gilles doorgaan en Hanne probeerde de boel te vertragen.
Enige wat Gilles had hoeven doen als mol is daarin mee te gaan.


« Laatst bewerkt op: 18-03-2016, 18:43:27 door FS »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #36 Gepost op: 18-03-2016, 19:07:01 »
Gilles viel op bepaald moment ook zeer opzichtig van de bananenboot. (Op het moment dat de andere boot kantelde, viel hij als enige van zijn boot).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #37 Gepost op: 18-03-2016, 20:18:33 »
Aan alle Cathy-mol haters: een in your face mol kan ook goed zijn. Tis niet omdat ze opvallend molt dat het slecht is. Ze wordt door het publiek ook het minste verdacht...
Vind ik ook totaal geen probleem ::jaja:: Ik verwacht het gewoon niet.

Over de onmolse acties van Gilles zal ik 'ns nadenken. ::ok::
...óf niet!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #38 Gepost op: 18-03-2016, 20:45:09 »
Mooi werk, Heinz! ::ok::

Er valt voor alle drie wel iets te zeggen. Ik kan me niet meteen een serie herinneren waarin er niet 1 finalist weg te strepen viel in feite. Nog 3 keer slapen...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol... [overzicht finalisten]
« Reactie #39 Gepost op: 18-03-2016, 22:37:20 »
Wie is ... de Mol?


Mooi overzicht in beelden.  ::ok:: En zo mooie foto van de finalisten  ::joehoe::

Ze kunnen het alledrie zijn. Dat is het mooie aan de Mol IV. Gaan ze voor een George type > Gilles, gaan ze voor een Yvon/Kim type > Cathy, gaan ze voor een Elise type > Hanne.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan