Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46888 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #280 Gepost op: 29-04-2019, 01:25:00 »
Gewoon niet gebriefd?
Expres onvoorbereid over willen komen?
Of gewoon de mol niet?

Ik denk het laatste, maar 100% uitsluiten durf ik niet. Het zou wel geniaal zijn als hij als mol lekker rustig aan heeft gedaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #281 Gepost op: 29-04-2019, 01:26:06 »
Ik denk ook t laatste.
Zou idd een leuke stunt zijn

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #282 Gepost op: 29-04-2019, 01:51:35 »
ik ging helemaal stuk hoe hij in zijn badjas rondliep ::rofl::


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #283 Gepost op: 29-04-2019, 08:25:16 »
Ik ben wel blij met die 3000 euro die hij samen met Joeri verdiende. (En waar Joeri de grootste rol in speelde.) Want ik was bang dat Axel na het kiezen voor de verkeerde outfit (volgens het boekje, zie mijn post in het topic van die opdracht) wel érg verdacht zou gaan worden hier en in andere polls. Maar Elisabet staat op vier.be/demol nog bovenaan en Bas ongeveer gelijk met Axel.

Volgens mij gaan we met Axel een hele goede Mol krijgen die veel gesaboteerd heeft (of pogingen heeft ondernomen) en ook nog bij velen (kandidaten en kijkers) onverdacht is gebleven. :D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #284 Gepost op: 29-04-2019, 09:06:55 »
..
Volgens mij gaan we met Axel een hele goede Mol krijgen ..

Ligt het er allemaal niet een beetje heel dik op? Het konijn vinden, zijn molacties bij de escapeboot vol in beeld, zijn over the top uitgang bij de tunnel, de mol die rustig smikkelt van zijn ontbijtje terwijl de rest al in rep en roer is...

Als hij het is dan heeft hij het super gedaan. Ongelooflijk hoe hij meer en meer het voortouw is gaan pakken bij elke opdracht en discussie. Een zeer actieve en aanwezige mol in dat geval.

Mol of kandidaat, daar ben ik nog niet helemaal uit (toch Elisabet?) maar ik waardeer hem enorm in beide gevallen ::ok::



De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #285 Gepost op: 29-04-2019, 09:17:42 »
Ligt het er allemaal niet een beetje heel dik op?

Nee. Sommige dingen zijn wat duidelijker, sommige wat subtieler. Als ie nou door iedereen (kijkers en kandidaten) heel erg verdacht werd dan zou je kunnen zeggen dat het er te dik op ligt, maar dat is niet het geval.

Een voorbeeld van subtiel mollen in de laatste aflevering vind ik het eerder genoemde kiezen voor de verkeerde outfit. Wat ik dan minder subtiel vind - wat ik overigens geen probleem vind, ik kan een Mol die veel durft te mollen juist heel erg waarderen - is hoe ie soms stuntelde met de spreekwoorden bij de varkentjes.

Als je mannetjes met de ogen dicht ziet, een mannetje met één oog open en een mannetje met een kroontje en je denkt dan terecht aan het spreekwoord "in het land der blinden is eenoog koning", maar je komt alleen op "in het koninkrijk der... shit", dan vind ik dat heel vreemd. Maar de niet-Axelverdenkers zullen wel zeggen dat het nepmolgedrag is. En dat is dan toch weer knap van Axel als hij dat weet te bereiken als hij wél echt de Mol is?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #286 Gepost op: 29-04-2019, 09:44:13 »
Ik vind Axel weinig subtiel mollen maar dat is tevens wat ik zo zou waarderen aan hem ::rofl::

Hoe hij en Joeri met de spreekwoorden bezig waren was bijna gęnant en daarna de verkeerde jurk kiezen, ik was er wel uit. Maar dan weer dat ontbijtje, toch wel oprecht zenuwachtig lijken bij het kaarten, een flink bedrag scoren (ik snap dat Joeri hem hier onder druk zet maar toch) ..

Ik had vorige week precies hetzelfde met eerst zijn molse optreden bij de kunst, gevolgd door kandidaats gedrag in de tunnel (met ook nog eens die over the top exit)..

 :-\\

Ik ga deze week ipv alle molacties nog maar eens alle bezwaren naast elkaar leggen en dan een keuze proberen te maken :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #287 Gepost op: 29-04-2019, 10:27:24 »
Het is wel duidelijk dat hij de mol is. Gewoon een goede mol die in your face kan mollen en er toch in slaagt niet het meest verdacht te zijn bij de kijkers. Ik heb ook de indruk dat tot en met Joeri (die er volgens mij uit is op Elisabet) ze hem zelfs niet doorhadden.

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #288 Gepost op: 29-04-2019, 15:03:41 »
Oke dit is heel raar ::rofl:: ::rofl:: Ik heb geen tijd om het goed te volgen dus heb een paar afleveringen gezien en deed bij aflevering 1 de gok dat Axel het is ::rofl::  En nu zit ie bij de laatste 3 en boven aan bij de poll op ons forum   ::bravo:: Het zou toch niet ik ga echt lachen als het zo is. ::oink:: Hoe zit het met het forum en de belgische mol? Heeft de meerderheid het daar ook vaak goed?
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 15:06:17 door Sab »
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #289 Gepost op: 29-04-2019, 15:32:27 »
Die €3000 bij het kaarten, kon Axel (gesteld als mol) daar eigenlijk iets aan doen?
Hij had pech dat de €3000 bij de persoon naast hem en bij hem komen en dat Joeri open kaart speelt over deze €3000.
Axel heeft geen uitweg, hij kan moeilijk beweren de €3000 niet te hebben, wat toch uitkomt. Hij kan ook niet een andere kaart willen laten trekken door Joeri zoals de vrijstelling, want ze speelden net ervoor zijn strafpunt weg.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 15:34:55 door Betonmol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #290 Gepost op: 29-04-2019, 16:30:27 »
Axel heeft geen uitweg, hij kan moeilijk beweren de €3000 niet te hebben, wat toch uitkomt.

Inderdaad. En een nepmol (zoals ie door velen gezien wordt) had dit juist wel gedaan om zich verdacht te maken.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #291 Gepost op: 29-04-2019, 16:34:04 »
Oveirgens vind ik het "is het niet te duidelijk" argument sowieso raar. Alle drie de finalisten hebben "mol"acties gehad die zeer opzichtig zouden zijn. Onder het grote publiek wordt Axel juist heel weinig verdacht dus ik denk dat alles bij elkaar Axel juist het minst obvious is en het dus gewoon prima heeft gedaan als mol ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #292 Gepost op: 29-04-2019, 16:38:14 »
Axel heeft geen uitweg, hij kan moeilijk beweren de €3000 niet te hebben, wat toch uitkomt.
Dat weet ik nog zo net niet. De kaarten gaan na afloop niet open op tafel, toch? Hij kan er als Mol ook gewoon op vertrouwen dat Elisabet en Bas dat niet onderling gaan bespreken of er ter plekke al over beginnen. Zeker niet vlak voor de finale, dan houd je als kandidaat alle informatie voor jezelf. Elisabet kan denken dat Bas de 3.000 had, en andersom. Of gingen die kaarten wel open op tafel?
EDIT: Ik zie het al. Bas en Elisabet houden allebei 2 kaarten over. Maar Bas heeft zowel de vrijstelling als een zwarte piet. Dus die houdt uiteindelijk niets over. Dus als Axel de Mol is, was het inderdaad verstandig mee te gaan met Joeri.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 17:20:55 door Newbie2 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #293 Gepost op: 29-04-2019, 16:53:58 »
De winnaar mag Axel (en Joeri ofcourse)in ieder geval bedanken voor de hoge pot

Ching ching!!  ::jaja::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #294 Gepost op: 30-04-2019, 08:48:24 »
Ik begin het wel steeds waarschijnlijker vinden te worden dat Axel het is. Bij de varkens én de modeshow was hij 100% mollig. Ik twijfel nog steeds :P

Alles nog maar eens op een rijtje gaan zetten komende week!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #295 Gepost op: 30-04-2019, 10:05:29 »
Oveirgens vind ik het "is het niet te duidelijk" argument sowieso raar. Alle drie de finalisten hebben "mol"acties gehad die zeer opzichtig zouden zijn. Onder het grote publiek wordt Axel juist heel weinig verdacht dus ik denk dat alles bij elkaar Axel juist het minst obvious is en het dus gewoon prima heeft gedaan als mol ::ok::.

Kijk bijvoorbeeld naar het moment waar ze de jurk kiezen. Sorry, maar kan er echt niet meer omheen kijken. Iedereen in deze tunnel zit goed.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #296 Gepost op: 30-04-2019, 10:10:40 »
Weer iets (subjectiefs) waar ik toch een beetje moeite mee heb:

Axel lijkt oprecht blij, verrast en trots te zijn om de finale gehaald te hebben. Hij glundert werkelijk van oor tot oor. Kan hij zo goed acteren? Meestal is de mol ook niet de meest spraakzame van de finalisten na de allerlaatste eliminatie.

Ik weet al dat Heinz natuurlijk direct kan aantonen dat dit de reactie is van een opgeluchte mol, wiens zware taak er bijna opzit  ;) ::rofl::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #297 Gepost op: 30-04-2019, 10:20:00 »
Weer iets (subjectiefs) waar ik toch een beetje moeite mee heb:

Axel lijkt oprecht blij, verrast en trots te zijn om de finale gehaald te hebben. Hij glundert werkelijk van oor tot oor. Kan hij zo goed acteren? Meestal is de mol ook niet de meest spraakzame van de finalisten na de allerlaatste eliminatie.

Ik weet al dat Heinz natuurlijk direct kan aantonen dat dit de reactie is van een opgeluchte mol, wiens zware taak er bijna opzit  ;) ::rofl::

Axel is oprecht blij. Precies wat je zegt Theoreticus ;) Maar we kunnen pas volgende week officieel zeggen dat Axel de mol is...Maar het gaat om het geheel niet om één lach aan het eind van aflevering 8. Volgens mij kun je als mol best even lachen hier en ook als kandidaat, zou raar zijn als hij chagrijnig was hier. Ik zie zelf alleen blij, niet dat trots en verrast. Volgens mij kun je beter kijken wat er in aflevering 8 allemaal is gebeurd. Dan vallen Bas en Elisabet vanzelf af.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2019, 10:24:29 door Lonneke*L »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #298 Gepost op: 30-04-2019, 10:34:17 »
Axel is oprecht blij. Precies wat je zegt Theoreticus ;) Maar we kunnen pas volgende week officieel zeggen dat Axel de mol is...Maar het gaat om het geheel niet om één lach aan het eind van aflevering 8. Volgens mij kun je als mol best even lachen hier en ook als kandidaat, zou raar zijn als hij chagrijnig was hier. Ik zie zelf alleen blij, niet dat trots en verrast. Volgens mij kun je beter kijken wat er in aflevering 8 allemaal is gebeurd. Dan vallen Bas en Elisabet vanzelf af.

Je hebt helemaal gelijk Lonneke dat dit ene momentje in het niets valt bij de zaken waar het werkelijk om draait ::ok:: Het is ook zeker niet zo dat ik het hier alleen van laat afhangen natuurlijk ;)

Ik vind het dit seizoen erg lastig (tot mijn genoegen overigens) en kan tot nu toe maar moeilijk kiezen tussen Axel en Elisabet. Zodoende focus ik mij dan maar wat meer op zaken als lichaamstaal en reacties. Nu had ik 1 of 2 pagina's terug ook al een paar van die subjectieve waarnemingen gespot bij Axel en zo langzamerhand begint het wel mee te wegen voor mij.

Ik moet toch iets forceren om voor zondag een knoop door te kunnen hakken :P ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #299 Gepost op: 30-04-2019, 12:57:39 »
Onder het grote publiek wordt Axel juist heel weinig verdacht dus ik denk dat alles bij elkaar Axel juist het minst obvious is en het dus gewoon prima heeft gedaan als mol ::ok::.

Ik weet niet wie jij 'het grote publiek' noemt, maar er is in Belgie maar bitter weinig verschil tussen de kandidaten.