Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band  (gelezen 4478 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 26-03-2018, 11:28:04 »
Baha was wel erg waardeloos hier ;D Misschien iets té waardeloos, maar ja dat kan ook weer een tactiek zijn :-\\
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2018, 11:35:36 »
Leuk toeval was het dat ik vlak voor ik de aflevering keek bij de fysiotherapeut was, waar ze Come on Eileen draaiden. Kom je thuis en hoor je het nog een keer!
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2018, 11:49:14 »
Er zijn 2 jonge mensen op pad gestuurd achter de band aan. De groep kent natuurlijk de opdracht niet maar de mol zal weten dat het 1e liedje een typische hit uit begin jaren tachtig is wat je misschien wel eens gehoord hebt maar waarvan je niet zomaar de titel ophoest. Een wat oudere kandidaat had het mogelijk wel herkend. Moet nog eens goed kijken hoe dat bepaald werd.

Ik herkende het nummer direct. (maar het staat ook op mijn Ipod, misschien daarmee)
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2018, 17:08:17 »
Hier kon je wel echt zien wie er fanatiek zijn en wie niet  ::rofl::

Hele leuke opdracht met de kippen als hoogtepunt  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2018, 17:51:25 »
De kippen waren echt grappig ja ::rofl::

De domino-opdracht en de kippenopdracht zijn allebei stukgelopen en daarom zijn Channy, Bahador en Joke rationeel verdacht.
Máár, bijna iedereen kon meekijken naar Channy en Baha, en als het dan misgaat staat de mol heel overduidelijk in de spotlight.
Joke kon wel heel gemakkelijk hebben gemold.

Ik denk dat een andere positie is om zo lang mogelijk mee te blijven rennen. Dan kun je nog vertragen waardoor je minder tijd hebt voor de opdracht. En Pascale deed die opdracht het minst goed.

Verder viel het me op dat Lloyd en Jeffrey met het rennen heel erg de leiding namen en stimuleerden, maar daarna heel snel aan een opdracht begonnen.

Deze opdracht vind ik dus precies dezelfde mensen verdacht als Moloproller
Mijn verdachten voor deze proef:
Joke, Lloyd, Jeffrey en Pascale

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2018, 20:51:29 »
Van TMEOINL (Limoen) is ook "niet Mol" te maken valt me bij het herbekijken ineens in. Is waarschijnlijk niks, maar ik gooi het balletje toch even op.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2018, 20:58:58 »
Er zijn 2 jonge mensen op pad gestuurd achter de band aan. De groep kent natuurlijk de opdracht niet maar de mol zal weten dat het 1e liedje een typische hit uit begin jaren tachtig is wat je misschien wel eens gehoord hebt maar waarvan je niet zomaar de titel ophoest. Een wat oudere kandidaat had het mogelijk wel herkend. Moet nog eens goed kijken hoe dat bepaald werd.
Ik herkende het nummer idd meteen, en ik ben idd "oud"  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2018, 21:06:33 »
Van TMEOINL (Limoen) is ook "niet Mol" te maken valt me bij het herbekijken ineens in. Is waarschijnlijk niks, maar ik gooi het balletje toch even op.
De vraag is vooral op wie het zou moeten slaan. Of je wil ook iets met DUNK/R en SPOEL/A willen puzzelen. Ook het woord 'rat' was te vinden door de overgebleven letters te nemen.
...óf niet!

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2018, 21:09:25 »
Toen ik de letters van het laatste woord zag moest ik ook meteen aan meloen denken, dus ik vind het niet heel gek dat Jeffrey daar dan ook aan dacht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #29 Gepost op: 26-03-2018, 21:11:00 »
Toen ik de letters van het laatste woord zag moest ik ook meteen aan meloen denken, dus ik vind het niet heel gek dat Jeffrey daar dan ook aan dacht.
Ik zag juist de eerste 2 niet voor de kandidaten het zagen, maar "limoen" zag ik meteen  ::rofl::

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2018, 13:20:24 »
Ik zag juist de eerste 2 niet voor de kandidaten het zagen, maar "limoen" zag ik meteen  ::rofl::

Dunk had ik meteen, spoel hadden zij veel eerder dan ik en ik begon ook met meloen en daarna meteen limoen :P

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2018, 13:26:42 »
Dunk had ik meteen, spoel hadden zij veel eerder dan ik en ik begon ook met meloen en daarna meteen limoen :P
Maar het was dus sloep ;D

Ik dacht ook meteen aan meloen en dacht oh nee dat kan niet. Limoen dan, oh nee dat kan ook niet. Zeggen zei limoen. Oh blijkbaar kan het dus wel ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2018, 13:54:57 »
Wie vond er die 'sloep' trouwens? Voice over Gilles zegt dat het Jeffrey is, maar ik hoor het precies eerst bij Katrien.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #33 Gepost op: 27-03-2018, 17:07:01 »
Wie vond er die 'sloep' trouwens? Voice over Gilles zegt dat het Jeffrey is, maar ik hoor het precies eerst bij Katrien.
Wat ik mij herinner had Jeffrey ook geen enkele geraden.
2 x Lloyd en 1 x Katrien
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2018, 14:00:26 »
Wie vond er die 'sloep' trouwens? Voice over Gilles zegt dat het Jeffrey is, maar ik hoor het precies eerst bij Katrien.

Dat viel mij ook op.

Jeffrey scoorde net op tijd om met de band mee te wandelen. Hij brengt hiermee 1000 euro in de pot en zorgt ervoor dat er 3 kandidaten (of 2 en een mol) mee kunnen helpen met het raden van de liedjes. Het was niet verdacht geweest als hij niet had gescoord dus dit zie ik als onmols van Jeffrey.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2018, 15:34:13 »
Ik herkende het nummer idd meteen, en ik ben idd "oud"  ::rofl::
Dat was met Lola verreweg de makkelijkste om te raden. Come on Eileen is gewoon een heerlijk nummer. De enige die ik niet kende was Maria, Maria (ook na het horen van het echte nummer)

Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #36 Gepost op: 28-03-2018, 17:42:41 »
Ik las ergens dat met de letters RAT en nog een paar letters Katrien is te vormen en dat dat met de andere namen niet lukt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #37 Gepost op: 28-03-2018, 19:46:03 »

Jeffrey scoorde net op tijd om met de band mee te wandelen. Hij brengt hiermee 1000 euro in de pot en zorgt ervoor dat er 3 kandidaten (of 2 en een mol) mee kunnen helpen met het raden van de liedjes. Het was niet verdacht geweest als hij niet had gescoord dus dit zie ik als onmols van Jeffrey.


 ::jaja:: had ik idd ook al ergens gepost.

Ik kwalificeer het niet alleen als onmols maar zelfs als pure kandidatenactie wat voor mij nog hoger in rang is  ::rofl::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #38 Gepost op: 28-03-2018, 23:13:25 »
Bahador en Channy worden de muziekkenners.
Channy vindt Michael Jackson en Lola terwijl Bahador geen enkel nummer vindt. Channy komt als eerste met namen wat zoeken gemakkelijker maakt

Opdracht 1: Kelly en Joke leggen de domino's maar Kelly maakt alle fouten. Joke stoot niks om maar komt als eerste met het idee om 2 rijen te leggen tegelijk (lijkt mij niet de beste methode). Op het einde zijn beide rijen niet goed genoeg

Opdracht 2: Lloyd vindt 2 woorden (dunk en limoen) en gooit niet raak. Jeffrey raadt geen woord maar gooit op het einde de laatste bal (van het verst punt) raak. Katrien raadt sloep en gooit 2 ballen raak

Opdracht 3: Steve/Pascale lopen de opdracht voorbij, Pieter roept ze terug. Als derde vraag vraag Pascale een actrice (goed) en Steve een voetballer (goed).
Pascale noemt als eerste Trump wat Pieters antwoord was. Steve vindt Pfaff door logisch na te denken en helpt Pascale met Pamela Anderson.

Bij het liedjeszoeken probeert Jeffrey ze nog af te leiden van de vrouwennamen.
Bij het kippenvangen vindt Channy Billie Jean. Bahador vindt Caroline en Angie (en laat dit telkens controleren)

Voor mij verdacht: Channy en Bahador: leveren eigenlijk geen goede bijdrage (vangen amper kippen).
Joke (moeilijke methode voor de domino's).

Minder verdacht: Jeffrey (gooit de verste bal raak wanneer de mariachi's naderen), Katrien (gooit 2 ballen raak), Lloyd (als hij zo goed kan gooien dat de ballen er net naast vliegen, kan hij een carrière beginnen). De 3 van 'Wie Ben ik?' hebben elkaar de hele tijd bewust en onbewust geholpen.
klaar voor de strijd

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Mariachi band
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2018, 20:01:56 »
wat ik grappig vond : Baha zoekt naar het nummer come on Eileen en verzucht "ahhhh kom" of iets dergelijks (het ligt op zijn lippen maar hij komt er niet op). Toeval of voorkennis/hint?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 19:46:59 door Jcw »