Auteur Topic: De Mol 2018  (gelezen 123746 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2018
« Reactie #520 Gepost op: 27-03-2018, 00:23:27 »
Ik vind die van Steve nu net wel reden tot verdenking. In afl 1 zien we een andere reactie dan in dat exclusieve filmpje . Tuurlijk kan dat de opmerking later zijn, maar t kan ook zomaar dat de 1e reactie is op de mol zijn en de reactie die we in afl 1=zagen de reactie was dat hij mee mocht doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2018
« Reactie #521 Gepost op: 27-03-2018, 14:36:02 »
Ik vind die van Steve nu net wel reden tot verdenking. In afl 1 zien we een andere reactie dan in dat exclusieve filmpje . Tuurlijk kan dat de opmerking later zijn, maar t kan ook zomaar dat de 1e reactie is op de mol zijn en de reactie die we in afl 1=zagen de reactie was dat hij mee mocht doen.

Interessant. Ik had niet meer vergeleken met dat exclusieve filmpje.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2018
« Reactie #522 Gepost op: 27-03-2018, 16:49:13 »
er zijn er wel meer die niet dezelfde reactie hebben en ook de volgorde is niet hetzelfde

de reacties wijken af bij pieter, steve, channy en joke
de volgorde wijkt af bij bijna iedereen behalve de 1e 3 en de laatste, in volgorde kelly, pieter, lloyd en joke


Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: De Mol 2018
« Reactie #523 Gepost op: 27-03-2018, 21:24:22 »
Zoo ik heb mijn eerste "De Mol"-aflevering ooit gezien!
Ik wist dat Kelly zou afvallen helaas, vanwege spoilers bij de tweets ------------->
Leuke serie! Zelf vind ik de test wat minder spannend dan bij de Nederlandse versie, maar de opdrachten zijn erg spectaculair tot nu toe, vooral de eerste opdracht is echt TOP!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2018
« Reactie #524 Gepost op: 27-03-2018, 21:58:43 »
Nigel, aangezien je er een pijltje bij hebt staan. Je kunt de tweets hier op realitynet uitzetten. Heb ik lang geleden al gedaan om inderdaad ook spoilers te voorkomen. Bij je profiel instellingen staat er ook 'realitynet voorkeuren'. Daar zit een vinkje om het twitterblokje uit te zetten.





Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: De Mol 2018
« Reactie #525 Gepost op: 27-03-2018, 22:23:22 »
Nigel, aangezien je er een pijltje bij hebt staan. Je kunt de tweets hier op realitynet uitzetten. Heb ik lang geleden al gedaan om inderdaad ook spoilers te voorkomen. Bij je profiel instellingen staat er ook 'realitynet voorkeuren'. Daar zit een vinkje om het twitterblokje uit te zetten.






Thank you!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De Mol 2018
« Reactie #526 Gepost op: 27-03-2018, 22:58:55 »
Ik ben benieuwd of er weer een zangopdracht komt. Geen Shosholoza, maar een of andere mariachiband.
Nu al zin in. Leuke locatie!
Ik vroeg me al af waarom ze juist dit bericht in de eerste Café de Mol lieten zien. :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: De Mol 2018
« Reactie #527 Gepost op: 15-05-2018, 13:07:19 »
Round-up:
Ik heb mij weer 8 weken kunnen amuseren met de zoektocht naar de mooie mol, Pieter.

De reeks dit jaar staat voor mij qua opdrachten wel iets lager dan andere jaren.
Ik had het gevoel dat er andere jaren net iets meer beleving, actie, fun en spanning in zat. Al kan dit natuurlijk aan de kandidaten zitten.

Andere jaren denk ik dan direct aan; de dronken museuminbraak, de hunger games, de kapellekesroute, beestenboel, scrabble doolhof, slachthuis, de proef met Ruth in de auto, shosholoza, Annelies en de pannekoeken...
En dan nog niet gesproken over de prachtige locaties zoals de zoutvlakte die ik dit jaar iets meer miste.
Ik vraag me nu al af welke ik van dit jaar zal onthouden; Levend begraven?

Het was zeker goed, maar misschien de minste sinds de nieuwe afleveringen.

edit: typo
« Laatst bewerkt op: 15-05-2018, 13:47:39 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De Mol 2018
« Reactie #528 Gepost op: 15-05-2018, 13:34:21 »
Ik ben het wel met je eens, de opdrachten overtreffen niet die van het vorige seizoen (kon ook bijna niet), maar het is me tijdens het kijken nooit opgevallen. Ondanks de lengte van de afleveringen heb ik me geen seconde verveeld. Ik heb de afgelopen tijd ook heel wat buitenlandse Mol-seizoenen bekeken, de meesten daarvan vond ik ook zeer vermakelijk, maar de Belgen blijven absolute koning in het Mollenrijk. Ik kan nu al niet wachten tot De Mol 2019. ::hyper::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2018
« Reactie #529 Gepost op: 15-05-2018, 14:15:40 »
Het niveau van opdrachten lag vorig jaar inderdaad ongekend hoog. Niet gek dat dat dit jaar niet altijd gehaald is, wat niet wil zeggen dat het niet goed was dit jaar want dat was het zeker wel. Ik snap denk ik ook wel hoe het komt want in het Humo-artikel van 17 april dit jaar is te lezen dat van de vijf meesterbreinen van De Mol 2017 dit jaar alleen de regisseur Mathias de Neve erbij was.

Citaat van: Humo
Van de vijf meesterbreinen die we vorig jaar nog spraken over hun magical mystery tour naar Zuid-Afrika, vertrok dit jaar alleen regisseur Mathias De Neve naar Mexico. De rest ging andere projecten achterna, volgde traumatherapie en probeerde twee jaar slaapgebrek goed te maken. Naast Mathias neemt vers bloed plaats: Sam Devriendt draait na een jaartje opleiding in de vorige ploeg dit jaar op volle kracht mee, Kelly Van den Bleeken maakt na twee jaar kandidaten selecteren nu deel uit van de leiding achter de televisionele klopjacht, en Anthony Lievens ruilde het interne productiehuis van VTM in voor Woestijnvis. Samen vormen de vier – aangevuld met regisseur Koen Warlop, producers Corine Appelmans en Hanne Hauquier, en reporters voor het realitygedeelte Olga Baerten en Ischa Clissen – de denktank achter ‘De mol’, uw en ons pleziertje op zondagavond.

Kortom: een enigszins nieuwe ploeg die het maar even voor elkaar moest zien te krijgen om het niveau zo hoog te houden. En dat is ze behoorlijk goed gelukt want ik geniet nog elke zondagavond (en eigenlijk de hele week) van de enige echte - de Vlaamse dus - De Mol! ::trots::
« Laatst bewerkt op: 15-05-2018, 14:17:26 door Heinz »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: De Mol 2018
« Reactie #530 Gepost op: 15-05-2018, 14:22:24 »
Wat ik heel erg tof vond dit seizoen, was dat veel (of beter; bijna alle) opdrachten in principe zo gemakkelijk bedacht leken, dat ik het gevoel had heel dichtbij te kunnen komen. Alsof het echt een vriendengroep was die samen leuke opdrachten en activiteiten deden. En dat bedoel ik dan dus niet negatief; JUIST positief omdat het voor mij het kijkplezier vergroot! ::bravo:: Ik vind het dan ook heel knap hoe ze bijna elke opdracht, naast laagdrempelig ook wel degelijk gelaagd konden maken. Zonder dat dit afdeed aan de speelbaarheid.

Complimenten en niets dan lof! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2018
« Reactie #531 Gepost op: 15-05-2018, 14:34:26 »
Ik denk dat het team nu volop bezig is met opdrachten zoeken voor het volgende seizoen. Ik vermoed dat de locatie al vast ligt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2018
« Reactie #532 Gepost op: 15-05-2018, 14:34:47 »
De instant klassiekers die ik bij het overzicht op deze site allemaal met een 10 beoordeeld heb zijn voor mij dit jaar: levend begraven (de eerste minuut van deze reeks is geniaal en doet niet onder voor het briljante begin van vorig jaar), Rabid Joke (in combinatie met de "cliffhanger" van aflevering 1), koffertjesspel (classic psychologisch molspelletje), racen (origineel en mooi hoe alle deelopdrachten hier een geheel vormen), pretpark (wat een fun en de twist met de mascottes maakt het helemaal af), de beproevingen (hoe kan deze meet-the-mole-opdracht nog overtroffen worden?), de waterval (kippenvel). En de andere opdrachten zitten hier maar net iets onder. ::bravo::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2018
« Reactie #533 Gepost op: 15-05-2018, 14:52:08 »
Ietje pietsje minder dan 2016 en 2017, maar nog steeds waanzinnig goed. Nou maar hopen dat ze nog veeeeeeeeele seizoenen maken, ik raak er nooit op uitgekeken denk ik. 8) ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2018
« Reactie #534 Gepost op: 15-05-2018, 15:33:53 »
Ik bleef vooral na aflevering 4 toch wat op mijn honger zitten.

Ik vond het levend begraven, de mariachitocht, de cliffhanger, de jacht op Joke, de baseballopdracht, het organiseren van het feest, de race op de piste, de koffertjesopdracht, de pakjesopdracht en de escape rooms erg leuke opdrachten om naar te kijken, maar daarna had ik toch meer en meer het gevoel dat de goede ideeën op waren.
Nu is zo'n aflevering met familieleden nooit een echt hoogtepunt voor mij, maar de cinemakwis had vorig jaar met de kooi en de bom een leukere variant waar de interactie tussen kandidaten veel meer een rol speelde. Dat random schieten op elkaar op het einde is gewoon een koffertjes opdracht zonder koffertjes, maar met geweren.
En hoe leuk een opdracht met kleine geitjes ook is, het was geen opdracht met veel inhoud.

Bovendien had ik het gevoel dat men meer dan de voorbije jaren nood had aan het verbergen van informatie. Dat begon al met die baseballopdracht en ging verder bij de race opdracht, de pakjesopdracht, de worstelopdracht,... Dat valt mij misschien meer op omdat ik altijd graag overzichtjes maak, maar voor mij persoonlijk was dat dus allemaal wel minder leuk.
Ik had ergens toch de indruk dat de voorbije jaren meer in beeld kwam en dat zelfs dat niemand geholpen heeft om de Mol met 100% zekerheid te achterhalen.

Al bij al vind ik onze Vlaamse versie nog altijd in een net iets beter kleedje steken dan de Nederlandse, maar na een goede WIDM2018 is dat gat wel kleiner geworden dit jaar.

De Mol 4 kreeg van mij een 10, De Mol 5 kreeg een 9 en ik zou nu toch voor een 7,5 gaan.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: De Mol 2018
« Reactie #535 Gepost op: 15-05-2018, 16:12:51 »
Ik kan me wel vinden in wat Hulpmol schrijft. De eerste afleveringen (levend begraven, rabid joke) waren wat mij betreft fantastisch, maar daarna begon mijn De Mol-euforie wat schade op te lopen. Soms weinig goed speurwerk mogelijk (racen), een opdracht die teveel alles-of-niets was (worstelen) een opdracht die in elkaar zakte als een pudding door een vrijstelling (geitenproef) en algemeen sowieso teveel pasvragen en vrijstellingen naar mijn eigen smaak. Meet the Mole vond ik dan weer hilarisch met de martelingen en jezelf los moeten klikken na 100sec boven een waterval was ook leuk tijdens de laatste aflevering

Wel alsnog genoten van de duidelijke uitleg van wat een opdracht eigenlijk inhoudt, etc. Wat mij betreft een echte plus ten opzichte van WIDM. En de onbekende kandidaten. En de meestal leuke combinaties van meerdere opdrachten die samen pas succes brengen (racen, pretpark).

Zeker een ruime voldoende, maar voor mij minder dan de vorige twee seizoenen

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2018
« Reactie #536 Gepost op: 15-05-2018, 16:22:37 »
Daar sluit ik me bij aan. Zeker een mooi seizoen, maar op een of ander manier zat ik er nooit echt in. Op een gegeven moment vond ik te proeven te veel op elkaar lijken, er komt gewoon een punt waar je het allemaal gezien hebt, en daardoor vond ik het dit jaar een beetje minder boeiend. Dat gebeurt natuurlijk als je twee jaar achter elkaar zo'n fantastisch programma maakt, het kan niet elk jaar beter worden.

De Mol 4 was gewoon uitzonderlijk, terug van weggeweest, dat geeft je als programmamakers natuurlijk veel meer mogelijkheden als bij een programma dat al jaren op de buis is.

Ik zelf had dit jaar niet zo veel met de groep, ik vond sommige niet echt uit de verf komen (ook mensen die vrij ver kwamen, zoals Pascale of zelfs Baha), maar dat mag aan mijn persoonlijke smaak liggen.
En er zat echt bijna elke aflevering een element in, dat het de mol makkelijker maakte omdat iedereen voor voordelen en tegen geld ging (Cliffhanger, Pasvragen kopen, hoog gebouw, geiten, waterval). Dat mag minder.

Maar desondanks een mooi seizoen met wat hoogtepunten als levend begraven of Rabid Joke. En natuurlijk een prima mol, ik hoop op leuke acties volgende week  ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2018
« Reactie #537 Gepost op: 15-05-2018, 16:28:45 »
De Mol 2018 was voor mijn idee ook anders qua opzet van de opdrachten tov 2016/2017. Al lees ik dan dat er een compleet nieuwe groep is afgereisd min 1 die wel al meedraaide. Tja, zie de voorgaande seizoenen maar te overtreffen inderdaad.

Zoals voorgaande seizoenen onthouden worden door o.a. de bankroetlama's, verfbom, dronken in het museum of struisvogels in 't doolhof, opgesloten zitten met dieren, hunger games zo zal ik dit seizoen onthouden door o.a.: levend begraven, jagen op joke, koffertjesspel, pretpark, de mol op de proef en waterval. Ben het eens dat genoeg opdrachten teveel op alles of niets werd aangestuurd met pasvragen/vrijstellingen in het verschiet dan anders. Maar ondanks dat het wellicht invloed heeft op de mate waarin er door de mol actief gesaboteerd moet of kan worden, doet dat voor mij geen afbreuk aan dit seizoen door de opdrachten die ik eerder noemde.

Het zijn drie verschillende seizoenen, in verschillende landen met verschillende kandidaten. En van elk seizoen heb ik genoten. Dus ik kijk uit naar een volgend seizoen ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Mol 2018
« Reactie #538 Gepost op: 21-05-2018, 17:05:10 »
hij is het

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: De Mol 2018
« Reactie #539 Gepost op: 21-05-2018, 18:17:16 »
Ik vond de groep van dit jaar juist leuker dan die van de voorgaande twee jaren, en leuker dan de laatste Nederlandse groepen, maar dat is inderdaad per persoon verschillend.

leukste opdrachten: levend begraven, koffertjesopdracht, autorace, de bootjes op het kanaal, het pretpark, worstelen, escape room en natuurlijk de ultieme mol-proef met de pepers/mysteryboxen/stinkbommen en kietelbeurten.

Graven, graven, graven...