Auteur Topic: [kandidaat] Bahador  (gelezen 16631 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #40 Gepost op: 9-04-2018, 22:51:52 »
Ik dacht zelf ook dat het mens was. Ik had de vraag opgevat als absoluut antwoord in plaats van procentueel. Het leek me dat behoorlijk aantal meer mensen op aarde rondliepen dan stokstaartjes. En daarmee meer soortgenootmoorden. Ik vond het daarom ook te voor de hand liggen dat mens het goede antwoord zou zijn. Ik weet niet precies hoe Bahador het heeft opgevat, maar misschien wel net zo.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #41 Gepost op: 9-04-2018, 23:47:34 »
In z'n bio las ik dat Bahador m.n. voorkeur heeft voor Avicii. Dit zou wel kunnen verklaren waarom (door anderen gememoreerd hier) dat hij wel wat flarden herkende maar niet de artiest of de titel.  Misschien herkende hij wel samples uit het repertoire van DJ Avicii. In het geval hij de mol is wist hij het misschien echt ook niet. Em misschien had hij wel geen voorkennis bij deze opdracht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #42 Gepost op: 10-04-2018, 00:02:30 »
In z'n bio las ik dat Bahador m.n. voorkeur heeft voor Avicii. Dit zou wel kunnen verklaren waarom (door anderen gememoreerd hier) dat hij wel wat flarden herkende maar niet de artiest of de titel.  Misschien herkende hij wel samples uit het repertoire van DJ Avicii. In het geval hij de mol is wist hij het misschien echt ook niet. Em misschien had hij wel geen voorkennis bij deze opdracht.

Over welke opdracht gaat het?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #43 Gepost op: 10-04-2018, 10:59:05 »
Over welke opdracht gaat het?

Aflevering 1 opdracht 2: De Mariachi Band
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #44 Gepost op: 10-04-2018, 11:08:29 »
Ah, daar wil ik inderdaad niemand verwijten een nummer niet te herkennen, maar wel dat je van zodra het herkend is je toch nog gaat tegenspartelen. Channy herkent Lola, Bahador laat merken dat hij het nummer Lola kent door middel van zijn reactie en zegt dat het Lola niet is terwijl Channy toch goed meezingt.

Dus ik weet niet of je daar nog de 'gebrek aan specifieke muziekkennis' kaart kan spelen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #45 Gepost op: 10-04-2018, 15:37:26 »
Waarvan de laatste twee keer als duo afgezonderd van de rest. Dat zie ik een Mol zeker in dit stadium van het spel echt niet doen tenzij hij er een hele goede reden voor heeft zoals extra veel geld kunnen verspelen (ten opzichte van andere posities), maar dat was niet het geval.
Klopt helemaal, maar vind het nog niet afschrijfwaardig. Het is nog altijd niet zo erg als Patrick-Art bijvoorbeeld ;D.

Ik duik voorlopig deze tunnel in ieder geval in ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #46 Gepost op: 10-04-2018, 19:36:34 »
Bahador wiebelt met zijn benen, ik vraag me af of ze zo iemand als mol nemen.
::rofl::
Denk je dat ze de kanididaten op een rij zetten en kijken en vervolgens zeggen: “Knap Steve, hoe jij je benen stil houdt. Gefeliciteerd, jij bent de mol!”

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #47 Gepost op: 16-04-2018, 22:48:10 »
Ondanks dat hij deze aflevering minder naar voren kwam nog steeds voor mij mijn hoofdverdachte.
Overigens ook die van Davey en Thibaut Courtois.

Ik vond Baha nog steeds verdacht doen, maar ook andere personen begonnen vreemd gedrag te vertonen.

Opdracht 1: Hij was hier niet heel sturend, maar deelde wel in de algehele malaise. Zat in het groepje met het juiste antwoord, maar dat kwam niet van hem. Hij bezorgde eerder verwarring en twijfel en ook het fietsen ging hem niet al te goed af.

Opdracht 2: Op het oog niet de allerbeste positie, om te gaan worstelen, maar wellicht wel als het in samenwerking is met opdracht 3. Bij het worstelen kon hij beperkt mollen ( wellicht wat grepen anders doen) maar dit was een opdracht die gedoemd was om te mislukken. 1 foutje zou gelijk 0 euro opleveren.

Opdracht 3: Hierin ligt wat mij betreft de sleutel voor opdracht 2. Bahador geeft aan last van zijn enkel te hebben. Hierdoor krijgt hij de mogelijkheid om als allerlaatste uit de lift te stappen. Nu is het voor de productie op voorhand lastig inschatten, maar dit leek mij op het eerste moment de beste positie voor de vrijstelling. In deze opdracht was er veel geld te verdienen, dus dit saboteren was erg belangrijk en dit kon hij doen door over te komen als een fanatieke kandidaat voor een vrijstelling.

Door het hoge tempo  van een aantal anderen red hij het niet, maar zijn reactie op de winst van Joke vond ik toch ook verdacht. Hij is OF een hele lieve jongen die oprecht blij voor haar is en kan zijn teleurstelling in 1 seconde over boord zetten. OF hij was blij dat zij als eerste boven was en hiermee had hij eigenlijk ook gewonnen.

Voorlopig nog Baha als hoofdverdachte, met daarachter Lloyd en Steve.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #48 Gepost op: 17-04-2018, 12:59:19 »
Opdracht 3: Hierin ligt wat mij betreft de sleutel voor opdracht 2. Bahador geeft aan last van zijn enkel te hebben. Hierdoor krijgt hij de mogelijkheid om als allerlaatste uit de lift te stappen. Nu is het voor de productie op voorhand lastig inschatten, maar dit leek mij op het eerste moment de beste positie voor de vrijstelling. In deze opdracht was er veel geld te verdienen, dus dit saboteren was erg belangrijk en dit kon hij doen door over te komen als een fanatieke kandidaat voor een vrijstelling.


De mol heeft met deze opdracht maar één doel: ervoor zorgen dat de lift niet als eerste aan komt. En wat is de beste positie? Als laatste in de lift naar boven.
Bahador gaf aan last van zijn enkel te hebben. Misschien hoopte hij dat hij daardoor niet hoeft uit te stappen. Helaas voor hem (als mol) bleek Katrien een nog zeerder enkel te hebben. Dus mocht zij in de lift blijven.
Voor de mol maakt het niet uit wie als eerste boven is, zolang er maar iemand sneller is dan de lift. Dit waren Joke en Lloyd. Voor Bahador als mol is dit mooi meegenomen, maar je bent wel afhankelijk van de andere fanatieke kandidaten. Voor meer zekerheid zou de mol in de lift tot het einde moeten blijven. Want hoe gemakkelijk is het wel niet voor de mol om de lift op bv de 33ste verdieping even een minuutje stil te zetten?

Katrien is zeker niet de mol. Maar ik heb wel de indruk dat Bahador aanvankelijk voor deze positie wou gaan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #49 Gepost op: 18-04-2018, 14:43:07 »
Ik neig(de) erg naar Baha die werkelijk elk goed antwoord van een ander in twijfel trekt, maar een verkeerd antwoord bij mijn weten nooit. Dat was al zo met de Mariachiband, met het tequilaspel, met de koeriersopdracht.  Bij de koeriersopdracht is hij medeverantwoordelijk voor de enige 1000 euro, maar eerst trekt hij nog even het goede antwoord in twijfel en is al bijna onderweg zonder (!!!) pakje...
Bij de jacht op Joke verandert hij gretig van tactiek, als Pieter een balletje opgooit. Past in het patroon. Het goede antwoord negeren of in twijfel trekken, het verkeerde bevestigen. Die van Pascale leek me redelijk. Wat er uiteindelijk gebeurde niet. Wil het brandijzer eigenlijk niet afgeven. De paarden zullen zo traag zijn dat met deze tactiek de afloop altijd zal zijn dat Joke naar hartelust kan branden. De paarden gaan nooit op tijd bij haar zijn. Dat kan twee dingen opleveren: het Joke-Is-Dood-scenario of Joke-Met-Heel-Veel-Pasvragen. En wellicht ook anderen. Voor de Mol niet erg. Beide gevallen betekenen geen geld.

Bij het abseilen zou hij vlak achter Lloyd zijn aangekomen maar heeft hij überhaupt wel een tijd gezet? Lloyd is tweede, Baha staat niet eens in de top 5 genoemd. Hoe kan dat? Wilde hij koste wat kost voorkomen dat hij die envelop zou krijgen?

Minder verdacht is dat hij de tweede nul-koffer pakt op het vliegveld als hij weet dat de afvaller een nul heeft. Daarmee weet hij dat alle koffers met geld in handen zijn van andere kandidaten en is voor hem de enige wijze waarop hij zeker weet dat er geld uit de pot kan, is wanneer hij (als hij de Mol is) zelf geen nul heeft. Hij zou daar geld gehad moeten hebben of moeten aansturen op een afvaller met geld. Beide zie ik niet. Sympathie kweken in de hoop dat de groep zelf wel voor de verleiding zal zwichten en dus een ander de verdenking op zich laadt? En mogelijk zelfs Jeffrey wordt gespaard en er alsnog een koffer met geld verdwijnt? We weten immers niet of Steve of Pieter die (weliswaar Mols) pasvragen kopen, maar het kan ze ook gered hebben. Ik bedoel... Stel dat Jeffrey niet de oorspronkelijke afvaller was... Dan was het juist wel weer Mols om de tweede koffer te pakken. We komen daar niet uit zolang we niet weten wie die oorspronkelijke afvaller was.

Moeilijk deze. Genoeg ruimte voor twijfel of een andere interpretatie van zijn gedrag. Maar het viel me in aflevering 1 al op dat hij maar door bleef praten terwijl ze het nummer nog niet herkend hadden en dat als Channy wel iets herkende (Billy Jean, Lola) hij dat meteen weer in twijfel trok.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #50 Gepost op: 18-04-2018, 17:50:07 »
@Tarballs: alleen de vijf van elk duo snelste drukkers staan in die top 5 van het abseilen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #51 Gepost op: 19-04-2018, 12:18:06 »
Akkoord, Heinz. Over het hoofd gezien. Het was uiteraard ook zinloos om als tweede te drukken. Je zou nooit winnen.

Maar de rest dan? Het constant in twijfel trekken van goede antwoorden, het bevestigen van verkeerde antwoorden. Dat gebeurt zo structureel dat hij of heel weinig basiskennis heeft of het met opzet doet.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #52 Gepost op: 19-04-2018, 12:44:57 »
Dat is inderdaad iets opvallends en verdachts van hem. Al is het in twijfel trekken van (goede) antwoorden en opmerkingen ook een begrijpelijke strategie van een kandidaat die zich er steeds van bewust is dat er een Mol in het spel is en dat je niemand kunt vertrouwen. Dat hij zich hiervan bewust is bleek bijvoorbeeld uit zijn opmerking bij het koffertjesspel dat "iedereen zevert".
---

Ik ben nog wat momenten met Bahador gaan terugkijken en dit moment vind ik nog wel vermeldenswaardig: bij de tequilaquiz (waar Baha zoals al vaker opgemerkt vaak met foute antwoorden meegaat) is een vraag welke van drie sporten geen nieuwe Olympische discipline zal zijn in 2020: surfen, rolschaatsen of skateboarden. Lloyd zegt dan te denken dat skateboarden wél een nieuwe discipline zal zijn en dit klopt. Waarom reageert Baha zo overtuigd "doe normaal!" dat dit niet zo zal zijn en vindt hij het dus logischer dat rolschaatsen wél een nieuwe discipline is? Ik zelf vind rolschaatsen (het goede antwoord) een stuk onlogischer dan skateboarden.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 20:57:16 door Heinz »

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #53 Gepost op: 19-04-2018, 13:46:37 »
Nog zes kandidaten te gaan. Pieter, Lloyd en Joke wilde bij de koffers voor de 6000 euro gaan, dat zou een Mol niet doen. Pascale kocht geen pasvragen, dat zou een Mol ook niet doen.

Blijven over Steve en Bahador. Zou een Mol zich in het graf van 2500 euro leggen, zonder invloed op het spel te kunnen hebben? Bovendien redde Steve Pascale met "Wie ben ik"

Blijft alleen Bahador over. Opent de kist van 750 euro, vind de kist van 2500 euro niet, weet maar 2 juiste kippen te vangen, geen geld bij de cliffhanger, geen euroteken kunnen branden, wil niet in galop met de paarden, gaat mee in de fouten van Lloyd, rijdt Joke een stalletje in, heeft last van zijn enkel, maar kan toch nog verdomd hard lopen...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #54 Gepost op: 19-04-2018, 14:29:13 »
Citaat
Ik ben nog wat momenten met Bahador gaan terugkijken en dit moment vind ik nog wel vermeldenswaardig: bij de tequilaquiz (waar Baha zoals al vaker opgemerkt vaak met fouten antwoorden meegaat) is een vraag welke van drie sporten geen nieuwe Olympische discipline zal zijn in 2020: surfen, rolschaatsen of skateboarden. Lloyd zegt dan te denken dat skateboarden wél een nieuwe discipline zal zijn en dit klopt. Waarom reageert Baha zo overtuigd "doe normaal!" dat dit niet zo zal zijn en vindt hij het dus logischer dat rolschaatsen wél een nieuwe discipline is? Ik zelf vind rolschaatsen (het goede antwoord) een stuk onlogischer dan skateboarden.

Die en de vraag over de 100-jarige oorlog. Ze zijn het erover eens dat het antwoord niet 100 is. Ze koersen aan op 88. Lloyd trekt dat verkeerde antwoord in twijfel en wil nog praten over 116. Die discussie kapt Baha ruw af. We gaan voor 88 en hij pakt het glaasje tequila. Fout.

Ik denk eerlijk gezegd dat Baha verwacht had dat drie glazen genoeg was om niet door de test te komen. 4,5 pint bier is toch vrij fors. De verhouding 4-2 was misschien voor een mol een veiliger optie, maar ik weet niet hoe ze reageren met vier tequila (6 pinten bier) op in zo'n korte tijd.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #55 Gepost op: 23-04-2018, 16:39:25 »
Ik blijf Bahador zien als mijn hoofdverdachte.

- Bij opdracht 1 zorgt hij voor verwarring bij zowel het spiegelhuis als de helicopters waar hij zegt "96" en gelijk door Pascale gecorrigeerd wordt naar het juiste antwoord. Het slagen hiervan is dan ook wel haar verdienste.

- Bij opdracht 2 haalt hij een minimaal bedrag binnen. In mijn ogen de beste tactiek voor de mol, want blijven gokken en achterblijven vind ik redelijk obvious. Dan kan je beter 25 of 50 euro binnenhalen, dat is beter te verklaren\ verdedigen met je partner naast je in de auto.

- Bij opdracht 3 doet hij redelijk onverdacht, maar goed, dit gaat wel een beetje voor iedereen op. Uiteindelijk is het al snel duidelijk dat er geen euro verdiend zal gaan worden.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #56 Gepost op: 23-04-2018, 18:00:49 »
Bahador maakt maar geen misstappen als kandidaat (zoals Katrien en Jeffrey heel gemakkelijk 3000 binnenhalen). Hij blijft dus m'n reservemol. (na WIDM18 blijkt dat namelijk vrij handig te zijn)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #57 Gepost op: 23-04-2018, 20:45:12 »
Ik wil niet aan Pieter als mol, hij springt er veel teveel bovenuit met zijn consequent geen geld binnenhalen en dominante sturing van de groep. Zie liever een onopvallender type als Baha als mol, dus op hoop van zegen (nee dat is geen priesterverwijzing).

Vond Baha erg chaotisch bezig deze aflevering. Vermoed dat hij verkeerd geteld heeft in het spiegelpaleis. Hij raust ook door dat spiegelpaleis en breekt de concentratie van Pascale steeds met zijn 'kijk hier's! Hij zegt tijdens het ballengooien: "We zitten precies met een mol erbij". Hij telt de cijfers ook verkeerd op verschillende malen.  Ook schept hij weer verwarring bij de foto's van de achtbaan ("wat is dit? Wijst naar laatste en middelste foto's ipv gewoon vooraan te beginnen, 'We hebben geen tijd meer' met nog 01:19 op de klok). Maar als Pascale hem niet had gemaand om op tijd naar Gilles te rennen, waren ze waarschijnlijk helemaal te laat aangekomen.

Baha ook veel subtielere dan Pieter door bij de buiten bioscoop als 2e weg te rijden en niet als enige over te blijven om opzichtig al z'n geld kwijt te spelen. Ook maakte hij het daarmee voor de overgebleven kandidaten makkelijker en aantrekkelijker om ook weg te rijden.

Ik vond hem ook smoezelig in de auto met zijn vriendin, toen ze hem vroeg of hij de mol was (of iets zei in de trant van 'Maar jij bent toch niet de mol?'). Onderdrukt lachje.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #58 Gepost op: 23-04-2018, 23:16:46 »
Ook zijn vriendin Miet noemt Baha's actie om het koffertje met 0 euro te pakken heel opvallend want atypisch voor hem om zich op te offeren. Toch een van zijn grote molacties wellicht? Het geeft op zijn minst te denken. (Zie media-topic, HUMO.)

Ook zegt ze dat het haar niet zou verbazen dat Baha zichzelf graag verdacht maakt.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 23:26:18 door Heinz »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bahador
« Reactie #59 Gepost op: 24-04-2018, 09:22:09 »
Ook zijn vriendin Miet noemt Baha's actie om het koffertje met 0 euro te pakken heel opvallend want atypisch voor hem om zich op te offeren. Toch een van zijn grote molacties wellicht? Het geeft op zijn minst te denken. (Zie media-topic, HUMO.)

Ook zegt ze dat het haar niet zou verbazen dat Baha zichzelf graag verdacht maakt.

De drive-in €50 in combi met de €0 koffer eerder maken wel dat Baha voor mij nog altijd geen streep door de naam krijgt...