Auteur Topic: Pandora  (gelezen 80 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Pandora
« Gepost op: 28-11-2025, 17:06:14 »
Lang geleden al aangekondigd, maar het gaat nu toch eindelijk op de buis (en Videoland) komen. Ik ben benieuwd. ::jaja::

De wereldberoemde mythe van de Doos van Pandora komt volgende maand bij RTL tot leven in het nieuwe adventure reality programma ‘Pandora’. Twaalf bekende Nederlanders gaan een avontuur aan op een adembenemende plek aan de Middellandse Zee. Omringd door tempels en ruïnes strijden ze tegen elkaar in een spel vol dilemma’s, verleiding, vertrouwen en wraak. Een spel dat draait om één mysterieus object: De Doos van Pandora. Die kunnen de spelers maar beter gesloten laten. Want, net zoals in de mythe, heeft het openen van deze doos onheilspellende gevolgen. ‘Pandora’ wordt gepresenteerd door Ruben Nicolai en is vanaf zaterdag 3 januari wekelijks om 20.00 uur te zien bij RTL 4 en te streamen bij Videoland. Welke twaalf bekende Nederlanders aan ‘Pandora’ meedoen wordt binnenkort bekendgemaakt.

Presentator Ruben Nicolai:

“Voor mij is het presenteren van een reality adventure programma een compleet nieuw avontuur. Toen ik werd gevraagd en toen ik de opzet van het spel hoorde, heb ik deze kans met beide handen aangepakt. Ik kan al verklappen dat ‘Pandora’ door de deelnemers op het scherpst van de snede wordt gespeeld. Het is tactisch, meeslepend en tijdens de opnames was de spanning en de vloek van de goden voelbaar.”

Van Sisyphus tot Medusa

Tegen een verbluffende achtergrond gebaseerd op het oude Griekenland, van uitdagingen geïnspireerd door Sisyphus tot spannende ontmoetingen met Medusa's blik, bepaalt elke quest de spelers die de strategische macht verdienen om te bepalen wie de Doos van Pandora bezoekt. Als een speler de doos opent om te ontdekken wie vervloekt is, mag diegene een naam ruilen voor een andere speler, maar loopt daarmee wel het risico sinistere gevolgen te veroorzaken waar de hele groep last van krijgt.

Elke aflevering eindigt in een confrontatie met twee vervloekte spelers die vechten om te overleven, terwijl ze het tegen elkaar opnemen in een duel om eliminatie te voorkomen. Dit betekent iedere week weer nieuwe verhoudingen, allianties en vooral onvoorspelbaarheid.

‘Pandora’ is een origineel concept van de RTL Creative Unit en verder ontwikkeld en geproduceerd met Blue Circle, a Fremantle company, in samenwerking met Fremantle Global Entertainment. Naast Nederland is het programma ook verkocht aan RTL Hongarije en M6 in Frankrijk. Op RTL in Hongarije is ‘Pandora’ al succesvol gelanceerd, in Frankijk wordt het programma in 2026 uitgezonden.

‘Pandora’ is vanaf zaterdag 3 januari te zien om 20.00 uur bij RTL 4 en te streamen bij Videoland.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Pandora
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2025, 20:05:58 »
Toch fijn dat er nog een reality programma het gat op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar opvult ;D Kijk hier heel erg naar uit! (lang aangekondigd, nu eindelijk op tv).
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #2 Gepost op: 29-11-2025, 10:09:45 »
komt mijn recente kennis over het oude griekenland goed van pas dan, van het veel spelen van Immortals: Fenyx Rising

hopelijk ziet het er tot in de kleinste details goed uit, en als ik moet speculeren over dit, misschien ''ontmoeting met medusa's blik'' iets van anderen blinddoek gunnen of zo, en diegene zonder blinddoek ligt dan uit het spel? want het is zo bij Medusa die mocht je niet aankijken anders werd je versteend
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #3 Gepost op: 29-11-2025, 13:03:00 »
Ik ben enorm benieuwd! Er zijn de laatste weken wel echt veel van dit soort programma's bijgekomen waarin "dilemma’s, verleiding, vertrouwen en wraak" centraal staan. Bijv. Het zwaard van Damocles & Vals Spel. Daarnaast draaien ook nog WIDM, Expeditie en De Verraders. Ik hoop dat de concepten niet te veel ten onder gaan aan hun eigen succes, of aan dat dingen erg op elkaar gaan lijken. Al helemaal omdat steeds vaker veel dezelfde BN'ers rouleren tussen de spelprogramma's