Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 8573 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #40 Gepost op: 28-03-2019, 20:36:33 »
Ik heb ook een Follow the Money-schema gemaakt, die ik graag met jullie wilde delen. Gewoon om een beeld te krijgen wie er tot nu toe goed bezig zijn.

Met aflevering 1


Zonder aflevering 1


De ranking wordt dus als volgt
  • Bruno, € 853
  • Joeri, € 713
  • Bas, € 663
  • Elisabet, € 620
  • Ingrid, € 420
  • Martijn, € 380
  • Eva, € 295
  • Kaat, € 230
  • Axel, € 220
En hieronder staan per opdracht de beschrijvingen van hoe ik het geld heb verdeeld. ::joehoe::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Natuurlijk is zijn er nog niet heel veel opdrachten geweest, dus kan je natuurlijk geen harde conclusies trekken. Wel laat het me zien dat Axel en Kaat nog vrij weinig voor de pot hebben gedaan, terwijl Kaat wel steeds zegt dat ze voor de pot wilt gaan. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 16:47:34 door B&W »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2019, 17:38:47 »
Ik ben het eens dat je natuurlijk altijd zo subjectief mogelijk moet zijn. Kom ik toch uit bij Eva. Hmmmmmmmmm. Hoe kan dat nou ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #42 Gepost op: 31-03-2019, 13:44:43 »
Ik ben het eens dat je natuurlijk altijd zo subjectief mogelijk moet zijn. Kom ik toch uit bij Eva. Hmmmmmmmmm. Hoe kan dat nou ???

Op vlak van FTM ben jij inderdaad vrij subjectief ;).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #43 Gepost op: 31-03-2019, 18:32:36 »
Het was inderdaad niet gemakkelijk om een FTM te maken deze week. Heb er toch een invulling aan kunnen geven die voor mij past:



Roeien en overnachten met dieren

Wat verdiend werd, is klaar en duidelijk. €250 voor Elisabet en Martijn.

Wat niet verdiend werd, is iets moeilijker.

Ze hebben allemaal hun roeister 2 keer ingezet. Dat dat gebeurd is, is misschien iets meer te wijten aan Eva, Ingrid en Elisabet, maar hun partners gingen er uiteindelijk toch ook gewoon in mee. Dus daar verliest ieder €250.

Het is ook duidelijk dat zij die de kamer verlaten hebben ook gewoon de €500 die overbleef niet verdiend hebben. Dus daar verliezen Kaat, Eva, Ingrid en Axel nog eens €250 ieder.

Verder is er ook geen pindageld in de pot gekomen. Dus heb ik ervoor gekozen om daar te zeggen dat niemand zelfs het minimum van €500 behaald heeft (dus €250 niet behaald per kandidaat).
Aangezien aan de keuze voor de koker van €1000 en €1500 een soort van toevalligheid verbonden is, heb ik de overige €1500 aan niet gepelde pinda's bij onbekend gezet.

Steen optillen

De heren haalden de €1000 binnen, dus logische deling door 3.

Vovinam

Ik ben het hier moreel gezien eens met Pac dat de 3 heren gespaard moeten worden in de afrekening, maar bij mij komt dat niet tot uiting in de inkomsten, maar in wat er net niet binnen gekomen is.

Bij het verdienen van geld is er maar 1 echt twistpunt: Kaat en Eva zijn na ronde 2 uiteindelijk de enigen die willen cashen voor €400 en niet tot €800 wilden gaan. Indien dit plan zich had doorgezet was er maar €600 verdiend na 3 rondes.
De eerste schijf van €600 verdeel ik dus gelijk over 9 kandidaten, maar de laatste schijf van €200 verdeel ik over de 7 kandidaten die overblijven (dus iedereen buiten Eva en Kaat).
De laatste €400 wordt weer verdeeld over alle kandidaten.

Voor het niet verdienen spaar ik Bas, Bruno en Joeri. Ook al hebben de 3 heren invloed op wat de groep beslist door hun mindere prestaties in ronde 3, toch kies ik ervoor om hen daar niets voor aan te rekenen.

Bij €800 zijn Ingrid, Kaat en Elisabet meteen te vinden voor te cashen (en dus de kans op €3200 op te geven). Maar ook Eva en Martijn sluiten zich hier uiteindelijk bij aan (zij het iets minder luidruchtig). Axel lijkt de enige te zijn die echt wilde verdubbelen bij het gongsignaal.
Het zijn dus de 5 cashers die de €2000 die niet verdiend werd op hun geweten hebben.

Dit laatste geeft inderdaad aan dat er een soort theoretische toekenning is in FTM en een soort gevoelsmatige. Theoretisch gezien zijn die 5 verantwoordelijk voor het niet verdienen van €2000. Gevoelsmatig begrijp ik perfect dat je op dat moment casht en de groep behoedt voor een verlies van de reeds verdiende €800.

Samenvatting

Ik heb links een ranglijst gezet op basis van wat binnengebracht werd (van minder naar meer) en rechts een ranglijst op basis van wat niet verdiend werd (van meer naar minder)



Dat geeft eigenlijk een vrij mooie top 3 qua "Mol op basis van FTM":
1. Kaat (Streepje voor op Eva omdat ze voor het streepje in aflevering 2 wilde wachten)
2. Eva (Streepje voor op Ingrid omdat ze net als Kaat niet wilde verdubbelen na de €400 in Vovinam)
3. Ingrid

Kleine verschillen nog al bij al aan de top en tot en met de aflevering van volgende week ook nog niet echt iets uit af te leiden. ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #44 Gepost op: 3-04-2019, 11:44:04 »
ga zo door  ::ok::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #45 Gepost op: 3-04-2019, 16:20:20 »
Het lijkt mij niet verstandig om de eerste opdracht mee te rekenen. Iedereen was kandidaat en er is geen mol om geld uit de pot te houden. Dat maakt het irrelevant voor FTM toch?

Verder is het deze serie wel heel erg lastig als bijvoorbeeld de een op een bootje zit (max 2500 individueel) in groepjes van 3*2, terwijl de ander een vechtsport leert (max 1000) in een groepje van 3. Of de een gaat vissen voor 2400 in een groepje 2*2 en de ander gaat met 3 anderen dansen op het strand voor 1500. Etc.

FTM lijkt, tot nu toe, vrijwel geneutraliseerd door de makers. Knap werk. ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kαn niet makkelijker zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #46 Gepost op: 5-04-2019, 14:50:48 »
Bwa, ik vind net dat FTM op die manier rekening houdt met een ideale molpositie.

Zo mag het laten slagen van de visboerderij voor de 4 kandidaten wel gezien worden als onmolse puntjes.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #47 Gepost op: 7-04-2019, 15:14:34 »
Ik blijf dapper mijn FTM verder updaten. Het blijft voor mij toch ook gewoon leuk om te doen. ;)



4.1 Yoghurtbom

Ik heb lang getwijfeld of ik Eva al niet minstens 1/9 van de verloren 2000 euro zou geven, maar ik ga alles van deze opdracht toch weg houden van de kandidaten. De rol van Eva is duidelijk te belangrijk en het zou haar gedurende de rest van het seizoen mogelijk molser maken dan ze misschien is.

4.2 Visboerderij

Gelijke verdeling over iedereen die deelnam omdat er achteraf gezien geen verschil te maken is in bijdrage.

4.3 Silent disco

Kaat en Bruno zijn beiden verantwoordelijk voor de gemiste 500 euro, want Joeri en Elisabet deden hun taak uitstekend.

Alle 4 leveren ze hun bijdrages voor de verdiende 1000 euro.

4.4 escape kajuit

Er zijn 4 opdrachten te volbrengen:
i) De som maken (bord afvegen)
ii) De kooi openen (morse code)
iii) De fakkelkist openen (nautisch alfabet)
iv) De gele buizen in elkaar steken

Dus ik heb de €4500 in 4 verdeeld over iedere opdracht (€1125)

i) Elisabet veegt het bord af, Axel en Kaat zijn uiteindelijk bezig met het maken van de som (Eva is er de 2e keer niet bij)
Dus €375 voor de 3 kandidaten die eraan mee werkten.

ii) Elisabet en Bruno doen beiden hun bijdrage bij de morse code, maar Joeri is de enige in het water die verdienste heeft bij het openen van die kooi.
€375 weer voor 3 kandidaten

iii) Elisabet en Bruno helpen met het nautisch alfabet en Bas, Axel en Joeri doen in het water mee met het maken van de zin.
€225 voor de 5 kandidaten

iv) Elisabet en Bruno werken beiden aan dat buizenspel
€562,5 voor beiden.

Conclusie



Of het nu gaat over minst behaald of meest gemist: Eva en Kaat staan met 2 bovenaan. Dan heb ik Eva haar besluit om €2000 uit de pot te spelen nog niet meegenomen.
Maakt dus dat deze 2 echt dι molkandidaten zijn voor mij. Al wil ik het nog vanavond afwachten om te zien of de kloof nog groeit tot de andere kandidaten.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #48 Gepost op: 9-04-2019, 08:36:38 »
Ik heb een eigen Follow the money gemaakt. Dat doe ik elk seizoen sinds het eerste seizoen dat ik keek, maar ik heb deze volgens mij nooit echt gedeeld. Nou ja, bij deze.



Ik vind de FTM-tabellen zeer handige overzichtjes. Ze wijzen niet altijd 1:1 de mol aan, maar elk seizoen helpen ze toch met het wegstrepen van de ene of andere; of brengen ze iemand in beeld die ik nog niet verdacht.


« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 09:04:25 door Amateur »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #49 Gepost op: 9-04-2019, 22:05:53 »
Ik kan er weinig mee.

Als je 4000 deelt door 3 gaan we al mis denk. Dan lijkt t net alsof degene die probeert te vertragen net zo veel verantwoording heeft voor het geld binnenbrengen als iemand die als een sneltrein in de jeep springt

Veel te zwart wit deze lijstjes

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #50 Gepost op: 9-04-2019, 22:08:08 »
Ik kwam hier even buurten om te zien of Kaat onderaan staat. Jawel hoor ::zwaai::
...σf niet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #51 Gepost op: 10-04-2019, 17:34:37 »
Ik heb een eigen Follow the money gemaakt. Dat doe ik elk seizoen sinds het eerste seizoen dat ik keek, maar ik heb deze volgens mij nooit echt gedeeld. Nou ja, bij deze.



Ik vind de FTM-tabellen zeer handige overzichtjes. Ze wijzen niet altijd 1:1 de mol aan, maar elk seizoen helpen ze toch met het wegstrepen van de ene of andere; of brengen ze iemand in beeld die ik nog niet verdacht.
Kaat kon met het zingen van een liedje €400 verdienen i.p.v €300.
En waar is aflevering 2?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #52 Gepost op: 14-04-2019, 17:06:09 »
Hallo, hier is de update van mijn Follow the Money schema, met 7 nieuwe opdrachten erbij inbegrepen! ::joehoe::



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Al met al kom ik hier op uit, alle 12 opdrachten bij elkaar opgeteld:
  • Bruno, € 3.133
  • Bas, € 2.778
  • Axel, € 2.565
  • Elisabet, € 2.505
  • Joeri, € 2.298
  • Kaat, € 1.870

Wat ik concludeer is dat Kaat erg laag staat, en dus verdacht is volgens Follow the Money. Maar ook Joeri en Elisabet staan helemaal niet hoog, terwijl ze beiden hoge scores hadden in de paintballopdracht. Bruno staat bovenaan op grote hoogten, maar ook Bas heeft een hoge score. Axel is deze week enorm gestegen en staat nu op plek 3, ook niet zo verdacht.
Het is maar goed dat Eva er uit is gegaan, anders was ik in een tunnel gekropen, deze aflevering had ze helemaal niets verdiend :-X ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #53 Gepost op: 14-04-2019, 17:13:09 »
Al met al kom ik hier op uit, alle 12 opdrachten bij elkaar opgeteld:
  • Bruno, € 3.133
  • Bas, € 2.778
  • Axel, € 2.565
  • Elisabet, € 2.505
  • Joeri, € 2.298
  • Kaat, € 1.870
Heb jij net mijn verdachtenlijstje gelezen of zo ::rofl::
...σf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #54 Gepost op: 14-04-2019, 17:47:57 »
Past tot nu toe best wel in de tunnelvisie hier  ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #55 Gepost op: 16-04-2019, 23:16:20 »
Joeri en Kaat staan bij molpunten σσk het hoogst. Follow the money pleit dan vooral voor Kaat. Zeer interessant.

Dan zijn er voor mij eigenlijk nog maar 2 molkandidaten: Kaat en Elisabet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #56 Gepost op: 24-04-2019, 11:26:01 »
De pot
1.1 Bungeejumpen en jongleren € 2.000
1.2 Mol kiezen € 0
2.1 Vietnamees koken € 0
2.2 Geketende wandeltocht € 1.450
3.1 Roeibootjes, pinda’s en slapen met een dier € 500
3.2 De steen € 1.000
3.3 Vovinam € 1.200
4.1 Verfbom -€ 2.000
4.2 Vismemory € 2.400
4.3 Silent disco € 1.000
4.4 Escaperoomboot € 4.500
5.1 Survivaltocht € 1.100
5.2 Het diner € 1.800
5.3 Paintball € 4.000
6.1 Catch the Flight € 0
6.2 Brommers, mozaοek en Instagram € 1.500
7.1 Vietnamese taal en molse kunst € 0
7.2 Dikke Bertha en de quiz € 2.100
7.3 In de tunnels van Cu Chi € 3.000

// TOTAAL: € 25.550

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #57 Gepost op: 27-04-2019, 15:11:40 »
Twee afleveringen verder zijn koploper Bruno en Follow-the-Moneymol Kaat afgevallen. Daarom heb ik voor afleveringen 6 en 7 ook maar weer wat geld verdeeld. ;)



Uitleg bij de geldverdelingen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Uitslag
  • Joeri, € 4.098
  • Bas, € 3.688
  • Axel, € 3.540
  • Elisabet, € 2.565

Joeri is dus enorm gestegen, en Elisabet enorm gezakt. Ook eventueel zonder de tunnelopdracht ziet het lijstje er precies hetzelfde uit. Elisabet geeft hoe dan ook het minst om het geld. Zij gaat constant voor eigenbelang. Pasvragen, een bed, de bezoeker, weer een pasvraag. Het is aan jullie zelf om te bepalen of ze daarom ook echt de mol is. ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #58 Gepost op: 27-04-2019, 19:03:29 »

Uitslag
  • Joeri, € 4.098
  • Bas, € 3.688
  • Axel, € 3.540
  • Elisabet, € 2.565


Hm, dit spreekt niet erg voor mijn mol (Bas). Al is het verschil met Axel niet groot.

Hulpmol heb jij ook een update? Ik vind die altijd fijn aflezen met de + en - kant

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #59 Gepost op: 5-05-2019, 23:53:30 »
Waarom zijn we eigenlijk gestopt met Follow the money? Ik heb er totaal niet meer bij stilgestaan (heeft Merel Elisbaet geholpen om onontdekt te blijven?  ::rofl:: )