Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht  (gelezen 9633 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2017, 11:58:33 »
Maar Eline werkt als politie toch? Moet ze daar niet werken aan eenbasisconditie?

Verder viel het mij op hoe gebrand Davey was om steeds op kop te blijven fietsen. Hij ovelegt niet echt met Sam, hij dwingt het af.
+ Dat een goede conditie en bergop fietsen vaak nog 2 verschillende zaken zijn.

Een goede conditie helpt je bergop fietsen, maar maakt niet per sé dat je het goed kan.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2017, 19:35:04 »
De conditie van politie agenten/inspecteurs wordt een beetje overdreven.
Zij moeten enkel een fysieke test doen bij aanwerving (en voornamelijk psychologische proeven). Daarna wordt hun fysiek niet langer getest.
Wie jong is en 3 maand wat traint slaagt makkelijk in die fysieke proeven en hoeft daarna niets meer te onderhouden of presteren.
Dat is toch zeker niet waar... Ik weet van agenten bij ons in de kerk dat ze toch regelmatig het moeten onderhouden.
Maar dan nog, Eline is een jonge vrouw, en agente... Dat ze werd ingehaald kan gebeuren, want het was loodzwaar, maar ik vond wel dat ze erg snel werd bijgehaald.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2017, 19:39:26 »
Dat is toch zeker niet waar... Ik weet van agenten bij ons in de kerk dat ze toch regelmatig het moeten onderhouden.
Maar dan nog, Eline is een jonge vrouw, en agente... Dat ze werd ingehaald kan gebeuren, want het was loodzwaar, maar ik vond wel dat ze erg snel werd bijgehaald.

Negen kilometer bergop in de hitte vind ik niet niks.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2017, 19:42:44 »
Negen kilometer bergop in de hitte vind ik niet niks.
Dat is het ook niet. Maar het verschil met de mannen was wel erg groot.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2017, 20:08:13 »
Stel dat Annelies de mol is, dan heeft ze geen keuze dan op deze manier geld kwijt te spelen. Alle respect, maar ze zal ook van zichzelf weten dat ze niet de beste conditie heeft. Dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Volgens mij was t een loodzware opdracht (ikzelf was niet ver gekomen gok ik), er zat misschien meer bergop in dan we hebben gezien.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2017, 20:12:21 »
Dat denk ik ook. Volgens mij moeten  agenten hun conditie op pijl houden.
Als je een bureau functie hebt is het misschien een ander verhaal.

Ik vraag me echter meer af wat de mol er aan heeft om zich zo vroeg  uit de opdracht terug te trekken.

Nou vooruit.......-500 euro maar je verliest  alle controle  over de  rest van de opdracht.
Als je mol bent en ingehaald wil worden zou ik dat wel doen voor de tweede opdracht, of nog beter, voor iemand bij de tweede opdracht komt. Anders roept iemand zo nog dat je het in ieder geval tot dan moet halen zodat je fiets overgedragen kan worden en er niet twee keer iemand hoeft af te vallen. Als ze al wisten over de fietsketting werd er misschien wel tegen Eline gezegd, als je het tot opdracht 2 haalt, kan iemand met jouw fiets verder.

In die zin is op tijd afvallen handiger voor de mol, dan halverwege.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2017, 20:42:04 »
Eerder zei ik dat ik zulke fietsopdracht graag wil doen maar niet in de hitte ... dan is het begrijpelijk dat sommigen voortijdig afhaken.
Er is inderdaad (slechts) € 1000 verdiend maar Davey had samen met Hans het grootste aandeel bij de winst (door het geld te kiezen ipv. kampeermateriaal).
Eigenlijk vind ik Eline hier verdachter dan Annelies, zij is jonger en moet (als politie-inspecteur) toch een behoorlijke conditie hebben (wat eerder vermeld is).
« Laatst bewerkt op: 3-03-2017, 20:44:42 door Luc »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2017, 20:59:42 »
En Eline houdt ook hans niet onnodig op. Door hem verder te laten gaan,kan hij misschien nog anderen inhalen

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2017, 22:48:19 »
Als je mol bent en ingehaald wil worden zou ik dat wel doen voor de tweede opdracht, of nog beter, voor iemand bij de tweede opdracht komt. Anders roept iemand zo nog dat je het in ieder geval tot dan moet halen zodat je fiets overgedragen kan worden en er niet twee keer iemand hoeft af te vallen. Als ze al wisten over de fietsketting werd er misschien wel tegen Eline gezegd, als je het tot opdracht 2 haalt, kan iemand met jouw fiets verder.

In die zin is op tijd afvallen handiger voor de mol, dan halverwege.
+1
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2017, 21:50:04 »
Dat dus ^

In de Amerikaanse Big Brother deed ook een keer een sherrif mee, die had de slechtste conditie van ze allemaal ::rofl::. Het beroep zegt niet zoveel.
Oh god Kathy van big brother 12  ::rofl::, die was me er één. Maar inderdaad het beroep zegt helemaal niks over de persoon zelf.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2017, 12:32:03 »
Davey de ultieme mol hier in mijn ogen  ::zwaai::
Hij racet ervandoor, zorgt dat hij overal als eerste is, verdeel en heers tactiek, en dan de proeven vertragen. Vervolgens wel als eerste binnenkomen en de held zijn, met de kettingspanner in zijn zak ;-) Deze aflevering heeft mij de tunnel flink doen verdiepen.

Hij is houtbewerker als beroep, en dan niet zo goed hout kunnen hakken???? En als hobby moto's restaureren en er dan zo lang overdoen bij de proef met de ketting?  ::jaja::
Meer L

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2017, 12:44:36 »
Davey de ultieme mol hier in mijn ogen  ::zwaai::
Hij racet ervandoor, zorgt dat hij overal als eerste is, verdeel en heers tactiek, en dan de proeven vertragen. Vervolgens wel als eerste binnenkomen en de held zijn, met de kettingspanner in zijn zak ;-) Deze aflevering heeft mij de tunnel flink doen verdiepen.

Hij is houtbewerker als beroep, en dan niet zo goed hout kunnen hakken???? En als hobby moto's restaureren en er dan zo lang overdoen bij de proef met de ketting?  ::jaja::
Ik denk er nu eens juist hetzelfde over. ;) :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2017, 13:09:57 »
Davey de ultieme mol hier in mijn ogen  ::zwaai::
Hij racet ervandoor, zorgt dat hij overal als eerste is, verdeel en heers tactiek, en dan de proeven vertragen. Vervolgens wel als eerste binnenkomen en de held zijn, met de kettingspanner in zijn zak ;-) Deze aflevering heeft mij de tunnel flink doen verdiepen.

Hij is houtbewerker als beroep, en dan niet zo goed hout kunnen hakken???? En als hobby moto's restaureren en er dan zo lang overdoen bij de proef met de ketting?  ::jaja::

En voor het gemak even het geld kiezen boven comfort en anderen ompraten voor geld te gaan? ;) Is voor mij net gediskwalificeerd als Mol hierdoor, want het is heel makkelijk om minstens 1 keer voor comfort te gaan. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2017, 13:17:54 »
na dat was al afspraak meteen. Werden ze het heel snel over eens.
Geen comfort geld mannen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2017, 15:33:01 »

Hij is houtbewerker als beroep, en dan niet zo goed hout kunnen hakken???? En als hobby moto's restaureren en er dan zo lang overdoen bij de proef met de ketting?  ::jaja::

Je zou het bijna als een hint kunnen opvatten. Beroep (hout) en hobby (motors) van de mol komen in één opdracht aan bod. Heeft Davey ook iets met boten? Woont hij op een woonboot?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2017, 18:41:21 »
Je zou het bijna als een hint kunnen opvatten. Beroep (hout) en hobby (motors) van de mol komen in één opdracht aan bod. Heeft Davey ook iets met boten? Woont hij op een woonboot?

Dat dacht ik ook Niuno, mooie hint! En dat hij niet voor comfort gaat maar voor geld vind ik juist zo mooi: heel subtiel mollen heet dit. Niemand opperde comfort, dus dit is een mooie tactiek....
Meer L

Offline Robin_Christina

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2017, 21:47:49 »
Davey was hout aan het hakken en zei toen "Echt nog nooit gedaan"
 ??? hzo nog nooit gedaan? je bent houtbewerker.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2017, 21:55:56 »
Davey was hout aan het hakken en zei toen "Echt nog nooit gedaan"
 ??? hzo nog nooit gedaan? je bent houtbewerker.

Ja, maar die zijn niet een hele dag met een bijl aan het rammen op stronken hout. Sterker, ze zijn vooral bezig met heel nauwkeurig, secuur werk volgens mij.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2017, 22:04:58 »
Ja, maar die zijn niet een hele dag met een bijl aan het rammen op stronken hout. Sterker, ze zijn vooral bezig met heel nauwkeurig, secuur werk volgens mij.
Eerder in de serie is trouwens ook al gezegd dat Davey een opleiding houtbewerking volgt en het misschien dus nog niet helemaal is. Daarnaast denk ik ook dat houtbewerking waarschijnlijk iets totaal anders is dan hout hakken en al dat zware 'hakwerk'. Al bij al blijf ik na de 4de aflevering toch nog altijd in de Davey-tunnel zitten. ;) :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2017, 22:33:13 »
Al bij al blijf ik na de 4de aflevering toch nog altijd in de Davey-tunnel zitten. ;) :D

Ik vind dat echt een vreemde uitspraak in dit topic. ;D Hij heeft mij hier namelijk definitief overtuigd dat hij het niet is. ::rofl::