Poll

Wie is ... de mol?

Bahador
17 (16.5%)
Lloyd
19 (18.4%)
Pieter
67 (65%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: Wie is .... de mol?  (gelezen 38078 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #400 Gepost op: 11-05-2018, 11:40:03 »
Voor de Belgen niet. Die zitten nog altijd in minderheid op Pieter. Baha op 1, Lloyd 2.

Het wordt ook voor hun gemaakt, dus perfecte serie dit jaar wat dat betreft, niet TE makkelijk.

Wat hebben ze daar, omdat er nog een afl. 9 is, ook een Art-moment van "Wie is.... de mol.... dat zie je volgende week!"???

Zondag kennen we de mol hoor  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #401 Gepost op: 11-05-2018, 11:50:26 »
Zondag kennen we de mol hoor  ;)

Stel je voor wat dat met al die cinemazalen zou doen als ze het niet zouden bekend maken. ;D

Gelukkig weten we het zondag en hebben we dan nog een volledige aflevering voor acties, hints en persoonlijke verhalen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #402 Gepost op: 11-05-2018, 13:01:15 »
Stel je voor wat dat met al die cinemazalen zou doen als ze het niet zouden bekend maken. ;D

Gelukkig weten we het zondag en hebben we dan nog een volledige aflevering voor acties, hints en persoonlijke verhalen.

Ja ik vind vooral dat het beste aan de Mol ten opzichte van Wie is de Mol?. Het gaat uiteindelijk toch om de mol en wat hij/zij heeft gedaan. Bij Wie is de Mol? zie ik daar veel minder van terug en gaat het meer om de kijkers en wat zij vinden. In België is dit vele malen beter! :D

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #403 Gepost op: 11-05-2018, 13:46:21 »
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind die slotaflevering inderdaad ook altijd geweldig. Geen 'dat ziet u volgende week' en een lange opbouw van de spanning, maar gewoon dit is de mol en wat hij heeft uitgevoerd ziet u volgende week. Dat geeft ons de tijd om een week lang naar acties te zoeken en te speculeren en in de slotaflevering is meer dan genoeg tijd om alles uit de doeken te doen. Fantastisch!

Voor de Belgen niet. Die zitten nog altijd in minderheid op Pieter. Baha op 1, Lloyd 2.

Ja, dat vind ik echt bijzonder, maar we zullen het zondag zien! Wie weet is het toch gewoon Pieter (zou wel slecht zijn voor mijn pool die ik nog steeds in heb gevuld op mijn schot-voor-de-boeg Bahador, al zou ik echt van mijn stoel vallen als hij de mol daadwerkelijk zou zijn).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #404 Gepost op: 11-05-2018, 13:52:28 »
Nou mooi, dus geen geintjes.

Niet dat ik verder koorts heb hoor: ik ben eigenlijk altijd wel zeker van mijn mol. Dit jaar ben ik in de eerste helft wel telkens geswitchd maar opeens valt alles dan op zijn plaats en dan heb ik ook geen twijfel meer.

Maar of je nou 5 geiten in het vrijstellingenhok zet of 1, in beide gevallen levert het niets op
Nee je wilt toch zelf de meeste geiten verkopen, stel je voor dat Katrien en dat soort eerlijkerds er allemaal waren, die hadden dan bijv. van 5 geiten er maar 2 of 3 verkocht, Pascale deelde het bijv. ook al op...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #405 Gepost op: 11-05-2018, 13:55:33 »
Pieter. Ik geloof dat m'n gevoel dat zegt.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #406 Gepost op: 11-05-2018, 15:43:17 »
Maar wat voel je bij je geloof?

Ik Pieter ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #407 Gepost op: 11-05-2018, 15:46:47 »
Ik heb priesters nooit geloofd ;D
...óf niet!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #408 Gepost op: 11-05-2018, 16:49:29 »
In de vooruitblik voor a.s. zondag zegt Gilles: "Eén van jullie mag eindelijk zijn masker afnemen" -> Pieter en Baha hebben al eerder hun (lucha libre) masker afgedaan -> Lloyd is de mol.
Bij de molboekjes hoort Pascale 2x het melodietje fluiten -> op het molboekje van Pieter staat een 2 -> Pieter is de mol
Bij de molboekjes hoort Pascale 2x het melodietje fluiten -> het molboekje van Baha ligt op de 2e positie -> Baha is de mol

Kortom, ik heb geen idee... ;D ???

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #409 Gepost op: 12-05-2018, 19:11:24 »
ļk ga voor Lloyd. Hij schoot Joke af. Stond op de juiste plek in het spel

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #410 Gepost op: 12-05-2018, 20:24:03 »
Elke keer als ik dan toch begin te twijfelen moet ik denken aan de raceauto met Pieter en Jeffrey. Uit ontbrekende beelden kan ik maar één ding concluderen.

Pieter  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #411 Gepost op: 13-05-2018, 08:15:10 »
Ik blijf toch bij Pieter. En weer voor de volle honderd procent. De twijfel die ik eerder had n.a.v. aflevering 7 is helemaal weg.  ::jaja::

Vroeg in de ochtend nog wat fragmenten bekeken ...en zoals door iemand gezegd staat er (of toch in ieder geval bij de meeste sleutelmomenten) bijna 'mol' op zijn gezicht geschreven.


Maar wat voor steken liet Pieter vallen dan? Ja, hij zat in de verkeerde groepjes telkens. Maar Lloyd in de goede positie, waarin hij het alleen telkens verknalde met bedragen vanaf 6000 euro....

Pieter pakte in elk geval de sleutel goed de laatste keer, al leverde dat alleen cosmetisch iets op, weer geen geld. Dat soort dingen had hij vaak.

Verder zat hij toch goed in de koffertjesopdracht en kon 2 Pasvragen kopen, het meeste van iedereen (LLoyd/Baha; 0). Zette 5 geiten in, Lloyd: 1. Enz. Klein bier, maar wel goed.

"Maar wat voor steken liet Pieter vallen dan? Ja, hij zat in de verkeerde groepjes telkens."

Dat dus. Ik denk nu gewoon dat hij zijn molschap niet bijster serieus nam..

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #412 Gepost op: 13-05-2018, 12:08:50 »
Tot nu toe heb ik in alle stilte genoten van ons favoriete programma, wat is het toch zalig om De Mol terug te hebben op zijn vertrouwde stek, zondag moldag. Wil al een hele tijd iets posten hier maar het is er niet meer van gekomen. Ik merk dat ik minder en minder tijd heb om echt actief te speuren. Ik doe het nog wel maar op de klassieke manier, met pen en papier. Mis het wel enorm.

Ik wilde jullie even laten weten wie mijn mol is vanaf het begin en dat is ... Pieter!

Vanaf het moment dat ze de tiende kandidaat onthulden zei mijn buikgevoel dat het Pieter was. De enigen die echt verwarring zaaiden waren voor mij Jeffrey (de sympathieke losbol die iedereen graag heeft) en Katrien (met haar mysterieuze blik, daar leek wel meer achter te zitten). Toen zij vlak na elkaar eruit vlogen was het voor mij klaar, ook al deden Lloyd, Pascale en Joke aardig hun best om mijn hoofd in de war te sturen, toch ben ik Pieter nooit uit het oog verloren. Eigenlijk zag ik het al duidelijk bij de homerun in afl. 2 (Mol is held) maar toen had ik in de app al een van de twee anderen aangeduid, na het tweede reclameblok gebeuren blijkbaar de raarste dingen. Ook het feit dat Pieter in het begin zo hoog in de poll stond heeft hem voor een week of twee weer wat krediet gegeven. Maar hij doet te veel mis, en vrij subtiel,iedereen vergeeft het hem makkelijk, zelfs de kijkers. Het verbaasde me iedere keer weer dat hij altijd zo laag stond op het verdachtenlijstje.

De sleutelmomenten van Pieter Mol waren voor mij de onthulling als laatste kandidaat (het idee van een priester als mol was al een trigger), het feit dat hij eerst het hoogst in de poll staat, daarna heel de serie het laagst, de homerun, 1000 euro uit zijn koffer halen, bijna de lift missen, achterblijven in de drive-in bioscoop terwijl ze niet echt filmkenners zijn, eerst voor pasvragen gaan ... later dan toch niet meer voor pasvragen gaan, de boel zo manipuleren dat ze hem niet afschieten bij de Mexican standoff, het feit dat hij door de deelopdrachten de meeste geiten verdiende en zo de vrijstelling won (de twee vorige mollen stonden ook paraat voor die vrijstelling). Maar de laatste aflevering viel me nog iets anders op. Opeens begon hij daar te bokken in de auto omdat Pascale haar verworven info niet wilde delen. Voor iemand die opgeeft als sterkte zijn 'relativeringsvermogen' strookt dit niet met zijn eerder gedrag. Hij gebruikte zijn kwaliteiten als priester om de kandidaten te mennen, plant zaadjes in hun hoofd ... maar bleef zowel letter als figuurlijk zo goed als altijd buiten schot. De Mexican standoff is het ideale vb. daarvan. Hij heeft dezelfde kwaliteit als Jeffrey, ligt goed in de groep, wekt instant vertrouwen, maar toch ook vaak een leider ... kortom ideaal om De Mol te zijn.

Straks weten we het. Zelf ga ik de ontknoping weer live meemaken. Dit seizoen ben ik een van de gelukkigen die werd uitgenodigd om plaats te nemen in een van de drie zalen. Gelukkig voor mij in de Pieter-zaal. De enige juiste natuurlijk! ;) Wel plezant om hier elke keer weer bevestiging te zien in deze poll. Dat versterkt mijn vertrouwen in Pieter Mol. Wat wordt het weer zenuwslopend spannend ...

Veel plezier met de finale vanavond!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #413 Gepost op: 13-05-2018, 13:11:39 »
 ::bravo::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #414 Gepost op: 13-05-2018, 13:13:42 »
PS Voor de Lloyd- en Baha-verdenkers, het is nooit te laat voor verlichting. Maak de switch nu het nog kan. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #415 Gepost op: 13-05-2018, 13:45:50 »
Als Pieter de mol is hoe heeft hij dan de escaperoomopdracht gesaboteerd (die opdracht moest mislukken anders kregen wij de beelden van die ontploffende bom niet te zien)? Hoe heeft hij ervoor gezorgd dat Lloyd in de finaleronde van Gracht van Fortuin de verkeerde letters koos? En vooral: waarom verloor hij snel het Junga-spel (waardoor er meer geld in de pot kwam) en hoe zorgde hij ervoor dat Lloyd voor de kaars € 3600 liet wegtikken? Heeft Pieter misschien ook telepathische krachten?

Ik blijf bij mijn eerste gedachte Lloyd en vanaf aflevering 5 was ik zeker dat hij de mol is. Het vreemde antwoord 'Marc De Bel' in de drive-in waarvan verschillende titels van zijn boeken verwijzen naar de opdrachten, het verrassend kiezen voor pasvragen in de Mexican stand-off (er moeten pasvragen in het spel komen anders was het schieten niet doorgegaan), goed presteren in Gracht van Fortuin om vertrouwen te winnen en het verdiende geld daar kwijt te spelen, duidelijk teken doen aan Bahador dat hij voor de slangen moet gaan (wat de productie graag wil) en in de laatste opdracht snel het antwoord 'vrijdag' vinden, Bahador (die hem verdenkt) als tegenstander kiezen zodat hij niet tegen hem in de finale kan spelen en € 3600 uit de pot doen verdwijnen. Die fluithint verwijst naar Lloyd (op een fragment zien wij hem op een fluit spelen en ook in de introductiefilm had hij een fluitje in zijn hand), zijn molboekje stond op de 6e plaats en 9004 (te zien begin van de aflevering) verwijst naar de kleurcode zwart (het molboekje van Lloyd).
« Laatst bewerkt op: 13-05-2018, 13:53:08 door Luc »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #416 Gepost op: 13-05-2018, 13:57:31 »
Als Pieter de mol is hoe heeft hij dan de escaperoomopdracht gesaboteerd (die opdracht moest mislukken anders kregen wij de beelden van die ontploffende bom niet te zien)?

Dat hele 'dit moet gebeuren van de productie'-verhaaltje is toch een beetje oud geworden. Uit verklaringen van ex-Mollen en productieleden weten we dat sommige dingen anders uitpakken dan ze willen. Zelfs verfbommen.

Spoiler: De Mol 4 (klik om te tonen/verbergen)

Hoe heeft hij ervoor gezorgd dat Lloyd in de finaleronde van Gracht van Fortuin de verkeerde letters koos?

Die opdracht had bij iedereen mislukt. Kies eens 5 medeklinkers en 1 klinker (op een logische manier) en probeer eens te zien of je Koning Filip kan maken. Niet valsspelen he. ;D



En vooral: waarom verloor hij snel het Jenga-spel (waardoor er meer geld in de pot kwam)

Dit spel kan je toch helemaal niet rekken zoals je zelf wil? ;D Je hebt de tijd niet om na iedere zet even te berekenen waar de zwakke punten in de constructie zitten om dat het ideale blokje te nemen.

en hoe zorgde hij ervoor dat Lloyd voor de kaars € 3600 liet wegtikken? Heeft Pieter misschien ook telepathische krachten?

1. Waarom zou de Mol stoppen bij 3600 euro? Waarom ging die niet verder?

2. Waarom liet een niet-Mol als Pascale 3600 euro uit de pot tikken? Zijn er 2 Mollen en hebben ze Pascale geofferd?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #417 Gepost op: 13-05-2018, 13:58:34 »
Ik denk dat Lloyd de mol is, ik hoop dat Pieter de mol is (maar alleen als Lloyd dan de winnaar is), dus ik ga er vanuit dat Baha de mol is. Zo, ben ik overal op voorbereid. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #418 Gepost op: 13-05-2018, 14:07:52 »
Die opdracht had bij iedereen mislukt. Kies eens 5 medeklinkers en 1 klinker (op een logische manier) en probeer eens te zien of je Koning Filip kan maken. Niet valsspelen he. ;D
Ik had N L S T R  en O gekozen

Dan had ik * O N * N *    * * L * *
En met de tip 'link' had ik het inderdaad ook nooit gevonden.

Leek mij inderdaad moeilijk.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #419 Gepost op: 13-05-2018, 14:13:17 »
Ik had N L S T R  en O gekozen

Dan had ik * O N * N *    * * L * *
En met de tip 'link' had ik het inderdaad ook nooit gevonden.

Leek mij inderdaad moeilijk.

Het leek me in ieder geval dat Lloyd probeerde outside the box te denken. Hij wist dat hij er met de traditionele RSTLN E, die je krijgt in het programma, niet zou komen. Dus heeft hij wat obscure letters gekozen in de hoop dat dat iets zou doen.

Ik heb het gevoel dat je het pas echt zou zien als je 3 van de 4 letters uit 'FILIP' zeker had gekozen. Al moet je daarvoor wel een heel goede gokker zijn.