Auteur Topic: Volg die geld  (gelezen 6207 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Volg die geld
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2017, 01:24:40 »
Super! Heel erg leuk om dit zo te lezen, en eens een keer een andere berekening.
Nadeel is dat goed gemolde opdrachten met de intentie om geld te verliezen, en die dankzij de groep tóch lukken nu eigenlijk op geen enkele manier meetellen en punten genereren, maar heel interessante uitslag  ::ok::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Volg die geld
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2017, 08:07:34 »
Super! Heel erg leuk om dit zo te lezen, en eens een keer een andere berekening.
Nadeel is dat goed gemolde opdrachten met de intentie om geld te verliezen, en die dankzij de groep tóch lukken nu eigenlijk op geen enkele manier meetellen en punten genereren, maar heel interessante uitslag  ::ok::
Akkoord. Ik bekijk het hier natuurlijk behoorlijk zwart/wit.
Iedereen ziet zijn eigen molacties en dat wil ik er met deze berekening net uithalen. (wat in de oorspronkelijke wel gedaan wordt)

De echte missers worden bestraft, wat gehaald wordt beloond.
Wat de mol dus verkeerd doet, wordt extra in de verf gezet.

Opvallend vond ik dat in de oorspronkelijke 'volg die geld' en in de mijne, beide Eline erboven uitsteekt.

Davey en Annelies switchen, en dat komt vooral door de 'drukknopproef' en de 'hunger games'. Beiden in het nadeel van Davey. Er stond bij beide opdrachten dan ook veel geld op het spel.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Volg die geld
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2017, 12:20:50 »
Eline zou de beste mol geweest zijn volgens beide berekeningen. Dus we mogen toch stellen dat dat vrij verdacht is.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Volg die geld
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2017, 15:07:27 »
Heerlijk al die verschillende meningen over wie de mol toch wel is... ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Volg die geld
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2017, 16:01:13 »
Dat is jouw (gerespecteerde) mening maar niet de mijne  ;)
Niet volgens mijn mening, want ik gok op Davey. 😉
De cijfers spreken mij echter tegen 😐
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Volg die geld
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2017, 16:28:33 »
Blijkbaar was mijn betoog niet helder (of je hebt het niet gelezen :D ). Los van wie ik de mol vind of wie het daadwerkelijk is:
 
Zowel jouw cijfers als die van Kaasje zie ik niet als een objectieve waarheid. Ze zijn in mijn ogen beide subjectief en voor mij (regelmatig) onjuist beredeneerd. Lees mijn fiets- en rugby voorbeeld nog maar eens.

Dat wil niet wegnemen dat ik de effort niet waardeer maar ik kan er niks mee.
Ik had het gelezen hoor 😉

Je kan nooit een correct beeld geven van de geldverdeling. Iedereen ziet eigen molacties, daarom hou ik het bij de feiten en zeer algemeen.

Het voorbeeld van je rugbyproef, Davey kan 10 keer geld verliezen en 10 keer geld winnen. Dus dat is in verhouding met de spelers die elk zo'n 3 keer kunnen winnen of verliezen. Daarom dat er minpunten worden afgetrokken voor fouten en niet gewoon 0.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volg die geld
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2017, 17:41:33 »
Zowel jouw cijfers als die van Kaasje zie ik niet als een objectieve waarheid. Ze zijn in mijn ogen beide subjectief en voor mij (regelmatig) onjuist beredeneerd. Lees mijn fiets- en rugby voorbeeld nog maar eens.
Ben ik het volledig mee eens. Het Is zeker niet objectief en dat ik er zelf ook mee worstel heb ik meer dan eens hier ook aangegeven. Ik vind het dan ook leuk dat er nu nog anderen hun visie hebben gegeven op geldverdelingen!

Ik ben zelf niet zo van het potentieel verdiende molgeld en verdiend molgeld op een hoop te gooien. Ik vind wel het geld dat er niet verdiend is ook belangrijk, vandaar dat ik het eerst ook apart meenam. Maar mede vanwege de lastige tellingen daarbij ben ik er halverwege mee gestopt dit keer.

Overigens moet ik het wel checken met oude data maar ik heb wel het idee dat de methode werkt. Maar in mijn visie hoeft de mol ook niet het minste volgens mijn methode te hebben opgebracht, als het maar in de laagste regionen zit :)
Volgens 'mijn' tellingen in dit topic zijn Annelies en Eline dan ook ongeveer gelijkwaardig verdacht.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Volg die geld
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2017, 18:12:56 »
Davey krijgt de volle pot bij het fietsen zoals iedereen dit krijgt bij iedere opdracht. Davey speelde tot het einde mee en verdiende door o.a. hem de 1000 eur.
En net daar wil ik geen verdeelsleutel toepassen omdat je nooit exact weet waardoor het bedrag verdiend is. Is het door Davey die het hout kliefde? Of is het door Hans die op tijd binnenkwam of...?

Eline en Annelies haalden niet de finish, en verloren zo 500 eur en krijgen geen aandeel in de winst.

Geen verdeelsleutel, enkel wie heeft tot waar meegedaan in de proef en wat had dit als invloed op het verdiende bedrag.

Maar zoals ik al mee gaf, 100% correct kan het nooit zijn. Ik wil daarom ook niet strijden dat de mijne correct is, al wil ik het wel verantwoorden.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Volg die geld
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2017, 22:37:31 »
Volg die geld was blijkbaar toch niet zo slecht  ;)
#HetIsTochWaarZeker!?